σε , ,

Το πιο μεγάλο, ενδιαφέρον νανούρισμα του κόσμου

Όταν ο Max Richter έφτιαξε ένα μανιφέστο για έναν πιο αργό ρυθμό ύπαρξης (κι οι θεατές των συναυλιών του κοιμήθηκαν)

Screenshot 4 8
«Ο ύπνος είναι ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που όλοι κάνουμε. Ξοδεύουμε ένα τρίτο της ζωής μας κοιμισμένοι και αυτό, από τότε που ήμουν παιδί, ήταν πάντα ένα από τα αγαπημένα μου πράγματα»

Ο Max Richter ενώνει την κλασική μουσική με την ηλεκτρονική, και το κάνει με υπέροχο τρόπο στους δίσκους του, αλλά και στα soundtracks που γράφει για ταινίες όπως το Waltz with Bashir, και σειρές όπως το Leftovers. Είναι απ’ τους αγαπημένους μου συνθέτες και πολύ είχα χαρεί που είχα μιλήσει μαζί του για μια συνέντευξη πριν από κάποια χρόνια.

Το 2015 έγραψε αυτό που πιστεύεται πως είναι το Μεγαλύτερο Ενιαίο Κομμάτι Κλασικής Μουσικής που ηχογραφήθηκε ποτέ. Το Sleep είναι οκτώ ωρών διάρκειας – και έχει στην πραγματικότητα την ειλικρινή πρόθεση να ‘στείλει τον ακροατή για ύπνο’. (Το οκτάωρο Sleep του, σκέφτομαι εγώ, είναι ό,τι πρέπει για soundtrack στο φιλμ Sleep του Andy Warhol.)

Max Richter

“Πρόκειται για ένα οκτάωρο νανούρισμα”, είχε πει ο  Max Richter για το έργο ορόσημο που συνέθεσε για πιάνο, έγχορδα, electronics και φωνητικά – αλλά όχι λόγια. “Είναι το προσωπικό μου νανούρισμα για ένα φρενήρη κόσμο”, εξηγεί. “Ένα μανιφέστο για έναν πιο αργό ρυθμό ύπαρξης.”

Να το Τρίτο Όνειρο:

Max Richter – Dream 3 (in the midst of my life)

Max Richter’s monumental work ‘SLEEP’ has now been reinvented as a new app, offering tailor-made musical sessions to aid sleep, meditation and focus. Downloa…

Το SLEEP έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του τον Σεπτέμβριο του 2015, στο Βερολίνο, σε μια συναυλία που θα κράτησε από τις 12 τα μεσάνυχτα έως τις οκτώ το πρωί. Σ’ αυτήν δόθηκαν στο κοινό κρεβάτια, αντί των θέσεων και των προγραμμάτων. Η 8ώρη εκδοχή έγινε διαθέσιμη ως ψηφιακό άλμπουμ, αλλά για όσους προτιμούσαν τη σύντομη εκδοχή μιας ώρας κυκλοφόρησε και σε CD μέσω της Deutsche Grammophon, στις 4 Σεπτεμβρίου.

image e1594756140283

“Μπορεί κανείς να αφουγκραστεί τη μικρή εκδοχή του έργου, ενώ την μεγάλη οκτάωρη εκδοχή μπορούμε να την ακούσουμε ενώ κοιμόμαστε” είπε ο Richter, περιγράφοντας την μίας ώρας εκδοχή ως “μια σειρά από παράθυρα που ανοίγουν μέσα στο μεγάλο κομμάτι”.

Απόσπασμα απ’ την μαγική συναυλία στην Όπερα του Σίδνεϊ

Max Richter – SLEEP | Sydney Opera House

Max Richter’s SLEEP at Sydney Opera House in June of 2016, performed with ACME: American Contemporary Music Ensemble. Directed and Produced by Yulia Mahr Cam…

O Richter δεν περιμένει πως κάποιος θα καθίσει και θα ακούσει το SLEEP στο σύνολό του, αν και μερικοί σίγουρα θα το κάνουν. “Είναι πραγματικά ένα πείραμα για να προσπαθήσουμε να κατανοήσουμε πως βιώνουμε τη μουσική σε διαφορετικά στάδια της συνείδησης.” Λέει ότι η ιδέα προέκυψε λόγω της μακρόχρονης γοητείας που του ασκεί ο ύπνος: “Ο ύπνος είναι ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που όλοι κάνουμε,” λέει. “Ξοδεύουμε ένα τρίτο της ζωής μας κοιμισμένοι και αυτό ήταν πάντα ένα από τα αγαπημένα μου πράγματα, από τότε που ήμουν παιδί.”

αρχείο λήψης 1 1
Από υπαίθρια παρουσίαση του έργου

Συμβουλεύτηκε τον διαπρεπή Αμερικανό νευροεπιστήμονα David Eagleman, στην διάρκεια της σύνθεσης, για να μάθει περισσότερα για το πως ο ανθρώπινος εγκέφαλος λειτουργεί ενώ κοιμάται. «Για μένα, το SLEEP είναι μια προσπάθεια να δούμε πως αυτό το διάστημα που ο συνειδητός νους είναι σε ‘διακοπές’, μπορεί να είναι ένας τόπος για να ζήσει η μουσική.”

Συνέπεσε, όπως συμβαίνει, με το ανανεωμένο ενδιαφέρον για τα έργα μεγάλης διάρκειας, στα πλαίσια της καλλιτεχνικής κοινότητας, ο Richter λέει: “Αυτό δεν είναι κάτι καινούργιο στη μουσική, πηγαίνει πίσω στους Cage, Terry Riley, και LaMonte Young, και επιστρέφει και πάλι εν μέρει ως μια αντίδραση στις επιταχυμένες ζωές μας – όλοι έχουμε ανάγκη από ένα κουμπί παύσης.”

Το 13ο όνειρο:

Max Richter – Dream 13 (minus even)

Max Richter’s monumental work ‘SLEEP’ has now been reinvented as a new app, offering tailor-made musical sessions to aid sleep, meditation and focus. Downloa…

O Richter προσθέτει, “Είμαι διαρκώς περίεργος για τις ‘συμβάσεις’ απόδοσης στην κλασική μουσική, τους άκαμπτους κανόνες μας, που υπαγορεύουν πως και τι μουσική μπορούμε να εκτιμήσουμε. Με κάποιο τρόπο στην Ευρώπη κατά τον τελευταίο αιώνα, η πολυπλοκότητα και η αδυναμία πρόσβασης στη μουσική εξομοιώθηκε με τη νοημοσύνη και την avant-garde, χάσαμε κάτι στην πορεία. Ο μοντερνισμός μας έδωσε τόσα πολλά εκπληκτικά έργα αλλά επίσης χάσαμε τα νανουρίσματα μας. Χάσαμε την κοινή σύμπραξη στον ήχο. Το κοινό έχει μειωθεί. Όλα τα κομμάτια μου τα τελευταία χρόνια τα έχουν εξερευνήσει αυτά, όπως και το SLEEP. Είναι μια πολύ σκόπιμη πολιτική δήλωση για μένα.”

f2e2ff8b eaa9 4595 8ab8 57f9b212b3e6

0 Comments
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Τα Μικροπράγματα στο inbox σου!