σε , , ,

Η ομορφότερη γυναίκα της Ευρώπης για το 1930 ήταν Ελληνίδα. Αυτή είναι η θρυλική ιστορία της

Το κορίτσι από τη Μάνη που λέγεται πως έσπασε το άβατο του Αγίου Όρους

Η ωραιότερη γυναίκα της Ευρώπης το 1930 ήταν ένα κορίτσι από τη Μάνη. Η ομορφιά της Αλίκης Διπλαράκου ήταν ένας μύθος εκείνη την εποχή ο οποίος επιβεβαίωνε το «αιώνιον ελληνικόν κάλλος». Όλα όμως είχαν ξεκινήσει από τα εθνικά καλλιστεία του 1930 στα οποία κέρδισε τον τίτλο της «Μις Ελλάς» σε ηλικία μόλις 18 χρονών. Αλλά ας τα δούμε όλα από την αρχή.

Τα καλλιστεία στο Θέατρο «Ολύμπια»

Όταν η Αλίκη Διπλαράκου άκουσε να φωνάζουν το όνομα της από τα μικρόφωνα των καλλιστείων που διοργάνωνε τότε η Ένωση Συντακτών το τελευταίο πράγμα που ένιωσε ήταν χαρά! Η ίδια παρακολουθούσε την τελετή με την οικογένεια της στο θέατρο «Ολυμπία» της οδού Ακαδημίας ένα χειμωνιάτικο κυριακάτικο απόγευμα του Γενάρη. Ξαφνικά ένα μέλος από την κριτική επιτροπή την καλεί στην σκηνή για να διαγωνιστεί χωρίς όμως η ίδια να έχει δηλώσει συμμετοχή. Όπως αργότερα θα έλεγε στους Τάιμς του Λονδίνου:

Όταν προσπάθησα να αρνηθώ, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Αλέξανδρος Ζαΐμης, που παρευρισκόταν στην εκδήλωση, μου είπε ότι η συμμετοχή μου στον διαγωνισμό ήταν εθνική υπόθεση.

Η δεκαοκτάχρονη Αλίκη κέρδισε τον τίτλο της «Μις Ελλάς», έχοντας όμως ένα ισχυρό ανταγωνισμό από τη Θεσσαλονικιά και πολύ όμορφη Ρωξάνη Στεργίου, η οποία κατέλαβε τη δεύτερη θέση. Η Διπλαράκη ήταν καστανή, μεγαλομάτα, με χείλη λεπτά και καλογραμμένα, ύψος 1,68 και αδύνατη για τα μέτρα της εποχής.

Ο Γιάννης Καιροφύλλας είχε γράψει στο βιβλίο του:

Ο θρίαμβος της Αλίκης Διπλαράκου έσπασε τον πάγο ανάμεσα στην αστική τάξη και στον θεσμό της ομορφιάς. Επειδή η νεαρή Αλίκη ήταν από «πολύ καλή οικογένεια», πολλά νέα κορίτσια από εξίσου καλές αστικές οικογένειες έτρεχαν να διαγωνιστούν τα επόμενα χρόνια. Στην επιτροπή κρίσεως ήταν και ο ζωγράφος Κωνσταντίνος Παρθένης. Και οι 15 κριτές είχαν τότε ψηφίσει την Αλίκη Διπλαράκου. Ηταν ψηλή και λυγερή, με εκφραστικά μάτια, με θαυμάσιες γραμμές, όπως έλεγαν τότε, και εκπροσωπούσε επάξια την ελληνική ομορφιά.

Η ανατροφή και οι αντιδράσεις της οικογένειας της

Η Διπλαράκου ήταν η μία από τις τρεις κόρες του δικηγόρου Γεωργίου Διπλαράκου και της Ελένης Νικολέση. Με καταγωγή από τη Μάνη, γεννήθηκε στις 28 Αυγούστου του 1912 στην Αθήνα. Το πραγματικό επίθετο του πατέρα της ήταν Βαβούλης, αλλά για οικογενειακούς λόγους υιοθέτησε το επίθετο της μητέρας του. Η συντηρητική οικογένεια της λίγο έλειψε να ήταν η αιτία να χάσει η 18χρονη Αλίκη τον τίτλο.

Οι συγγενείς της σαν γνήσιοι Μανιάτες θεώρησαν ότι η συμμετοχή στον διαγωνισμό ομορφιάς ήταν προσβλητική για την τιμή της κοπέλας. Όταν, όμως αυτή κέρδισε τον τίτλο, οι συγγενείς καμάρωναν ενώ λίγο αργότερα, όταν κλήθηκε να εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Ευρώπη, την αποθέωσαν. Είχαν οργανώσει μάλιστα ολόκληρη τελετή στον σταθμό του τρένου για να την αποχαιρετίσουν, όταν αναχώρησε για το Παρίσι. Ο ευρωπαίος διαγωνισμός ομορφιάς είχε γίνει στην όπερα της γαλλικής πρωτεύουσας, παρουσία του Γάλλου πρόεδρου, του πρωθυπουργού κι άλλων προσωπικοτήτων.

Το πρωτοσέλιδο της «Καθημερινής» στις 7 Φεβρουαρίου του 1930

Η εμφάνιση της στα Ελληνικά καλλιστεία σχολιάστηκε από την «Βραδυνή» στις 14 Ιανουαρίου 1930 κάπως έτσι:

…φοράει ένα γαλάζιο πενουάρ με μια γουνίτσα λευκή στο λαιμό που κυματίζει αρμονικά, σύμφωνα με τις κινήσεις του φειδίσιου κορμού, που όλο μαζί είναι ένα ποίημα. Ηγεμονικό παράστημα, χάρις και αρμονία κινήσεων, βάδισμα μεγαλοπρεπές, ελαφρότης νεράιδας. Τα δυο υπογάλανα μάτια της σπινθηροβολούν ασυνήθιστα, δείχνουν ένα πάθος ακαθόριστο, μια μελαγχολική διάθεση, που είναι αποτέλεσμα υπερβολικής αισθηματικότητας.(…) Κι έπειτα τα λεπτότατα χείλη που υπομειδιούν διαρκώς, με μια ανείπωτη γλυκύτητα.(…) Λαιμός χυτός, χέρια λεπτά, μπράτσα τορνευτά, που λεπταίνουν όσο ανεβαίνουν και απολήγουν σε λεπτότατα δάκτυλα, όπως μια μελωδία που σβήνει. Και το φινάλε, τα μακριά υπόξανθα μαλλιά, που κυματίζουν πάνω στους ώμους

Μις Ευρώπη

Στις 6 Φεβρουαρίου του 1930 η Διπλαράκου εκπροσωπεί τη χώρα μας στον διαγωνισμό ομορφιάς «Μις Ευρώπη» επιβεβαιώνοντας τα προγνωστικά. Αναδείχθηκε η ομορφότερη γυναίκα της Ευρώπης για το 1930.

Η «Καθημερινή» της επομένης ημέρας ανάγει τη νίκη της σε εθνικό θρίαμβο:

…Ολόκληρος η ελληνική παροικία των Παρισίων πανηγυρίζει από της χθες τον ωραίον θρίαμβον της ελληνικής καλλονής. Η εκλογή της ελληνίδος υποψηφίας ως «Μις Ευρώπη» αποτελεί το θέμα όλων των συζητήσεων, ιδίως μεταξύ των καλλιτεχνικών κύκλων, οι οποίοι αποδίδουν εις την θριαμβευτικήν νίκην της «Μις Ευρώπη» την σημασίαν αισθητικού γεγονότος, συμβολίζοντος την επάνοδον της συγχρόνου τέχνης εις τα αιώνια και άφθαστα πρότυπα της αρχαίας ελληνικής παραδόσεως. Γενικώς τονίζεται ότι η χθεσινή νίκη της ωραίας Ελληνίδας αποτελεί δια την Ελλάδα, την ωραιοτέραν διαφήμισιν και πανηγυρικήν αναγνώρισιν της ελληνικής ευγενίας και συγχρόνως την λαπροτέραν εισαγωγήν εις τας προσεχείς εορτάς της Εθνικής εκατονταερτηρίδος…

Η Αλίκη είναι ο τέλειος τύπος μιας θρυλικής θεάς. Η κορμοστασιά της είναι συγχρόνως αθλητική και χαρίεσσα. Είναι υψηλή με μακράν καστανήν κόμη, με καθαρόν μελαχροινόν χρώμα, με μάτια καστανόμαυρα… Αναμφισβήτως η εκλεγείσα «Μις Ευρώπη» είνε ο κλασικός Ελληνικός τύπος, και η νίκη της, της οποίας ήτο αξία, της επιδαψίλευσε τα ομόθυμα χειροκροτήματα και της ελλανοδίκου επιτροπής και όλων των παρισταμένων… Η νικήσασα εις τα Ευρωπαϊκά καλλιστεία Ελληνίς συνενώνει τας λαμπράς και σοβαράς εκείνας ωραιότητας αι οποίαι την κάμνουν ένα ζωντανόν άγαλμα ελθόν θα έλεγέ τις εις τον κόσμον δια να αναστήση τον αιώνα του Φειδίου… Η δις Διπλαράκου συνδυάζει μόρφωσιν, ευφυϊαν και ωραιότητα, προ πάντων θεσπεσίαν ωραιότητα

Η αντίδραση της Αθήνας

Η επιτυχία της πανηγυρίστηκε δεόντως και στην πρωτεύουσα. Χιλιάδες κόσμου συνωστίσθηκαν στην οδό Ερμού στις 9 Ιουνίου για να την επευφημήσουν και να τη θαυμάσουν από κοντά.

Αμέσως επόμενος σταθμός για την πιο όμορφη γυναίκα της Ευρώπης ήταν το Ρίο Ντε Ζανέιρο, όπου έλαβε μέρος στις 13 Οκτωβρίου 1930 στον διαγωνισμό για την ανάδειξη της «Μις Υφήλιος». Και εκεί η Διπλαράκου τα πήγε εξαιρετικά αφού αναδείχθηκε δεύτερη μετά τη «Μις Βραζιλία». Στη συνέχεια, αφού δοκίμασε την τύχη της για λίγο στο θέατρο, περιόδευσε στις ΗΠΑ, όπου έδωσε διαλέξεις για τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό, καταρρίπτοντας τον μύθο ότι οι όμορφες δεν είναι έξυπνες. Μιλούσε, εξάλλου, με ευφράδεια Αγγλικά, Γαλλικά και Ιταλικά. Τη δεκαετία του ’30 έγινε και πάλι πρωτοσέλιδο, όταν ντυμένη άνδρας παραβίασε το άβατο του Αγίου Όρους για να γνωρίσει την απαγορευμένη για τις γυναίκες Αθωνική Πολιτεία.

Λέγεται πως έσπασε το Άβατο του Άγιου Όρους

Η Διπλαράκου δεν απασχόλησε τον Τύπο της εποχής μόνο με την ομορφιά της. Ενώ ήταν  φιλοξενούμενη σε θαλαμηγό ενός εφοπλιστή, κατάφερε, ντυμένη άντρας, να πείσει έναν μοναχό και με τη βοήθειά του να πιάσει για λίγο λιμάνι στην αθωνική πολιτεία σπάζοντας ουσιαστικά το άβατο του Αγίου Όρους.

Ένας Αρχιμανδρίτης, έγραψε το 1990 στο «ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΦΙΛΟΘΕΟΣ ΜΑΡΤΥΡΙΑ», μια -ανεπιβεβαίωτη- μαρτυρία:

Γράφει ο ΑΡΧΙΜ. ΓΑΒΡΙΗΛ ΔΙΟΝΥΣΙΑΤΗΣ (+):

Το 1930 ήμουν αντιπρόσωπος της Μονής μου παρά τη Ιερά Κοινότητι και κατά Οκτώβριον ελήφθη επιστολή της εκλεγείσης «Μις Ελλάς» δεσποινίδος….. έχουσα επί λέξει ούτως:

«Εν Νταβώς Ελβετίας κλπ.

Σεβάσμιοι Πατέρες,
σας εξομολογούμαι ολοψύχως το σφάλμα, που διέπραξα τον περασμένον Μάϊον εις την Μονήν Βατοπαιδίου.

Έφθασα εκεί δια πλοίου του μνηστήρος μου κ. Μωράν, και συνέπεσε να είναι αγκυροβολημένα εκεί και τα θωρηκτά Λήμνος και Κιλκίς, οπότε ο πονηρός μοι ενέβαλε την σκέψην να ανέλθω εις την Μονήν καίτοι εγνώριζα, ότι απαγορεύετο. Και δανεισθείσα ναυτικήν στολήν εισήλθον μετά του μνηστήρος μου και περιήλθον εκκλησίας και άλλα μέρη ως ναύτης, χωρίς να με γνωρίσει τινάς.

Έκτοτε, Πατέρες μου, έχασα την υγείαν μου και κατήντησα εδώ εις τα σανατόρια της Ελβετίας δια την σωτηρίαν μου, και δυστυχώς δεν βλέπω βελτίωσιν.

Εγνώρισα όμως και το πιστεύω ακράδαντα, ότι είναι τιμωρία εκ μέρους της Παναγίας προς την οποίαν ησέβησα, δεν έπρεπε εγώ μορφωμένη κοπέλα να κάμω αυτό που έκαμα, και μετανοώ, τώρα, παρακαλώντας την Παναγία μου να με συγχωρέσει.

Παρακαλέσατε και σεις, άγιοι Πατέρες. Προς τούτο, δεχθήτε δε και 5.000 δραχμές, ίνα κάμετε λειτουργίας και παρακλήσεις δια την υγείαν μου.

Μετά πολλού σεβασμού κλπ.»

Η πολυεύσπλαχνη Άνασσα του Ουρανού και της γης, δέχθηκε την μετάνοια και της χάρισε πάλι την υγεία.

ΑΡΧΙΜ. ΓΑΒΡΙΗΛ ΔΙΟΝΥΣΙΑΤΗ (+), ΤΟ ΑΒΑΤΟΝ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ, «ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΦΙΛΟΘΕΟΣ ΜΑΡΤΥΡΙΑ»,
τευχ. 38-39, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, 1990, σ. 59.

Στα 70 της εμφανίστηκε στην τηλεόραση, στην εκπομπή του Φρέντυ Γερμανού

Η Αλίκη Διπλαράκου στις Σπέτσες του 1981, από την εκπομπή του Φρέντυ Γερμανού ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΠΟΥ ΑΓΑΠΗΣΑ
Με τη συνονόματη εγγονή της Αλίκη

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ?

22 points
Upvote Downvote

Total votes: 26

Upvotes: 24

Upvotes percentage: 92.307692%

Downvotes: 2

Downvotes percentage: 7.692308%

2 Σχόλια

Αφήστε μια απάντηση
  1. Η Αλίκη Διπλαράκου παντρεύτηκε εις πρώτον τον θρυλικό αεροπόρο του Α! Παγκοσμίου Πολέμου Πωλ-Λουί Βάϊλερ, μεγιστάνα της βιομηχανίας και θρυλικό συλλέκτη. Ο γιός τους Πωλ-Ανίκ Βάϊλερ μιλούσε Ελληνικά και νυμφεύθηκε την πριγκίπισσα Ολυμπία Τορλόνια. Κόρη τους και κληρονόμος της ομορφιάς της γιαγιάς της, είναι η Σίβυλλα,πριγκίπισσα Γκυγιώμ του Λουξεμβούργου.
    Την Αλίκη Διπλαράκου σε προχωρημένη ηλικία, ως λαίδη Ράσσελ πλέον, μπορείτε να δείτε στην οικογενειακή φωτογραφία του γάμου Παύλου και Μαρί Σαντάλ το 1995. Γιά να διαπιστώσετε ότι και ως προς το κάλλος «sic transit gloria mundi ” ( έτσι παρέρχεται η δόξα στον κόσμο).
    Η Αλίκη Διπλαράκου εδώρησε μονοκατοικία της στον Δήμο Παλαιού Φαλήρου,στην οδό Ήβης Αθανασιάδου. Στον κήπο υπάρχει ωραία χάλκινη προτομή της.

    • Μιά αυτοδιόρθωση. Το σπίτι στο Παλαιό Φάληρο ήταν της αδελφής της Αλίκης, Θάλειας Διπλαράκου που ήταν πιανίστα και ζωγράφος.
      Εκείνη το δώρισε στον Δήμο και η δική της προτομή το στολίζει.

Αφήστε μια απάντηση