σε , ,

Απάτη με σάιτ που πουλούσε εισιτήρια συναυλιών – Τι πρέπει να προσέχουμε

Η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος γνωστοποίησε την υπόθεση απάτης μέσω διαδικτύου

Φωτο αρχείου: EUROKINISSI/ΛΙΤΣΑ ΚΛΙΜΑΤΣΙΔΑ

Η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος γνωστοποίησε υπόθεση απάτης με ιστοσελίδα που πουλούσε δήθεν φτηνά εισιτήρια για συναυλίες, θεατρικές παραστάσεις και άλλες εκδηλώσεις, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Οι έρευνες για την απάτη ξεκίνησαν έπειτα από καταγγελίες ότι η συγκεκριμένη ιστοσελίδα, κατά την κράτηση των εισιτηρίων, χρέωνε τις πιστωτικές κάρτες των πελατών με μια τιμή εισιτηρίου και τους έστελνε μετά φτηνότερα εισιτήρια με διαφορετικό ονοματεπώνυμο. Από τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος εξιχνιάστηκαν 13 περιπτώσεις τέτοιας απατηλής πώλησης εισιτηρίων για εκδηλώσεις και θεάματα στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Είχαν βγάλει 6.000 ευρώ από την απάτη

Σύμφωνα με το ΑΠΕ, από τις πωλήσεις αυτές η εταιρεία που είχε στήσει την απάτη είχε αποκομίσει παράνομο όφελος πάνω από 6.000 ευρώ. Η ιστοσελίδα είχε κατοχυρωθεί από εταιρεία με έδρα την Ελβετία, ενώ από την αξιοποίηση στοιχείων και δεδομένων προέκυψε ότι δεν συγκαταλέγεται στους νόμιμους εξουσιοδοτημένους φορείς για πώληση εισιτηρίων πάσης φύσεως. Για την υπόθεση σχηματίστηκε δικογραφία σε βάρος της επίμαχης εταιρίας, για απάτη με υπολογιστή κατ’ εξακολούθηση, η οποία υποβλήθηκε στην αρμόδια Εισαγγελική Αρχή, ενώ παράλληλα ενημερώθηκαν οι αρμόδιες Αρχές της Ελβετίας.

Τι πρέπει να προσέχουμε

Με αφορμή αυτή την υπόθεση απάτης, η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, συμβουλεύει τους πολίτες να προσέχουν τα εξής, όταν κάνουν συναλλαγές και αγορές μέσω διαδικτύου:

1) πριν πραγματοποιήσουμε οποιαδήποτε συναλλαγή μέσω μιας ιστοσελίδας, θα πρέπει να επικοινωνούμε με το ηλεκτρονικό κατάστημα (e-shop) ή την εταιρεία, προκειμένου να επιβεβαιώσουμε εάν θα λάβουμε απάντηση και αν υφίσταται – λειτουργεί η επιχείρηση και έχει φυσική έδρα,

2) δεν πληρώνουμε προκαταβολικά σε διαδικτυακές εταιρίες, ψηφιακές πλατφόρμες ή οποιαδήποτε άλλη επιχείρηση με παρεμφερές αντικείμενο, την οποία δε γνωρίζουμε.

3) να αναζητούμε πληροφορίες και σχετικές αναρτήσεις, για την αξιοπιστία του ηλεκτρονικού καταστήματος και πώς το διαδικτυακό κατάστημα διαχειρίζεται τυχόν παράπονα πελατών του.

4) να ζητάμε την αυθεντική απόδειξη ή γραπτή απόδειξη αγοράς.

5) να προσέχουμε ιδιαιτέρως όταν η προσφορά φαίνεται πολύ καλή για να είναι αληθινή και το άλλο μέρος ασκεί συνεχώς χρονική πίεση για την ολοκλήρωση της αγοραπωλησίας.

6) θα πρέπει να πραγματοποιούμε πάντα τις συναλλαγές μας πληκτρολογώντας οι ίδιοι τη διεύθυνση της αντίστοιχης ιστοσελίδας. Να μην επιλέγουμε απευθείας τους συνδέσμους (links) που λαμβάνουμε με μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, καθώς υπάρχει περίπτωση να είναι απατηλά.

7) να πραγματοποιούμε τις πληρωμές – συναλλαγές μας μόνο μέσω ιστοσελίδων που έχουν το εικονίδιο ασφαλείας (μία κλειδαριά πάνω αριστερά στον browser).

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ?

0 points
Upvote Downvote

Αφήστε μια απάντηση