https://twitter.com/armsof1821/status/1349584548946993152
Μου λέει ο Γιάννης Ιωάννου: «Ο λογαριασμός του GreekArmsof1821 (@armsof1821) στο Twitter είναι η δική μου προσωπική συνεισφορά στην επέτειο συμπλήρωσης 200 χρόνων από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης, στις 25 Μαρτίου 1821 –γεγονός που θεωρώ κομβικής σημασίας όχι μόνο για την γέννηση του σύγχρονου ελληνικού κράτους αλλά και για την κατανόηση της διεθνούς πολιτικής στα Βαλκάνια, την ανατολική Μεσόγειο και την Μέση Ανατολή, στο δεύτερο μισό του 19ου αιώνα.»
No Title
Οπισθογεμής πιστόλα (βάση κάνης ανοίγει προς τα αριστερά για την τοποθέτηση καψυλίου και βλήματος στην θαλάμη) τύπου Beringer/Brevete. Πολλά τέτοια όπλα χρησιμοποιούνται από το ελληνικό ναυτικό το 1821 #Greece #greekarms1821 pic.twitter.com/GBvZOPREh0
No Title
To βασικό τυφέκιο τύπου Baker και όλες οι παραλλαγές της ξιφολόγχης του. Στο βρετανικό αυτό τυφέκιο εξοικειώθηκαν η πλειοψηφία των Πελοπονήσσιων που πολέμησαν στις τάξεις των Βρετανών στα Επτάνησα, προεπαναστατικά. Οι Έλληνες χρεώνονταν την ξιφολόγχη-σπάθη #Greece #greekarms1821 pic.twitter.com/A5OgnbgfiD
«Επέλεξα το Twitter, που αποτελεί το αγαπημένο μου μέσο κοινωνικής δικτύωσης, στη λογική της δημιουργίας περιεχομένου γιατί παραμένει λακωνικό, open source κι άμεσο ώστε το περιεχόμενο των Ελληνικών Όπλων του 1821 να είναι άμεσα προσβάσιμο και διαδραστικό για κάθε Ελληνίδα κι Έλληνα.
Οι λόγοι για τους οποίους επιθυμώ να σταθώ στο αντικείμενο των ατομικών όπλων και των τακτικών μάχης της Ελληνικής Επανάστασης συνδέεται, κατεξοχήν, με το προσωπικό μου τεχνογνωσιακό και ακαδημαϊκό υπόβαθρο μιας και λόγω της δουλειάς μου (διεθνολόγος, ιδρυτής του Geopolitical Cyprus, www.geopoliticalcyprus.org και μάχιμος δημοσιογράφος που έχω εξερευνήσει και βιώσει εκ του σύνεγγυς τα πεδία συγκρούσεων στη Μέση Ανατολή κι αλλού) χρησιμοποιώ τόσο το small arms identification επαγγελματικά αλλά τυγχάνει να έχω και τεχνικές γνώσεις οπλουργίας λόγω των ενασχολήσεών μου με την σκοποβολή και την ενεργή εφεδρεία (στην Εθνική Φρουρά της Κυπριακής Δημοκρατίας). Αφορμή στάθηκαν πολλοί λόγοι. Θα αναφέρω τους δύο κυριότερους. Ο πρώτος συνδέεται με μια σειρά δημοσιεύσεων που έχω κάνει τα τελευταία χρόνια ερευνώντας τον ατομικό οπλισμό της εθνικοαπελευθερωτικής οργάνωσης των Ελληνοκυπρίων (1955-1959), ΕΟΚΑ. Ο δεύτερος συνδέεται με την καταγωγή της μητέρας μου (Ελληνίδα από την περιοχή της Αιγιάλειας, την πόλη του Αιγίου και τα ορεινά χωριά Βαλιμής και Κερπινής) και τις διάφορες βιωματικές παραστάσεις οι οποίες συνδέονται τόσο με τα ιστορικά γεγονότα της Ελληνικής Επανάστασης (συμμετέχοντες πρόγονοι) όσο και με την τριβή/εξοικείωση με τον ατομικό οπλισμό της περιόδου λόγω της ύπαρξης κειμηλίων στην οικογενειακή συλλογή.»
No Title
O Kαλαβρυτινός αγωνιστής, πρωτοπόρος του αγώνα στην Αχαΐα και αρχηγός της πολιορκίας της Ακροκορίνθου Νικόλαος Χριστοδούλου (Σολιώτης). Στο σελάχι του διακρίνονται πιστόλα και μαχαίρι. Αυτό που δεν διακρίνουμε συχνά στις φώτο αγωνιστών είναι οι πιστολοθήκες (holsters) #Greece pic.twitter.com/Xo2p4fWRRZ
No Title
Φυσικά οι Έλληνες διοικητές πλοίων (καπεταναίοι) συχνά είχαν και (βρετανικά) πιστόλια τύπου turn-off όπως αυτά εδώ, τα οποία άνοιγαν (ξεβίδωναν) την κάννη για ταχύτερη επαναγέμιση pic.twitter.com/rb4aZWXkeV
«Σκοπός του GreekArmsof1821 (@armsof1821) και των hashtags #greekarms και #greekarms1821 είναι να προσεγγίσει τα όπλα όχι ως φονικά αντικείμενα αλλά ως τα Μέσα με τα οποία οι Έλληνες κέρδισαν την ελευθερία τους στα πεδία των μαχών. Τα όπλα αποτελούν πάντα αποδεικτικά στοιχεία, είναι τεκμήρια που αφηγούνται μια ιστορία και μπορούν να προσεγγιστούν μέσω της Μικροϊστορίας, της Στρατιωτικής Ιστορίας αλλά και ως αντικείμενα τέχνης, μηχανολογίας, συλλογής, αναπαράστασης και μοντελισμού. Είναι artifacts. Για αυτό τον λόγο ο λογαριασμός δεν παρέχει μόνο trivia από σχετικές πηγές και βιβλιογραφία για αυτά αλλά προσπαθεί και να τα αναγνωρίσει –σε μια μορφή πρωτότυπου small arms identification- μέσα από την τέχνη, όπως οι πίνακες με θεματική την Ελληνική Επανάσταση και ο κύκλος των δημοτικών τραγουδιών και ποιημάτων που τα εξυμνούν. Αλλά και να καταρρίψει μύθους γύρω από αυτά. Επιπλέον μιας και το αντικείμενο του ατομικού οπλισμού του 1821 δεν έχει ερευνηθεί, εκτενώς, στην ελληνική βιβλιογραφία, ο λογαριασμός αυτός φιλοδοξεί να σταθεί και η αφορμή για μια σχετική ακαδημαϊκή συζήτηση για το αντικείμενο –και ίσως μελλοντικά αποτελέσει και την βάση για μια μονογραφία.»
No Title
Αλήθεια τα καριοφίλια (το βασικό τυφέκιο δηλ. του Έλληνα επαναστατημένου) τι διαμέτρημα είχαν; Και τι συμπεράσματα μπορούμε να αντλήσομε σήμερα για την αποτελεσματικότητα (φονικότητα) τους; Ακολουθεί ενδιαφέρον threrad #Greece #greekarms1821 pic.twitter.com/F87DVU15Ku
No Title
Καλή γραφική αναπαράσταση της εξέλιξης του φορητού οπλισμού (τυφέκιο, πιστόλες, καραμπίνες) του Γαλλικού Στρατού την περίοδο του Ναπολέοντα (La Grande Armée de Napoléon). Tα τυφέκια 1770 χρησιμοποιήθηκαν εκτενώς στον ελλαδικό χώρο την περίοδο της Ελληνικής Επανάστασης #Greece pic.twitter.com/d8gTUOhuzE
«Καλώ όλες τις Ελληνίδες και τους Έλληνες με ανοικτό πνεύμα και ιστοριοδιφική προσέγγιση να κάνουν follow το GreekArmsof1821 στο Twitter, να μοιραστούν και να στηρίξουν το περιεχόμενό του. Δύο αιώνες μετά την Ελληνική Επανάσταση του 1821 σε μια περίοδο μάλιστα δύσκολη, λόγω της πανδημίας και των διαφόρων προκλήσεων σε κάθε επίπεδο από το εθνικό μέχρι το ατομικό, η ιστορική προσέγγιση στην Εθνική Παλιγεννεσία και στα γεγονότα που σφράγισαν την γέννηση του σύγχρονου ελληνικού κράτους αλλά και την αναγέννηση του ελληνικού έθνους είναι μια ουσιαστική διαδικασία. Βαθιά υπαρξιακή, δύσκολη αλλά ταυτόχρονα όμορφη. Κι ένας ελάχιστος φόρος τιμής στους προγόνους μας που με το καριοφίλι στους ώμους, το γιαταγάνι στα χέρια και την αντίσταση στα ταμπούρια τους, άνοιξαν τον δρόμο της Ελευθερίας και της Δημοκρατίας για όλους εμάς σήμερα.»
*ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
5 απ’ τα πιο ενδιαφέροντα πράγματα που πιστεύουν οι Έλληνες για το 1821