σε , ,

Podcast / Η σκληρή αλήθεια για την παιδεραστία στην Ελλάδα

Ένα αποκαλυπτικό όσο και χρήσιμο ηχητικό ντοκιμαντέρ του Άρη Δημοκίδη για τις σημαντικότερες πτυχές του φαινομένου, τους πιο διαβόητους παιδεραστές της χώρας και τις πιο ουσιώδεις συμβουλές των ειδικών

photomix image 52

Καλή ακρόαση

***

Υπάρχει και στα Apple Podcast εδώ, και στα Google Podcasts εδώ

***

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΑ ΜΙΚΡΟΠΡΑΓΜΑΤΑ για να μη χάνετε τα νέα επεισόδια:

**Ακολουθήστε τα podcast μου «Μικροπράγματα» στην Αpple, το Spotify ή τη Google, πατώντας τα παρακάτω εικονίδια. Εκεί μπορείτε ακόμη να τα κατεβάζετε δωρεάν και να τα ακούτε όποτε θέλετε, ακόμη και εκτός δικτύου. >>

Screenshot 15 2

Screenshot 14 4

Screenshot 16 3 

Ακολουθήστε τα Μικροπράγματα στο Google News, για άρθρα και κουίζ που θα σας φτιάχνουν τη μερα.
22 Comments
παλαιότερα
νεότερα δημοφιλέστερα
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια
Γράφων
Γράφων
1 χρόνος πριν

α. Ο Γεωργιάδης ούτε καταδικάστηκε ούτε κατηγορήθηκε για παιδεραστία. Πρωτόδικα βρέθηκε ένοχος για το 351Α ΠΚ. Πράγμα που σημαίνει για “ασέλγεια με ανήλικο που έχει συμπληρώσει τα 15 χρόνια έναντι αμοιβής”. Δεν θα κάτσω να κάνω ανάλυση της διαφοράς παιδεραστίας και 351Α ΠΚ αλλά ένα τέτοιο αφιέρωμα έπρεπε να μπορεί να τα διαφοροποιήσει όπως πολύ σωστά διαφοροποίησε την παιδοφιλία από την παιδεραστία και τον παιδοβιασμό. Γενικά η μνεία σε συριζαίους και νεοδημοκράτες εδώ ήταν άτοπη. Το θέμα είναι σοβαρότερο από αυτούς. Το αυτό ισχύει και η αναφορά, κυρίως όπως έγινε, στον Πλεύρη. β. Καίτοι η σεξουαλική αγωγή είναι κάτι θεάρεστο… Διαβάστε περισσότερα »

Τελευταία επεξεργασία 1 χρόνος πριν από Γράφων
Γράφων
Γράφων
1 χρόνος πριν
Απάντηση σε  Άρης Δημοκίδης

Δεν γίνεται να διαφωνείς με τα πραγματικά περιστατικά. Ο Γεωργιάδης ΔΕΝ καταδικάστηκε ουτε κατηγορήθηκε ποτέ για παιδεραστία.

Κατά τα λοιπά απλά σημειώνεται διάσταση απόψεων. Το οποίο δεν το θεωρώ απαραίτητα κακό.

Για την ακρίβεια το θεωρώ καλό. Γιατί αλίμονο αν υπήρχε μόνο μία λύση σε ένα σοβαρό ζήτημα. Αλλά αυτό λέω. Χρειαζόμαστε πολλαπλά αναχώματα.

Τελευταία επεξεργασία 1 χρόνος πριν από Γράφων
Γράφων
Γράφων
1 χρόνος πριν
Απάντηση σε  Άρης Δημοκίδης

Αυτό είναι η πρώτη διαπίστωση. Η δεύτερη είναι ότι επειδή η κοινωνία απαρτίζεται από ανθρώπους και σαν κι εσένα αλλά και σαν κι εμένα κάποτε θα πρέπει να αποδεχθείς την σύνθεση. Να αθροίσεις αντί να αφαιρείς.

ces
ces
1 χρόνος πριν
Απάντηση σε  Γράφων

Τι κρίμα που η επαναστατικότητα των δεκαετιών ’60-’70 πήρε παραμάζωμα την θρησκεία, την οικογένεια, το χωριό (!), την πατρίδα και γεμίσαμε παιδεραστές.
Το boomer σχόλιο της χρονιάς! Νοσταλγία για ένα αρρωστημένο παρελθόν που δήθεν ήταν πιο ηθικό από το σήμερα.

Γράφων
Γράφων
1 χρόνος πριν
Απάντηση σε  ces

Εε, δεν νοσταλγώ το παρελθόν. Αλλά σας αρέσουν τα σχόλια “η μπάλα στα περιστέρια” κι “έλα να πιαστούμε μαλλί με μαλλί”. Λέω ότι παλιά υπήρχαν κάποιες ηθικές σταθερές. Καλώς ή κακώς της καταργήσαμε. Πάμε στο σήμερα τώρα.

Στη θέση τους βάλαμε τίποτα ή απλά αποθεώσαμε το άτομο;

Προληπτικά τί μηχανισμούς έχουμε για να μην μετατρέπεται ο παιδόφιλος σε παιδεραστή; Προληπτικά. Όχι κατασταλτικά.

Κι εκεί υπάρχει σιωπή κι αμήχανα βλέμματα.

Η σεξουαλική αγωγή αναφέρεται στο παιδί. Όχι στον παιδεραστή.

Τελευταία επεξεργασία 1 χρόνος πριν από Γράφων
ces
ces
1 χρόνος πριν
Απάντηση σε  Γράφων

Όπως και ο Άρης παραπάνω δεν συμφωνώ σχεδόν σε τίποτα από αυτά που έγραψες. Καταρχήν δεν θα συμφωνήσω ούτε στο έμμεσο συμπέρασμα ότι παλιότερα είχαμε λιγότερους βιασμούς παιδιών. Ακόμα περισσότερο διαφωνώ για τους λόγους που αναφέρεις οι οποίοι δήθεν εμπόδιζαν τους επίδοξους βιαστές. Από πού τεκμαίρεται αυτό; Έχει γίνει καμία σοβαρή ανάλυση; Που ακόμα κι αν έγινε, με ποιο τρόπο θα συμπεριλάβει πολλά περιστατικά, κυρίως στα χωριά, τα οποία τα κουκούλωναν κάτω από το χαλί; Ποιος τολμούσε να μιλήσει τότε; Πρώτη προτεραιότητα ήταν το τι θα πει ο κόσμος όχι το να τιμωρηθούν οι δράστες. Εκείνα τα χρόνια το victim… Διαβάστε περισσότερα »

Γράφων
Γράφων
1 χρόνος πριν
Απάντηση σε  ces

Και εξακολουθείτε και δεν απαντάτε! Στην προηγμένη κοινωνία μας ποια σταθερά υπάρχει που να αφαιρεί από το άτομο το δικαίωμα του απόλυτου κριτή; Θα μπορούσα να επεκταθώ στην ουσία του θέματος ότι από την αυτο-νομία του Καστοριάδη στην ετερονομία του Βυζαντίου υπήρχε η σταθερά του σεβασμού κάποιων κανόνων. Είτε κοινωνικών είτε θεϊκών. Τί σεβόμαστε σήμερα; Τα έχουν πει οι αρχαίοι τραγικοί καλύτερα από μένα. Αυτά πραγματευόταν και η φιλοσοφία ή ακόμα και η θεολογία (από Επιτάφιο του Περικλή στον Χομπς και στον Ούγκο Γκρότιους και από τον Θωμά τον Ακινάτη στον Καντ). Ποιος μιλάει για σεβασμό σε ηθικούς κανόνες σήμερα;… Διαβάστε περισσότερα »

ces
ces
1 χρόνος πριν
Απάντηση σε  Γράφων

Το πρόβλημα της θεμελίωσης της κοινωνίας και των κανόνων πέρα από θρησκευτικούς δογματισμούς έχει ήδη λυθεί, τουλάχιστον στον Δυτικό κόσμο και ονομάζεται Ορθός Λόγος. Τώρα αν εσείς θέλετε να βασιστούμε σε ένα βιβλίο που γράφτηκε πριν 2.000 χρόνια, λυπάμαι αλλά το ξεπεράσαμε αυτό το στάδιο. Με την ίδια λογική κάποιοι άλλοι εφαρμόζουν τη σαρία.

Κανένας μισανδρισμός. Δυστυχώς το μόνο έκδηλο στα περισσότερα σχόλια σας είναι η αλαζονεία του entitled.

Γράφων
Γράφων
1 χρόνος πριν
Απάντηση σε  ces

Δεν έχω αναφέρει πουθενά ότι πρέπει να βρούμε καταφύγιο στην θρησκεία. Ανάγνωση ξέρεις; Αλαζονία του entitled, ό,τι κι αν σημαίνει αυτό, έχει όποιος ενώ η κοινωνία ακολουθεί βασικά τη δική του ηθική (ή την απουσία της) ψάχνει για μπαμπούλα στο τι έγινε πριν από έναν αιώνα. Όρισε τον Ορθό Λόγο. Όρισέ τον σε σχέση με την παιδεραστία. Τι έχει πει ο Ορθός Λόγος για την παιδεραστία; Βρες το και πες το μου. Όχι άλλες γενικότητες, παρακαλώ. Γιατί από όλες τις εκούσιες παραβάσεις των νομικών κανόνων που έχω φέρει σαν παράδειγμα (από τη Μανωλάδα στους συνδικαλιστές που αρνούνται να εφαρμόσουν νόμους… Διαβάστε περισσότερα »

ces
ces
1 χρόνος πριν
Απάντηση σε  Γράφων

«Δεν έχω αναφέρει πουθενά ότι πρέπει να βρούμε καταφύγιο στην θρησκεία. Ανάγνωση ξέρεις;» Νομίζω ότι ξέρω … «Παλιότερα είχαμε την θρησκεία, την οικογένεια, το χωριό, την πατρίδα, τον νόμο σαν έννοια, όχι σαν καταστολή ή γραφειοκρατική αντιμετώπιση. Όλα αυτά κρατούσαν τον άνθρωπο.» «Όρισε τον Ορθό Λόγο. Όρισέ τον σε σχέση με την παιδεραστία. Τι έχει πει ο Ορθός Λόγος για την παιδεραστία;» Μπορείς ανοίξεις κανένα βιβλίο επί του θέματος. Ξεκίνα από τα κλασσικά του Διαφωτισμού και προχώρησε στα νεότερα, π.χ. Καρλ Πόπερ, Μπέρτραντ Ράσελ, Τζον Ρωλς κτλ. Όχι μόνο τον Θωμά τον Ακινάτη. Εκεί θα δεις γιατί είναι ορθολογικό το… Διαβάστε περισσότερα »

Γράφων
Γράφων
1 χρόνος πριν
Απάντηση σε  ces

Και πάλι. Όταν λέω τι είχαμε παλιά δεν λέω ότι πρέπει να έχουμε τα ίδια σήμερα και δη copy-paste. Ή αρνείσαι ότι η θρησκεία ήταν ένα ηθικό ανάχωμα για πολύ κόσμο; ή ότι ήταν πηγή δικαίου για αιώνες; ή η δεν είναι η μόνη θρησκεία αυτή με το το βιβλίο των 2000 ετών; Γιατί αμφισβητούμε τα αυτονόητα δηλαδή… Ο Ορθός Λόγος, που ούτε ένας κι ενιαίος είναι ούτε ασχολείται ιδιαίτερα με την ηθική γιατί μικρή η σχέση του Ρώλς με τον Ράσσελ, έχει θέσει το άτομο και την ελευθερία του στο κέντρο πάντων. Δεν είναι δύσκολο να καταλάβουμε ότι τον… Διαβάστε περισσότερα »

Γράφων
Γράφων
1 χρόνος πριν
Απάντηση σε  ces

https://www.lifo.gr/articles/poioi-einai-oi-logoi-poy-enas-anthropos-ginetai-biastis-i-paiderastis “Ανεξάρτητα, όμως, από τα παραπάνω, είναι βέβαιο ότι δεν έχουμε να κάνουμε μόνο με την ποσοτική διαφοροποίηση της βίαιης εγκληματικότητας κατά προσώπων αλλά και με μια ιδιαίτερα ανησυχητική, ποιοτικού χαρακτήρα μετάλλαξή της, εφόσον συχνά εκδηλώνεται με τρόπους που αντανακλούν παντελή έλλειψη ηθικών φραγμών, άμετρη χρήση βίας και ακραία μορφή εκμετάλλευσης της ανθρώπινης υπόστασης. […] Σε κάθε περίπτωση, τα εγκλήματα αυτού του είδους φανερώνουν την υποβάθμιση του πολιτισμού μας, γι’ αυτό θα πρέπει να αποτελεί πρωταρχικό διακύβευμα η προστασία της ανηλικότητας. Προς αυτή την κατεύθυνση δεν αρκούν μόνο οι προβλεπόμενες ποινικές κυρώσεις αλλά απαιτείται επανασύσταση των κοινωνικών θεσμών και μια συνολικά υπεύθυνη κοινωνία.“ Εγώ τώρα κατέβηκα από τα… Διαβάστε περισσότερα »

Φερόμενος
Φερόμενος
1 χρόνος πριν
Απάντηση σε  ces

Η φράση «καταστροφή της παιδικής αθωότητας» ή «παιδικό τραύμα σεξ. κακοποίησης», σας μοιάζουν ρετρό;
Εάν ναι, φαντάζομαι πως θα δείχνατε στο μικρό παιδί σας του δημοτικού π.χ. σκληρό πορνό ή θα κυκλοφορούσατε γυμνοί πλάι τους σαν να μην συμβαίνει κάτι.
Εάν όχι, σε τί συνίσταται η παιδική αθωότητα και γιατί οφείλουμε να εξακολουθούμε ως κοινωνία και νομοθέτες να θεωρούμε ειδικά αυτά τα εγκλήματα ιδιαιτέρως ειδεχθή διαχωρίζοντας τα από οποιαδήποτε άλλη μορφή κακοποίησης; Τί ακριβώς προστατεύουμε και άραγε ποία σάπια σεξουαλική ηθική σας/μας το υπαγορεύει;

ces
ces
1 χρόνος πριν
Απάντηση σε  Φερόμενος

Μα τι είναι αυτά που λέτε; Στο δικό σας σύμπαν υπάρχουν 2 ειδών άνθρωποι, αυτοί που είναι θρησκευόμενοι (ΧΟ φυσικά) και οι υπόλοιποι οι οποίοι δείχνουμε σκληρό πορνό στα παιδιά (!!!); Είναι ποτέ δυνατόν να τα βλέπετε τόσο άσπρο-μαύρο; Αυτό καταλάβατε από αυτά που έγραψα;
Τουλάχιστον εγώ δεν χρειάζεται να εξιστορήσω στα παιδιά τα Σόδομα και Γόμορα και τις άλλες hardcore ιστορίες σας, που κάνουν το πορνό να μοιάζει με την Σταχτοπούτα.

Φερόμενος
Φερόμενος
1 χρόνος πριν
Απάντηση σε  ces

Βασικά δεν μου απαντήσατε.
Καί οχι.
Αυτό που λέω είναι πως ο ορθός λόγος παράγει επιστήμη αλλά δεν παράγει καμία ελάχιστη κοινή ηθική.
Κατά τα άλλα, προφανώς και δεν διακρίνω δύο κατηγορίες ανθρώπων. Λέω, πως για κάποιους λόγους το να δείχνεις πορνό σε παιδιά είναι (ακομη) ανήθικο. Και αυτό δεν έχει να κάνει με τον δυτικό ορθολογισμό αλλά με την ην δυτική ηθική περί της σεξουαλικότητας. Που από ότι φαίνεται τείνει να εξατομικεύεται με γοργούς ρυθμούς και ρωτώ ποίο ακριβώς είναι το ανάχωμα σας.

Τελευταία επεξεργασία 1 χρόνος πριν από Φερόμενος
Φερόμενος
Φερόμενος
1 χρόνος πριν

Η υπόθεση Δουρή, όντως, αξίζει ένα ειδικό αφιέρωμα με πρόσωπα και πράγματα: Ιδού Άρη πεδίον δόξης λαμπρό… Ίσως, «έκλεισε» βολικά για κάποιους (ίσως και όχι). Ο δικηγόρος του (υποχρεωτικά διορισμένος από το κράτος τότε) βρήκε ελλείψεις και αντιφάσεις. Όσο για την «αγία ελληνική οικογένεια», προσωπικά έχω γνωρίσει τον όρο αποκλειστικά και μόνον ειρωνικά από τους κατήγορους της. Ναι, υπάρχει από μερίδα της διανόησης νοσταλγία, εξιδανίκευση και αγιοποίηση κοινοτήτων άλλων εποχών, αλλά κατά τα άλλα δεν νομίζω πως η εν λόγω παθογένεια είναι πάγια ή έστω αποκλειστικά ελληνική.  Είναι νομίζω άδικο να κραδαίνουμε χαιρέκακα τον όρο σε κάθε τέτοιο έγκλημα. Στο… Διαβάστε περισσότερα »

Γράφων
Γράφων
1 χρόνος πριν
Απάντηση σε  Φερόμενος

Εγώ ένα λέω και το κλείνω γιατί το θέμα δεν σηκώνει “μούπες-σούπα”. Αν σήμερα έχουμε κάθε μέρα αναφορά ενός παιδεραστικού γεγονότος (εμένα αυτό με συγκλόνισε ακόμα παραπάνω: https://www.lifo.gr/now/greece/agrinio-sti-dimosiotita-ta-stoiheia-toy-28hronoy-poy-katigoreitai-gia-aselgeia-se-4hrono) ή ενός γεγονότος ακραίας ανηθικότητας (βλ. Πισπιρίγκου ή Τοπαλούδη) δεν γίνεται να κατηγορούμε αυτούς που θέταν την ηθική και τους κανόνες παλιά, πρίν από μισό ή έναν αιώνα. Μάλλον αυτοί που θέτουν τους κανόνες και την ηθική σήμερα έχουν την ευθύνη όσο και αν δεν τους αρέσει. Το ότι πάντα συνέβαιναν τα ίδια αλλά τώρα τα λέμε, είναι μια σοφιστεία. Αν η πόρτα του σπιτιού σου είναι σάπια και χαλασμένη, βάζεις μια… Διαβάστε περισσότερα »

Τελευταία επεξεργασία 1 χρόνος πριν από Γράφων
Απελπισμένος
Απελπισμένος
1 χρόνος πριν
Απάντηση σε  Γράφων

Η τελευταία παράγραφος νομίζω είναι η ουσία. Αν δεχτουμε πως τα συστήματα ηθικής του παρελθόντος απέτυχαν να μας προστατεύσουν και να μας μαντρώσουν όπως είχαν υποσχεθεί (γιατί είναι χρήσιμο να θυμόμαστε πως η θρησκεία υποστηρίζει πως εξασφαλίζει την ηθική σχεδόν από default και είναι γνωστή η καραμέλα κάποιον θρήσκων περί παρακμής της κοινωνίας ακριβώς γιατί η θρησκεία φθίνει που είναι παντελώς λάθος) αυτό δεν σημαίνει πως τα ηθικά συστήματα γενικά αποτυγχάνουν και ότι η λύση είναι η απόλυτη ελευθερία. Μάλιστα θεωρώ πως αυτή η προσέγγιση δεν είναι παρά ένα ιδεολογικά ορμώμενο κόλπο που ύπουλα έχει στόχο την αμφισβήτηση της τρέχουσας… Διαβάστε περισσότερα »

Απελπισμένος
Απελπισμένος
1 χρόνος πριν

Πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση στην οποία υπάρχουν διάφορα επίπεδα. 1) Είναι γεγονός πως τις παλαιότερες εποχές θεωρητικά υπήρχαν ηθικά αναχώματα. Το αν ήταν τα σωστά κι αν έκαναν δουλειά είναι ένα θέμα προς συζήτηση. Προσωπικά πιστεύω ότι ούτε σωστά ήταν ούτε έκαναν την δουλειά που υποτίθεται μπορούσαν να κάνουν. Σε κάθε περίπτωση η αποτελεσματικότητά τους δεν μπορεί να συναχθεί κάνοντας σύγκριση με το τι γίνεται σήμερα με π.χ. σύγκριση πόσα αντίστοιχα εγκλήματα γινόντουσαν τότε και πόσα τώρα. Κάτι τέτοιο απαιτεί σοβαρή επιστημονική έρευνα ετών και σίγουρα όχι κουβεντούλα στο internet. 2) Η κοινωνία έχει σίγουρα αλλάξει και καλά έκανε. Έχει τώρα… Διαβάστε περισσότερα »

ces
ces
1 χρόνος πριν
Απάντηση σε  Απελπισμένος

Θα συμφωνήσω απόλυτα με την τέταρτη παράγραφο περί Ορθού Λόγου. Επιπλέον δυσκολίες: ούτε όλοι συμφωνούμε σε έναν κοινά αποδεκτό ορισμό και ακόμα κι αν τα βρούμε στον ορισμό θα έχουμε διαφωνίες στην εφαρμογή του στην αληθινή ζωή. Τα γνωρίζω όλα αυτά και τα σκεφτόμουν όταν έγραφα περί Ορθού Λόγου. Κι εγώ απαισιόδοξος είμαι, αλλά έστω και με όλους τους προαναφερθέντες περιορισμούς, νομίζω πως ο ορθολογισμός είναι η μόνη μας ελπίδα. Btw, ωραίος ο Vsauce.

Τα Μικροπράγματα στο inbox σου!