σε , ,

Οι πιο ενδιαφέρουσες θεωρίες συνωμοσίας για διάσημους πίνακες

Δεν είναι μόνο ο Μυστικός Δείπνος που ενδεχομένως κρύβει κάτι…

photomix image 1 15

Ο Κώδικας Ντα Βίντσι, το διάσημο μυθιστόρημα του Dan Brown που έγινε ταινία και βιντεοπαιχνίδι έχει εμπνεύσει αρκετές θεωρίες συνωμοσίας που έχουν να κάνουν με διάσημα έργα τέχνης και τα μυστήρια που τα περιβάλλουν. Ορισμένες από αυτές τις θεωρίες προκύπτουν από εικασίες ερευνητών και ιστορικών τέχνης και αποτελούν, όπως λέει και το όνομα τους, απλές θεωρίες. Η απουσία έγγραφων μαρτυριών από τους ίδιους τους καλλιτέχνες, που να περιγράφουν τις ακριβείς προθέσεις τους, δεν μας αφήνει περιθώριο να αποδείξουμε ότι κάποια από αυτές τις θεωρίες είναι αληθινή.

Αυτές είναι οι 12 πιο γνωστές θεωρίες συνωμοσίας για διάσημους πίνακες

1. Ο Μυστικός Δείπνος του Ντα Βίντσι περιελάμβανε και την Μαρία Μαγδαληνή

1 8

Είναι ίσως η πιο διάσημη θεωρία συνωμοσίας για έργο τέχνης, που διαδόθηκε από τον Dan Brown στον Κώδικα Ντα Βίντσι και ισχυρίζεται ότι το πρόσωπο που κάθεται δίπλα στον Ιησού είναι η Μαρία Μαγδαληνή. Η θεωρία επισημαίνει επίσης ότι ο Ιησούς και η Μαρία Μαγδαληνή σχηματίζουν ένα V, που αντιπροσωπεύει τη μήτρα ή την θηλυκότητα. Η ερευνήτρια Slavisa Pesci, υποστηρίζει ότι αν τοποθετήσουμε την αντανάκλαση του πίνακα όπως φαίνεται σε καθρέφτη πάνω από τον αυθεντικό πίνακα, μπορούμε να διακρίνουμε και μια γυναίκα που κρατά ένα μωρό και έναν Ναΐτη Ιππότη.

Γιατί όμως να κάνει ο Ντα Βίντσι κάτι τέτοιο; Η επικρατούσα θεωρία είναι ότι με αυτόν τον πίνακα ο καλλιτέχνης επιδίωξε να αποκαλύψει κάτι που η Καθολική Εκκλησία προσπαθούσε να κρατήσει μυστικό. Σε ένα χειρόγραφο του Βρετανικού Μουσείου υπάρχουν στοιχεία για ένα χαμένο ευαγγέλιο σύμφωνα με το οποίο ο Ιησούς ήταν παντρεμένος με τη Μαρία Μαγδαληνή και είχε παιδιά μαζί της, αλλά η Καθολική Εκκλησία υπονόμευσε το ρόλο της Μαγδαληνής στη ζωή του Ιησού, μετατρέποντάς την σε πόρνη με σκοπό να εξαλείψει το θεϊκό θηλυκό στοιχείο από το κήρυγμα του Ιησού.

2. Ο Μυστικός Δείπνος του Ντα Βίντσι προβλέπει το τέλος του κόσμου

2 7

Σύμφωνα με την ερευνήτρια Sabrina Sforza Galitzia, το παράθυρο σε σχήμα μισοφέγγαρου πάνω από τον Ιησού αποκαλύπτει την πρόβλεψη του Ντα Βίντσι για το τέλος του κόσμου. Η θεωρία ισχυρίζεται ότι το παράθυρο περιέχει μαθηματικές και αστρολογικές ενδείξεις που τοποθετούν την «τελική κρίση» στο έτος 4006, όταν θα σημειωθεί ένας μεγάλος κατακλυσμός που θα αρχίσει στις 21 Μαρτίου και θα τελειώσει την 1η Νοεμβρίου του ίδιου έτους. Σύμφωνα με τη θεωρία της Galitzia, ο Ντα Βίντσι δεν πίστευε ότι ο κόσμος θα τελειώσει, αλλά μάλλον ότι θα υπάρξει «ένα νέο ξεκίνημα για την ανθρωπότητα».

3. Η Βεράντα Καφενείου τη Νύχτα του Βαν Γκογκ μιμείται τον Μυστικό Δείπνο

3 10

Ο ερευνητής Jared Baxter πιστεύει ότι αυτός ο πίνακας του Βαν Γκογκ είναι φόρος τιμής στον Μυστικό Δείπνο του Ντα Βίντσι. Αν κοιτάξουμε προσεκτικά τον πίνακα, διακρίνουμε μια φιγούρα με μακριά μαλλιά που στέκεται στη μέση της βεράντας και περιβάλλεται από 12 άτομα, δύο από τα οποία είναι γάτες. Ο Baxter άντλησε πληροφορίες από ένα σημείωμα που έγραψε ο Βαν Γκογκ στον αδελφό του, Theo, την χρονιά που ζωγράφισε τον πίνακα, όπου έγραφε ότι «είχε τεράστια ανάγκη να μιλήσει για τη θρησκεία». Επισημαίνει επίσης την ύπαρξη πολλών σταυρών στον πίνακα, συμπεριλαμβανομένου ενός στο παράθυρο ακριβώς πάνω από το άτομο που υποτίθεται ότι είναι ο Ιησούς.

4. Το βλέμμα της Μόνα Λίζα περνάει ένα κρυφό μήνυμα

4 7

Το 2010, μέλη της Εθνικής Επιτροπής Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ιταλίας έκαναν μια ενδιαφέρουσα ανακάλυψη για το βλέμμα της Μόνα Λίζα. Εξετάζοντάς τις κόρες του ματιού της με μεγεθυντικό φακό βρήκαν ίχνη από μικροσκοπικά γράμματα και αριθμούς. Το δεξί μάτι περιέχει τα γράμματα “LV”, που είναι πιθανώς τα αρχικά του καλλιτέχνη. Το αριστερό μάτι περιέχει αριθμούς και γράμματα που δεν αποκωδικοποιούνται εύκολα. Ο λόγος της ύπαρξης τους δεν έχει γίνει ακόμα γνωστός και η Επιτροπή δεν πρότεινε συγκεκριμένες θεωρίες, αν και επεσήμανε ότι ο Ντα Βίντσι τα τοποθέτησε στο σκοτεινότερο μέρος των ματιών με μοναδικό σκοπό να τα κρύψει από τους θεατές.

5. Η Μόνα Λίζα είναι αυτοπορτρέτο του Ντα Βίντσι

5 10

Αυτή η θεωρία είναι τόσο διαδεδομένη που η Εθνική Επιτροπή Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ιταλίας έχει ζητήσει από τη γαλλική κυβέρνηση άδεια για να ξεθάψει τα οστά του Ντα Βίντσι, για να μελετήσουν το κρανίο του. Οι λόγοι που ο Ντα Βίντσι ίσως να ζωγράφισε τον εαυτό του ως γυναίκα δεν είναι ξεκάθαροι, αλλά θα μπορούσαν να έχουν σχέση με την λατρεία του προς το θεϊκό θηλυκό στοιχείο.

6. Η Προσκύνηση των Μάγων είχε σκοπό να αναπαραστήσει την αναβίωση της παγανιστικής λατρείας

6 9

Ο ερευνητής Maurizio Seracini πιστεύει ότι ο πίνακας σχεδιάστηκε μεν από τον Ντα Βίντσι, αλλά στη συνέχεια ζωγραφίστηκε από κάποιον άλλο. Χρησιμοποίησε ερυθρόμορφη ακτινοβολία για να υποστηρίξει τη θεωρία του και βρήκε πολλές αποκλίσεις μεταξύ του τελικού έργου και του αρχικού σχεδίου στον καμβά. Το πιο σημαντικό του συμπέρασμά του είναι ότι το αρχικό σκίτσο απεικόνιζε μια αιματηρή μάχη, θέμα που δεν ταιριάζει με την θεία Γέννηση, καθώς και ότι ο Ντα Βίντσι σκόπευε να ζωγραφίσει ένα κατεστραμμένο παγανιστικό ναό, γεγονός που αποκαλύπτει το πραγματικό θέμα του πίνακα, την αναβίωση του Παγανισμού. Προφανώς, η Εκκλησία δεν θα συμφωνούσε με αυτό, οπότε ενδέχεται να είχε αναθέσει σε έναν άλλο καλλιτέχνη να ζωγραφίσει πάνω στο αρχικό έργο.

7. Οι Βοσκοί της Αρκαδίας αποκαλύπτουν την τοποθεσία του τάφου του Ιησού

7 8

Είναι έργο του Nicolas Poussin από το 1639. Δείχνει τρεις ποιμένες και μια γυναίκα που στέκονται γύρω από έναν τάφο με λατινική επιγραφή που μεταφράζεται ως: «Ακόμη και στην Αρκαδία, υπάρχω». Η απλή ερμηνεία του πίνακα είναι ότι απεικονίζει τους ανθρώπους που ανακαλύπτουν τη θνησιμότητα. Ωστόσο, ορισμένοι πιστεύουν ότι η επιγραφή στον τάφο έχει κρυφό νόημα. Οι συγγραφείς του The Holy Blood και The Holy Grail, απ’ όπου εμπνεύστηκε ο Dan Brown τον Κώδικα Ντα Βίντσι, ισχυρίζονται ότι η επιγραφή είναι αναγραμματισμός του “I! Tego arcana Dei”, που σημαίνει «Ύπαγε, εγώ κρατώ τα μυστικά του Θεού» και αποκαλύπτει ότι εκεί βρίσκεται ο τάφος του Ιησού.

8. Η Καπέλα Σιστίνα περιέχει σκίτσα ανατομίας του ανθρωπίνου σώματος

9 4

Το 2010, δύο ειδικοί στη νευρο-ανατομία δημοσίευσαν ένα έγγραφο με το οποίο ισχυρίζονται ότι ο Μιχαήλ Άγγελος έκρυψε ανατομικές απεικονίσεις του ανθρώπινου εγκεφάλου στα έργα «Η Γέννηση του Αδάμ» και «Ο Διαχωρισμός του Φωτός από το Σκοτάδι». Στη «Γέννηση του Αδάμ» βλέπουμε τον Θεό και τους αγγέλους να επιπλέουν σε ένα «άρμα» σε σχήμα ανθρώπινου εγκεφάλου. Ο δεύτερος εγκέφαλος είναι κρυμμένος στο λαιμό του Θεού στον «Διαχωρισμό του φωτός από το σκοτάδι». Η τοιχογραφία απεικονίζει τον εγκέφαλο από κάτω και περιλαμβάνει το εγκεφαλικό στέλεχος και τον νωτιαίο μυελό.

9. Οι Μαύροι Πίνακες δεν είναι έργα του Goya

10 5

Οι Μαύροι Πίνακες είναι 14 τοιχογραφίες που ζωγράφισε ο Φρανσίσκο Γκόγια στους τοίχους του σπιτιού του προς το τέλος της ζωής του και αντανακλούν την ψυχική του κατάσταση εκείνη την περίοδο. Οι τοιχογραφίες αυτές ανακαλύφθηκαν μετά τον θάνατό του. Υπάρχει όμως η θεωρία ότι δεν είναι έργα του Γκόγια και ο ιστορικός τέχνης Juan Jose Junquera έχει συλλέξει αρκετά στοιχεία που το αποδεικνύουν. Για παράδειγμα, ένας κατάλογος απογραφής των έργων χρησιμοποιεί λέξεις που έκαναν την εμφάνιση τους γύρω στα τέλη του 19ου αιώνα, αν και υποτίθεται ότι γράφτηκε στη δεκαετία του 1820. Ο Junquera πιστεύει ότι είναι έργα του γιου του Γκόγια, Χαβιέ, που τα παρουσίασε ως έργα του πατέρα του ώστε να πουλήσει το σπίτι σε υψηλότερη τιμή.

10. Ο Vermeer χρησιμοποιούσε προβολέα για να ζωγραφίσει τα έργα του

11 4

Ο Βρετανός καλλιτέχνης David Hockney πιστεύει ότι ο Vermeer δημιούργησε τόσο λεπτομερή αριστουργήματα χρησιμοποιώντας μια συσκευή που ονομάζεται camera obscura. Η συσκευή αυτή  προβάλλει μια εικόνα πάνω σε επίπεδη επιφάνεια. Ο Hockney πιστεύει ότι ο Vermeer χρησιμοποιούσε τη συσκευή για να προβάλει το θέμα του στον καμβά και στη συνέχεια απλά ζωγράφιζε πάνω από την εικόνα. Ο μηχανικός λογισμικού Tim Jenson αποφάσισε να δοκιμάσει αυτή τη θεωρία δημιουργώντας τη δική του εκδοχή ενός διάσημου πίνακα του Vermeer με τη βοήθεια μιας camera obscura και παρά το γεγονός ότι δεν είχε καμία εμπειρία με τη ζωγραφική, κατάφερε να δημιουργήσει μια ρεπλίκα αρκετά όμοια με το πρωτότυπο.

11. Οι πίνακες στο Διεθνές Αεροδρόμιο του Ντένβερ αποκαλύπτουν την ύπαρξη ενός υπόγειου καταφυγίου

13 4

Το Διεθνές Αεροδρόμιο του Ντένβερ είναι διακοσμημένο με μια σειρά παράξενων, σχεδόν απόκοσμων, έργων τέχνης. Υπάρχει ένα γλυπτό που απεικονίζει ένα «δαιμονισμένο» άλογο με κόκκινα μάτια, η τοιχογραφία ενός Χάρου που φοράει μάσκα αερίων και κρατάει ένα σπαθί κι ένα πολυβόλο, καθώς κι ένας πίνακας με παιδιά που κλαίνε πάνω από ανοιχτά φέρετρα.

Το αεροδρόμιο του Ντένβερ κατασκευάστηκε παρά το γεγονός ότι η πόλη είχε ήδη καινούργιο αεροδρόμιο, κόστισε 3 δισεκατομμύρια δολάρια πάνω από τον αρχικό προϋπολογισμό χωρίς κανείς να γνωρίζει το λόγο, ενώ υπάρχει μια πέτρινη στήλη μέσα στο αεροδρόμιο που λέει ότι το έργο χρηματοδοτήθηκε από την «Επιτροπή Νέων Αεροδρομίων», η οποία δεν υπάρχει. Όλες αυτές οι παράξενες συμπτώσεις κάνουν πολλούς να πιστεύουν ότι το αεροδρόμιο καλύπτει το μεγαλύτερο υπόγειο καταφύγιο του κόσμου, που κατασκευάστηκε από τη Παγκόσμια Νέα Τάξη για την περίπτωση πυρηνικού ολοκαυτώματος. ranker]

*ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

11 μυστικά σε πίνακες που αποκαλύφθηκαν με την βοήθεια ακτίνων Χ

Ακολουθήστε τα Μικροπράγματα στο Google News, για άρθρα και κουίζ που θα σας φτιάχνουν τη μερα.
0 Comments
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Τα Μικροπράγματα στο inbox σου!