σε , ,

14 μικρά (αλλά απολαυστικά) μαργαριτάρια από εξετάσεις Λυκείου!

Τι βλέπουν τα ματάκια ενός καθηγητή κοινωνικών επιστημών

Screenshot 2 17
Φωτο αρχείου: EUROKINISSI/ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΡΑΠΑΝΗΣ

Κάποιοι θα πουν ότι δεν είναι σωστό να γελάμε με τα μαργαριτάρια που διαβάζουμε στα γραπτά των μαθητών μας. Ειλικρινά, θα σας πω ότι δεν γελάω. Στενοχωριέμαι γιατί σκέφτομαι ότι θα μπορούσα να είχα κάνει κάτι καλύτερο για να κερδίσω την προσοχή των μαθητών μου. Αφού λοιπόν ανέλαβα τις ευθύνες μου, ως αποτυχημένος δάσκαλος, μοιράζομαι μαζί σας ορισμένες από τις πιο χαριτωμένες ατάκες των παιδιών (άτιμα, σας αγαπάω).

Μάθημα: Κοινωνική και πολιτική αγωγή Γ΄ Γυμνασίου.

Ερώτηση: Ποια οικογένεια λέμε πυρηνική και ποια πατριαρχική;

Απάντηση: Πυρηνική οικογένεια είναι αυτή που έχει επιζήσει από τον πυρηνικό πόλεμο. Πατριαρχική οικογένεια είναι εκείνη που ο πατέρας είναι παπάς.

Απάντηση σε ανάλογο ερώτημα από μαθητή Γ΄ Λυκείου (Κοινωνιολογία): Εκτός από την πυρηνική, υπάρχει και η σκληροπυρηνική οικογένεια.

Μάθημα: Ιστορία, Β΄ Λυκείου.

Περιγράψτε το πρότυπο του αναγεννησιακού ανθρώπου (είχε δοθεί και βοηθητικό κείμενο, που τα έλεγε όλα):

Απάντηση: Ο αναγεννησιακός άνθρωπος ήταν κατ’ αρχήν ψηλός. (σημ: σας ορκίζομαι, δεν το έλεγε ούτε το βιβλίο, ούτε η πηγή, ούτε οι σημειώσεις που τους είχα δώσει)

Μάθημα: Δίκαιο, Β΄Λυκείου (έχει καταργηθεί):

Μπορεί ο Χ να προσφύγει στο ευρωπαϊκό δικαστήριο για μια διαφορά που έχει με κάποιο όργανο της Ευρωπαϊκής Ένωσης;

Απάντηση: Δεν μπορεί να προσφύγει στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Μπορεί να προσφύγει στο FBI. (σημ: αυτά κάνουν τα πολλά αστυνομικά)

Μάθημα: Βασικές αρχές κοινωνικών επιστημών Β΄ Λυκείου.

Ερώτηση: Ποια είναι η θέση του αρχηγού στην πολιτική θεωρία του φασισμού  / ναζισμού;

Απάντηση: Η θεωρία του φασισμού / ναζισμού προβλέπει ότι δεν πρέπει να υπάρχει κανένας αρχηγός. (σημ: Ο Χίτλερ και ο Μουσολίνι ήταν απλές καμαριέρες)

Στην ίδια ενότητα:

μια άλλη φορά είχα τη φαεινή ιδέα να βάλω στο διαγώνισμα και φωτογραφίες της Λένι Ρίφενσταλ, για να θυμηθούν τα περί αρείας φυλής.

Απάντηση: Ο ναζισμός ήταν ρατσιστική θεωρία. Επέτρεπαν μόνο στους άντρες να κάνουν γυμναστική ενώ στις γυναίκες να κάνουν μόνο απλές ασκήσεις (σημ: εγώ φταίω: η κοπελιά έκανε ανατάσεις-επικύψεις με ολόσωμο μαγιουδάκι, ενώ ο παιδαράς με το σλιπάκι όσο να ναι φαινόταν πιο γυμνασμένος)

Στο ίδιο μάθημα:

Ποιες είναι οι βασικές θέσεις στις οποίες συγκλίνουν οι θεωρητικοί του αναρχισμού:

Απάντηση: Οι θεωρητικοί του αναρχισμού υπερασπίζονται το τραπεζικό σύστημα. (σημ: εδώ πλέον είναι ηλίου φαεινότερον ότι ο καθηγητής πρέπει πάραυτα να απολυθεί και να παρακολουθήσει εντατικά στο Ρουβίκωνα)

Μάθημα: Πολιτική Παιδεία, Α΄Λυκείου.

Ερώτηση: Ο Μέμνων καταθέτει στην τράπεζα 20.000 Ευρώ με ετήσιο επιτόκιο 5%. Πόσα τόκο θα πάρει στο τέλος του χρόνου;

Απάντηση: 200.000 Ευρώ (αναρωτιέμαι ο δύστυχος δάσκαλος πού είναι αυτή η τράπεζα να καταθέσω τα ψιχία των οικονομιών μου)

Στο ίδιο μάθημα:

“Δώστε έναν ορισμό για το νοικοκυριό”. Εξήγηση προφορική του καθηγητή: Σας ικετεύω, μη μου γράψετε πάλι τις δουλειές του σπιτιού.

Απάντηση: Το νοικοκυριό είναι οι δουλειές του σπιτιού που κάνουν οι γυναίκες. Άλλη απάντηση: Νοικοκυριό είναι να έχουμε τακτοποιημένα τα πράγματά μας και να είμαστε καθαροί.

Μάθημα: Ιστορία Κοινωνικών Επιστημών Γ΄ Λυκείου.

Ερώτηση σωστού λάθους:  Η “Ουτοπία” του Τόμας Μορ αναφέρεται σε έναν πραγματικό τόπο. Σχεδόν όλοι απάντησαν ότι είναι σωστό.

Μάθημα: Πολιτική Παιδεία Β΄ Λυκείου.

Σε φύλλο εργασίας στην τάξη με θέμα μια επιστολή προς τους Ευρωπαίους ηγέτες και την ελληνική κυβέρνηση για τις αγωνίες των νέων για την οικονομική κρίση, δέχομαι τις ακόλουθες διαμαρτυρίες:

1) Πού να τα ξέρουμε κύριε αυτά; Οι γονείς μας πληρώνουν! (σε δημόσιο σχολείο δουλεύω, όχι σε τίποτις Ψυχικά και Εκάλες)

2) Παρατήρηση μαθητή: “Κύριε, τι είναι αυτά που ρωτάτε; τι να γράψω;” Απάντηση άχρηστου δασκάλου: “Παιδάκι μου, αν δεν σου έρχεται τίποτα άλλο με βάση όσα ζεις, γράψε: “σας ευχαριστούμε πολύ για τα μέτρα που μας επιβάλλετε, και σας παρακαλούμε να μας επιβάλλετε κι άλλα”. Μετά από λίγο μου φέρνει το φύλλο με γραμμένα ακριβώς αυτά που του είπα.

Φύλλο εργασίας Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής Γ΄ Γυμνασίου σε σχέση με τις ανθρώπινες ανάγκες:

Φτιάξτε μια λίστα από δέκα αγαθά που δεν μπορείτε να ζήσετε χωρίς αυτά και δέκα που θα μπορούσατε να ζήσετε χωρίς αυτά. Όλα τα παιδιά βέβαια απάντησαν ότι δεν μπορούν να ζήσουν δίχως το κινητό. Τα αγόρια βεβαίως έβαλαν και το playstation, ενώ ένα κορίτσι έβαλε στη λίστα το σίδερο μαλλιών. Αν δεν σιδερώσει το μαλλί, τη χάσαμε.

Όταν έβαλα κι ένα αντίστοιχο στο διαγώνισμα με θέμα ένα κορίτσι που είναι φοιτήτρια και πρέπει να ζήσει στη Θεσσαλονίκη και ο πατέρας της της στέλνει λίγα λεφτά, και δουλεύει και σ’ ένα καφέ,  η ιεράρχηση των αναγκών είχε πολύ ψηλά το κομμωτήριο και τα ρούχα (και πάντα το κινητό), ενώ από πολλά γραπτά έλειπε η στέγη και το φαγητό (προφανώς η κοπελιά θα ξεμαλλιαζόταν που κοιμόταν στο παγκάκι και έπρεπε κάθε μέρα να πηγαίνει κομμωτήριο, όπου από τα πολλά περιοδικά μόδας που διάβαζε της προκλήθηκε νευρική ανορεξία).

Το χειρότερο συνέβη σε ένα άλλο φύλλο εργασίας στην τάξη.

Τα παιδιά σε ομάδες καλούνται να κάνουν τα ψώνια μιας βδομάδας για την οικογένεια Παραδαρμένου (με μπαμπά, μαμά, παιδάκι), έχοντας 100 Ευρώ. Στο πεντάλεπτο αρχίζουν οι φωνές: “Κύριε, δε φτάνουνε”. Αισθάνθηκα τουλάχιστον σαν τον Κατρούγκαλο όταν έκοβε τις συντάξεις όταν με αγέρωχη φωνή τους είπα “Να φτάσουνε”. Κάποιες ομάδες τη βγάλανε με τοστ και νερό, άλλες ξεχάσανε τα καθαριστικά και τους λογαριασμούς του σπιτιού, κανείς δεν ξέχασε το ίντερνετ και την κάρτα του κινητού. Χωρίς νερό μπορώ, χωρίς το wi-fi όχι.

Έχω ζήσει και ποιητικές στιγμές. Στο ΙΕΚ (τμήμα στελεχών τουρισμού, μάθημα Εμπορικό Δίκαιο).

Ερώτηση: Τι είναι το εμπορικό σήμα; Αναφέρετε ένα παράδειγμα.

Απάντηση: “Το εμπορικό σήμα είναι η ενέργεια που εκπέμπουν τα σώματα. Ένα παράδειγμα εμπορικού σήματος είναι ένα ποτάμι”. Η κοπέλα πήρε καλό βαθμό, διότι είναι ποιήτρια. Ποιος Εμπειρίκος, ποιος Εγγονόπουλος, σκόνη τους έκανε.

Υπάρχουν όμως και τα ωραία.

Όταν ζήτησα από τα παιδιά να φτιάξουν σ’ ένα φύλλο εργασίας μια επιχείρηση, μια ομάδα χασκογελούσε όλη την ώρα που έγραφε. Άτιμα πλάσματα, τι σχεδιάζετε, σκεφτόμουνα. Το αποτέλεσμα ήταν υπέροχο. Τα παιδιά δημιούργησαν ένα γραφείο τελετών με τον διακριτικό τίτλο “Πάπαλα”. Είχαν αιτιολογήσει τόσο ωραία τις πιθανότητες επιτυχίας της επιχειρηματικής τους ιδέας, το πώς θα προβάλλουν την επιχείρησή τους, όλα μα όλα! Και το πιο γλυκόπικρο απ’ αυτά ήταν ότι ένα παιδάκι απ’ αυτά είχε χάσει πριν λίγο καιρό τον πατέρα του.

Και, να τα λέμε κι αυτά. Όλα μου τα παιδιά έδωσαν στις τελευταίες εξετάσεις τη σωστή απάντηση στο ερώτημα: “Δώστε ένα παράδειγμα αυτοελέγχου”

Όλοι έδωσαν μέσες άκρες την ίδια απάντηση:

Αυτοέλεγχος: Όταν βγαίνω το βράδυ γυρίζω λίγο νωρίτερα απ’ ό,τι έχω υπολογίσει, για να αποφύγω τη γκρίνια των γονιών μου” !

Ακολουθήστε τα Μικροπράγματα στο Google News, για άρθρα και κουίζ που θα σας φτιάχνουν τη μερα.
1 Comment
παλαιότερα
νεότερα δημοφιλέστερα
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια
Lumidy
Lumidy
5 χρόνια πριν

Είναι αστείο στην αρχή. Μετά όμως αν κάτσεις να σκεφτείς το πως σκέφτονται τα παιδιά αυτά και το τι προτεραιότητες έχουν, είναι στενάχωρο. Internet, Τηλέφωνο, Playstation πρώτα… 1st World Problems. Και το χειρότερο είναι ότι παντού γύρω μας αναπόφευκτα βλέπουμε άστεγους, πεινασμένους και ανθρώπους της διπλανής πόρτας που δεν έχουν να πληρώσουν ρεύμα/νερό.

Τα Μικροπράγματα στο inbox σου!