σε , ,

Από την κόντρα Χωμενίδη – Σαραντάκου μάθαμε ότι το “Άγαλμα” του Πουλόπουλου ήταν πόρνη!

Ο στιχουργός Λευτέρης Παπαδόπουλος αποκάλυψε την εκδοχή που προτιμά για το Άγαλμα με τον Πουλόπουλο

Screenshot 12
Ο ερμηνευτής του Αγάλματος, ο Γιάννης Πουλόπουλος

Ο συγγραφέας Χρήστος Χωμενίδης ανέβασε πριν από μέρες το τραγούδι Άγαλμα στο YouTube γράφοντας:

Χρήστος Α. Χωμενίδης

Θα μαλλιάσει η γλώσσα μου να το επαναλαμβάνω. Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος δεν είναι παράφρων να βάζει τον ερωτοκαμμένο ήρωά του να πιάνει την κουβέντα με προτομές ή με αδριάντες ηρώων ή ευεργετών….

Ο ιστολόγος Νίκος Σαραντάκος αντέδρασε γράφοντας ένα μακροσκελές άρθρο όπου μεταξύ των άλλων λέει: «Οι εντυπωσιακοί ισχυρισμοί χρειάζονται και εντυπωσιακά καλή τεκμηρίωση, και ο Χωμενίδης δεν παρουσιάζει κανένα τεκμήριο που να στηρίζει τα όσα λέει. Ομολογώ ότι, αν και μεγαλύτερος σε ηλικία, δεν έχω πουθενά συναντήσει να αποκαλούν «αγάλματα» τις κοπέλες που κάνουν πεζοδρόμιο. Τροτέζες, ναι. Καλντεριμιτζούδες, ναι. Αγάλματα, όχι. Θα μου πείτε, μπορεί να το λέγανε και να μην το ξέρω. Ωστόσο, ανέτρεξα και σε λεξικά, γενικά και ειδικά, χωρίς αποτέλεσμα.» Επιπλέον, ο κ. Σαραντάκος θυμίζει ένα απόσπασμα συνέντευξης του Λευτέρη Παπαδόπουλου στο οποίο ο στιχουργός μοιάζει να δέχεται την εκδοχή πως το άγαλμα ήταν άγαλμα: «Το Άγαλμα μιλάει για απεριόριστη μοναξιά. Αυτός δεν έχει να πάει πουθενά, πού να μιλήσει, είναι όλες οι πόρτες σφαλιστές. Το άγαλμα τον ακούει, και φεύγει από το βάθρο του για να τον συντροφέψει στον δρόμο

Με αυτή την αφορμή, ο κ. Σαραντάκος έγραψε κι άλλα για άλλες εκφράσεις. Πάντως σχετικά με το Άγαλμα τόνισε: «Κατόπιν τούτου, θαρρώ πως είμαστε αναγκασμένοι να συμπεράνουμε πως  η εκδοχή που πλασάρει ο Χ. Χωμενίδης δεν έχει καμιά σχέση με την πραγματικότητα

Γιάννης Πουλόπουλος – Το άγαλμα | Giannis Poulopoulos – To agalma – Official Audio Release

Youtube Subscribe: https://goo.gl/814dsM Γιάννης Πουλόπουλος – Το άγαλμα από το δίσκο ‘Ο Δρόμος’ Βρείτε το στα: iTunes | Apple Music: http://apple.co/1DGT0z5 GooglePlay: http://bit.ly/1LH39vV YouTubePlaylist: http://bit.ly/1Eygjff Spotify: http://spoti.fi/1UyqKD2 Deezer: http://bit.ly/1J5AXVz Rdio: http://on.rdio.com/1ht1C2n Προφίλ καλλιτέχνη ‘Γιάννης Πουλόπουλος’ στα | Artist profiles ‘Giannis Poulopoulos’ on: iTunes | Apple Music: https://itun.es/gr/NzElj GooglePlay: https://goo.gl/qj3FlP Spotify:

Ο Χρήστος Χωμενίδης επανήλθε λίγο αργότερα:

«Το γεγονός ότι ο κύριος Νίκος Σαραντάκος γράφει ολόκληρο κατεβατό πασχίζοντας να αντικρούσει τον παιγνιώδη ισχυρισμό μου (ο οποίος είναι ουσιαστικά αδιάφορο εάν αληθεύει ή όχι) ότι ως «Άγαλμα» στο ομώνυμο τραγούδι των Λευτέρη Παπαδόπουλου-Μίμη Πλέσσα εννοείται μια κοπέλα που εκδίδεται στο πεζοδρόμιο…

Το γεγονός ότι ο κύριος Νίκος Σαραντάκος δεν χάνει ευκαιρία και να με διορθώσει τονίζοντάς μου με ύφος αυστηρότατου δημοδιδασκάλου ότι το «ερωτοκαμμένος» γράφεται με δύο νι…

Αποδεικνύει ένα και μόνο: ότι ο κύριος Νίκος Σαραντάκος έχει πάρα πολύ μαλλί να ξάνει. Και τίποτα πρωτότυπο να φτιάξει με αυτό το μαλλί.

Του αφιερώνω κάποιους άλλους στίχους του μεγάλου Κυπρίου ποιητή Κώστα Μόντη:

Δεν είχες τίποτα να πεις, κύριε.
Γιατί ηνώχλησες τις λέξεις,
γιατί τις ηνώχλησες;»

Χρήστος Α. Χωμενίδης

Το γεγονός ότι ο κύριος Νίκος Σαραντάκος γράφει ολόκληρο κατεβατό πασχίζοντας να αντικρούσει τον παιγνιώδη ισχυρισμό μου (ο οποίος είναι ουσιαστικά αδιάφορο εάν αληθεύει ή όχι) ότι ως “Άγαλμα” στο…

Σύντομα μάθαμε πως, τελικά, ο Χωμενίδης είχε δίκιο.

«Επειδή ο κύριος Νίκος Σαραντάκος έκανε την τρίχα τριχιά και επειδή τα σχόλια κάτω από τη δημοσίευση του είναι μέχρι και ιταμά για το πρόσωπό μου, τηλεφώνησα πριν από δέκα λεπτά στον ίδιο τον Λευτέρη Παπαδόπουλο.

Σάς παραθέτω τα όσα είπαμε για το θέμα και υπογράφω εν γνώσιν των συνεπειών:

“Εσύ δεν μου’χες πει, Λευτέρη, στην ταβέρνα που τρώγαμε πρόπερσι απέναντι από την Ακρόπολη, ότι αγάλματα έλεγαν τις πόρνες του πεζοδρομίου;”

“Ε βέβαια! Έτσι τις λέγαμε!”

“Άρα το “Άγαλμα” του τραγουδιού σου είναι μια τέτοια κοπέλα.”

“Τα τραγούδια και τα βιβλία και τα έργα τέχνης, όπως καλά ξέρεις, τα ερμηνεύει αυθεντικά ο κάθε αποδέκτης τους. Ωστόσο ναι! Η εκδοχή του “αγάλματος”-πόρνης με γοητεύει εμένα περισσότερο από όλες. Σίγουρα απείρως περισσότερο από την εκδοχή ενός μαρμάρου το οποίο δήθεν ζωντανεύει…”

Περιμένω, κατόπιν τούτου, τη συγγνώμη του κυρίου Σαραντάκου.-»

****

Απ’ ό,τι είδα, μέχρι την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές (3 μέρες μετά) ο κ. Σαραντάκος δεν ζήτησε κάποια συγγνώμη ούτε έδωσε συνέχεια στο θέμα.

Ο κ. Σαραντάκος όντως δεν ζήτησε συγγνώμη, όμως είχε απαντήσει σε σχετικό σχόλιο ως εξής: “Κοιτάξτε, έχουμε γραπτή μαρτυρία του Λευτέρη Παπαδόπουλου σε συνέντευξή του, όπου κάνει λόγο για άγαλμα που κατεβαίνει από το βάθρο του. Οπότε, νομίζω ότι η διπλωματική απάντηση που σας έδωσε (“ο καθένας το ερμηνεύει όπως θέλει”) για να μη σας κακοκαρδίσει, δεν ανατρέπει τα όσα έχω γράψει. Εκτός αυτού, η εκδοχή περί πόρνης δεν είναι δική σας εφεύρεση, οπως θα δείτε στο άρθρο μου, είναι αστικός μύθος που κυκλοφορεί από το 2006 τουλάχιστον.”

Ο Χωμενίδης συνόψισε χτες σε μια σχολιάστρια το όλο ζήτημα ως εξής:

Προ ημερών ξανάκουσα το συγκινητικό “Άγαλμα” των Παπαδόπουλου-Πλέσσα. Θυμήθηκα, ακούγοντάς το, την ιστορία που μου είχε πει -δεν θυμόμουν ποιός- ότι το “άγαλμα” είναι μια κοπέλλα που κάνει πεζοδρόμιο και πως σε εκείνην απευθύνεται ο ήρωας του τραγουδιού. (Και όχι σε κάποιον εθνικό ευεργέτη ή κάποιον ήρωα του ’21.)

Προσωπικά η εκδοχή μού φαίνεται απείρως πιό συγκινητική και πιό ευρηματική. Για αυτό ακριβώς και την κοινοποίησα στο facebook. (Το “έχει μαλλιάσει η γλώσσα μου” είναι υπερβολή χάριν αστεϊσμού -ποιανού η γλώσσα θα μάλλιαζε για κάτι τέτοιο;) Και όμως! Του κυρίου Νίκου Σαραντάκου μπορεί να μην έβγαλε μαλλιά η γλώσσα έβγαλαν όμως κάλλο τα δάχτυλά του, Όταν αντίκρισα το κατεβατό που είχε γράψει προκειμένου να με αποκρούσει, δεν πίστευα στα μάτια μου!

Τι λεξικά κατέβασε, τι επιχειρήματα και κόντρα αντεπιχειρήματα επικαλέσθηκε, τι επεξέτεινε το θέμα του για να ώστε να καταλήξει το συμπέρασμα ότι “δεν πρέπει να πιστεύουμε στις παρερμηνείες, όσο ευφάνταστες κι αν είναι!”

Αντί να πει δηλαδή ο Χριστιανούλης ο Σαραντάκος “ενδιαφέρον έχει αυτή η άποψη – ας σκεφτώ το τραγούδι κι έτσι…”, τού έκανε κοτζάμ μικροβιολογική ανάλυση.

Από κάτω δε, οι σχολιαστές να βρίζουν μια εμένα, μια τις καλντεριμιτζούδες. Εάν ήμουν ο Ναπολέων Λαπαθιώτης, θα έλεγα το εξής: “Φοβούνται τη σάρκα, ιδίως την ερωτική. Αισθάνονται καλά μόνο με το άψυχο υλικό των αγαλμάτων.” Όμως δεν είμαι…

Εν πάση περιπτώσει, η όλη υπόθεση με εξενεύρισε. Τότε -μες στον εκνευρισμό μου- είχα έκλαμψη! Θυμήθηκα ότι την ερμηνεία “άγαλμα”= καλντεριμιτζού μού την είχε δώσει ο ίδιος ο Λευτέρης Παπαδόπουλος ένα βράδυ προ ετών που τρώγαμε σε μια ταβέρνα με εξαιρετική θέα στην Ακρόπολη. Του τηλεφώνησα λοιπόν ευθύς και του ζήτησα να ,μού το επανεπιβεβαιώσει. Και το έπραξε.

Πίστευα, κατόπιν τούτου, ότι ο κύριος Σαραντάκος θα αναδιπλωνόταν. Οποία αφέλεια εκ μέρους μου!

Για να μην το παρατραβάω, επιβεβαιώθηκε το συμπέρασμα που έχω βγάλει από δεκαπέντε χρονών: Ο Σαραντάκος -οι Σαραντάκοι αυτού του κόσμου- δεν χαίρονται ούτε το φαϊ ούτε το κρασί ούτε το φιλί. Τα στέλνουν στο μικροβιολογικό εργαστήριο για ανάλυση. Σπολάτη τους και ο Θεός να μας φυλάει!

[+] Δυο χιουμοριστικές απαντήσεις:

Screenshot 9 2

+

Screenshot 10 1

Woody Allen meets Marshall McLuhan

great scene from Annie Hall. There are edited versions of this scene posted elsewhere but I wanted to upload the whole thing.

Ακολουθήστε τα Μικροπράγματα στο Google News, για άρθρα και κουίζ που θα σας φτιάχνουν τη μερα.
8 Comments
παλαιότερα
νεότερα δημοφιλέστερα
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια
Baltatzis
Baltatzis
1 χρόνος πριν

“Σύντομα μάθαμε πως, τελικά, ο Χωμενίδης είχε δίκιο.” Πώς προέκυψε αυτό το συμπέρασμα; Μάλλον το ανάποδο ισχύει. Όχι μόνο η εκδοχή του κ. Χωμενίδη δεν επιβεβαιώνεται από τα λεξικά, αλλά και ο ίδιος ο κ. Παπαδόπουλος μιλάει για βάθρο. Για το αν λέγανε τις πόρνες αγάλματα, μάλλον δεν τίθεται ζήτημα, γιατί προφανώς τα λεξικά έχουν πολύ μεγαλύτερη βαρύτητα από μία μοναδική και μάλιστα αντιφάσκουσα μαρτυρία. Για το τι εννοούσε ο κ. Παπαδόπουλος, δεν μπορούμε να είμαστε απόλυτα βέβαιοι, αλλά η πρώτη δήλωση του μάλλον είναι πιο αξιόπιστη από την δεύτερη, η οποία δόθηκε, σε μια στιγμή που ο κ. Παπαδόπουλος… Διαβάστε περισσότερα »

Baltatzis
Baltatzis
1 χρόνος πριν
Απάντηση σε  Άρης Δημοκίδης

Να τον πιστέψουμε, αλλά ποια από τις δύο δηλώσεις του να δεχτούμε; Την πρώτη που μιλάει για αγάλματα που κατεβαίνουν από βάθρα ή την δεύτερη που μετά από πίεση του κ. Χωμενίδη (σύμφωνα πάντα με τον ίδιο τον κ. Χωμενίδη) μίλησε για πόρνες;

Baltatzis
Baltatzis
1 χρόνος πριν
Απάντηση σε  Άρης Δημοκίδης

Απ’ό,τι κατάλαβα, αναφέρθηκε σε μία συγκεκριμένη περίπτωση, απαντώντας καταφατικά στην ιδιαίτερα καθοδηγητική ερώτηση του κ. Χωμενίδη. Η επόμενη μάλιστα πρόταση δίνει την εντύπωση ότι πρόκειται για μια ερμηνεία ανάμεσα σε πολλές άλλες. Και βέβαια η πηγή για όλα αυτά είναι ο ίδιος ο κ. Χωμενίδης. Σε κάθε περίπτωση, όπως είπατε, ο καθένας πιστεύει ό,τι θέλει. Προσωπικά νομίζω ότι η πρώτη, δημόσια και ξεκάθαρη δήλωση είναι πιο αξιόπιστη από την διφορούμενη και υποκειμενική μαρτυρία του κ. Χωμενίδη.

Baltatzis
Baltatzis
1 χρόνος πριν
Απάντηση σε  Άρης Δημοκίδης

Α, μάλιστα δεν το είχα καταλάβει. Νόμιζα ότι αναφερόσασταν μονάχα στην μαρτυρία του κ. Χωμενίδη. Ευχαριστώ για την διευκρίνιση.

Τα Μικροπράγματα στο inbox σου!