σε ,

Πόσο μεγάλο λάθος ήταν η δίκη της Σώτης Τριανταφύλλου για Ισλαμοφοβία

Μετά τη σημερινή αθώωσή της, ας ξαναπούμε 2-3 πράγματα

Σώτη Τριανταφύλλου
«Στη χώρα μας όπου η ρατσιστική ρητορική μίσους διακινείται καθημερινά με πολλές και ισχυρές δόσεις και χωρίς καμία τιμωρία, επιλέγεται να οδηγηθεί στα δικαστήρια μια συγγραφέας επειδή εκφράζει τις απόψεις της»

Πέρσι μάθαμε θα δικαζόταν η Σώτη Τριανταφύλλου επειδή χρησιμοποίησε φράση για τους Μουσουλμάνους που αποδίδεται (λανθασμένα) στον Μάρκο Πόλο και επειδή σε άρθρο της -που γράφτηκε τη μέρα μετά τη σφαγή στο Παρίσι από ισλαμιστές τρομοκράτες- υποστήριζε πως «όσα υφιστάμεθα από τους ισλαμιστές (όχι μόνον την τρομοκρατία αλλά την καθημερινή πίεση, τη συμπεριφορά μίσους) δεν οφείλονται στις «επεμβάσεις» της Δύσης στις χώρες της Ανατολής, αλλά στην πολεμοχαρή και φθονερή φύση του ισλάμ: το ισλάμ δεν είναι μια θρησκεία σαν τις άλλες, αγαπητοί συμπολίτες° είναι πολιτικό πρόγραμμα, είναι ιδεολογία εκβαρβαρισμού».»

Κάθε θρησκεία είναι φοβερά προβληματική. Όμως, περιέργως, κάποιοι ενοχλούνται ΜΟΝΟ όταν τα βάζουμε με αυτήν που τώρα τυχαίνει να είναι η πιο οπισθοδρομική απ’ όλες…

Έτσι ο Παναγιώτης Δημητράς, πολύ καλός ακτιβιστής για τα ανθρώπινα δικαιώματα, αλλά συχνότατα υπερβολικά εύθικτος «κάρφωσε» στη Δικαιοσύνη την Σώτη Τριανταφύλλου αλλά και όσους άλλους τόλμησαν να τα βάλουν με το ακραίο Ισλάμ σε άρθρα τους. Εννοείται πως ποτέ δεν «κάρφωσε» ούτε έστειλε στον εισαγγελέα όσους τα βάζουμε -και με χειρότερα λόγια- με άλλες θρησκείες και ειδικά με την επικρατούσα στη χώρα μας.

Σήμερα εκδόθηκε η αθωωτική απόφαση για τη συγγραφέα.

Η απόφαση του δικαστηρίου ήταν σύμφωνη με την πρόταση της εισαγγελέως Μαγδαληνής Καλπακίδου, η οποία τόνισε ότι το επίδικο κείμενο ήταν έκφραση άποψης. Η εισαγγελική λειτουργός ανέφερε ότι οι απόψεις της κατηγορουμένης «εκφράζουν τις απόψεις που πέρασαν από το μυαλό όλων μας μετά την επίθεση στο Μπατακλάν» και τόνισε ότι με το υπό κρίση κείμενο «δεν στοιχειοθετείται ούτε καν η αντικειμενική υπόσταση του εγκλήματος».

Στο δικαστήριο κατέθεσαν ως μάρτυρες της συγγραφέως η Βασιλική Γεωργιάδου που έχει ασχοληθεί επί χρόνια με θέματα ρατσισμού και ο συγγραφέας Απόστολος Δοξιάδης, οι οποίοι είπαν πως το κείμενο της κ. Τριανταφύλλου αποτελεί γνώμη που όχι μόνο δεν παραβιάζει τον ρατσιστικό νόμο, αλλά συνιστά κραυγή στο όνομα της αντιρατσιστικής βίας.

Είναι άραγε χειρότερη η «ισλαμοφοβία» απ’ τον «ισλαμοφασισμό»; Με την -αποτυχημένη τελικά- προσπάθεια να τιμωρήσουν την Σώτη Τριανταφύλλου, κερδίζουν κάτι οι αντιρατσιστές ή εξαγριώνουν τον πολύ κόσμο ακόμα περισσότερο εναντίον των ισλαμιστών, ακόμα και εναντίον της μεγάλης πλειοψηφίας που είναι άκακοι άνθρωποι;

Τι είχα γράψει πέρσι για τα δύο σημεία που έδωσαν λαβή για τη δίωξη της Τριανταφύλλου:

Το πρώτο, κατά τη γνώμη μου, είναι η γενίκευση και ο αφορισμός. ΟΚ, ξέρουμε όλοι τι υποστηρίζει το Ισλάμ ή/και πώς τα αντιλαμβάνονται πολλοί. Αν είσαι πιστός μουσουλμάνος (ή χριστιανός) πάει να πει ότι δέχεσαι όλες τις ακρότητες που υπάρχουν στη θρησκεία σου, κι από ακρότητες άλλο τίποτα οι περισσότερες θρησκείες.

Η γενίκευση όμως αδικεί το κείμενο, και τραβά την προσοχή απ’ τα πιο ουσιαστικά κομμάτια του κειμένου, κάνοντας τη συγγραφέα εύκολη λεία σ’ όσους ευκαιρία έψαχναν να της επιτεθούν. Κατ’ αυτούς το κείμενο «προκαλεί» αντί να τους κάνει να καταλάβουν πόσο προβληματική είναι η συγκεκριμένη κοσμοθεωρία (και άλλες…) και η συμπεριφορά πολλών πιστών.

Θέλω να πιστεύω ότι είναι λάθος η γενίκευση και πως ο μέσος μουσουλμάνος είναι τόσο πιστός όσο ο μέσος χριστιανός που ψιλοφοβάται το Θεό, πάει δυο-τρεις φορές το χρόνο στην εκκλησία αλλά δεν ακολουθεί στην καθημερινότητά του το 90% όσων επιτάσσει η Αγία Γραφή.

Το δεύτερο σημείο είναι αυτό με τον Μάρκο Πόλο. Όντως είναι hoax η δήλωση που αποδίδεται σε αυτόν. Υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια ένα μπέρδεμα στο ίντερνετ με μια λίστα φράσεων για τους μουσουλμάνους: σε κάποια στιγμή μπερδεύτηκε η σειρά, και η φράση που είχε πει ο αποπάνω του αποδόθηκε στον Μάρκο Πόλο ενώ η φράση του Μάρκο Πόλο πήγε στον αποκάτω του.

Καλούσε όμως η Τριανταφύλλου όντως δημόσια «σε υποκίνηση βίας ή μίσους» με βάση τον αντιρατσιστικό νόμο;

Οι δικαστές αποφάσισαν και είπαν όχι.

Από το κείμενο της, έχει ενδιαφέρον και αυτό το σημείο: «Αν οι μετριοπαθείς μουσουλμάνοι (που, σας διαβεβαιώ, είναι λιγοστοί και αμήχανοι μέσα στο αγριεμένο ισλαμικό πλήθος), θέλουν να αποφύγουν τον στιγματισμό, πρέπει να κατέβουν μαζικά στους δρόμoυς –σήμερα, τώρα- και να διαμαρτυρηθούν για τα εγκλήματα εναντίον της ανθρωπότητας που διαπράττονται στο όνομα του Αλλάχ. Πολύ λίγα έχουν αλλάξει στο ισλάμ από τον ύστερο Μεσαίωνα. Σήμερα, μετριοπαθείς μουσουλμάνοι είναι μόνον οι εκκοσμικευμένοι, τουτέστιν όσοι έχουν εγκαταλείψει την ισλαμική τους ανατροφή – όπως έχουν κάνει πολλοί χριστιανοί στη Δύση. Περιμένω λοιπόν να κατεβούν στους δρόμους όλοι οι καλοί άνθρωποι της Ανατολής και να στηρίξουν τη δυτική δημοκρατία που τους προστατεύει και τους ταΐζει: αν δεν το κάνουν ή αν το κάνουν με μισή καρδιά θα επιβεβαιωθεί η υποψία της ρητής, υπόρρητης ή διφορούμενης στήριξης στον ισλαμοφασισμό.»

Υπάρχουν πολλά βίντεο με μετριοπαθείς ισλαμιστές να συμφωνούν απόλυτα σε ένα σωρό ζητήματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων με τους ακραίους ισλαμιστές. Ένα να έδειχνε η Σ. Τ. στο δικαστήριο, έγραφα πέρσι, θα κέρδιζε πανηγυρικά.

Περίπλοκα ερωτήματα σε έναν ολοένα και πιο περίπλοκο κόσμο.

Είναι άραγε χειρότερη η «ισλαμοφοβία» απ’ τον «ισλαμοφασισμό»; Με την -αποτυχημένη τελικά- προσπάθεια να τιμωρήσουν την Σώτη Τριανταφύλλου, κερδίζουν κάτι οι αντιρατσιστές ή εξαγριώνουν τον πολύ κόσμο ακόμα περισσότερο εναντίον των ισλαμιστών, ακόμα και εναντίον της μεγάλης πλειοψηφίας που είναι άκακοι άνθρωποι;

Ποιος ρίχνει περισσότερο νερό στο μύλο της Χρυσής Αυγής και των φασιστών που επιτίθενται σε παιδιά μεταναστών και προσφύγων; Η άποψη της συγγραφέα ή η αγωνιώδης προσπάθεια να θεωρηθούν ρατσιστές και φασίστες -και να συρθούν στα δικαστήρια- όσοι τονίζουν τα προβληματικά σημεία μιας οπισθοδρομικής θρησκείας;

Η δίωξη εναντίον της Τριανταφύλλου (με την επακόλουθη αθώωσή της) γύρισε μπούμερανγκ σε όσους προσπαθούν να σωπάσουν τις φωνές που θεωρούν πως ο ρατσισμός δεν προέρχεται μόνο απ’ τη μία ή μόνο απ’ την άλλη πλευρά. Με τέτοιες υπερβολικές -σχεδόν κωμικές- διώξεις, το αντιρατσιστικό κίνημα βρίσκεται σε κίνδυνο να απαξιωθεί και να αποδυναμωθεί. Γι’ αυτό και μόνο, το ότι κυνήγησαν την Τριανταφύλλου ήταν, δυστυχώς, μια άτυχη στιγμή.

Ακολουθήστε τα Μικροπράγματα στο Google News, για άρθρα και κουίζ που θα σας φτιάχνουν τη μερα.
0 Comments
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Τα Μικροπράγματα στο inbox σου!