Όσοι είστε σε αναζήτηση δουλειάς, σίγουρα θα έχετε προσέξει ότι πλέον ο εργοδότης ζητάει να δει τη φωτογραφία σας μαζί με το βιογραφικό σας, κάτι που παλαιότερα φυσικά δε συνέβαινε.
Το ζήτημα της φωτογραφίας με το βιογραφικό συζητιέται εδώ και λίγες ημέρες στο Reddit/Greece φυσικά με χαβαλέ αλλά και ουσιαστικό σχολιασμό.
Το αρχικό πόστ έχει τίτλο:
Ένα μικρό rant για αγγελίες εργασίας που ζητάνε φωτογραφία στο βιογραφικό
“Όχι φίλε που δουλεύεις στο HR της εταιρείας. Αν θες να δεις το πρόσωπο μου να με καλέσεις σε συνέντευξη. Δηλαδή τι; Αν δεν σου αρέσει η φάτσα μου δεν πρόκειται να μου δώσεις ούτε μια ευκαιρία;
Δεν φτάνει που όλοι ζητάνε τρελή προϋπηρεσία λες και θα προσλάβουν μηχανικό για την ΝΑΣΑ, και δίνουν ψίχουλα μισθούς, τώρα θα έχουμε και αυτό;
Ρε δεν με χέζετε λέω εγώ.”
Οι απαντήσεις:
“Σε άλλες χώρες είναι παράνομο να ζητάνε φωτογραφία στο βιογραφικό εκτός αν η θέση είναι καθαρά συσχετιζόμενη με την εμφάνιση (πχ μοντέλο, ηθοποιός κλπ)”
“Ποιος σου είπε ότι εδώ είναι νόμιμο; Απλά υπάρχει ασυδοσία.
Εδώ δεν υπάρχει καμία παρέμβαση στη εργασία καθεαυτή, θα υπάρχει στην αγορά εργασίας;
41% και τα μυαλά στα κάγκελα. (Όχι ότι οι προηγούμενοι που ήταν πιο ευαίσθητοι κάνανε τπτ)”
“Σοβαρά; Εδώ (ΗΒ) αν το κάνει εργοδότης αυτό θα είναι δύσκολο να κάνει argue γιατί σε απέρριψε στο δικαστήριο, ειδικά άμα δεν είσαι λευκός άντρας, οπότε, αν και δεν είναι παράνομο αυτό καθεαυτό, είναι κάτι που οι σωστοί εργοδότες ξέρουν ότι δεν θέλουν με καμιά δύναμη να κάνουν.”
“Γενικά έχουν γίνει μελέτες που έχουν στείλει ρε ίδια βιογραφικά με διαφορετικές φωτογραφίες έχουν δείξει ότι:
Εάν είσαι όμορφος άνδρας και έχεις φωτογραφία τότε παίρνεις πιο πολλές απαντήσεις από το μέσο όρο
Εάν είσαι άσχημος άνδρας παίρνεις λιγότερες απαντήσεις από το μέσο όρο
Εάν είσαι μέτριος εμφανισιακά άνδρας τα αποτελέσματα είναι στο μέσο όρο και λίγο χειρότερα από ό,τι θα ήταν αν δεν έβαζες φώτο (αυτό το τελευταίο δεν έχει μελετηθεί όσο τα υπόλοιπα)
Άμα είσαι γυναίκα έχεις τα καλύτερα αποτελέσματα αν δεν βάζεις φωτογραφία. Σε ορισμένες δουλειές εάν είσαι εμφανίσιμη γυναίκα και έχεις φωτογραφία μπορεί να τα πας χειρότερα απ’ ό,τι αν είσαι μέτρια εμφανισιακά, οπότε γενικά συστήνεται να μην υπάρχει φώτο.
Και να φανταστείς ότι σε κάποιες χώρες συζητάνε να μην υπάρχει ούτε το όνομα ώστε να αποφεύγουν διακρίσεις. Το σκεπτικό είναι ότι δεν πρέπει να με απασχολεί αν είσαι άντρα, γυναίκα, μετανάστης. Αν αυτό που διαβάζω μου αρέσει πρέπει να σε καλέσω για συνέντευξη.”
“Έχω δει αγγελία που ζητάνε γιατρό και γράφει από κάτω ότι βιογραφικά χωρίς φωτογραφία δεν θα αξιολογηθούν”
“Δεν έχω δει ποτέ να ζητάνε φωτογραφία σε βιογραφικό. Επίσης, έχω να δω βιογραφικό χωρίς φωτογραφία πάνω από 10 χρόνια. Προσωπικά, στο δικό μου πάντα είχα φωτογραφία· μου είχαν πει πριν από 20 χρόνια ότι αν τα υπόλοιπα δεν έχουν (που τότε δεν είχαν), το να βάλεις μια φωτογραφία σε κάνει αμέσως πιο προσιτό και ανθρώπινο από ένα PDF.
Αλλά, από την άλλη, ναι, το περιθώριο για κατάχρηση είναι μεγάλο, όπως επίσης και για διακρίσεις. Είχε γίνει μια έρευνα στην Αμερική που βρήκε ότι αν το όνομα ακουγόταν σαν παραδοσιακό όνομα μαύρων (Isaiah Washington), τότε τους καλούσαν 30-50% λιγότερο απ’ ό,τι το ίδιο βιογραφικό με “κλασικό” όνομα λευκού (Jeffrey McAndrews) (ονόματα τυχαία όπως μου ήρθαν). Άρα, ίσως έχει κάποιο νόημα με κάποιον τρόπο να μπορεί κανείς να προστατευτεί και από αυτό.”
Εσάς ποια είναι η γνώμη σας όσον αφορά τις φωτογραφίες στα βιογραφικά;



