σε , , ,

Όλοι τα ίδια πιστεύουν

Από την Εκκλησία της Ελλάδος ουδείς πήρε θέση διαφορετική από αυτήν του Μόρφου Νεόφυτου – αντιθέτως κάποιος δήλωσε υπέρ του

Μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος

«Ο Λόγος του Θεού και η Ιερά Παράδοση της Εκκλησίας μας καλύπτουν… και τις κρεβατοκάμαρες των ζευγαριών»
Πρωτοσύγκελλος Μόρφου Φώτιος Ιωακείμ

Για το κείμενό μας «Ο έλεγχος της σεξουαλικότητας από τους πνευματικούς» πήραμε απλώς αφορμή από τα όσα είπε ο μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος περί σαρκικής διαστροφής στο γάμο που… γεννά ομοφυλοφιλία!

Έτσι, αναπτύξαμε το θέμα «σεξουαλικότητα και κλήρος» όχι εστιάζοντας στην περίπτωση του Μόρφου, αλλά θεωρώντας ότι όλοι οι κληρικοί – εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων – το αυτό φρονούν και κηρύττουν, επιδιώκοντας ακριβώς, στο όνομα μιας «γνήσιας πατερικής διδασκαλίας», να ελέγξουν τις ζωές των ανθρώπων σε όλες τις πτυχές τους. Πρόκειται για νοοτροπία ολοκληρωτική που επικεντρώνεται βέβαια στην σεξουαλικότητα, ως το ευαίσθητο σημείο των ανθρώπων.

Ενώ τα όσα είπε ο Μόρφου Νεόφυτος καταδικάστηκαν σε μεγάλο βαθμό από την κοινή γνώμη, η Εκκλησία απλώς ψέλλισε κάτι.

Ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Χρυσόστομος είπε πως οι δηλώσεις Μόρφου «δεν με εκφράζουν. Είναι καθαρά προσωπικές του απόψεις».

Ο Μητροπολίτης Κυρηνείας Χρυσόστομος σε ανάρτηση στην ιστοσελίδα της Ιεράς Μητρόπολης Κυρηνείας ήταν λίγο πιο σαφής: «Εκφράζοντας τη θέση της Ιεράς Μητροπόλεως Κυρηνείας και τη δική μου προσωπικώς, πιστεύουμε ότι ο κληρικός δεν πρέπει να ανακατεύεται μέσα στις κρεβατοκάμαρες των ζευγαριών. Επίσης από την εμπειρία μας μέσα από τη μελέτη των έργων αγίων ανθρώπων της Εκκλησίας ή και σε προσωπική επικοινωνία μαζί τους, δεν έχουμε διαβάσει και δεν έχουμε ακούσει οι άγιοί μας να αναφέρονται σε τέτοιου είδους θέματα με τόση λεπτομέρεια».

Από την Εκκλησία της Ελλάδος ουδείς πήρε θέση διαφορετική από αυτήν του Μόρφου Νεόφυτου.

Πρέπει εδώ να πούμε ότι στον Μητροπολίτη Κυρηνείας απάντησε με ένα κείμενο – σεντόνι ο πρωτοσύγκελλος της Μητροπόλεως Μόρφου Αρχιμανδρίτης Φώτιος Ιωακείμ, ο οποίος ρητά και κατηγορηματικά λέει πως «ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ καὶ ἡ Ἱερὰ Παράδοση τῆς Ἐκκλησίας μας καλύπτουν ὅλο τὸ φάσμα τῆς ἀνθρώπινης ζωῆς, μέχρι… καὶ τὶς «κρεβατοκάμαρες των ζευγαριών». Και – μεταξύ πολλών άλλων απιθάνων – ο πρωτοσύγκελλος της Μητροπόλεως Μόρφου δηλώνει: «Καί, ἀσφαλῶς, ὁμοφυλοφιλικὴ συνεύρεση συνιστᾶ καὶ ὁ κατ᾽ εὐφημισμὸν σήμερα ἀποκαλούμενος «πρωκτικὸς ἔρωτας» ἄνδρα καὶ γυναίκας». Και όλα αυτά τα «θεμελιώνει» με παράθεση «πατερικών» χωρίων.

Ο μητροπολίτης Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως Ιερεμίας (δεξιά)

Πάνω στην ώρα έχουμε και την πρώτη αντίδραση υπέρ του μητροπολίτη Μόρφου από τον μητροπολίτη Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως Ιερεμία, της Εκκλησίας της Ελλάδος, ο οποίος έγραψε σε εκτενές κείμενό του:

«Ὁ ἅγιος Μόρφου βέβαια ὁμίλησε δυναμικώτερα καί σαφέστερα, ὅπως πάντα ἔτσι ὁμιλεῖ, κατά τήν Χάρη τοῦ Θεοῦ τήν ἐνοικοῦσαν εἰς Αὐτόν.

Τόν εὐχαριστοῦμε διά τόν σωστικό του λόγο….

Καί ὁ ἅγιος Ἐπίσκοπος Μόρφου, λοιπόν, καί ὅλοι οἱ κήρυκες τοῦ λόγου τοῦ Θεοῦ, μιλᾶμε στά κηρύγματά μας μέ τόν ἴδιο τρόπο: Καταγγέλλουμε τά ἁμαρτήματα τοῦ λαοῦ, γιατί ἔχουμε ἐντολή ἀπό τόν Θεό νά τό κάνουμε αὐτό (βλ. Ἠσ. 58,1) καί γιά νά ἀποτρέψουμε ἔπειτα τόν λαό τοῦ Θεοῦ ἀπό τήν ἁμαρτία καί γιά νά τοῦ κεντρίσουμε τήν στροφή του πρός μετάνοια, τοῦ μιλᾶμε γιά τό ἄνοστο καί βδελυκτό τῆς ἁμαρτίας καί γιά τήν καταστροφή, στήν ὁποία ὁδηγεῖ αὐτή.

Αὐτό, κύριοι ἐπικριτές μας, εἶναι τό ἔργο μας καί ἀλλοίμονό μας, ἄν δέν τό κάνουμε.»

Συνάγεται, λοιπόν, αβίαστα το συμπέρασμα: Όλοι το ίδιο είναι και όλοι τα ίδια πιστεύουν.

Μη ξεχνάμε και την περί «στοματικού σεξ» αναφορά του μητροπολίτου Πειραιώς Σεραφείμ, προ ετών. Και πολλά άλλα…

Παρά τις παραληρηματικές – και «τεκμηριωμένες» – κορώνες περί του αντιθέτου, όλα αυτά μαρτυρούν κραυγαλέα έλλειψη πνευματικότητας.

*ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

«Εμείς οι παπάδες έχουμε πολλές νευρώσεις σχετικά με τον ερωτισμό. Πολλά απ’όσα λέμε είναι συνέπεια των νευρώσεών μας»

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ?

0 points
Upvote Downvote

Ενα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση
  1. Μα γιατί κάνει εντύπωση ότι όλοι τα ίδια λένε; Αυτά λέει πάνω κάτω η θρησκεία μας… ίσως όχι τόσο άκομψα ή κωμικά όπως τα εκφράζουν ορισμένοι εκ των γραφικότερων, αλλά αυτά λέει.

    Υπάρχει οποιοδήποτε σημείο των “ιερών κειμένων” που να δίνει την εντύπωση ότι, έστω, ανέχεται την ομοφυλοφιλία; Ότι έστω την “συγχωρεί”; Όχι. Αντίθετα υπάρχουν πολλά που την καταδικάζουν. Εφόσον λοιπόν είναι έτσι, τι περιμένετε να πρεσβεύουν ο κήρυκες των κειμένων αυτών; κάτι διαφορετικό.

    Δυστυχώς ή ευτυχώς, οι παπάδες που εκφράζονται κατά της ομοφυλοφιλίας είναι οι ειλικρινείς και αυτοί που αποφεύγουν την συζήτηση ή εκφράζονται με μισόλογα, είναι οι υποκριτές.

Αφήστε μια απάντηση