σε ,

ΤΕΣΤ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ: Υπολόγισε την ηλικία του εγκεφάλου σου

Η άνοια πλήττει παγκοσμίως περίπου 47,5 εκατομμύρια ανθρώπους και σε μερικά χρόνια μπορεί να βρισκόμαστε κι εμείς ανάμεσα σε αυτούς. Κάθε χρόνο καταγράφονται πάνω από 7,5 εκατομμύρια νέα περιστατικά και, δεδομένου ότι δεν υπάρχει οριστική θεραπεία για την άνοια και τις αιτίες που την προκαλούν, η πρόληψη είναι το ισχυρότερο «όπλο» που έχουμε στη διάθεσή μας για να αποτρέψουμε την αποδυνάμωση του εγκεφάλου και των νοητικών ικανοτήτων μας.

Το παρακάτω τεστ δεν είναι μόνο διασκεδαστικό, αλλά σας δίνει την ευκαιρία να εξερευνήσετε τους πιθανούς τρόπους με τους οποίους μπορείτε να προστατεύσετε τον εγκέφαλό σας και να μειώσετε τον κίνδυνο άνοιας.

Δημιουργός του τεστ είναι ο Δρ. Βίνσεντ Φορτανάσε, καθηγητής νευρολογίας στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνια, και οι 20 ερωτήσεις του αποκαλύπτουν την πραγματική ηλικία του εγκεφάλου, με στόχο να αναδειχθούν οι παράγοντες που οδηγούν στην άνοια.

Απάντησε στις ερωτήσεις με βαθμολογία από το 1 ως το 5.

Όπου: 5= Συμφωνώ Απολύτως και 1= Διαφωνώ

  • Κοιμάσαι τουλάχιστον επτά ώρες κάθε βράδυ

    • 5
    • 4
    • 3
    • 2
    • 1
  • Καταναλώνεις καθημερινά τουλάχιστον τρεις μερίδες φρούτων και λαχανικών με πολλά αντιοξειδωτικά (εσπεριδοειδή, πράσινες πιπεριές, σπανάκι, μπρόκολο, μήλο, ντομάτα, λαχανίδα)

    • 5
    • 4
    • 3
    • 2
    • 1
  • Καταναλώνεις συχνά μούρα (μύρτιλα, βατόμουρα, σμέουρα)

    • 5
    • 4
    • 3
    • 2
    • 1
  • Καταναλώνεις συχνά ψάρι με πολλά Ω-3 λιπαρά (σολομό, σκουμπρί, τόνο)

    • 5
    • 4
    • 3
    • 2
    • 1
  • Λαμβάνεις καθημερινά μια μικρή δόση ασπιρίνης (μελέτες υποδεικνύουν ότι διατηρεί τη ροή αίματος στον εγκέφαλο, επιβραδύνοντας τη νοητική έκπτωση)

    • 5
    • 4
    • 3
    • 2
    • 1
  • Πίνεις συχνά κόκκινο κρασί ή χυμό σταφύλι

    • 5
    • 4
    • 3
    • 2
    • 1
  • Γυμνάζεσαι σχεδόν καθημερινά για τουλάχιστον 30 λεπτά

    • 5
    • 4
    • 3
    • 2
    • 1
  • Διαβάζεις βιβλία, λύνεις σταυρόλεξα ή Sudoku, συμμετέχεις σε δραστηριότητες που εξασκούν τη μάθηση, τη μνήμη, την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και την αναλυτική σκέψη

    • 5
    • 4
    • 3
    • 2
    • 1
  • Η ολική σου χοληστερόλη βρίσκεται κάτω από 5 mmol/l;

    • 5
    • 4
    • 3
    • 2
    • 1
  • Έχεις συγγενείς που έζησαν μέχρι τα 80 ή και περισσότερο χωρίς να παρουσιάσουν απώλεια μνήμης

    • 5
    • 4
    • 3
    • 2
    • 1
  • Έχεις φυσιολογικό σωματικό βάρος

    • 5
    • 4
    • 3
    • 2
    • 1
  • Η διατροφή σου ακολουθεί τα πρότυπα της μεσογειακής (πολλά φρούτα και λαχανικά, προϊόντα ολικής άλεσης, φασόλια και όσπρια, ξηροί καρποί και σπόροι, ελαιόλαδο, ελάχιστο κόκκινο κρέας)

    • 5
    • 4
    • 3
    • 2
    • 1
  • Απέχεις από το κάπνισμα

    • 5
    • 4
    • 3
    • 2
    • 1
  • Έχεις φυσιολογική αρτηριακή πίεση

    • 5
    • 4
    • 3
    • 2
    • 1
  • Έχεις φυσιολογικό σάκχαρο

    • 5
    • 4
    • 3
    • 2
    • 1
  • Απολαμβάνεις επαρκή και ποιοτικό ύπνο, χωρίς διακοπές ή ροχαλητό

    • 5
    • 4
    • 3
    • 2
    • 1
  • Έχεις χαμηλά επίπεδα στρες

    • 5
    • 4
    • 3
    • 2
    • 1
  • Απολαμβάνεις υποστήριξη από συγγενείς και φίλους

    • 5
    • 4
    • 3
    • 2
    • 1
  • Έχεις δυνατή βραχυπρόθεσμη και/ή μακροπρόθεσμη μνήμη

    • 5
    • 4
    • 3
    • 2
    • 1
  • Είσαι διατεθειμένος/η να κάνεις αλλαγές στην καθημερινότητά σου για να αποφύγεις την άνοια;

    • 5
    • 4
    • 3
    • 2
    • 1

2 Σχόλια

Αφήστε μια απάντηση

Αφήστε μια απάντηση