σε , ,

Μια μελέτη του πανεπιστημίου του Harvard βρήκε πως πολλοί επιτυχημένοι έχουν ένα κοινό: τις κάλτσες τους

Οι ερευνητές τέσταραν τις θεωρίες τους σχετικά με το ντύσιμο των ισχυρών

Το στερεότυπο του ακριβά ντυμένου επιχειρηματία, ηγέτη ή επιτυχημένου προσώπου μπορεί να βασίζεται σε κάποια αλήθεια, αλλά κάποιοι ερευνητές στο Χάρβαρντ διαπίστωσαν ότι οι επιτυχημένοι άνθρωποι εμφανίζουν συχνά μη συμβατικές τάσεις, όπως οι ισχυροί επιχειρηματίες π.χ, που επιλέγουν να φορούν έντονα χρωματιστές κάλτσες.

Η μελέτη, με τίτλο «Η επίδραση των κόκκινων παπουτσιών», εξέτασε τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αντιδρούν στη μη-συμμόρφωση με τα συνηθισμένα και πώς διαμορφώνουν τις αντιλήψεις τους για ασυνήθιστες εμφανίσεις, π.χ κόκκινα πάνινα παπούτσια σε επαγγελματικό περιβάλλον. Κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η μη-συμμόρφωση ερμηνεύεται ως ένδειξη κύρους και υψηλής αυτοπεποίθησης. Αντίθετα, τα άτομα χαμηλού κύρους σε έναν οργανισμό είχαν περισσότερες πιθανότητες να τηρούν αυστηρά τους κώδικες ένδυσης.

2

Για τη μελέτη αυτή έκαναν τρία πειράματα:

1. Αθλητικό σικ
Η θεωρία δοκιμάστηκε σε ακριβά καταστήματα και μπουτίκ. Χρησιμοποίησαν 109 γυναίκες από το Μιλάνο. 52 από αυτές ήταν βοηθοί σε καταστήματα που πωλούν μάρκες όπως η Armani, η Burberry, η Christian Dior, Valentino. Τις υπόλοιπες 57 τις βρήκαν στον κεντρικό σταθμό του Μιλάνου, με ελάχιστη εμπειρία εργασίας σε μπουτίκ καταστήματα.

Οι συμμετέχουσες κλήθηκαν να περιγράψουν την εικόνα που έχουν για μια γυναίκα την ώρα που εισέρχεται σε ένα πολυτελές κατάστημα. Στο σενάριο η φανταστική γυναίκα περιγράφηκε να φοράει φόρμες. Στη συνέχεια τις ρώτησαν αν πίστευαν ότι η γυναίκα ήταν VIP πελάτης πολυτελείας. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τόσο οι βοηθοί των καταστημάτων όσο και οι απλές γυναίκες απέδωσαν υψηλό κοινωνικό στάτους στη γυναίκα που φορούσε ρούχα γυμναστικής.

2. Επαγγελματικό σικ
Στο δεύτερο πείραμα, οι ερευνητές εξέτασαν το απλό ντύσιμο σε επαγγελματικό περιβάλλον. Πήραν 159 άτομα από το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ στη Βοστώνη. Για μια ακόμη φορά τους δόθηκαν περιγραφές για το ντύσιμο ενός φανταστικού ατόμου, στην προκειμένη περίπτωση ενός καθηγητή στο πανεπιστήμιο. Για άλλη μια φορά, όσο πιο απλά ντυμένος ήταν ένα άτομο, τόσο υψηλότερο ήταν το κύρος του. Στο επαγγελματικό περιβάλλον, οι καθηγητές που φορούσαν μπλουζάκια και όχι κοστούμια θεωρούνταν επίσης ότι είχαν μεγαλύτερο βαθμό.

Οι κουκούλες και τα T-shirt είναι εξ’άλλου πολύ συνηθισμένα στη Silicon Valley. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Facebook, Mark Zuckerberg, σπάνια φοράει κάτι άλλο. Ο Steve Jobs ήταν επίσης γνωστός για το απλό του ντύσιμο με τζην και μαύρα ζιβάγκο.

3. Επαγγελματικό προκλητικό
Το τρίτο πείραμα εξέτασε το βαθμό στον οποίο η μη-συμμόρφωση με τα συνηθισμένα γίνεται σκόπιμα, προκειμένου να προσελκύσει κάποιος την προσοχή και διαπίστωσαν ότι αν και δόθηκε υψηλότερο στάτους σε άτομα με απλό ντύσιμο στο χώρο εργασίας, εντούτοις θεωρήθηκε σκόπιμο και όχι απλώς τυχαίο.

Σημειώνουν επίσης ότι υπάρχει ήδη μεγάλη αγορά γι’αυτό το στύλ ντυσίματος, όπως γραβάτες ή κάλτσες σε εξατομικευμένα σχέδια που βγαίνουν σε ένα μόνο αντίτυπο.

Ακολουθήστε τα Μικροπράγματα στο Google News, για άρθρα και κουίζ που θα σας φτιάχνουν τη μερα.
0 Comments
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Τα Μικροπράγματα στο inbox σου!