σε

Είναι σαν κι εμάς: Οι γυναίκες που «δικαιολογούν τη Ρούλα» | Τα 11 της ημέρας

Η αφίσα που δικαιολογεί τις βρεφοκτόνους, η τραγική ειρωνεία με τα σόσιαλ της Πισπιρίγκου, αντιδράσεις για τον όχλο στην Πάτρα κ.α. / Ο Άρης Δημοκίδης σταχυολογεί την επικαιρότητα

1) Είναι σαν κι εμάς;

Screenshot 13 8Μια αφίσα που δικαιολογεί τις βρεφοκτονίες και καταδικάζει τη διαπόμπευση των μητερών που σκοτώνουν τα παιδιά τους κυκλοφορεί στα ελληνικά σόσιαλ με αφορμή τη Ρούλα Πισπιρίγκου.

Προέρχεται απ’ την ομάδα “Μιγάδα” (μια ομάδα γυναικών ενάντια στις νέες πειθαρχήσεις) που βγάζει και το ομώνυμο περιοδικό.

Να τι γράφει:

ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΚΙ ΕΜΑΣ

Ο διασυρμός των νεαρών γυναικών – και των μητέρων τους – που κατηγορούνται για βρεφοκτονία είναι μια ακόμη στιγμή βαρβαρότητας, αντίστοιχης με τη διαπόμπευση των οροθετικών γυναικών το 2012.

Ο φασιστικός βούρκος αυτού του τόπου βρήκε την ευκαιρία να ξεράσει τη μισογυνική χολή του. Η υποκρισία βασίλευσε σε έναν ταξικό και ρατσιστικό κόσμο που υποτίθεται ότι κόπτεται για την ανθρώπινη ζωή. Δημοσιογράφοι, επιστήμονες, γείτονες, ευυπόληπτοι πολίτες, θεσμικές φεμινίστριες μίλησαν για την «αδιανόητη» πράξη και εξέφρασαν την άποψη τους για τις «Μήδειες». Οι ζωές αυτών των γυναικών λοιδορήθηκαν και στοχοποιήθηκαν, σε μια ακόμη μιντιακή φιέστα.

Όμως, αυτές οι γυναίκες είναι σαν και εμάς.

Και αυτό γιατί ξέρουμε τι σημαίνει μια ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη. Ξέρουμε πώς είναι να μην έχουμε στήριξη από τον σύντροφο, να τρέχουμε πανικόβλητες στα φαρμακεία, να έχει περάσει το τρίμηνο. Να ακούμε ότι η έκτρωση είναι φόνος. Ξέρουμε τι σημαίνει σε αυτή την κοινωνία να είμαστε ανύπαντρες μητέρες ή να κρινόμαστε συνεχώς ως μάνες. Να πρέπει μόνες και σιωπηλά να λύνουμε τα «προβλήματά» μας.

Από την άλλη, ξέρουμε ότι βρεφοκτονίες συμβαίνουν ανεπίσημα για λόγους ευγονικής και υπό την επίβλεψη γιατρού. Βέβαια, κανένας γιατρός δεν έχει διωχθεί ή ταπεινωθεί για «έκτρωση μετά τη γέννα», όπως ονομάζεται η βρεφοκτονία ιατρικά.

Όπως και ξέρουμε ότι ζούμε σε μια χώρα που η απρόσκοπτη πρόσβαση στην έκτρωση αμφισβητείται στην πράξη. Θυμηθείτε τους αναισθησιολόγους της Σάμου και τους δήθεν λόγους συνείδησής τους τον συνεχή βομβαρδισμό μας περί δημογραφικού, μιας εθνικής ρητορείας στην ουσία εναντίον των εκτρώσεων τις φορές που πήγαμε για έκτρωση σε ένα νοσοκομείο, και τα υποτιμητικά σχόλια και τις μεθοδεύσεις του προσωπικού, με σκοπό να μας αποτρέψουν από το να κάνουμε έκτρωση. Μέχρι και την καρδιά του εμβρύου μας ανάγκασαν να ακούσουμε! Ξέρουμε ότι το όλο ζήτημα έχει να κάνει με την πειθάρχησή μας ως εργάτριες της αναπαραγωγής. Με τον κρατικό έλεγχο των γεννήσεων και του πληθυσμού και άρα τον τρόπο αναπαραγωγής της εργατικής δύναμης. Και ας μην ξεχνάμε και το πολύ επικερδές εμπόριο βρεφών, παιδιών, οργάνων.

Η αντισύλληψη, η έκτρωση, η έκθεση, η βρεφοκτονία, στην ουσία αποτελούν στάδια στην προσπάθεια μιας γυναίκας να ελέγξει την αναπαραγωγική της λειτουργία και άρα τη ζωή της.

Αν η έκτρωση είναι η έσχατη μορφή αντισύλληψης, τότε η βρεφοκτονία είναι η έσχατη μορφή έκτρωσης.

Η ΔΙΑΠΟΜΠΕΥΣΗ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΘΕΣΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΜΑΣ.

****

Όμως

Αν συνδέσεις αυτά που γράφει με την Ρούλα είναι όντως εξοργιστική. (Μπορεί έτσι κι αλλιώς να είναι.) Δεν μπορεί να υπάρχει δικαιολογία στη συγκεκριμένη περίπτωση εάν όντως η κα Πισπιρίγκου είναι ένοχη – δεν ήταν ανεπιθύμητες οι εγκυμοσύνες της, και αν τυχόν σκότωσε κάποιο παιδί της δεν το έκανε επειδή δεν το ήθελε αλλά, απ’ ό,τι λέγεται, για να προκαλέσει το ενδιαφέρον του άντρα της (!).

Όμως διαβάζοντάς την κατάλαβα πως δεν μπορεί να αφορά στην υπόθεση της Ρούλας – δεν φέρεται να σκότωσε επειδή δεν είχε προλάβει να κάνει έκτρωση.

Μετά από ψάξιμο βρήκα πως, ναι είναι αληθινή αφίσα, όμως δεν είναι σημερινή: Κυκλοφόρησε τον Μάιο του 2018 και με διαφορετική αφορμή…

2) Μάιος του 2018:

Στην εφημερίδα “ΤΑ ΝΕΑ” (και όχι σε κάποιο έντυπο φεμινιστικό, ή πχ. του αντιεξουσιαστικού χώρου) δημοσιεύεται το άρθρο «Μήδειες λόγω αδιεξόδων»:

Screenshot 14 9

Γράφει σε εκείνο το ρεπορτάζ της η Δήμητρα Αθανασοπούλου:

Μήδειες του 21ου αιώνα; Ή ένα ακόμα νοσηρό σύμπτωμα μιας Ελλάδας σε πολλαπλή κρίση;

Φεβρουάριος 2018, Πετρούπολη: μια 19χρονη πνίγει το νεογέννητο βρέφος της και το πετά σε κάδο απορριμμάτων με τη βοήθεια της 54χρονης μητέρας της.

Απρίλιος 2018, Νέα Σμύρνη: μια 22χρονη εγκαταλείπει το βρέφος της στον ακάλυπτο της πολυκατοικίας.

Δύο νεαρές γυναίκες, δύο ανεπιθύμητες κυήσεις, δύο ασφυκτικά οικογενειακά πλαίσια που ενθαρρύνουν τη νοσηρότητα.

Τι κάνει έναν άνθρωπο βρεφοκτόνο στην Αθήνα του 21ου; Κατά πόσο μια «λυτρωτική ανθρωποκτονία» – όπως την αποκαλούν οι ειδικοί – συνδέεται με το κοινωνικοοικονομικό πλαίσιο και το κυρίαρχο αίσθημα αβεβαιότητας για το μέλλον;

Ο Κώστας Αλεξανδρόπουλος, ψυχίατρος, πρώην διευθυντής της ψυχιατρικής κλινικής του νοσοκομείου Ευαγγελισμός, διαπιστώνει ότι «και στα δύο περιστατικά έχουμε τις ίδιες αντιδράσεις που έχουν να κάνουν με την απόγνωση. Δεν μιλάμε απαραίτητα για άτομα που νοσούν, αλλά για άτομα που επέλεξαν τη χειρότερη λύση πιεσμένα από τις κοινωνικές – οικονομικές συνθήκες. Διαπιστώνουμε μια πρωτόγονη αντίδραση. Το έμβρυο θεωρήθηκε ως ένα βάρος από το οποίο θέλησαν να απαλλαγούν. Σαν να ήταν ανήμπορες να βρουν μια πιο “έξυπνη” διέξοδο από το πρόβλημά τους. Θα μπορούσαν να απαλλαγούν με άλλο τρόπο, αλλά πετούν τα βρέφη σαν να ήταν σκουπιδάκια. Οι θύτες δεν έχουν καλλιεργημένες προσωπικότητες. Μια τέτοια πράξη εξαρτάται από την ηθική συνείδηση, την πνευματική καλλιέργεια και τις οικονομικές συνθήκες. Δείχνουν να το είδαν σαν μια “άμβλωση λίγο μετά τον τοκετό”. Είναι άτομα με λιγότερες επιλογές επίλυσης του προβλήματος. Και η αντίδρασή τους σχετίζεται άμεσα με το οικογενειακό τους πλαίσιο. Μια γυναίκα που το κάνει αυτό, προσπαθεί να πείσει τον εαυτό της ότι είναι καλύτερα να λήξει άμεσα η ζωή του μωρού της – σαν να μη γεννήθηκε ποτέ. Για να μην υποστεί η ίδια τις συνέπειες του μεγαλώματος του παιδιού και εκείνο να μην καταδικαστεί σε ένα κακό μέλλον. Θέλει να το αποτινάξει από πάνω της αυτό το βάρος για να ξεφύγει από τη μελαγχολία».

Ο εγκληματολόγος Αγγελος Τσιγκρής θεωρεί την ασφυκτική κοινωνική πίεση βασική αιτία τέτοιου είδους εγκληματογένεσης. «Πρόκειται για αφαίρεση ζωής με πρόθεση. Ενα από τα κίνητρα του εγκλήματος είναι και η λύτρωση! Το κλειδί σε αυτή την περίπτωση είναι η έντονη κοινωνική πίεση. Αν έλειπε αυτός ο παράγοντας, το έγκλημα δεν θα είχε τελεστεί. Εχουμε μια νεαρή μητέρα, μια έντονη κοινωνική πίεση που ασκείται σε αυτή λόγω του γεγονότος πως είναι άγαμη μητέρα. Προφανώς το θύμα του συγκεκριμένου εγκλήματος αποτελεί δυσβάσταχτο βάρος για την ίδια και τον κοινωνικό της περίγυρο. Το γεγονός της κοινωνικής απόρριψης όχι μόνο του παιδιού αλλά και της ίδιας της μητέρας είναι η κύρια αιτία. Μια κλειστή κοινωνία εμφανίζει περισσότερα τέτοια φαινόμενα από μια φιλελεύθερη κοινωνία».

Η κλινική ψυχολόγος – ψυχαναλύτρια Μαρίνα Φρανγκιαδάκη εξηγεί στα «ΝΕΑ» πως «σε κάποιες περιπτώσεις η εγκυμοσύνη και ο τοκετός μπορεί να βιωθούν από τη γυναίκα ως μια απειλή ή και διάλυση της ενότητας του σώματος και του εγώ.
Η βρεφοκτονία μπορεί τότε να αποτελέσει μια εξαιρετικά ακραία μορφή εξαφάνισης του αντικειμένου που βιώνεται ως ξένο και απειλητικό με μια πράξη που αγγίζει τα όρια του ανυπόφορου».

***

Ξαναδιαβάζοντας την αφίσα του 2018 απ’ τις Μιγάδες, καταλαβαίνουμε τουλάχιστον σε τι αναφέρονται:

Screenshot 13 8

Λένε -με πολύ διαφορετική γλώσσα και με, κατά τη γνώμη μου, υπερβολές- παρόμοια πράγματα με τους ψυχιάτρους και τους εγκληματολόγους που είχαν μιλήσει στα ΝΕΑ. Με μία εξαίρεση που κάνει βέβαια όλη τη διαφορά: Σε αντίθεση με εκείνους δεν μοιάζουν να καταδικάζουν την πράξη εκείνων των βρεφοκτόνων -ούτε καν λίγο.

Μπορεί να τις επικρίνει κάποιος για όσα έγραψαν -και το κάνουν πάρα πολλοί στα σόσιαλ- αρκεί να γνωρίζει ότι αυτή *δεν* είναι η άποψή τους για την Ρούλα και τα τρία παιδιά.

Δεν ξέρω ποια είναι, και κρίνοντας από το υλικό στο σάιτ τους δεν αποκλείω να είναι κάποια τελείως ασυνήθιστη. Όπως πχ. αυτή που εναντιωνόταν στα self-test των μαθητών καθώς τα θεωρούσαν «διαπιστευτήρια του υπάκοου πολίτη»:

Screenshot 15 6

3) Η μεγάλη ειρωνεία και τα σόσιαλ της Ρούλας

Ας πούμε, ήταν μεγάλη φαν της Αγγελικής Νικολούλη και πρότεινε το βιβλίο της…

Screenshot 2 14

Ή αυτό;!

Screenshot 7 11

Όμως το χειρότερο είναι πως το 2015, η Ρούλα Πισπιρίγκου ήταν μέρος του διαδικτυακού όχλου που έριχνε κατάρες στους γονείς της δολοφονημένης μικρής Άννυ ζητώντας την παραδειγματική τιμωρία τους…

Screenshot 7 10

Τώρα ο όχλος κάνει τα ίδια με αυτήν…

4) Ο όχλος 

Miltos on Twitter: “Χώρα ηλίθιων. pic.twitter.com/yxj8MZgbse / Twitter”

Χώρα ηλίθιων. pic.twitter.com/yxj8MZgbse

Giorgos Syrigos on Twitter: “Βαυαρία, 1929-30 https://t.co/CXIMPKgp40 / Twitter”

Βαυαρία, 1929-30 https://t.co/CXIMPKgp40

🦎iγουστεριτσας⚠️ on Twitter: “Ντροπη για μια κοινωνία που είναι απούσα όταν ειναι απαραίτητη και τώρα τρέχει να μαζέψει φωτογραφικά σουβενίρ – ντοκουμέντα για να τα ανεβασει στα σοσιαλ. Η εικόνα τα λέει ολα από μόνη της. pic.twitter.com/6jM4MXkBCH / Twitter”

Ντροπη για μια κοινωνία που είναι απούσα όταν ειναι απαραίτητη και τώρα τρέχει να μαζέψει φωτογραφικά σουβενίρ – ντοκουμέντα για να τα ανεβασει στα σοσιαλ. Η εικόνα τα λέει ολα από μόνη της. pic.twitter.com/6jM4MXkBCH

KatiApoZebra on Twitter: “Άποψη έχω. Την χειρότερη. Ένα τσικ παραπάνω γιατί είμαι μάνα. Όμως, αυτός ο όχλος που πήγε έξω από το σπίτι στην Πάτρα και τράβαγε βίντεο στο παντζούρι που έγραψαν ΘΑΝΑΤΟΣ, μόνο και μόνο για να το ανεβάσουν μετά στα σόσιαλ, είναι καλοί άνθρωποι; / Twitter”

Άποψη έχω. Την χειρότερη. Ένα τσικ παραπάνω γιατί είμαι μάνα. Όμως, αυτός ο όχλος που πήγε έξω από το σπίτι στην Πάτρα και τράβαγε βίντεο στο παντζούρι που έγραψαν ΘΑΝΑΤΟΣ, μόνο και μόνο για να το ανεβάσουν μετά στα σόσιαλ, είναι καλοί άνθρωποι;

Roula Koromila on Twitter: “Κάντε λίγη ησυχία εσεις που βρίσκεστε έξω από το σπίτι της δολοφόνου.Ησυχία μπορεί να χρειάζονται και γαλήνη τώρα τα παιδιά και από όλους μας αγκαλια.Ησυχία! Ήρθε η δικαίωση τους.Οι φωνές και η βία δεν τους άξιζαν και δεν μας αξίζουν…Ησυχία! / Twitter”

Κάντε λίγη ησυχία εσεις που βρίσκεστε έξω από το σπίτι της δολοφόνου.Ησυχία μπορεί να χρειάζονται και γαλήνη τώρα τα παιδιά και από όλους μας αγκαλια.Ησυχία! Ήρθε η δικαίωση τους.Οι φωνές και η βία δεν τους άξιζαν και δεν μας αξίζουν…Ησυχία!

Ντραμερ με νουάρ on Twitter: “Αντι να ουρλιαζετε για κρεμαλες θα επρεπε να ησασταν στα καγγελα για τη διαλυση του κοινωνικου κρατος. Σε ενα σοβαρο κρατος θα υπηρχουν κοινωνικοι λειτουργοι, προνοια και ανθρωποι που θα μπορουσαν να παρεμβουν πιο νωρις. Πριν φτασει η καστασταση εδω. #Πατρα / Twitter”

Αντι να ουρλιαζετε για κρεμαλες θα επρεπε να ησασταν στα καγγελα για τη διαλυση του κοινωνικου κρατος. Σε ενα σοβαρο κρατος θα υπηρχουν κοινωνικοι λειτουργοι, προνοια και ανθρωποι που θα μπορουσαν να παρεμβουν πιο νωρις. Πριν φτασει η καστασταση εδω. #Πατρα

Στάθης Δρογώσης on Twitter: “Προσοχή στην αυτοδικία.Ανέλαβε η δικαιοσύνη.Το πιο αποκρουστικό έγκλημα στην ιστορία μας.Αλλά όχι στο δίκιο του όχλου.Πρέπει η αστυνομία να προστατεύσει τους συγγενείς που δεν φταίνε.Ο όχλος δεν θα δικαιώσει τα κοριτσάκια.Θα τα κλάψουμε όλοι εμείς . / Twitter”

Προσοχή στην αυτοδικία.Ανέλαβε η δικαιοσύνη.Το πιο αποκρουστικό έγκλημα στην ιστορία μας.Αλλά όχι στο δίκιο του όχλου.Πρέπει η αστυνομία να προστατεύσει τους συγγενείς που δεν φταίνε.Ο όχλος δεν θα δικαιώσει τα κοριτσάκια.Θα τα κλάψουμε όλοι εμείς .

Themis Kessaris on Twitter: “Ο άνθρωπος της διπλανής πόρτας θέλει να αποδείξει ότι δεν μοιάζει με τον δολοφόνο της διπλανής πόρτας.Υποδύεται τον εξοργισμένο, ώστε έτσι να ξεχωρίσει απ’το μίασμα της πόλης.Με το λιντσάρισμα το μόνο που καταφέρνει είναι να μπει στο κάδρο της εικόνας που τάχα τον αηδιάζει. / Twitter”

Ο άνθρωπος της διπλανής πόρτας θέλει να αποδείξει ότι δεν μοιάζει με τον δολοφόνο της διπλανής πόρτας.Υποδύεται τον εξοργισμένο, ώστε έτσι να ξεχωρίσει απ’το μίασμα της πόλης.Με το λιντσάρισμα το μόνο που καταφέρνει είναι να μπει στο κάδρο της εικόνας που τάχα τον αηδιάζει.

JavaScript is not available.

No Description

LuX on Twitter: “Και το παιδί στους ώμους για να δει το λιντσάρισμα pic.twitter.com/BPL45FBaI1 / Twitter”

Και το παιδί στους ώμους για να δει το λιντσάρισμα pic.twitter.com/BPL45FBaI1

₯ AlexV on Twitter: “”Άφησε τα παιδιά στην πεθερά της για να στηθεί έξω απ’ το σπίτι της Πισπιρίγκου” / Twitter”

“Άφησε τα παιδιά στην πεθερά της για να στηθεί έξω απ’ το σπίτι της Πισπιρίγκου”

JavaScript is not available.

No Description

Niemands Rose on Twitter: “Το πλήθος των φασιστοειδών της #Πάτρας είναι, φαντάζομαι, υποδειγματικοί γονείς, τρυφεροί, γαλήνιοι, συμπονετικοί, θα έχουν να δώσουν πλούσια πνευματικά ερεθίσματα στα παιδιά τους. Τι; Όχι; / Twitter”

Το πλήθος των φασιστοειδών της #Πάτρας είναι, φαντάζομαι, υποδειγματικοί γονείς, τρυφεροί, γαλήνιοι, συμπονετικοί, θα έχουν να δώσουν πλούσια πνευματικά ερεθίσματα στα παιδιά τους. Τι; Όχι;

nasty woman on Twitter: “Αυτά παράγουν τους δολοφόνους. / Twitter”

Αυτά παράγουν τους δολοφόνους.

Εξαδέλφη Λι on Twitter: “Νομοταγείς κανίβαλοι ζητούν την δικαίωση τριών παιδιών φωτογραφίζοντας ένα air condition #πάτρα pic.twitter.com/3eEtsqc8sO / Twitter”

Νομοταγείς κανίβαλοι ζητούν την δικαίωση τριών παιδιών φωτογραφίζοντας ένα air condition #πάτρα pic.twitter.com/3eEtsqc8sO

Markosmk2 on Twitter: “Κοίτα να δεις που όλοι αυτοί που είναι έξω από το σπίτι της,είναι ίδιοι με αυτήν.Πεσαμε από τα σύννεφα. pic.twitter.com/2kCxYZQVGP / Twitter”

Κοίτα να δεις που όλοι αυτοί που είναι έξω από το σπίτι της,είναι ίδιοι με αυτήν.Πεσαμε από τα σύννεφα. pic.twitter.com/2kCxYZQVGP

5) Η άλλη άποψη

Κάποιοι θεωρούν πως οι υπερβολικές αντιδράσεις σχετικά με τους πολίτες της Πάτρας εξισώνουν τους δολοφόνους με αυτούς που διαμαρτύρονται (έστω και ακραία) για δολοφονίες.

Άλλοι μπορούν να καταλάβουν και τους ανθρώπους που εξοργίστηκαν τόσο πολύ, καθώς ακόμα και η οργή είναι ανθρώπινη (και όχι παράνομη).

Και μερικοί εντοπίζουν διπλά στάνταρ στο πότε θεωρείται ένας όχλος «κακός»

Zωζώ Σαπουjunkie on Twitter: “είχε δικαίωμα ο όχλος να μαζευτεί έξω από το μέρος που ο κοσμηματοπώλης μαζί με τους αστυνομικούς δολοφόνησαν τον ζακ αλλά δεν έχει το δικαίωμα να μαζευτεί έξω από το σπίτι κάποιας που σκότωσε τα 3 της παιδιά. Να μην είστε υποκριτές.Όταν ο θυμός ξεχειλίζει ο κόσμος ξεσπά. / Twitter”

είχε δικαίωμα ο όχλος να μαζευτεί έξω από το μέρος που ο κοσμηματοπώλης μαζί με τους αστυνομικούς δολοφόνησαν τον ζακ αλλά δεν έχει το δικαίωμα να μαζευτεί έξω από το σπίτι κάποιας που σκότωσε τα 3 της παιδιά. Να μην είστε υποκριτές.Όταν ο θυμός ξεχειλίζει ο κόσμος ξεσπά.

Zωζώ Σαπουjunkie on Twitter: “Σιχαίνομαι τους ανθρώπους που ξαφνιάζονται και κατακρίνουν την όλο το πλήθος που συγκεντρώθηκε έξω από το σπίτι της πουτάνας της φόνισσας.Θυμάστε τους τρόπους και την ανθρώπινη αξιοπρέπεια όταν καθημερινά φέρεστε σαν ζωα. / Twitter”

Σιχαίνομαι τους ανθρώπους που ξαφνιάζονται και κατακρίνουν την όλο το πλήθος που συγκεντρώθηκε έξω από το σπίτι της πουτάνας της φόνισσας.Θυμάστε τους τρόπους και την ανθρώπινη αξιοπρέπεια όταν καθημερινά φέρεστε σαν ζωα.

Zωζώ Σαπουjunkie on Twitter: “Δεν συμφωνώ προσωπικά με κανένα δημόσιο λιντσάρισμα αλλά δεν αντέχω τα νταμπλ στανταρντς σας σε όλα. Είστε γελοίοι. / Twitter”

Δεν συμφωνώ προσωπικά με κανένα δημόσιο λιντσάρισμα αλλά δεν αντέχω τα νταμπλ στανταρντς σας σε όλα. Είστε γελοίοι.

τζι-θεο on Twitter: “Καταλαβαινω τέτοιου τυπου συμπεριφορές; Ναι. Να σου πω τι πιστευω οτι κρυβεται απο πισω; Μια προσπαθεια να νιωσουν καλυτερα για τα δικα τους σαφως και απειρως μικροτερα εγκληματα. / Twitter”

Καταλαβαινω τέτοιου τυπου συμπεριφορές; Ναι. Να σου πω τι πιστευω οτι κρυβεται απο πισω; Μια προσπαθεια να νιωσουν καλυτερα για τα δικα τους σαφως και απειρως μικροτερα εγκληματα.

6) Φωτεινή Τσαλίκογλου

H Φωτεινή Τσαλίκογλου, η γνωστή καθηγήτρια Ψυχολογίας και συγγραφέας σχολίασε στο iefimerida τις αντιδράσεις μετά τη σύλληψη και τους εκατοντάδες πολίτες έξω απ’ το σπίτι της οικογένειας:

“Η οργή του κόσμου εστιάσθηκε στην απουσία θρήνου από τη μεριά των γονιών, κυρίως της μητέρας. Ο θρήνος είναι αναπόσπαστο κομμάτι κάθε συντριπτικής  απώλειας.  Είναι το τίμημα που πληρώνουμε για την αγάπη. Προφανώς και ο θρήνος δεν υπόκειται σε κανονισμούς. Γνωρίζουμε ότι σε τόσο συντριπτικές απώλειες όπως είναι ο θάνατος του παιδιού σου, ένα γενικευμένο αίσθημα φρίκης, αβοήθητου και απώλειας ελέγχου σε κατακλύζει.

Προφανώς ο καθένας θρηνεί με τον τρόπο του, υπάρχει όμως  το αίτημα του θρήνου. Σε ένα σπαρακτικό βλέμμα, σε μια ομιλούσα  σιωπή.

Το ευρύ κοινό εξεγέρθηκε μπροστά στην αβάσταχτη μητρική απάθεια. Μπροστά στις λέξεις της «κατέληξε», «το περιστατικό», «έπαθε ανακοπή», «φυτό». Από την εποχή του Ομήρου ο θρήνος βεβαιώνει για την αξία της ζωής. Η απουσία θρήνου αδειάζει το αγαθό της ζωής από το αγαθό της ζωής.

Ομως αυτό που βλέπουμε είναι τη δύναμη του όχλου. Πάντα ανατριχιάζει η δύναμη που έχει ο όχλος να φέρνει στην επιφάνεια τα πιο ακραία, πρωτόγονα ένστικτα που πάντα καιροφυλακτούν μέσα σου.”

Και για τις ανατριχιαστικές φωνές που ακούγονται έξω απ’ το σπίτι της οικογένειας:

“«Θάνατος», «Δώσε μας πίσω τις ζωές που πήρες», «Δώσε μας πίσω τις ζωές μας».  Όλη η δυστυχία, όλη η κακοδαιμονία του κόσμου μεταφέρεται σε αυτό το σπίτι. Σπίτι στοιχειωμένο από σκοτεινές ιστορίες κατάχρησης, προδοσίας, εξαπάτησης. Ένα πραγματικά εξωπραγματικό σκηνικό.

Ο κόσμος προβάλλει σε αυτή την ιστορία όλο το δαιμονικό κακό που νιώθει να τον περιβάλλει. Η ιστορία αυτή έχει όλα τα στοιχεία για να πάρει πάνω της το φορτίο, το βάρος όλους του Κακού.
Ξαναλέω, όμως, ότι ο κίνδυνος του όχλου παραμονεύει.”

7) Τρία σκίτσα (δύο καινούργια κι ένα κλασικό)

FPKNyFdWQAEA5ok
Δημήτρης Γεωργοπάλης
277553435 10223014906375891 2703540831641925646 n
Αντώνης Βαβαγιάννης
Altan

8) Bits & Pieces

Του Παναγιώτη Μαρκεζίνη 

Για να μπεις σε μια σχολή, περνάς κάποιες σχετικές εξετάσεις.

Για να οδηγήσεις επίσης.

Για να μπεις σε μια δουλειά, πάλι περνάς κάποιες σχετικές εξετάσεις, σε πολλές δουλειές δε, είναι απαραίτητα κάποια ψυχομετρικά τεστ.

ΦΑΝΤΑΡΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΣ ΝΑ ΠΛΕΝΕΙΣ ΧΕΣΤΡΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΠΙΝΕΙΣ ΦΟΥΝΤΕΣ, περνάς έστω και τυπικά από ψυχίατρο.

Για να υιοθετήσεις ένα παιδί, βασική προϋπόθεση είναι να έχεις καλή ψυχική και διανοητική υγεία. (σίγουρα μπάζει η διαδικασία υιοθέτησης, μην αρχίσετε)

Για να φέρεις ένα παιδί στη ζωή με βιολογικό τρόπο, αρκεί να έχεις γεννητικά όργανα.

Σήμερα εκτός από μια μάνα δολοφόνο (όπως ολα δείχνουν), είδαμε και γονείς να πηγαίνουν με τα παιδάκια τους αγκαλιά και να φωνάζουν θάνατος έξω από το σπίτι της.

Συνεχίζουμε.

O νέος δικηγόρος της Ρούλας που έλεγε ότι οι καταγγελίες «είναι της μόδας»

Βαθύ Πηγάδι on Twitter: “Νίκος Ιωάννου ο νέος δικηγόρος της Ρούλας pic.twitter.com/Utr7yddZPY / Twitter”

Νίκος Ιωάννου ο νέος δικηγόρος της Ρούλας pic.twitter.com/Utr7yddZPY

Τι σκέφτηκε ρε παιδιά

Φαρμακοτsίφτισσα 💉 on Twitter: “Έχουμε νικητή pic.twitter.com/ufxLhV9O2n / Twitter”

Έχουμε νικητή pic.twitter.com/ufxLhV9O2n

Χάρηκαν κάποιοι και λένε «τα έλεγα εγώ»…

Shit Happens® on Twitter: “Εγώ μέχρι την τελευταία στιγμή ήλπιζα να μην είναι η μάνα, τους πανηγυρισμους σας δεν τους χωράει το μυαλό μου. #Πατρα / Twitter”

Εγώ μέχρι την τελευταία στιγμή ήλπιζα να μην είναι η μάνα, τους πανηγυρισμους σας δεν τους χωράει το μυαλό μου. #Πατρα

Kostas Mantzaris on Twitter: “Επειδή έβλεπαν Νικολούλη, έγραφαν στο τουητερ κ έμπαιναν στα Space, τώρα νομίζουν ότι συνέβαλαν στην εξέλιξη της υπόθεσης της Πάτρας. Οι κατά φαντασίαν ντετέκτιβ των ελληνικών ΜΚΔ σπάνε βλακόμετρα… / Twitter”

Επειδή έβλεπαν Νικολούλη, έγραφαν στο τουητερ κ έμπαιναν στα Space, τώρα νομίζουν ότι συνέβαλαν στην εξέλιξη της υπόθεσης της Πάτρας. Οι κατά φαντασίαν ντετέκτιβ των ελληνικών ΜΚΔ σπάνε βλακόμετρα…

Γεγονός

Δίδα Σαλονικιά🇬🇷🇨🇾🇬🇧🇩🇪 🇭🇺 on Twitter: “Να μην ξεχναμε οτι η Πισπιριγκου ειχε κ ενα σκυλι που το “έχανε” συνεχεια κ της το πηρε η φιλοζωικη. Η φιλοζωικη εδειξε μεγαλυτερη υπευθυνοτητα απ ο,τι αλλοι φορεις που εχουν να κανουν με ανθρωπους #πατρα / Twitter”

Να μην ξεχναμε οτι η Πισπιριγκου ειχε κ ενα σκυλι που το “έχανε” συνεχεια κ της το πηρε η φιλοζωικη. Η φιλοζωικη εδειξε μεγαλυτερη υπευθυνοτητα απ ο,τι αλλοι φορεις που εχουν να κανουν με ανθρωπους #πατρα

Μπριζίτε Μακρόνε on Twitter: “Αν μια 29χρονη επί τρία χρόνια, κορόιδευε, αστυνομικούς, εισαγγελείς, γιατρούς, νοσοκόμους, κοινωνικές υπηρεσίες και καθάριζε το ένα παιδί μετά το άλλο ανενόχλητη, το μεγαλύτερο πρόβλημα ακόμα κι από το ίδιο το έγκλημα, είναι ότι δεν υφίσταται κράτος, χώρα, υπηρεσίες…χάος / Twitter”

Αν μια 29χρονη επί τρία χρόνια, κορόιδευε, αστυνομικούς, εισαγγελείς, γιατρούς, νοσοκόμους, κοινωνικές υπηρεσίες και καθάριζε το ένα παιδί μετά το άλλο ανενόχλητη, το μεγαλύτερο πρόβλημα ακόμα κι από το ίδιο το έγκλημα, είναι ότι δεν υφίσταται κράτος, χώρα, υπηρεσίες…χάος

Και τέλος, κάτι απ’ το Fb της Ειρήνης Γιαννάκη:

Το ίδιο το έγκλημα μου είναι αδύνατον να το σχολιάσω. Αλλά ένα περιφερειακό σχολιο: η κοινωνία που τώρα χύνει κροκοδείλια δακρυα για τα αθωα παιδιά είναι η ίδια κοινωνία που ωθεί, με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους, ανθρώπους παντελώς ακατάλληλους ή κι επικίνδυνους να φέρουν στον κόσμο παιδιά και να τα μεγαλώσουν, η ίδια η κοινωνία που σου κάνει πλύση εγκεφάλου για την ιερότητα του ρόλου της μανουλας, που αρνείται το δικαιωμα της άμβλωσης και της αυτοδιαθεσης του σωματος στις γυναίκες, που διοργανώνει συνέδρια για το πώς θα γεννοβολήσουν όλες, ασχέτως αν μπορούν να τα μεγαλώσουν, η ίδια η κοινωνία που αν είσαι άτεκνος, από μια ηλικία κι έπειτα, είτε είσαι άντρας είτε γυναίκα, σε αντιμετωπίζει σαν απόβλητο, η κοινωνία που αν εκπληρωσεις τελικά τον προορισμό σου, δεν θα έρθει να εξετάσει τι ζωή έχουν αυτά τα παιδιά. Αυτή η κοινωνία δεν είναι απρόσωπη, είναι όλοι αυτοί γύρω σου που θα σε ρωτήσουν αν παντρεύτηκες, πότε θα κάνεις δεύτερο παιδάκι για να έχει ένα αδερφάκι να παίζει, αν το θήλασες και ποιος είναι ο πατέρας του παιδιού, που θα σε συμβουλέψουν να μη χωρίσεις για χάρη των παιδιών κι ας βλέπουν τον μπαμπά να δέρνει ή να μιλά άσχημα στη μαμά αλλά δεν θα αναρωτηθεί ποτέ μα ποτε για την ποιότητα της ανατροφής τους, αν παίρνουν αγάπη, αν μεγαλώνουν σε ένα υγιές περιβάλλον ή με γονείς τέρατα, αυτή η βαθιά υποκριτικη κοινωνία τώρα θρηνεί και θα θρηνεί με κάθε επόμενο θύμα.

9) H στάση της κυβέρνησης

Alexandros Alamanos on Twitter: “Είναι οι ψήφοι https://t.co/zL7e890Ccr / Twitter”

Είναι οι ψήφοι https://t.co/zL7e890Ccr

Πολλές φορές η κυβέρνηση δίνει την εντύπωση ότι ακολουθεί στα τυφλά το λαϊκό αίσθημα: Κάθε φορά που σκάει μια υπόθεση ανακοινώνει αυστηρότερες ποινές, δεν αφήνει καν περιθώριο για τεκμήρια αθωότητας. Αν ο κόσμος εξοργιστεί μία, βουλευτές και υπουργοί της ΝΔ (δείχνουν να) εξοργίζονται δέκα.

Log in or sign up to view

See posts, photos and more on Facebook.

Γίνονται όλα για τις ψήφους; Προφανώς.

Ο νομικός Αντύπας Καρίπογλου έγραψε επίσης στο fb του:

«Αποτρόπαια, φρικτά, αδιανόητα εγκλήματα συνέβαιναν και θα συμβαίνουν και κανένας τρόπος για να προληφθούν δεν έχει ανακαλυφθεί ακόμη. Αν και μπορούμε από αρκετές περιπτώσεις τέτοιων εγκλημάτων να αντλήσουμε διδάγματα και να διορθώσουμε σφάλματα και παραλείψεις, κανείς δεν μπορεί να εγκαλέσει μια Πολιτεία επειδή δεν τα αποτρέπει πάντοτε. Αντιθέτως όμως, μπορεί να εγκαλέσει μια Πολιτεία που όχι μόνο δεν αποτρέπει, αλλά ανέχεται και έμμεσα ή και άμεσα πολλές φορές, ενθαρρύνει την οχλοκρατία, αδιαφορεί για την απαιδευσία των πολιτών της ή και την εκμεταλλεύεται, ερεθίζει τα κατώτερα ένστικτα του ανθρώπου, νομιμοποιεί την άρνηση του Δικαίου και του Νόμου. Και μια τέτοια Πολιτεία έχουμε εμείς.

Θα έπρεπε να μας απασχολήσει σοβαρά μια αναμόρφωση του Δικαίου στα θέματα της ανάμιξης των ΜΜΕ και των ΜΚΔ στις ποινικές υποθέσεις, τα ζητήματα δίκαιης δίκης, η θεσμοθέτηση ποινικών και διοικητικών διατάξεων που θα τιμωρούν την παρεμπόδιση της δικαιοσύνης και την παραβίαση των δικαιωμάτων των κατηγορουμένων και του απορρήτου της ανάκρισης, διατάξεις που θα ελέγχουν ποινικά και πειθαρχικά λειτουργούς, συλλειτουργούς και εφαρμοστές του νόμου που ευτελίζουν το Δίκαιο και τους όρκους τους. Αλλά, δυστυχώς, το μόνο που θα μπορούσε να σκεφτεί για τα χθεσινά ο απίθανος που έχουμε για Υπουργό Δικαιοσύνης είναι να “αφστηροποιήσει” τον Ποινικό Κώδικα για τις περιπτώσεις που κάποιος “σκοτώνει δυο παιδιά και πάνω”, για να ικανοποιήσει το κτηνώδες “κοινό περί δικαίου αίσθημα”, μέχρι εκεί φτάνει το μυαλό του.

Ξέρω ότι είμαι μόνος μου σ’ αυτό (τουλάχιστον δημοσίως…), αλλά δεν πρόκειται να πάψω να κατηγορώ την σημερινή κυβέρνηση για την τεράστια συνειδητή, κυνική και πρόστυχη υπονόμευση των θεσμών αλλά και της ίδιας της ιδέας της Δικαιοσύνης προκειμένου να ικανοποιήσει ευτελείς και πρόσκαιρες πολιτικές επιδιώξεις, κολακεύοντας τον όχλο. Ο οποίος, βέβαια, θα κατασπαράξει και την ίδια, αργά ή γρήγορα.»

10) Αλλάζουμε θέμα – Πάμε σε μια γενναία Ρωσίδα

Την ηλικιωμένη αυτή κυρία την έχουμε δει σε διάφορα πλάνα. Διαμαρτύρεται μόνη της για τον πόλεμο (παρότι οι διαμαρτυρίες απαγορεύτηκαν απ’ τον Πούτιν).

Είχε γλιτώσει απ’ την πολιορκία του Λένινγκραντ, επέζησε από ένα σωρό κακουχίες, και με εξαιρετική γενναιότητα βγαίνει στους δρόμους.

Απλά δείτε το βίντεο:

ᴊᴏʟɪ on Twitter: “я сейчас заплачу отстаньте от этой бабушки блять стоят снимают кричат на неё вы ебнутые нахуй pic.twitter.com/Lyy92gCgxI / Twitter”

я сейчас заплачу отстаньте от этой бабушки блять стоят снимают кричат на неё вы ебнутые нахуй pic.twitter.com/Lyy92gCgxI

Κάθε φορά μαζεύονται συμπολίτες της γύρω της και τη βρίζουν, της φωνάζουν, την κατηγορούν για προδοσία.

Αλλά εκείνη ατάραχη μπροστά στον όχλο, χαμογελάει με καλοσύνη.

Απλά υπέροχη.

11) Μια μικρή, προσωπική δικαίωση

Σήμερα μας έγραψε το Spotify και είπε ότι μετά από ενδελεχή εξέταση του podcast μου για τον influencer κ. Κοψιάλη (του δεύτερου που μου είχαν κόψει) αποφάσισε τελικά ότι *δεν* παραβιάζει κανέναν κανόνα περί πνευματικών δικαιωμάτων. Και το ξανανέβασε – πάνω από δύο μήνες μετά τη διαγραφή του.

Screenshot 9 8

Αρχικά μου είχαν απαντήσει να τα βρω με τον κ. Κοψιάλη, και πως σύμφωνα με την έρευνά τους είχα παρανομήσει. (Παρότι δεν ακούγεται ούτε για ένα δευτερόλεπτο η φωνή του influencer, ούτε και κάποιο απόσπασμα απ’ τα βίντεό του.) Δεν ξέρω τι άλλαξε -ίσως ζήτησαν από κάποιον υπάλληλό τους που μιλάει ελληνικά να το ακούσει και αυτός τους διαφώτισε.

Βέβαια, εξαιτίας της παράλογης απαίτησης του κ. Κοψιάλη και της παράλογης απόφασης του Spotify να το διαγράψει, το podcast διαφημίστηκε όσο κανένα άλλο, και όλοι μπήκαν στα podcasts στη σελίδα του LIFO.gr (όπου συνέχιζε να υπάρχει τόσο καιρό, μιας και ο κ. Κοψιάλης δεν είχε έρεισμα για να ζητήσει να κατέβει).

Screenshot 9
Μέχρι και θέμα στην τηλεόραση είχε γίνει…

Το αποτέλεσμα; Όσο πιο πολύ προσπαθούσε να «φιμώσει» το ηχητικό ντοκιμαντέρ, τόσο πιο δημοφιλές γινόταν, και τελικά έγινε το πιο πετυχημένο podcast μου σε ακροάσεις, παρότι δεν υπήρχε καν στο Spotify.

Από σήμερα πάντως υπάρχει και αυτό μου αρκεί:

*Ραντεβού για το επόμενο, που θα είναι για την κυρία Αθήνη-Τσούνη…

Log in or sign up to view

See posts, photos and more on Facebook.

Ακολουθήστε τα Μικροπράγματα στο Google News, για άρθρα και κουίζ που θα σας φτιάχνουν τη μερα.
4 Comments
παλαιότερα
νεότερα δημοφιλέστερα
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια
Φερόμενος
Φερόμενος
2 χρόνια πριν

Οι λογιών «Μιγάδες» που με τις μοβ μπογιές τους κοσμούν τους τοίχους των Εξαρχείων («it’s a dress not a yes», «χέρι που απλώνεται κόβεται» κλπκλπ.) όταν ο δράστης ήταν λευκός, ωραίος και πιλότος είχαν ένα εντελώς άλλο τροπάριο μιάς και η υπόθεση ταίριαζε περισσότερο στην κοσμοθεωρία τους. Αντίθετα, μία (τέτοιου είδους) επικαιρότητα με μία υφέρπουσα αναφορά της γυναικείας υπόστασης στην μητρότητα είναι εκ προοιμίου απόλυτα εχθρική για τα κινήματα τους. Φυσικά και δεν θα ασχοληθούν, και εάν ασχοληθούν θα βγάλουν μία αφίσα όπως εκείνη του 2018: «Η κακή βοθρο-κοινωνία, με τα στερεότυπα» Υ.Γ. : Νομίζω θα άξιζε μία θετική αναφορά… Διαβάστε περισσότερα »

Γράφων
Γράφων
2 χρόνια πριν

Απεχθάνομαι την ιδεολογικοποίηση οποιουδήποτε εγκλήματος προς πολιτική εκμετάλλευση. Από τη 17Ν στη ΧΑ και από το Μάτι στην Πισπιρίγκου. Φρονώ ότι είναι λάθος σου η ενασχόληση με τους Μιγάδα στον παρόν συγκείμενο. Ας μην προσθέτουμε περιττή βαβούρα στην ήδη υπάρχουσα φασαρία.

Επίσης, να εξηγήσει κάποιος στον κο Βαβαγιάννη ότι για την Πισπιρίγκου ή τους μεσαιωνιστές έξω από το σπίτι της ουδεμία δημόσια υπηρεσία τους έδωσε το οκ για να αποκτήσουν παιδιά. Απλά τα κάναν γιατί μπορούσαν.

Γράφων
Γράφων
2 χρόνια πριν

Επίσης, να το πω εδώ γιατί θέλω κάπου να το πω. Η Αγιάτη Μπερνάρδου στα podcasts της κάνει φοβερή δουλειά και την ευχαριστώ πολύ. Δεν έχουν την τεχνική και αισθητική επιμέλεια των δικών σου αλλά έχω θέμα με τη θεματολογία της.

konstantinos konstant.
konstantinos konstant.
2 χρόνια πριν

Sorry , είμαστε σίγουροι ότι η “Μιγάδα” δεν είναι εκκλησιαστική οργάνωση; Γιατί οι μόνες που ήξερα να εξισώνουν
την παιδοκτονία με την άμβλωση ήταν οι εκκλησιαστικές οργανώσεις.

Βέβαια με μια δεύτερη σκέψη, οι εκκλησιαστικές οργανώσεις εξισώνουν παιδοκτονία και αμβλωση, αλλά τα θεωρούν κάτι το ίδιο κακό, ενώ η “Μιγάδα” τα εξισώνει και τα θεωρεί σαν κάτι το λυτρωτικό (ή ο,τι παρόμοιο μπορεί να σκέφτεται το δυσλειτουργικό τους μυαλό) .

Επομένως όχι το ίδιο, αλλά μάλλον οι δύο αντίθετες όψεις του ίδιου νομίσματος.

Τα Μικροπράγματα στο inbox σου!