σε ,

Επάγγελμα Διευθύντρια Marketing και Επικοινωνίας: Η περίπτωση της Αμαλίας Κυπαρίσση

2 7

Στα “Επαγγέλματα” θα γνωρίζουμε ανθρώπους που θα μας μιλούν για την ιδιότητά τους, τα χόμπι τους, την καθημερινότητα αλλά και τα όνειρά τους. Αναγνωρίσιμοι ή μη που μας κεντρίζουν με τον ιδιαίτερο τρόπο σκέψης τους. Σαν εκείνους τους ανθρώπους που γνωρίζεις τυχαία και θέλεις να μάθεις τα πάντα για τη ζωή τους. 

Η Αμαλία Κυπαρίσση ίσως είναι περισσότερο γνωστή από το site 4moms.gr που ίδρυσε με δύο άλλες φίλες της και μαμάδες καθώς και το πέρασμά της από την τηλεόραση και το ραδιόφωνο. Με σπουδές στην Ιστορία και τις Πολιτικές Επιστήμες και ανάληψη επιτελικών θέσεων στο χώρο του αθλητισμού και της πολιτικής, μας επανασυστήνεται ως διευθύντρια Marketing και Επικοινωνίας στο ΣΚΑΙ.

-Έχετε ένα πλούσιο βιογραφικό και μάλιστα υπό συνεχή εξέλιξη. Πόσο σημαντικό είναι ένα δυνατό βιογραφικό για μια γυναίκα καριέρας όταν στις μέρες γίνεται συχνά λόγος για ανάληψη θέσεων χωρίς ιδιαίτερες ή εξειδικευμένες γνώσεις;

Ακούγεται κλισέ αλλά η γνώση είναι δύναμη. Τη γνώση, βεβαίως, την αποκτάς με τον καιρό. Η εξειδίκευση έρχεται με την καθημερινή τριβή και τη δουλειά. Είναι σημαντικές οι σπουδές γιατί «ανοίγουν» το μυαλό αλλά το βιογραφικό  το «χτίζεις» κάθε μέρα. Χρειάζεται να έχεις όρεξη για δουλειά, να μην κάνεις εκπτώσεις και τέλος να έχεις «ανοιχτά» τα μάτια και τα αυτιά σου για νέες εμπειρίες.

-Το 2012 καταπιάνεστε με το site 4moms.gr το οποίο είναι ενεργό ως τώρα. Ποια είναι για εσάς η εικόνα της σύγχρονης μαμάς που είτε ακολουθεί την καριέρα της ή αφοσιώνεται στην οικογένεια;

Η εικόνα της σύγχρονης μητέρας – εργαζόμενης ή μη – στα δικά μου μάτια είναι αυτή ενός ζογκλέρ  που προσπαθεί  να ισορροπεί ανάμεσα σε ρόλους. Της μητέρας, της εργαζόμενης, της συζύγου, της φίλης, της γυναίκας, κ.ο.κ. Και όλοι γύρω της θεωρούν αυτονόητο πως θα τα καταφέρει. Γιατί το κάνει να φαίνεται εύκολο. Στην πραγματικότητα, όμως, δεν είναι. Συνήθως πέφτουμε όλοι στην παγίδα  – και εμείς οι ίδιες – του να ψάχνουμε τη μαμά και να χάνουμε τη γυναίκα. Αυτή ήταν και παραμένει η λογική στο 4moms.gr – δεν είμαστε μόνον μητέρες αλλά και γυναίκες.

-Φέτος, αναλαμβάνετε διευθύντρια Marketing και Επικοινωνίας στο ΣΚΑΙ. Είναι μια κομβική στιγμή στην καριέρα σας;

Είναι σίγουρα σημαντική στιγμή. Μου δίνεται η ευκαιρία να εργαστώ σε έναν ενδιαφέρον χώρο, αυτόν των μίντια, και σε έναν σταθμό που ταιριάζει στην ιδιοσυγκρασία μου. Έχω δουλέψει στην επικοινωνία στο χώρο του αθλητισμού και της πολιτικής.Με τον ΣΚΑΙ αισθάνομαι πως μπαίνει ένα ακόμη κομμάτι στο δικό μου παζλ της επικοινωνίας.

1 6

-Η εικόνα ενός μέσου στην περίπτωσή μας τηλεοπτικού στον Τύπο, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης  αλλά και στο κοινό του τι ρόλο επιτελεί;

Αρκετές φορές με ρωτούν τι επικοινωνούμε σε ένα προϊόν που είναι ήδη επικοινωνημένο. Η τηλεόραση εγείρει συναισθήματα, δημιουργεί εμπειρίες, ανοίγει παράθυρο σε κόσμους γνωστούς και άγνωστους. Και οι φορείς είναι τα πρόσωπα της τηλεόρασης. Αυτά τα συναισθήματα, τις εμπειρίες αλλά και τα πρόσωπα επικοινωνούμε σε διάφορα και διαφορετικά κοινά. Κάθε κοινό έχει τους δικούς του κώδικες και αυτούς χρειάζεται να υιοθετήσεις για να καταφέρεις να διεισδύσεις.

-Διατηρείτε την εικόνα μιας ευγενικής φυσιογνωμίας, χαμηλών τόνων. Ποια είναι η πρέπουσα εικόνα ενός επικοινωνιολόγου;

Δεν υπάρχει πρέπουσα εικόνα! Ο καθένας είναι ο εαυτός του.

-Η επικοινωνία μας συνδέει με τους ανθρώπους αλλά και μας αποκόπτει. Ποιες είναι οι αρχές μιας επιτυχημένης επικοινωνίας;

Ειλικρίνεια, σαφήνεια μηνύματος, ακρίβεια στην έκφραση και εξωστρέφεια. Στη δική μου δουλειά ισχύει και το «πες αυτά που θέλεις και άκουσε αυτά που δεν θέλεις».  Είναι σημαντικό να ακούς την κριτική που σου ασκούν για να βελτιώσεις στρεβλώσεις ή για να καταλάβεις προθέσεις.

-Ρίχνετε κλεφτές ματιές στους ανταγωνιστές σας, στο πώς χειρίζονται την εικόνα άλλων καναλιών, εντοπίζετε τα λάθη σας, αναζητάτε κάτι πρωτοπόρο;

Εννοείται πως κοιτάζω τι κάνει ο ανταγωνισμός. Δεν ρίχνω απλώς «κλεφτές» ματιές. Δεν με επηρεάζει αλλά τον παρακολουθώ. Γινόμαστε καλύτεροι όταν παρακολουθούμε, χωρίς εμπάθεια και με ειλικρινή πρόθεση αυτοβελτίωσης, τους γύρω μας.

-Αν σας ρωτήσει ο μικρός σας γιος, «μαμά, τι ακριβώς κάνεις στο ΣΚΑΙ», τι θα του απαντούσατε με μια απλή φράση;

Φαντάσου πως μιλάω με κόσμο από διαφορετικές χώρες (κοινά και διαφορετικά μέσα). Καθένας έχει τη δική του γλώσσα και εγώ ψάχνω και βρίσκω τρόπους να επικοινωνήσω μαζί τους. Να μιλήσω τη γλώσσα τους. Ενίοτε είμαι ο ενδιάμεσος για να μιλήσουν και μεταξύ τους. Θα μπορούσες να πεις πως είμαι ταυτόχρονα μεταφράστρια και διαπραγματευτής. Και όλα αυτά στον μαγικό κόσμο της τηλεόρασης. Αυτής που βλέπεις κάθε μέρα.

*ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Επάγγελμα manager εστιατορίου: Η περίπτωση της Μανίνας Καραμανλή

Ακολουθήστε τα Μικροπράγματα στο Google News, για άρθρα και κουίζ που θα σας φτιάχνουν τη μερα.
0 Comments
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Τα Μικροπράγματα στο inbox σου!