σε , ,

Πώς ο Αρκάς (μοιάζει να) έχασε την μπάλα

Φέρεται να είπε ψέματα για τον αποκλεισμό του απ’ το FB, και βρήκε ως εχθρό την… πολιτική ορθότητα

Όταν ο Αρκάς το παράκανε με κάποια σκίτσα του πριν από κάμποσο καιρό και κάποιοι του ασκούσαν κριτική, τους αποκαλούσε κομπλεξικούς και έλεγε ότι ασκεί κριτική στην εκάστοτε εξουσία. Έχει περάσει περισσότερο από ένας μήνας από τότε που η εξουσία άλλαξε χέρια και, ως δια μαγείας, ξέχασε να σατιρίσει την νέα εξουσία. Εκτός και εάν για τον Αρκά η εξουσία της χώρας είναι η πολιτική ορθότητα, την οποία μάχεται σαν να προκάλεσε όλα τα δεινά της χώρας.

Το να μην έλκεται ιδιαίτερα ένας γελοιογράφος από την πολιτική ορθότητα έχει κάποια βάση, καθώς του περιορίζει τα πεδία που μπορεί να ασκήσει το χιούμορ του. Το να καυτηριάζει τις υπερβολές που μερικές φορές υπάρχουν σε αυτήν, είναι λογικό. Αλλά το να επιδίδεται σε ένα ανελέητο πόλεμο εναντίον της πολιτικής ορθότητας, λες και είναι από τα χειρότερα πράγματα που υπάρχουν στην ελληνική κοινωνία, δεν έχει απολύτως καμία λογική.

Για παράδειγμα, το να γελοιοποιεί την έννοια του αυτοπροσδιορισμού, ο οποίος μπορεί να έχει πολλές μορφές (εθνικός, έμφυλος, σεξουαλικός κλπ) είναι ντροπή, καθώς πρόκειται για ένα σημαντικό ιστορικό και κοινωνικό επίτευγμα. Ο αυτοπροσδιορισμός δεν είναι για για να γελάμε μαζί του, αλλά θα πρέπει να αισθανόμαστε τυχεροί που υφίσταται.

Λογική δεν έχει και το να δημιουργεί συνεχώς σκίτσα στα οποία σατιρίζει δήθεν την πολιτική ορθότητα, εφευρίσκοντας δικές του εκφάνσεις της πολιτικής ορθότητας που ούτε στην πιο ακραία της μορφή δεν υφίστανται!

Ουσιαστικά το παραδέχεται και μόνος του ότι στόχος του πλέον δεν είναι η εξουσία, ορίζοντας ποιον θα έχει απέναντί του στη σάτιρα:

ARKAS -The Original Page

ΕΡΧΕΤΑΙ!!! ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΟΡΘΟΙ, ΕΤΟΙΜΑΣΤΕ ΤΗΝ ΠΥΡΑ!!!

Ο Αρκάς μοιάζει να έχει χάσει τη μπάλα. Πέρα από την αλλαγή του στόχου της σάτιράς του, από το ύφος των σκίτσων του πηγάζει μία διχαστική νοοτροπία, η οποία αποτυπώνεται στους θαυμαστές του. Πλέον, οι περισσότεροι θαυμαστές του δεν σχολιάζουν την ουσία των σκίτσων, αλλά γράφουν σχόλια του τύπου «Γλέντα τους», «Δώσε πόνο» και γενικά έχει αναπτυχθεί μια ποδοσφαιρική -γηπεδική για την ακρίβεια- νοοτροπία.

Τέλος, όλοι θα ακούσατε για τον αποκλεισμό της σελίδας του Αρκά στο Facebook, επειδή «κάποιοι με μίζερη ύπαρξη» έκαναν αναφορές στη σελίδα.

Τι έγινε στ’ αλήθεια με τη σελίδα του Αρκά, και πώς ανέβασε status ενώ τον «μπλόκαραν»;

Ωστόσο, υπάρχουν κάποιοι που υποστηρίζουν ότι τέτοιοι είδους αποκλεισμοί δεν επιβάλλονται εξαιτίας αναφορών από χρήστες, αλλά λόγω αναγνώρισης ανάρμοστου υλικού (σκίτσων με γυμνό) από το Facebook.

Μάλιστα, οι διαχειριστές της σελίδας ενημερώνονται για τον ακριβή λόγο που επήλθε ο αποκλεισμός. Εάν ισχύει ο παραπάνω ισχυρισμός, τότε πρόκειται για τον απόλυτο ξεπεσμό του Αρκά, ο οποίος χρησιμοποίησε μια ποινή του Facebook για γυμνό για να παρουσιαστεί ως θύμα που φιμώνεται από τους επικριτές του.

Αναλυτικά η τεκμηριωμένη εξήγηση που δημοσίευσε στο Facebook o Αντώνης Ηλιάδης

Security Check Required

No Description

~ ΑΝΑΤΟΜΙΑ ΜΙΑΣ «ΠΟΙΝΗΣ» ~

[…]Οι διαχειριστές εξήγησαν ότι το φέισμπουκ τούς επιτρέπει να κάνουν δημοσιεύσεις, απλώς αυτές οι δημοσιεύσεις δεν θα εμφανίζονται στις Ενημερώσεις (Newsfeed) των φόλοουερς της σελίδας. Παρέθεσαν, δε, πάλι σε σχόλιο -με κόπι/πέιστ, και έχει σημασία αυτό, θα δούμε στη συνέχεια γιατί- την αιτιολόγηση που έλαβαν από τους υπεύθυνους του φέισμπουκ: «Έχουν επιβληθεί περιορισμοί στο ARKAS -The Original Page. Οι ιστορίες από τη Σελίδα σας δεν εμφανίζονται στις Ενημερώσεις. Αυτό μπορεί να οφείλεται σε δραστηριότητες από τη Σελίδα σας που δεν συμμορφώνονται με τις πολιτικές του Facebook. Αυτός ο περιορισμός είναι προσωρινός και λήγει στις Σάββατο, 17 Αυγούστου 2019 στις 11:47 μ.μ.».

Ξεκινώντας: πράγματι, υπάρχει τέτοιος περιορισμός (να μπορείς δηλαδή να δημοσιεύσεις, αλλά οι αναρτήσεις σου να μην φτάνουν στις Ενημερώσεις των φόλοουερς) και πράγματι πιθανότατα έχει επιβληθεί στην σελίδα τού Αρκά. Το θέμα είναι ότι ο συγκεκριμένος περιορισμός, η συγκεκριμένη ποινή, ΔΕΝ ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ ΩΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΑΝΑΦΟΡΩΝ, όπως ανακοινώνουν οι διαχειριστές τής σελίδας στην αρχική ανάρτηση. Όταν υπάρχουν μαζικές αναφορές και γίνει έλεγχος και διαπιστωθεί πρόβλημα, τότε η ποινή είναι μπαν για χι χρονικό διάστημα (όπου μπαν, βλέπε: δεν μπορείς καν να δημοσιεύσεις).

Η ποινή του περιορισμού που επιβλήθηκε στον Αρκά μπορεί να επήλθε ως αποτέλεσμα αυτόματης αναγνώρισης ανάρμοστου υλικού από την πλατφόρμα (το τί θεωρεί ανάρμοστο υλικό η πλατφόρμα -ρώγες, γυμνό, κτλ.- είναι μια άλλη, τεράστια κουβέντα). H μίλιον ντόλαρ κουέστιον, λοιπόν, είναι: η σελίδα του Αρκά είχε αναρτήσει πρόσφατα κάποιο τέτοιο, πιθανώς ανάρμοστο (κατά την κρίση και την πολιτική της πλατφόρμας, πάντοτε) υλικό;

Η απάντηση είναι: ΝΑΙ.

Τις προηγούμενες ημέρες η φβ-σελίδα του Αρκά είχε δώσει λινκ για τα δύο πιο πρόσφατα κινούμενα σκίτσα του δημιουργού από την επίσημη ιστοσελίδα του. Πρόκειται για αυτά:

Ξανατονίζω: είναι τα δύο πιο πρόσφατα και τα δημοσίευσαν οι διαχειριστές τις προηγούμενες δυο μέρες και εδώ, στο φέισμπουκ. Όπως γνωρίζουμε όλοι, όταν δημοσιεύεις κάποιο λινκ εδώ μέσα, δημιουργείται ένα αυτόματο preview. Για την περίπτωση του πρώτου κινούμενου σκίτσου, που το είδα με τα μάτια μου, το preview που δημιουργήθηκε ήταν το ζευγάρι που έκανε σεξ στο κρεβάτι (για την ανάρτηση που πιθανώς έγινε για το [β] σκίτσο δεν έχω άποψη, δεν την είδα).

Αν ψάξετε αυτή τη στιγμή στο τάιμλάιν του Αρκά, δεν θα βρείτε τις αναρτήσεις με τα λινκ για κανένα από τα δύο αυτά πιο πρόσφατα κινούμενα σκίτσα, οι οποίες αναρτήσεις, όμως, ξαναλέω έγιναν τις προηγούμενες μέρες. Εγώ, επαναλαμβάνω, είδα με τα μάτια μου την ανάρτηση για το πρώτο πριν δύο μέρες (πιθανώς να πετύχατε κάποια από τις δύο και όσοι από εσάς παρακολουθείτε την δραστηριότητα της σελίδας του Αρκά). Ταυτόχρονα, υπάρχουν ακόμα οι αναρτήσεις για τα αμέσως επόμενα πιο πρόσφατα κινούμενα σκίτσα. Επομένως, οι αναρτήσεις που έδιναν το λινκ για τα δύο πιο πρόσφατα «ανάρμοστα» σκίτσα στο σάιτ αφαιρέθηκαν.

Ήδη αντιλαμβάνεστε πού οδηγεί αυτό το νήμα: οι αναρτήσεις δεν αφαιρέθηκαν από τους διαχειριστές της σελίδας του Αρκά, αλλά από το φέισμπουκ, επειδή το φέισμπουκ αναγνώρισε στο preview κώλο, βυζιά, και σεξ (απαραίτητη σημείωση: όσοι αναρωτιέστε αν οι πολιτικές αυτές εφαρμόζονται και σε σκίτσα ή κινούμενα σχέδια, και όχι μόνο σε κανονικό, ανθρώπινο γυμνό, δοκιμάστε να αναρτήσετε εδώ μέσα hentai porn). Εικάζω, επιπλέον, ότι η αφαίρεση αυτή συνοδεύτηκε από το μήνυμα στους διαχειριστές ότι θα επιβληθεί περιορισμός της ορατότητας των αναρτήσεών τους για διάστημα μιας εβδομάδας.

Εδώ κάπου αρχίζει το πράγμα να γίνεται ενδιαφέρον. Ο περιορισμός που επιβλήθηκε στην σελίδα του Αρκά, κατά 99% ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ με αναφορές από «κάποιους που προσπαθούν να δώσουν νόημα στην μίζερη ζωή τους». Κατά 99% οφείλεται σε «ανάρμοστο» υλικό που εντόπισε η πλατφόρμα. Και στην ειδοποίηση που έστειλαν στους διαχειριστές, θα υπάρχει η επεξήγηση ως προς το για ποιά ανάρτηση επιβλήθηκε ο περιορισμός. Δηλαδή: ΟΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΣ ΞΕΡΟΥΝ. Και εδώ έρχεται η σημασία του κόπι/πέιστ, με το οποίο ενημέρωσαν τους φίλους τους: με κόπι/πέιστ δίνουν μόνο το κείμενο της ειδοποίησης. Αντιθέτως, ένα σκρήνσοτ της ειδοποίησης που έλαβαν, θα έδειχνε σε όλους μας συνολικά τί ακριβώς έχει παιχτεί (με αναφορά σε αναρτήσεις, κτλ).

Εν κατακλείδι, οι διαχειριστές τής σελίδας του Αρκά χρησιμοποιούν έναν περιορισμό που ΞΕΡΟΥΝ ότι τους επιβλήθηκε αυτόματα για υλικό που ανέβασαν πρόσφατα, με σκοπό να παρουσιαστούν ως θύματα που δέχονται αναφορές από εχθρούς. Πρόκειται για χυδαία υποτίμηση της νοημοσύνης πρώτ’ απ’ όλα των φανς του Αρκά και των φόλοουερς της σελίδας. (…)

[UPDATE: Οι αναρτήσεις με τα λινκ προς τα «άσεμνα» κινούμενα σκίτσα στην ιστοσελίδα του Αρκά έχουν εμφανιστεί ξανά στο τάιμλάιν της φβ-σελίδας του. Εδώ για το [α]: https://bit.ly/2H0YfPy. Εδώ για το [β]:https://bit.ly/2KCFeUw. Το [β] είναι η αμέσως προηγούμενη ανάρτηση πριν από την ανακοίνωση των διαχειριστών περί αναφορών. Το [α] δημοσιεύτηκε λίγο νωρίτερα από το [β], την ίδια μέρα. Μένει να δούμε αν με την επαναφορά των αναρτήσεων, υπάρξει πιθανώς και κάποια ανακοίνωση από τους διαχειριστές περί άρσης του περιορισμού.]

[UPDATE 2:  οι διαχειριστές πόσταραν από την σελίδα ότι επανήλθαν κανονικά:

Ο Αρκάς πήρε ένα boost δημοσιότητας για να διατηρηθεί στην επιφάνεια, τα φιλικά προς αυτόν μέσα τσίμπησαν και αναπαρήγαγαν πρόθυμα το παραμύθι των αναφορών και της θυματοποίησης, καλλιεργήθηκε κλίμα αγώνα απέναντι στα κακά τρολ, τέλος καλό, όλα καλά, πάμε γι’ άλλα τώρα.

Αν στο αρχικό ποστ εξέφραζα εικασίες -εύλογες μεν, εικασίες δε-, πλέον με την άρση του περιορισμού, είναι απολύτως ξεκάθαρο ότι ισχύουν όλα ακριβώς: δεν υπήρχαν αναφορές από τρολ, το φέισμπουκ απέσυρε προσωρινά κάποιες πρόσφατες αναρτήσεις με γυμνό και με (διαφαινόμενο) σεξουαλικό περιεχόμενο για να τις ελέγξει, έστειλε ειδοποίηση στους διαχειριστές, ταυτόχρονα έλεγξε και βρήκε ότι οι αναρτήσεις είναι χιουμοριστικές/σατιρικές άρα δεν υπόκεινται στους περιορισμούς της πολιτικής της πλατφόρμας (“Restrictions on the display of sexual activity also apply to digitally created content ***unless it is posted for educational, humorous or satirical purposes***, βλ. εδώ🙂, επανέφερε τις αναρτήσεις αφού συμμορφώνονται με τους κανόνες λειτουργίας και επανήλθε κανονικά και η σελίδα

*ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Τεστ Προσωπικότητας: Ποια είναι η θέση σου μέσα στην παρέα σου;

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ?

0 points
Upvote Downvote

9 Σχόλια

Αφήστε μια απάντηση
  1. Βρε παιδιά, τόσο καιρό σφύριζετε αδιάφορα και δεν καταλαβαίνω γιατί. Πάει καιρός που ο Άρκας δεν είναι αυτός που ήτανε, πιθανόν και κυριολεκτικά, δεν μπορεί κάποιος που έχει διαβάσει έστω και ένα κόμίκ του να μην έχει καταλάβει την αβυσαλέα διαφορά στην ποιότητα του Αρκά. Πλέον μιλάμε για είπεδο Σεφερλή και λίγο υποδεέστερο, δεν έχεις να περιμένεις τίποτε αξιόλογο από αυτόν πλέον, το μόνο κοινό με το παρελθόν είναι το brand name και ο νοών νοείτω.
    Υ.Γ.
    Για όσους επιμένουν ότι και φανατικοί του Αρκά είναι, από εποχής “κόκορα” και καμιά αλλαγή δεν βλέπουν, το μόνο που έχω να πω είναι ότι ποτε δεν καταλαβάτε τον (παλίο) Αρκά και κακώς χάσατε τον χρόνο σας στην ανάγνωση των κόμικ(ς) του. Το άρθρο περιγράφει ακριβώς το επιπέδο του ΟΠΑΔΙΚΟ τα είπε όλα…

  2. Συμφωνώ!
    Και χαίρομαι που δεν είμαι ο μόνος που το έχω προσέξει.Εχω όλα του τα κόμικς, διαβάζοντας τον από τις αρχές της δεκαετίας του ’90.
    Ενώ “μπακάλικα” μπορούμε να πούμε πως ήταν πάντα πικάντικος,αδυνατω να θυμηθώ καρέ του που να ζωγράφισε γυμνόστηθη γυναίκα η ζευγάρι να το κάνει ξεβρακωτο , φόρα παρτίδα.
    Πιστεύω πως δεν είναι πια ο ίδιος πίσω από τα σκίτσα των τελευταίων χρόνων.Κι όταν λέω τελευταίων, αναφέρομαι από την εποχή που έκανε τους γέρους με τα σκυλιά,άντε και τα ψάρια…
    Όσο μεγάλος κι αν είναι (τυχαίνει να έχω φωτογραφικές ενδείξεις του ποιος είναι στα αλήθεια)ο Αρκάς ποτέ δεν θα έκανε κοπι -παστα το ίδιο καρέ στον υπολογιστή για μια ιστορία…τεσσάρων καρέ:Θα ξαναζωγραφιζε το “τετραγωνάκι” όσες φορές χρειαζόταν.
    Το χιούμορ του,απίστευτα έξυπνο και τόσο πετυχημένα καυστικό,απλά δεν υπάρχει.Τωρα μοιάζει σαν να αντιγράφει κακόγουστα memes από εκείνα που ξεπατικωνουν πεφτουλες παππουδες στυλ”ιασώ κόκλα”.
    Συμβαίνει κι εδώ ότι με τον Μορίς και τον Ουντερζο όταν είχαν γεράσει πολύ για να συνεχίσουν τον Λούκυ Λουκ και τον Αστερίξ-ανελαβε άλλος,στο “ίδιο” ύφος αλλά με την υπογραφή τους.Μεχρι που έφτασαν στα τωρινά εκτρώματα-συνεχειες που δεν αξίζουν ούτε για μικρά παιδιά.
    Το μυστικο της ταυτότητας του Αρκά,ένα από τα πιο βασικά ατού του μύθου του,τείνει τελικά στην απαξίωση του.Αν ζει ο αληθινός,ας βγει να σταματήσει το κακο….

  3. Συμφωνώ τόσο πολύ. Διαβάζω και ξαναδιαβάζω τις Σόου Μπίζνες του Αρκά και σκέφτομαι ότι δεν είναι δυνατόν ο ίδιος άνθρωπος να έχει δημιουργήσει αυτό το έργο και τα αυτά τον τελευταίων χρόνων. Υπάρχει τρομερή διαφορά επιπέδου. Ακόμα και το σκίτσο έχει γίνει τεμπέλικο και λειψό.

    Κρίμα, πολύ κρίμα.

  4. Συμφωνώ απόλυτα με τους παραπάνω σχολιαστές.
    Πραγματικά όποιος διάβαζε τις παλιές δουλειές του και βλέπει τις σύγχρονες, έχει άμεσα την εντύπωση ότι πρόκειται για εντελώς διαφορετικό δημιουργό. Κι αυτό δεν έχει να κάνει σε τόσο μεγάλο βαθμό με την όποια πολιτική χροιά, αλλά όπως πολύ σωστά είπαν οι σχολιαστές με το επίπεδο του χιούμορ: παλιά ήταν ευφυές, καυστικό, διαχρονικό, (αυτο)σαρκαστικό και συχνά με “πικρούς” τόνους που προβλημάτιζαν πλάι στο γέλιο.
    Πλέον, παρά το γεγονός ότι κάποια βγάζουν ένα στιγμιαίο “χαχα” – όσο διαρκεί το σκρόλινγκ – τα περισσότερα είναι χοντροκομμένα και ολίγον φαστ φουντ, ενώ έχουν μια καθαρά μαρκετίστικη σκοπιά (φυσικά, πρέπει να βγάλει κέρδος ο δημιουργός, δε συμφωνώ με όσους το δαιμονοποιούν αυτό, απλώς αυτό θα ήταν επιτεύξιμο και με το παλιό του ύφος).
    Οι μήνες και οι εβδομάδες είναι γενικά συμπαθητικές σειρές (και πάλι ταμάμ για το προφίλ μάρκετινγκ του Φέισμπουκ), Τα Μαύρα μου φάνηκαν σαν απόπειρα προσέγγισης του παλιού, πιο νταρκ Αρκά, αλλά πολύ πιο επιφανειακά, αυτό με τα ζευγάρια απλώς χοντροκομμένο, μισογύνικο και στείρα σεξιστικό, τα χοντρά αστεία με κοιλιές, ζυγαριές και μπιμπίκια below κι από Σεφερλικά. Αυτό το καινούριο με το super politically correct alter ego της Πίπης Φακιδομύτης στον πυρήνα του πάει να πιάσει το παλιό χιούμορ πιστεύω, αλλά θέλει λεπτούς χειρισμούς και μπορεί εύκολα να καταλήξει σε φέιλ.
    Γενικά, είναι πασιφανές ότι όποιος κι αν φτιάχνει πια τις σειρές και τα σκίτσα, το κάνει καθαρά μαρκετίστικα, αγνοώντας το “Αρκαδικό” χιούμορ, απλώς “παραδίδοντας” τυποποιημένα και ολίγον φλατ “πακετάκια” στα μέτρα της μέσης “buyer persona” των σύγχρονων social media – δηλ του μέσου σύγχρονου νεοέλληνα.
    Επίσης, οι διαχειριστές της σελίδας/brand δείχνουν ένα αρκετά ανώριμο πρόσωπο με αυτό το στυλ “η επίθεση είναι η καλύτερη άμυνα/θα σας την πω-βγω/θα ξεκατινιαστώ/beef με τους διαφωνούντες”.
    Το ερώτημα είναι, τελικά αξίζει όλο αυτό;
    Όντως, πέρα από το τσάμπα Like/Follow αγοράζει ο κόσμος τα βιβλία και τις κούπες;
    Αν είναι έτσι, τότε μεγειά του με χαρά του, του νόμιμου ιδιοκτήτη του brand. Απλώς, να μη μας βγάζουν κι εμάς τους παλιούς φαν τρελούς.

  5. Ρε παιδιά επιτρέψτε μου να διαφωνήσω.
    1- πρόκειται για σκίτσα “μοναδικά” δηλ. Όχι “ιστορίας” με συνέχεια. Όποτε μοιραία το χιούμορ είναι ατακο-ειδες.
    2- ως εκ τούτου, δεν βλέπω διαφορά από κάποιες σεκάνς πχ του ισοβιτη, όπου, όταν το σχόλιο δεν ήταν κοινωνικό πολιτικό έβγαζε χιούμορ όπως κάνει και τώρα. Παράδειγμα: “έχει πολλή υγρασία στο κελί! -σκασμος μας διώχνεις τα ψάρια” (αυτό σεφερλοειδες δεν είναι βάσει των στάνταρ σας;) Ή στην ζωή μετά : “(εμφανίζεται ένα πόδι) να, αυτός είναι με το ένα πόδι στο τάφο” ή στον “άσπονδο σκύλο”, όπου μπερδεύονται το τηλεκοντρόλ με τα υπόθετα από τον γέρο (ιου όμως, δελφινάριο και κάτω…)
    3- κάθε σκεπτόμενος δημιουργός τα βάζει με τις κοινωνικές υστερίες της εποχής του: κάποτε ηθικές, κάποτε πατριωτικές, τώρα, πολιτικά ορθές. Όποιος το αμφισβητεί ας ξανακοιταχθει στο καθρέπτη και ας κάνει μια βόλτα να δει τί θεωρείται πλέον “ιερό”(με την κακή έννοια) στον δυτικό κόσμο.
    4- (κύριε Ζέκα) σαφώς και η φάση με την ιερή αγελάδα της ορθότητας και του αυτοπροσδιορισμού είναι ώρες-ωρες γελοία. Εδώ, σχολεία καταργούν τον μπάρμπα-θωμα ως ρατσιστικό, και την Χιονάτη ως σεξιστική. Γελοιογράφος στην Αυστραλία κατηγορείται ως ρατσιστής επειδή τόλμησε να σατυρισει μαύρη τενίστρια και κωμικός στην Αμερική αντιμετωπίζει το μένος των sjw επειδή έκανε ένα αθώο με με τον δρομέα Μπολτ. Ο κόσμος βαίνει σε έναν παραλογισμό. Ο Αρκάς στέκεται κατ εμέ συνεπής άσχετο που θα κάτσει η μπίλια.
    5- η πολύ πρόσφατη σειρά “μαλλί με μαλλί” είναι αντικείμενικα καλή και οξυδερκής κοινωνικά.

  6. Α, και κάτι άλλο περί οπαδισμου. Όλοι όσοι τον γουστάραμε από παλιά πάντοτε σε στιγμές “αγαλλίασης” με τα σκίτσα του λέγαμε (φωναχτά ή από μέσα μας): μπράβο, χωσε!! Ε, τώρα κάποιοι το γράφουν γιατί ο τρόπος έκφρασης άλλαξε.

    • Μόνο που αυτά τα οπαδικα σχόλια απευθύνονται σε άλλους ανθρώπους “γλέντα τους”. Τροφοδοτεί έναν διχασμό σαν αυτόν των συριζαίων εάν δεν το αντιλαμβάνεστε…του τύπου “εμείς-εσείς”. Και στο εσείς βάζεις απλά συμπολίτες που έχουν διαφορετική γνώμη για την πολιτική ορθότητα. Τους κράζει τόσο πολύ και νιώθει τόσο σίγουρος ότι έχει δίκιο…Η υπέρμετρη υπεροψία δεν ωφέλησε κανέναν όμως.

      • Δεν το σκέφτηκα έτσι μάλλον έχετε δίκιο.
        Ο τρόπος των διαχειριστών ούτε εμένα μου αρέσει και σε αυτό με βρίσκετε σύμφωνο.
        Αν ήμουν Αρκάς, στην εποχή της μπλογκόσφαιρας, θα επέλεγα μια πιο low profile παρουσία.

        Υ.Γ. μία τελευταία σκέψη food for thought. Ο Αρκάς πάντοτε ήταν εξαιρετικά σκληρός στα σκίτσα του. Ειτε οι χαρακτήρες ήταν του ζωικού βασιλείου είτε όχι. Το σπουργίτι είναι υπέρ το δέον ειρωνικό προς τον πατέρα μέχρι τελικής πτώσης, η Λουκρητία προς την γιαγιά, ο σκύλος προς το γέρο, το ποντίκι στον ισοβιτη. Έτσι είναι ο κόσμος του.

  7. Ο Αρκάς δεν είχε πει γενικώς και αορίστως οτί ασκούσε κριτική στην εξουσία όπως γράφετε, το σχόλιο του στη σελίδα του στο Facebook επ’αυτού ήταν συγκεκριμένο:
    “ΕΚ ΤΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΕΩΣ: Έχουμε ήδη απαντήσει -παρ’ όλο που δεν οφείλαμε- στην ερώτηση: «γιατί ο Αρκάς δεν έκανε πολιτική σάτιρα πριν το 2015;». Εν τούτοις επειδή τα σχόλια συνεχίζονται το επαναλαμβάνουμε: Ο Αρκάς θεωρεί ότι ο πολιτικός αμοραλισμός, ο κομματικός τυχοδιωκτισμός και η ανενδοίαστη εξαπάτηση υπήρχαν πάντα, άλλα έχουν φτάσει στον κολοφώνα τους μ’ αυτήν την κυβέρνηση, τόσο ώστε να τον αναγκάσουν να σχολιάζει αυτό που πάντα σιχαινόταν: την κεντρική πολιτική σκηνή. Απέναντι σ’ αυτή την αθλιότητα κανένας έντιμος άνθρωπος δεν δικαιούται να παραμείνει σιωπηλός.”
    Συμφωνείτε ή όχι αυτή ήταν η άποψη του και δεν έπαιξε κρυφτό, επομένως μην κουράζεστε μέσα στον Αύγουστο να ψάχνετε σκίτσο για το γένι του Κούλη, μπορεί να αργήσει.

    Στη συνέχεια γράφετε ότι “Ο αυτοπροσδιορισμός δεν είναι για για να γελάμε μαζί του, αλλά θα πρέπει να αισθανόμαστε τυχεροί που υφίσταται.” Συγνώμη δεν το ξέραμε, μη μας κουνάτε το δάχτυλο, θα το δεχτούμε έτσι όπως το λέτε χωρίς να το σκεφτούμε και δε θα ξαναγελάσουμε. Αυτό που θέλω να δείξω με την ειρωνία είναι ότι ο τρόπος και μόνο που το γράφετε (το “αυτοπροσδιορισμός” στην πρόταση σας θα μπορούσε να αντικατασταθεί με οτιδήποτε άλλο για πιο άμεσα αστεία ή τρομακτικά αποτελέσματα) προκαλεί τη σάτιρα και συνοψίζει τις ολοκληρωτικές τάσεις αρκετών από τους θιασώτες του “αυτοπροσδιορισμού” (πολύ θα το ήθελαν να θεωρείται “hate speech” οτιδήποτε αντιτείθεται στις απόψεις τους και να κόβεται/τιμωρείται).

    Τέλος, όλα αυτά περί αυτοπροσδιορισμών και διαθεματικοτήτων είναι όροι που εισήχθησαν σχετικά πρόσφατα στη δημόσια συζήτηση και συνδέονται με συγκεκριμένο πολιτικό χώρο. Μήπως η καινούργια απέχθεια που ανακάλυψαν κάποιοι προς τον Αρκά είναι λόγω ιδεολογικών μεταβολών του χώρου στον οποίον “αυτοπροσδιορίζονται” και όχι αλλαγών του Αρκά;

Αφήστε μια απάντηση