σε , ,

Ανδρέας Προδρόμου: Ο άνθρωπος-κλειδί της τραγικής πτήσης της Helios η οποία σκότωσε 121 ανθρώπους

Εάν δεν ήταν ο νεαρός φροντιστής μπορεί να είχαμε πολύ περισσότερα θύματα εκείνη τη μοιραία μέρα

14 Αυγούστου 2005. Το Boeing 737 των Κυπριακών αερογραμμών Helios Airways συντρίβεται στο Γραμματικό προκαλώντας την χειρότερη αεροπορική τραγωδία σε ελληνικό έδαφος. Το αεροπλάνο εκτελούσε τη διαδρομή Λάρνακα-Πράγα με ενδιάμεση στάση στην Αθήνα. Όταν χάθηκε η επαφή με τον πύργο ελέγχου, δύο F-16 απογειώθηκαν για να εντοπίσουν το αεροπλάνο. Αυτό που είδαν οι πιλότοι των μαχητικών, ήταν τους επιβάτες να φορούν τις μάσκες οξυγόνου τους και έναν επιβάτη να προσπαθεί να πάρει τον έλεγχο του αεροπλάνου κάτι που αρχικά είχε οδηγήσει στο σενάριο της αεροπειρατείας.

Αν ίσχυε το σενάριο αυτό, τότε τα F-16 όφειλαν να καταρρίψουν το αεροσκάφος φοβούμενοι ότι θα έπεφτε σε κατοικημένη περιοχή της Αθήνας. Τελικά το αεροπλάνο άλλαξε πορεία και πολύ σύντομα αφού του τελείωσαν τα καύσιμα, συνετρίβη στο Γραμματικό. Όπως αποδείχθηκε στη συνέχεια, αυτός που προσπαθούσε απεγνωσμένα να πάρει τον έλεγχο του Boeing ήταν ένας αεροσυνοδός που είχε πτυχίο πιλότου και ο λόγος που το έκανε ήταν επειδή συγκυβερνήτης και κυβερνήτης ήταν αναίσθητοι λόγω της αποσυμπίεσης στο εσωτερικό του αεροσκάφους.

Λίγο πολύ όλοι γνωρίζουν για την τρομερή τραγωδία που συνέβη σαν σήμερα πριν από 14 χρόνια. 121 άνθρωποι έχασαν την ζωή τους μεταξύ των οποίων και ο ήρωας της πτήσης, όπως αποκαλέστηκε, ο Ανδρέας προδρόμου. Ο Ανδρέας Προδρόμου ήταν ο 25χρονος φροντιστής της πτήσης- ο οποίος είχε πτυχίο επαγγελματία χειριστή αεροσκαφών και είχε υπηρετήσει στις ειδικές δυνάμεις της Κύπρου- και ήταν ο τελευταίος άνθρωπος που είχε μείνει ξύπνιος εντός του αεροσκάφους, καθώς έχει βρει μία φορητή φιάλη οξυγόνου (αυτές που «πέφτουν» πάνω από το κεφάλι των επιβατών έχουν οξυγόνο για μόλις 12 λεπτά).

Ο νεαρός φροντιστής, λόγω των γνώσεών του στον χειρισμό αεροσκάφους, προσπαθούσε απεγνωσμένα να αποτρέψει την πρόσκρουση. Με τα καύσιμα να τελειώνουν και το αεροπλάνο να χάνει συνεχώς ύψος, δεν μπορούσε να κάνει και πολλά. Το αεροπλάνο ήταν προγραμματισμένο για πτήση 90 λεπτών και όταν ο Προδρόμου βρισκόταν στο πιλοτήριο πετούσε ήδη για τρεις ώρες.

Παρότι δεν μπορούσε να προσγειώσει μόνος του κάπου ομαλά το αεροσκάφος, σκέφτηκε τη μη χείριστη λύση: τουλάχιστον να μην σκοτωθούν άνθρωποι στη στεριά κατά την πτώση. Έτσι, έστριψε το αεροπλάνο νοτιοδυτικά ούτως ώστε να μην κατευθύνεται προς κατοικημένη περιοχή. Μετά από λίγο το αεροσκάφος προσέκρουσε με δύναμη σε λόφο της περιοχής του Γραμματικού Αττικής, σε απόσταση 33 χιλιομέτρων από τον διεθνή αερολιμένα Αθηνών. 121 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, αλλά πολλοί περισσότεροι ίσως σώθηκαν χάρη στην ενέργεια του Ανδρέα προδρόμου να αλλάξει κατεύθυνση στο αεροπλάνο που έπεφτε αργά και βασανιστικά.

Δείτε την αναπαράσταση της υπόθεσης από τη σειρά Mayday:

Helios Airways 522 (14-8-2005)

Από την τηλεοπτική σειρά MAYDAY (4×10 – GHOST PLANE)

*ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

8 αεροπορικά δυστυχήματα που συγκλόνισαν την Ελλάδα – απ’ το 1949 μέχρι σήμερα

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ?

0 points
Upvote Downvote

Αφήστε μια απάντηση