σε , , ,

Οι απαράδεκτες παρεμβάσεις που έχουν γίνει στην έγχρωμη κόπια της ταινίας «Το Κοροϊδάκι της Δεσποινίδος»

Ο Thanassis ‏(@theiosthanassis του Twitter) είδε το επιχρωματισμένο φιλμ όπως παίχτηκε Αντ1 και έκανε τις απαραίτητες συγκρίσεις

Από τον Thanassis

Οι απαράδεκτες παρεμβάσεις που έχουν γίνει στην κόπια της ταινίας “Το Κοροΐδάκι Της Δεσποινίδος” από την Καραγιάννης-Καρατζόπουλος είναι στα όρια της ιεροσυλίας (δεν μπαίνω καν στην κουβέντα περί επιχρωματισμού). Βρήκα δύο κόπιες και αρχίζω τις συγκρίσεις…

Έγκλημα 1ο στο “Κοροΐδάκι Της Δεσποινίδος”:

Πετσόκομμα πάνω και κάτω (βλέπετε εσείς λεωφόρο στη σύγχρονη εκδοχή;) και διάλυση του aspect ratio για να παίξει στο 16:9. Συγκεκριμένα χάνουμε 17% από το πάνω μέρος του κάδρου και 15% από το κάτω.

Screenshot 2 31

2 16

Έγκλημα 1ο (συνέχεια).

Μάλιστα το πετσόκομμα έχει γίνει “καλλιτεχνικά”. Σε άλλες σκηνές έχουν κόψει μόνο από κάτω. Όπως για παράδειγμα εδώ στα σκαλιά της Όθωνος προς την πλατεία Συντάγματος.

3 12

4 10

Έγκλημα 2ο.

Έχουν μονταριστεί ξανά οι τίτλοι αρχής, με “μοντέρνα” (#myass) γραμματοσειρά, αλλαγή στη σειρά των καρτών, χρήση εμβόλιμων πλάνων από άλλες σκηνές της ταινίας και χρήση πλάνων άλλων εποχών (άγνωστης πηγής) κτλ.

6 10

01

7 5

8 1

Έγκλημα 2ο (συνέχεια).

Ως αποτέλεσμα του νέου μοντάζ των τίτλων, εξαφανίστηκαν κάποιες “κάρτες” που κρίθηκαν άχρηστες, οι οποίες όμως έχουν χρήσιμη πληροφορία (και πλάνα). Ενδεικτικά: κόπηκε το πλάνο με το αυτοκίνητο που οδηγεί η Καρέζη, τα studios και η εκμετάλλευσις.

9 3

10

11 2

Έγκλημα 3ο.

Προστέθηκαν σκηνές από άσχετες εποχές (και άγνωστη πηγή).

Όπως για παράδειγμα: πλάνα της Πανεπιστημίου (Στο Rex παίζει “Όταν Ξέσπασε η Θύελλα” άρα ~1963) και της Σταδίου (Στο Αττικόν παίζει “7 Χρόνια Φαγούρα” άρα ~1955).

12 1

13 2

Έγκλημα 3ο (συνέχεια).

Προστέθηκαν σκηνές από άσχετες εποχές (και μάλλον όχι από κάποια ταινία). Όπως πλάνα του Χίλτον σε λειτουργία και τον Πύργο των Αθηνών στη θέση του (άρα μιλάμε για μετά το 1971!!!).

FYI το “Κοροϊδάκι της Δεσποινίδας” γυρίστηκε το 1960.

14 1

15 1

Έγκλημα 4ο.

Προστέθηκε Ζαμπέτας και Αδελφές Μπρόγερ σε 2 σημεία που δεν υπήρχαν στην ταινία (προφανώς από άλλο φιλμ).

Και σαν να μην έφτανε αυτό είχαν το ΘΡΑΣΟΣ να τους προσθέσουν και στα νέα credits. Στην αρχική ταινία υπήρχε μόνο η Άννα Χρυσάφη (που παρέμεινε και στη νέα). #wtf

16 1

17 1

18 1

19 1

Έγκλημα 5ο.

Κι άλλα άσχετα πλάνα της Αθήνας (κι ένα κουφό ηλιοβασίλεμα).

Μάλιστα το πλάνο από το Λυκαβηττό είναι σε τέτοιο σημείο (σφήνα πριν τη σκηνή στο Βενζινάδικο στην παραλιακή) που αλλάζει την αίσθηση για το που βρισκόμαστε στην πόλη.

20

21

22 1

23 1

Έγκλημα 6ο.

Οι τίτλοι τέλους έχουν ξαναγίνει (εννοείται με μοντέρνα γραμματοσειρά) με λούπα πισω-μπρος στο τελευταίο πλάνο.

Κερασάκι στην τούρτα ότι στην νέα έκδοση δεν πέφτει ποτέ “Τέλος”. Μόνο το “All Rights Reserved” (τρομάρα τους) για την “Karagiannis Karajopoulos” (sic).

24

25 1

Δεν αποκλείεται να μου ξέφυγαν κι άλλα μικροσημεία, και σίγουρα υπάρχουν κάμποσα δευτερόλεπτα με πλάνα που έχουν κοπεί εδώ κι εκεί. Για τον επιχρωματισμό δεν θα πω τίποτε (έγκλημα από μόνος του). Το σίγουρο είναι πως αν ζούσε ο Δαλιανίδης θα τους είχε πάρει με τις πέτρες. /end

002

ΥΓ. Εντόπισα ότι κάποια από τα εμβόλιμα πλάνα (η οδός Πανεπιστημίου, το Rex, το Αττικόν, το τραγούδι του Ζαμπέτα, το τραγούδι/χορευτικό με τις αδελφές Μπρόγερ, τα πλάνα της Αθήνας από το Λυκαβηττό) είναι από την ταινία “Τρία κορίτσια απ’ την Αμέρικα” (1964) του Ντίμη Δαδήρα. Το “Τρία κορίτσια απ’ την Αμέρικα” γυρίστηκε έγχρωμο αλλά για χρόνια παίζονταν ασπρόμαυρο. Όμως για άγνωστο λόγο στο επιχρωματισμένο “Κοροϊδάκι” αποφάσισαν να πειράξουν τα χρώματα από τα πλάνα των “Κοριτσιών”. Π.χ. το μπλέ νέον του Rex (στην αυθεντική) έγινε πράσινωπό

26

*ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

ΚΟΥΙΖ: Από ποιες ελληνικές ταινίες είναι αυτές οι 15 ατάκες;

Ακολουθήστε τα Μικροπράγματα στο Google News, για άρθρα και κουίζ που θα σας φτιάχνουν τη μερα.
3 Comments
παλαιότερα
νεότερα δημοφιλέστερα
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια
14:17
14:17
5 χρόνια πριν

Oι ακατανοητες πρακτικες της Καραγιαννης Καρατζοπουλος ειναι γνωστες και δεν υπαρχει ιχνος συνειδητοποιησης απο μερους τους για το εγκλημα που διαπραττουν – ενω στην Αμερικη εκραξαν ολοι παρομοιες πρακτικες δεκαετιες πριν. Επιτρεψτε μου να παραθεσω ενα αρθρο που αναφερει τη γνωμη – και τις δικαιολογιες- του ιδιου του παραγωγου
http://cinepivates.gr/about-the-changes-in-old-greek-movies/

rommanos
rommanos
5 χρόνια πριν

Συμφωνώ απόλυτα σε όλα όσα λέτε!
Εκτός από όλα αυτά τα πραγματικά απαράδεκτα που κάνουν στο telecine, αυτή η μετατροπή του ratio είναι ακρωσ εγκληματική.
Όλες οι γαλλικές και αμερικάνικες ταινίες που έχει τύχει να δω επεξεργασμένες σε Blu-ray και DVD διατηρούν το αρχικό. Μόνο στην Ελλάδα που δεν ξέρουμε πως να ρυθμίσουμε εικόνα, την κάνουν 16:9. Δυστυχώς, από ότι έχω καταλάβει ΚΑΙ στις ταινίες της Φίνος φιλμ, με αποτέλεσμα παραδείγματος χάριν, σε γκρο της Αλίκης, να φαίνονται μόνο τα μάτια της και τα ρουθούνια…
Λυπηρό, περισσότερο γιατί έχει πέσει πάρα πολύ δουλειά όπως φαντάζομαι…

George Belivanis
George Belivanis
4 χρόνια πριν

Συμφωνώ και επαυξάνω…τις ταινίες του Σακελλάριου τις έχει σακατέψει…βλέπε δις ετών 39.Πρώτη φορά βλέπω στη ζωή μου τόση προσπάθεια για να καταστρέψουν κάτι τόσο όμορφο Ξέρεις τι αγωνία είναι βλέποντας την ταινία να ανησυχείς πια βλακεία έχουν κάνει στην επόμενη σκηνή . Ποιος σας είπε ότι το αυθεντικό είναι υποδεέστερο από τα ανόητα ripples fades , shadows και όλες τις ανοησίες (μουσικές άσχετες…προσθήκη σκηνών….μέχρι κινητά τηλέφωνα φαίνονται στη ταινία δις ετών 39 με το Λογοθετίδη….)που βάλατε στις αυθεντικές ταινίες. Mόνο μία φράση σας αξίζει ντροπή σας.

Τα Μικροπράγματα στο inbox σου!