σε , ,

O Nick Rezo έβγαλε ένα μελωδικό chill-out άλμπουμ με εκπληκτικές διασκευές

Από Radiohead, Bowie και Morrissey, μέχρι Blondie, A-ha και U2

photomix image 1 4
«Ήθελα να διασκευάσω τραγούδια που βασικά μου αρέσουν λόγω της σύνθεσης, και των μελωδιών και όχι λόγω παραγωγής»

To Coverland που κυκλοφόρησε πριν από μερικούς μήνες, είναι, νομίζω το αγαπημένο μου άλμπουμ με διασκευές έβερ. Ηλεκτρονικά αιθέριο, ακούγεται απ’ την αρχή ως το τέλος ως ένα μελωδικό ημερολόγιο κομματιών που επηρέασαν τον ίδιο, μέσα απ’ το δικό του φίλτρο και τις απόλυτα ταιριαστές γυναικείες φωνές της Melo και της Chloe-Ann που συμμετέχουν στα περισσότερα.

Έχει διασκευάσει (με σειρά εμφάνισης): Pixies, Stone Roses, Radiohead, Cranberries, Morrissey, A-ha, Blondie, David Bowie, Chris Isaac και U2.

Coverland

We and our partners use cookies to personalize your experience, to show you ads based on your interests, and for measurement and analytics purposes. By using our website and our services, you agree to our use of cookies as described in our Cookie Policy.

-Πώς αποφάσισες να κάνεις ένα άλμπουμ με διασκευές;

Ήταν κάτι που ήθελα να κάνω εδώ και χρόνια. Να διασκευάσω μερικά από τα τραγούδια που με σημάδεψαν και με επηρέασαν έντονα. Ήρθε λοιπόν η ώρα και το έκανα.

-Πώς επέλεξες τα κομμάτια;

Τα τραγούδια  πέρα από το γεγονός ότι όλα είναι αγαπημένα, επιλέχθηκαν με βάση τη δυνατή τους σύνθεση. Ήθελα να διασκευάσω τραγούδια που βασικά μου αρέσουν λόγω της σύνθεσης, και των μελωδιών και όχι λόγω παραγωγής.

Μελωδίες που θα ήθελα να τις ακούσω και λίγο αλλιώς, από μία άλλη οπτική.

-Τα ανέβαζες σιγά σιγά, ένα ένα αν δεν κάνω λάθος. Τα ηχογραφούσες και έτσι;

Οι διασκευές φτιάχτηκαν σε βάθος χρόνου ενός έτους. Όποτε ήθελα να κάνω κάποιο διάλειμμα από ό,τι έκανα, έπιανα τις διασκευές. Κάτι σαν break. Όποτε είχα κάποια διασκευή έτοιμη την κυκλοφορούσα. Και όταν φτιάχτηκαν όλες τότε κυκλοφόρησα το full album “Coverland” σαν Nick Rezo.

-Μίλησέ μου για τη διαδικασία. Πώς επέλεξες τις γυναικείες φωνές που συμμετέχουν;

Ο βασικός άξονας ήταν να γίνουν όλες οι διασκευές μέσα σε ένα chillout τοπίο.

Ξεκινούσα πάντα με κάτι απλό, ένα πιάνο, ένα organ, μία κιθάρα ή μία minimal loop και προχωρούσα ενστικτωδώς. Χωρίς πολύ σκέψη.

Όσο αφορά τις φωνές λειτούργησα επίσης αβίαστα και χωρίς πολύ σκέψη. Όταν είχα έτοιμο το ‘σκελετό’ του τραγουδιού πρότεινα σε ανθρώπους που συνεργάζομαι, δοκιμάζαμε και στο τέλος προχωρούσα με ότι λειτουργούσε στο όραμα που είχα. Άλλοτε με πιο γλυκές και μαλακές φωνές, άλλοτε με πιο περίεργες. Σε ένα track έχω τραγουδήσει κι εγώ.

-Ποιο δικό σου κομμάτι θα ήθελες να διασκευαστεί;

Αυτό είναι κάτι που δεν το έχω σκεφτεί ποτέ. Εγώ τις εκτελέσεις των τραγουδιών μου τις έκανα. Αν κάποιος θέλει να κάνει κάποια άλλη εκτέλεση θα ήθελα πολύ να την ακούσω.

Για να πω την αλήθεια δεν είμαι πολύ των διασκευών, προτιμώ τα original. Παρ’όλα αυτά είναι κάποιες διασκευές που είναι πολύ καλύτερες των original, όπως πχ το ‘Song to the siren’ από Cocteau Twins. Ποτέ δεν ξέρεις.

-Είναι εύκολο το να διασκευάσεις κάποιο τραγούδι; Και τι παίζει με τα δικαιώματα;

Είναι δύσκολο όσο και εύκολο. Εξαρτάται από το τι επιδιώκεις. Είναι κάποιοι που απλά βάζουν μία λούπα, δύο-τρία elements και τραγουδούν το τραγούδι ως έχει. Αυτό είναι σχετικά εύκολο αλλά εμένα δεν μου λέει κάτι. Εγώ προτιμώ τη διασκευή που πηγαίνει το original κάπου αλλού. Μία διαφορετική προσέγγιση. Όποια και να ’ναι αυτή.

Όσο αφορά τις άδειες, αν η διασκευή δεν χρησιμοποιεί samples από το original ηχογράφημα και διατηρεί την ίδια σύνθεση, δομή και στίχους, δεν χρειάζεται να πάρεις άδεια. Αν αλλάξεις στίχους, βγάλεις-βάλεις μουσικά μέρη τότε χρειάζεσαι άδεια. Βέβαια, ο συνθέτης έχεις πάντα το ηθικό δικαίωμα να σου απαγορέψει να κάνεις τη διασκευή αλλά αυτό δεν γίνεται σχεδόν ποτέ στην πράξη. Εννοείται ότι το credit του συνθέτη υπάρχει παντού και τα όποια πνευματικά δικαιώματα πηγαίνουν σε αυτόν. Ο εκτελεστής/καλλιτέχνης που κάνει τη διασκευή έχει μόνο τα performing rights που προκύπτουν από τις πωλήσεις και την εκμετάλλευση των master.

-Τι μουσική ακούς τώρα;

Έχω φάει ένα ανεξήγητο κόλλημα με Erik Satie, και πείραξα δύο κομμάτια του.

-Ποια είναι τα σχέδιά σου για το μέλλον;

Αυτή τη στιγμή δουλεύω σε ένα νέο Nick Rezo album που θα έχει τίτλο ‘Meta Cities’ και θα είναι ένα ηλεκτρονικό instrumental soundtrack για τις πόλεις του μέλλοντος.

Παράλληλα ετοιμάζω νέες κυκλοφορίες για τα project Nikonn, Lookla, Kilimantzaro, Barakounta, ενώ έφτιαξα και ένα MIKRO album με νέες εκτελέσεις/reworks των πιο αγαπημένων Mikro τραγουδιών, κάτι που επίσης ήθελα να κάνω εδώ και χρόνια.

Ακολουθήστε τα Μικροπράγματα στο Google News, για άρθρα και κουίζ που θα σας φτιάχνουν τη μερα.
0 Comments
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Τα Μικροπράγματα στο inbox σου!