Ο 37χρονος Amit Patel βρέθηκε σε δύσκολη θέση όταν του αρνήθηκαν να καθίσει στην ειδική θέση για ΑμεΑ σε τρένο της νότιας Αγγλίας, παρόλο που είναι τυφλός και συνοδεύεται από σκύλο-οδηγό, την Kika.
Όπως λέει ο ίδιος: «Δυσκολεύτηκα πολύ να μην βάλω τα κλάματα, αλλά δεν τα κατάφερα. Ακόμα κι όταν γύρισα σπίτι σκεφτόμουν: “γιατί πρέπει να είναι τόσο δύσκολο”;»
Το περιστατικό έγινε γνωστό από μια σειρά τουίτς από τον ίδιο τον Patel που καταγράφει τις περιπέτειες του μέσω του λογαριασμού του, που έχει πρωταγωνίστρια την Kika.
Kika 🇬🇧 on Twitter
We walked to the end of the platform in the pouring rain so that we can board the designated disabled section on the @Se_Railway train & even with dad giving me the command “find a seat” not one passenger gave up their seat! 😡😤😢 @GuidedogsLondon @guidedogs @transportforall
«Φτάσαμε στην πλατφόρμα εν μέσω βροχής για να ανέβουμε στο βαγόνι με τις θέσεις προτεραιότητας που προορίζονται για τους ΑμεΑ. Και παρόλο που ο μπαμπάς μου έλεγε “βρες θέση”, κανένας επιβάτης δεν έδωσε τη θέση του.»
Dad had to stand with his back against the doors whilst trying not to slip & I was sliding all over the place as the floor was wet. Have some humanity people! @GuidedogsLondon @GuidedogsLondon @Se_Railway @transportforall pic.twitter.com/aXZ8wQbFi2
— Kika 🇬🇧 (@Kika_GuideDog) 27 Μαρτίου 2018
«Ο μπαμπάς έπρεπε να στέκεται με την πλάτη στις πόρτες, προσπαθώντας να μην γλιστρήσει κι εγώ γλιστρούσα εδώ κι εκεί, αφού το δάπεδο ήταν βρεγμένο. Γιατί δεν έχετε λίγη ανθρωπιά άνθρωποι;»
Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Patel βρίσκεται σε αυτή τη θέση.
Τον Φεβρουάριο, η κάμερα GoPro της Kika κατέγραψε τη στιγμή που ένας επιβάτης τον διέταξε να μετακινηθεί σε μια κυλιόμενη σκάλα στην οποία οι ΑμεΑ κανονικά είχαν προτεραιότητα! Δυστυχώς, οι θέσεις προτεραιότητας εξακολουθούν να αντιμετωπίζονται ως «πρόταση» κι όχι ως υποχρέωση. Η εταιρεία ζήτησε συγγνώμη και υποσχέθηκε να έχει σαφέστερη σήμανση για τις θέσεις προτεραιότητας.
Τα προβλήματα όμως για τους ΑμεΑ δεν σταματούν εκεί. Όπως βλέπουμε στο βίντεο του BBC ακόμα και υπερσύγχρονοι σταθμοί αποδεικνύονται ακατάλληλοι. Το χάσμα των 22 εκατοστών μεταξύ της αμαξοστοιχίας και της πλατφόρμας καθιστά αδύνατο για τους χρήστες αναπηρικών αμαξιδίων να μετακινηθούν χωρίς βοήθεια. Γεγονός που αποδεικνύει ότι, παρά τις βελτιώσεις στις μεταφορές, πρέπει να γίνουν ακόμα περισσότερα.