σε , ,

Αιφνίδια (!) βλάβη λεωφορείων στην Αθήνα, στις 07:30 καθημερινά

Καταγγελία αναγνώστη – και τι του απάντησε ο ΟΑΣΑ!

Πριν από μερικούς μήνες λάβαμε αυτό το ημέιλ

Αγαπητέ κύριε Άρη Δημοκίδη,

Αρχικά μέσα από την στήλη σας και στη συνέχεια μέσα από την ιστοσελίδα των Μικροπραγμάτων δίνετε βήμα σε ανθρώπους να μοιραστούν τις ιστορίες τους. Αν θα μπορούσα να καταχραστώ της ευγένειάς σας, θα ήθελα να μοιραστώ την εμπειρία μου από τις Αστικές Συγκοινωνίες Αθηνών.

Παίρνω 1 λεωφορείο τις καθημερινές (ΔΕΥ-ΠΑΡ) στην δεύτερη στάση από την αφετηρία, συστηματικά στις 7:40, τους τελευταίους 8 μήνες. Τα δρομολόγια ήταν αραιά, αλλά εκτελούνταν στην ώρα τους, όπως αναγράφεται στην ιστοσελίδα του ΟΑΣΑ. Από τις αρχές Ιουλίου, τα δρομολόγια δεν γινόντουσαν στην ώρα τους λόγω ελλείψεως προσωπικού. Ήταν κατανοητό, δεδομένων των αδειών και της μειωμένης κίνησης του επιβατικού κοινού, αλλά και πάλι απαράδεκτο ότι δεν υπήρχε αντίστοιχη ενημέρωση. Αποτέλεσμα ήταν η αναμονή στον ήλιο και την ζέστη. Το προσπέρασα, με το σκεπτικό ότι όταν τα δρομολόγια ξαναγίνουν χειμερινά, θα διορθωθεί η κατάσταση. Και εδώ ξεκίνησε το πρόβλημα.

Το δρομολόγιο των 7:40 συστηματικά δεν γίνεται. Ο λόγος, όπως πληροφορήθηκα από τις απαντήσεις στα παράπονα που υπέβαλα, είναι ότι το λεωφορείο παθαίνει αιφνίδια βλάβη. Κάθε μέρα στις 7:30 το λεωφορείο που είναι να εκτελέσει το δρομολόγιο του Γ12 παθαίνει αιφνίδια βλάβη!

Screenshot 21 7
photomix image 58
Απίστευτο κι όμως αληθινό! Κάθε μέρα. σε κάθε παράπονο, η απάντηση ήταν πως υπήρξε «αιφνίδια βλάβη»!

photomix image 57

Καταλαβαίνω ότι δεν πρόκειται να βγάλω άκρη από τα παράπονα, οπότε παίρνω στο πληροφοριακό κέντρο του ΟΑΣΑ, 11 185. Λένε ότι τα δρομολόγια τα οποία λένε είναι όπως τα λαμβάνουν από τα κεντρικά και είναι τα προγραμματισμένα επομένως βλέπουν ό,τι βλέπω και εγώ. Ρωτάω λοιπόν ποιος είναι ο υπεύθυνος για τον προγραμματισμό των δρομολογίων, προκειμένου να συνομιλήσω με αυτόν. Με παρέπεμψαν στα κεντρικά του ΟΑΣΑ, στο τηλέφωνο 2014270796, με ωράριο 8:00-16:00.

Παίρνοντας τηλέφωνο εκεί, συνομίλησα με το τηλεφωνικό κέντρο. Ο κύριος δεν γνώριζε να απαντήσει στις ερωτήσεις που έκανα και αρνήθηκε να δώσει το όνομά του. Με παρέπεμψε να μιλήσω με την ΟΣΥ, λέγοντας ότι αυτό είναι θέμα αυτών.

Στην ΟΣΥ μου απάντησε ο κύριος Κ. (δεν θα ήθελα να τον κατονομάσω) και με κατεύθυνε στο τηλέφωνο του Διευθυντή Παραγωγής Συγκοινωνιακού Έργου.

Καλώντας εκεί, συνομίλησα με την γραμματέα του διευθυντή Παραγωγής Συγκοινωνιακού Έργου. Με παρέπεμψε να υποβάλλω τις ερωτήσεις μου στο e-mail του ΟΑΣΑ.

Το e-mail που απέστειλα ήταν:

Προς όποιον ενδιαφερόμενο,

Θα ήθελα την απάντηση σε κάποιες ερωτήσεις:

  1. Ποιος είναι υπέυθυνος για την διάθεση προϋπολογισμού για την επισκευή των λεωφορείωνΠοιος είναι υπεύθυνος για τα αναγραφόμενα δρομολόγια στην ιστοσελίδα http://telematics. oasa.gr/.
  2. Γιατί, εφόσον συστηματικά δεν εκτελούνται ορισμένα δρομολόγια, συνεχίζονται και αναγράφονται στην ιστοσελίδα
  3. Η περίπτωση έχει ως εξής: Τα αναγραφόμενα δρομολόγια της γραμμής Γ12, στις ώρες 7:25 και 7:40, συστηματικά εκτελούνται ως ένα στις 7:30. Οι απαντήσεις στα παράπονα που έχω αποστείλει είναι επανειλλημένως ότι το δρομολόγιο άλλαξε λόγω αιφνίδιας βλάβης του λεωφορείου. Καθημερινά λοιπόν ένα ορισμένο λεωφορείο αντιμετωπίζει αιφνίδια βλάβη. Εφόσον αυτό είναι γνωστό, γιατί συνεχίζει και αναγράφεται ένα δρομολόγιο που δεν γίνεται; Γιατί δεν αλλάζει για να δείχνει τα πραγματικά δρομολόγια;

Η απάντηση που έλαβα από την κυρία Εύη Βασιλείου ήταν η ακόλουθη:

Κύριε …,

Λάβαμε το mail σας σχετικά με την εφαρμογή OASA Telematics. Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε πως η εφαρμογή ενημερώνεται αυτόματα με τα προγραμματισμένα δρομολόγια . Όμως αν επιλέξετε την στάση που σας ενδιαφέρει οι αφίξεις σε αυτή, είναι σε πραγματικό χρόνο. Πιστεύουμε πως σε σύντομο χρονικό διάστημα το επιβατικό κοινό θα έχει την δυνατότητα να βλέπει σε πραγματικό χρόνο όλα τα δρομολόγια.

Ευχαριστούμε που επικοινωνήσατε μαζί μας, είμαστε στην διάθεση σας για τυχόν διευκρινήσεις.

Προφανώς, η κυρία Βασιλείου διαβάζοντας το ως άνω e-mail υστερούσε της επαρκούς ικανότητας να κατανοήσει τι ρωτούσα. Βλέποντας ότι ούτε με αυτόν τον τρόπο θα καταφέρω να βγάλω άκρη, ξαναπαίρνω τηλέφωνο στο 11185 ρωτώντας το τηλέφωνο επικοινωνίας τον σταθμαρχείων.

Με παρέπεμψαν πάλι στον ΟΑΣΑ, απ’όπου με παρέπεμψαν πάλι στην ΟΣΥ. Στην ΟΣΥ ξαναμίλησα με τον κύριο Κ., ο οποίος διέψευσε τα απαντητικά e-mail του ΟΑΣΑ. Είπε ότι υπάρχουν βλάβες στα λεωφορεία και ελλείψεις στα ανταλλακτικά, επομένως ρυθμίζουν τα εκτελούμενα δρομολόγια καλύπτοντας όσες περισσότερες βάρδιες μπορούν. Ωστόσο και ο ίδιος δεν ήξερε γιατί αναγράφονται τα δρομολόγια λανθασμένα.

Παράλληλα, έχω υποβάλλει αναφορές στον Συνήγορο του Πολίτη, ο οποίος είναι αρμόδιος για τον έλεγχο των αστικών συγκοινωνιών. Εδώ θα ήθελα να τους ευχαριστήσω για την επιμέλεια που επέδειξαν στην εξέταση της αναφοράς μου. Έστειλαν απάντηση στον ΟΑΣΑ, η οποία και μου κοινοποιήθηκε (βλ. συνημμένα).

Screenshot 17 8

Υπέβαλα και δεύτερη αναφορά, με στόχο να καταγγείλω τους υπογράφοντες των απαντητικών επιστολών για τις ψευδείς δηλώσεις τους.

Η 2η αναφορά, ως υποβλήθηκε:

Σε ανανέωση της προηγούμενης αναφοράς που είχα υποβάλλει (236765/07.11.2017):

Ο ΟΑΣΑ δεν έχει απαντήσει στην καταγγελία. Δεν έχει επαναφέρει τα δρομολόγια στο κανονικό τους ωράριο. Επιπλέον, σε συστηματικά παράπονα δέχομαι την επαναλαμβανόμενη δικαιολογία (βλ. επισυναπτόμενα αρχεία) ότι το λεωφορείο παθαίνει αιφνίδια βλάβη στις 7:30.

Σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχα με τα γραφεία της ΟΣΥ, στις 01.12.2017 και στις 15.12.2017, ο κύριος Κ. διέψευσε τις δηλώσεις των κυρίων Γ. Β.  και K. Φ., υπογραφόντων των απαντήσεων του ΟΑΣΑ. Συνεπώς, θα ζητούσα:

Να εκτελούνται τα δρομολόγια στην κανονική τους ώρα.

Να απαντήσουν οι κύριοι Β. και Φ. για ποιον λόγο ψεύδονται.

Να απαντήσουν οι κύριοι Β. και Φ. για ποιον λόγο δεν εκτελούνται τα δρομολόγια.

Σας ευχαριστώ για την επιμέλεια που επιδείξατε στην πρώτη αναφορά και θα είναι η τελευταία φορά που αυξάνω τον ήδη υπάρχοντα φόρτο εργασίας σας.

Στη διάθεσή σας

Στην όλη διαδικασία επιμένω, καθότι ο ΟΑΣΑ είναι ανίκανος να διαχειριστεί τις αστικές συγκοινωνίες, ωστόσο λόγω της ιδιάζουσας μορφής της εταιρείας δεν μπορεί κάποιος ανταγωνιστής να προσφέρει αντίστοιχες υπηρεσίες.

Δυστυχώς δεν διαθέτω τον χρόνο στις λιγοστές ώρες που είναι διαθέσιμη η επικοινωνία να ανακαλύψω ποιος είναι τελικά ο υπεύθυνος ονομαστικά προκειμένου να απολυθεί και να αποκατασταθεί η εύρυθμη λειτουργία των λεωφορείων. Επίσης δεν διαθέτω τις γνώσεις για να κινηθώ με άλλους τρόπους.

Θα ήθελα, ει δυνατόν, να κοινοποιηθεί το e-mail αυτό, μαζί με τα συνημμένα, ώστε να λάβει την αρμόζουσα δημοσιότητα και να κατανοήσει το επιβατικό κοινό ότι τα προβλήματα δημιουργούνται από ανθρώπους με ονοματεπώνυμα, που χαίρουν δουλειάς την οποία δεν αξίζουν.

===

UPDATE: Μήνες μετά, ρωτήσαμε τον αναγνώστη αν λύθηκε το θέμα.

Όχι βέβαια, δεν λύθηκε. 

επισυνάπτοντας νέες τυποποιημένες απαντήσεις του ΟΑΣΑ -δεν έχει νόημα να τις ανεβάσω και αυτές- που όλες λένε ότι έτυχε εκείνη τη μέρα (κάθε μέρα) να υπάρχει μια αιφνίδια βλάβη…

«Έχω επικοινωνήσει εκ νέου με τα κεντρικά του ΟΑΣΑ (δεν έβγαλα άκρη), καθώς και με τον Συνήγορο του Πολίτη, όπου με πληροφόρησαν ότι δεν μπορούν να κάνουν κάτι. Χρειάζονται περισσότερα άτομα να κάνουν καταγγελίες για να έχουν πάτημα», μου έγραψε.

Ακούει κανείς;

10 Comments
παλαιότερα
νεότερα δημοφιλέστερα
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια
Λουκια
Λουκια
6 χρόνια πριν

Ένα έχω να πω. Μπράβο στον πολίτη (με όλη την σημασία και ουσία της λέξης πολίτης).
Μπορεί να μην λύσει το πρόβλημά του, αλλά χαμένος δεν θα βγει. Γιατί συνεισφέρει έμπρακτα, χρησιμοποιώντας την ορθή λογική, στην βελτίωση της κοινωνίας.

pistolero
pistolero
6 χρόνια πριν

Δηλαδή αν κατάλαβα καλά, το θέμα έγινε επειδή το λεωφορείο ξεκινάει στις 7:30 αντί για τις 7:25.
Συμφωνώ (και κατακρίνω κι εγώ) για τις ψεύτικες δικαιολογίες περί αιφνίδιας βλάβης και το μπαλάκι ευθυνών, όμως το θέμα αυτό καθ’ αυτό δεν είναι κάπως… ασήμαντο?

pistolero
pistolero
6 χρόνια πριν
Απάντηση σε  pistolero

Sτις ώρες 7:25 και 7:40, συστηματικά εκτελούνται ως ένα στις 7:30.
Diladi an xaseis ton 7.30 tha perimeneis poios kserei poso, qafou oute ton 7.40 paei.
Sygnomi gia ta greeklish, den exo elliniko pliktrologio.

Βαγγέλης
Βαγγέλης
6 χρόνια πριν
Απάντηση σε  pistolero

Συγνώμη, δεν είναι καθόλου ασήμαντο!Όποιος χρησιμοποιεί συγκοινωνίες, γνωρίζει ότι όλα τα λεωφορεία έχουν πρόβλημα. Εφόσον υπάρχουν οι πινακίδες τηλεματικής, στις στάσεις, θα έπρεπε να υπάρχει και ενημέρωση! Είναι απαράδεκτο το ότι υπάρχει η δυνατότητα να ενημερώνουν το κοινό. Ας μην μας πει τον λόγο, απλώς να ενημερώσει! Μην μας αφήνουν να περιμένουμε, σαν τα ζώα. Μου έχει τύχει άπειρες φορές να γράφει ότι θα έρθει σε 5′ και μόλις περάσουν, ο χρόνος να ανανεώνεται. Έχει τύχει να περιμένω τουλάχιστον μία ώρα (από 5′ πάει σε 10′ κ.ο.κ) και τελικά να μην έρθει καθόλου. Δεν θα πρέπει επιτέλους να αλλάξει αυτό;… Διαβάστε περισσότερα »

Γιώργος
Γιώργος
6 χρόνια πριν

Μια χαρά κατάλαβε η κ. Βασιλείου τι ρωτούσατε, απλα έδωσε άλλη μια τυποποιημένη απάντηση για να ξεμπλεξει.

Ανάλογη εμπειρία είχα με την ΤΡΕΝΟΣΕ παλαιότερα, όταν για περισσότερο από 1 ώρα καθυστέρηση είχαμε δικαίωμα επιστροφής του 20% του εισιτηρίου. Ενώ αργούσε συστηματικά για πάνω απο μία ώρα στο δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη, στη σελίδα τους έγραφαν ΠΑΝΤΑ 59 λεπτα… Φυσικά τα παράπονά μου έπεσαν στο κενό, ενώ δέχτηκα και απειλές.

Μπράβο που το κυνηγήσατε μέχρι τέλους και χαρά στο κουράγιο σας…

Φουφουτος
Φουφουτος
6 χρόνια πριν

Το ίδιο εκανε σε εμένα η τραινοσε.
Σε αναφορά – καταγγελία μου για υπάλληλο τους Γ. Β. στη διεύθυνση που ανηκε, δε δίστασαν να μου αραδιάσουν ένα σωρό από ψέματα και φθηνές δικαιολογίες.
Όταν επισκέφθηκα τον Διευθυντή Λ. Ι. εκείνος κλειδώθηκε στο γραφείο του.
Κι εγώ θα απευθυνθώ στο συνήγορο του πολίτη.

angel
angel
6 χρόνια πριν

Κάθε μα ΚΑΘΕ μέρα και συγκεκριμένα τα απογεύματα μεταξύ 18.00-19.00 γίνεται το ίδιο στη γραμμή του 218 ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΔΑΦΝΗ.
Κάθε μέρα καταπίνεις την κούραση σου, την οργή και ενίοτε την αξιοπρέπειά σου για να στοιβαχτείς σε ένα υπερφορτωμένο λεωφορείο και να επιστρέψεις σπιτάκι σου, επειδή κάποιος/οι δεν κάνει τη δουλειά του σωστά.
Κλειστές τηλεματικές από κάποιους οδηγούς, έλλειψη ΚΟΙΝΗΣ λογικής στον προγραμματισμό των δρομολογίων, αλλά πρωτίστως απόλυτη περιφρόνηση στο επιβατικό κοινό…

Ramon Ramone
Ramon Ramone
6 χρόνια πριν

Σε ένα σοβαρό κράτος, όλοι οι εμπλεκόμενοι (δημόσιοι) υπάλληλοι, από τον οδηγό μέχρι αυτούς που συγκαλύπτουν εσκεμμένα την λούφα και παραλλαγή του κάθε “οδηγού”, ως τον πιο υψηλά ιστάμενο της υπηρεσίας, αντιμετωπίζουν κυρώσεις μόλις αποδειχθεί ο βαθμός συμμετοχής ή και ενοχής τους. Από πρόστιμα, στερήσεις μισθού, διαθεσιμότητα, παύση από το αξίωμα ή την θέση τους, και κυρίως απόλυση και απαγόρευση επαναπρόσληψης σε οποιαδήποτε υπηρεσία ή φορέα του δημοσίου. Άμεση απόλυση. Μπαμ και κάτω. Απλά, όμορφα κι ωραία. Και σε περίπτωση δικαστικής εμπλοκής, παρακράτηση μισθού ως ότου η υπόθεση τελεσιδικήσει. Σε ένα σοβαρό κράτος… Oh, wait!

Γράφων
Γράφων
6 χρόνια πριν

Καλύτερος από 10 ΜΚΟ και 40 σωματεία. Μπράβο!

Μόνο όταν αυξηθεί αυτό το είδος των πολιτών η δημόσια διοίκηση θα καταστεί υπεύθυνη. Τώρα έχουν να κάνουν με έναν, αν έχουν να κάνουν με 50 θα αναγκαστούν να βελτιωθούν.

Lumidy
Lumidy
6 χρόνια πριν

Σε αυτή την χώρα πρέπει να περάσεις Γολγοθά για τα αυτονόητα! Το μπαλάκι στον δημόσιο τομέα είναι εξαιρετικά ελαστικό και αναπηδάει συχνά. Μια υπηρεσία που θα έπρεπε να εμπιστευόμαστε τυφλά καθώς την πληρώνουμε και είναι ένα αγαθό απαραίτητο για την ομαλή λειτουργία μιας πόλης, είναι ανοργάνωτη, ασυντήρητη και αγενής. Πραγματικά κρίμα.

Τα Μικροπράγματα στο inbox σου!