Στην εκπομπή «Τι λέει» μίλησε ο Γιάννης Ζουγανέλης όπου μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στο μεταναστευτικό πρόβλημα της χώρας μας. Ο γνωστός ηθοποιός και μουσικός μοιράστηκε με τους τηλεθεατές ένα περιστατικό ανάμεσα στον ίδιο και έναν μετανάστη έπειτα από ερώτηση της δημοσιογράφου για το πώς βλέπει ο ίδιος το θέμα της μετανάστευσης στην χώρα μας.
Ο μετανάστης που ζήτησε χούμους
Ο Γιάννης Ζουγανέλης, αρχικά, έκανε μια σύγκριση ανάμεσα στους Έλληνες μετανάστες μ’ αυτούς που, όπως ο ίδιος είπε, βλέπουμε εδώ και φιλοξενούμε, υποστηρίζοντας ότι ο Έλληνας μετανάστης δεν είναι βίαιος όπως αυτοί που έρχονται στην Ελλάδα…
Να πω μια αλήθεια, ο Έλληνας μετανάστης δεν έχει καμία σχέση με τους μετανάστες που βλέπουμε εδώ πέρα και φιλοξενούμε εμείς. Καμία σχέση! Να σε φιλοξενήσω αλλά να μου πατήσεις το κεφάλι μέσα στο σπίτι μου; Όχι, δεν το θέλω.
Ο Γιάννης Ζουγανέλης αναφέρθηκε ταυτόχρονα και σε ένα περιστατικό το οποίο έζησε με ένα μετανάστη. Ο γνωστός καλλιτέχνης συμμετείχε εθελοντικά στη διανομή φαγητού των μεταναστών στη χώρα μας και ήταν υπεύθυνος για τη διανομή της σαλάτας. Μέχρι που κάποιος πρόσφυγας του ζήτησε κάτι που τον νευρίασε
Πρέπει κάποια στιγμή να λέμε την αλήθεια. Τσακώθηκα με μετανάστη γιατί όταν τους πήγαμε κάποια στιγμή για να φάνε, εγώ ήμουν αυτός που επιλέχθηκε για να μοιράζω σαλάτες και ένας μου την πετάει και μου λέει «χούμους». Ε, του την έφερα στο κεφάλι! Δεν καταλαβαίνω Χριστό»!
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ
Peoplegreece.com: Ο Γιάννης Ζουγανέλης για τους μισθούς της ΕΡΤ και το μεταναστευτικό
Uploaded by Olivem ediagr on 2018-12-19.
Τι είναι το χούμους που τσάτισε τον Ζουγανέλη;
To χούμους είναι μια κρεμώδης σαλάτα, που χρησιμοποιείται στην Μέση Ανατολή ως συνοδεία του ψωμιού ή αραβικής πίτας σε ρόλο ορεκτικού και αποτελεί μια από τις δημοφιλέστερες σαλάτες στον Αραβικό κόσμο. Παραδοσιακά παρασκευάζεται από ταχίνι και ρεβίθια, λεμόνι και ελαιόλαδο με την προσθήκη διάφορων καρυκευμάτων και σερβίρεται σε βαθύ πιάτο με λάδι και ρίγανη, ενώ στο Ισραήλ την θέση της ρίγανης την έχει πάρει το ζάταρ.
Καμιά φορά οι επιλογές των ανθρώπων, ναι ακόμα και αυτών που πεθαίνουν της πείνας, δε γίνονται με βάση τη γεύση αλλά τη συνήθεια, την παράδοση και τη θρησκεία. Η τροφή εξάλλου εκτός από ανθρώπινη ανάγκη επιβίωσης είναι και κουλτούρα απ’ όποια χώρα και αν προέρχεσαι.
*ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
»Κέρασε τονε» – O Μιχάλης Στρατάκης απ’ την Κρήτη έγραψε ένα απ’ τα πιο ωραία status της χρονιάς
”Καμιά φορά οι επιλογές των ανθρώπων, ναι ακόμα και αυτών που πεθαίνουν της πείνας, δε γίνονται με βάση τη γεύση αλλά τη συνήθεια, την παράδοση και τη θρησκεία. Η τροφή εξάλλου εκτός από ανθρώπινη ανάγκη επιβίωσης είναι και κουλτούρα απ’ όποια χώρα και αν προέρχεσαι.”
Δεκτόν, όμως όταν δεν σου αρέσει κάτι δεν χρειάζεται να το πετάξεις. Μπορείς απλά και ευγενικά να μην το φας ή να το επιστρέψεις. (Υποθέτοντας βέβαια ότι τα πράγματα έγιναν πράγματι έτσι όπως τα παρουσιάζει ο Ζουγανέλης)
Δεν του πήγε χοιρινό, το ξέρουν και οι πέτρες στα catering ότι δεν βάζουν χοιρινό σε μουσουλμάνους. Η Δύση φροντίζει να μαθαίνει για τους ξένους και να τους σέβεται. Εκεινοι όμως, ιδίως οι μουσουλμάνοι, έχουν αποδείξει ότι δεν μπορούν να σεβαστούν και να αφομοιωθούν στη Δύση.
Η δε σύγκριση χοιρινό – σαλάτα είναι παντελώς άστοχη! Το χοιρινό είναι θέμα θρησκευτικής απαγόρευσης, δεν έχουν αντίστοιχη εντολή για τη σαλάτα! Ελεος με την υποστήριξη των απολίτιστων!
Μπραβο στο Ζουγανέλη που δε φοβήθηκε να το δηλώσει! (φυσικά μπράβο και για τη φιλανθρωπική του δραστηριότητα).
Ε, όχι! Είμαι κι εγώ μετανάστης σε χώρα της βόρειας Ευρώπης με πολλούς μετανάστες. Και δεν συμπεριφέρεται το ίδιο ο Ευρωπαίος μετανάστης με τον άραβα μετανάστη στην ευρωπαϊκή χώρα υποδοχής. Εμείς θεωρούμε υποχρέωσή μας να ενταχθούμε και να αφομοιωθουμε. Αυτοί μαθαίνουν πως έχουν μόνο δικαιώματα και όχι υποχρεώσεις. Ανέχονται τους ντόπιους όσο τους έχουν ανάγκη. Μόλις αποκτήσουν χαρτιά και ίσα δικαιώματα απαιτούν. Μόνο απαιτούν. Απαιτούν να συμπεριφέρομαι εγώ στη χώρα μου στα όρια που επιτρέπει η δική τους κουλτούρα ή θρησκεία. Αλλιώς είμαι ο άπιστος που μαθαίνουν να μισούν. Με τραγικές συνέπειες όταν έρθει η δεύτερη ή η τρίτη γενιά.… Διαβάστε περισσότερα »
Μπράβο, πες τα! Φοβόμαστε να πούμε την αλήθεια μη μας πουν ισλαμοφοβικούς.
Αυτο το γεγονος δηλαδη (αν οντως ειναι γεγονος), φωτογραφιζει την ιδιοσυγκρασια ολων των προσφυγων; Γιατι παλιοχαρακτηρες υπαρχουν παντου. Δεν ειναι λογικο σε ενα πληθος να περιμενεις να ειναι ολοι με το σεις και με το σας, οποιοι και να ειναι
Δεν είναι το πρώτο περιστατικό που ακούω, ούτε το τελευταίο θα είναι. Έχει να κάνει με την κουλτούρα και με την ιδέα ότι έχουν την ανοχή του κόσμου.
1) αυτή η διαμονή φαγητού, πόσων αστέρων είναι;
2) Κουλτούρα είναι επίσης να είσαι ευγενής όταν σου ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ κάτι. Αν δεν το θες, δεν το τρως. Βέβααι εσύ περιμένεις κουλτούρα από Ισλαμιστές;
3) Αν δεν τους αρέσει το φαγητό, υπάρχει και το ξύδι. Μπορούν επίσης να πάνε σε τόσες άλλες χώρες που θα τους προσφέρουν χούμους.
Ο Ζουγανέλης γενικά μου είναι αντιπαθής. Παρόλα αυτά, τον παραδέχομαι γιατί δεν φοβήθηκε να πει την εμπειρία του, αληθή ή όχι. Είναι ο πρώτος διάσημος που αναφέρει τέτοιο σκηνικό. Το έχω ακούσει δεκάδες φορές από άτομα που γνωρίζω προσωπικά στο νησί που μεγάλωσα και έχει βουλιάξει από μετανάστες και πρόσφυγες. Χωριά και σωματεία κάνανε φαγητό και τα διανέμανε στους πρόσφυγες και μετανάστες, όπου πολλοί το πέταξαν γιατί δεν τους άρεσε κλπ. Συγγνώμη, αλλά όταν πας σε μια χώρα όπου είναι σε άθλια οικονομική κατάσταση και σου προσφέρουν φαγητό εθελοντικά συνάνθρωποι σου, δεν απαιτείς γκουρμέ. Παίρνεις αυτό που σου δίνουν ή… Διαβάστε περισσότερα »
Δύο λόγια για το “υστερόγραφο” του κειμένου το οποίο στάζει κορεκτιλά και εν τέλει είναι εκνευριστικό: το χούμους είναι στοιχείο της πολιτιστικής κουζίνας της ανατολής. Σύμφωνοι. Άρα, σύμφωνα με τον αρθρογράφο, αντίστοιχα, ένας Ιταλός πρέπει να απαιτεί παντού μακαρονάδες, ένας Έλληνας χωριάτικη; Και οφείλουμε οι υπόλοιποι να το σεβαστούμε; Επίσης, το χούμους είναι θρησκευτική επιταγή αντίστοιχη του χοιρινού;
Ένα σχόλιο για τα πιο πάνω σχόλια: Σύμφωνα τουλάχιστον με την αφήγηση του Ζουγανέλη δεν ήταν ο μετανάστης που ήταν αγενής αλλά ο Ζουγανέλης που “του έφερε στο κεφάλι” την σαλάτα. Μπορεί την μέρα εκείνη να σέρβιραν και χούμους αλλά να τελείωσε, μπορεί να άκουσε κάπου ότι σέρβιραν, μπορεί οτιδήποτε, έκανε μια ερώτηση για το αν υπάρχει χούμους (γενικά όταν μιλάς υποτιποδώς μια γλώσσα ακούγεται συχνά σαν αγένεια χωρίς να υπάρχει τέτοια πρόθεση), και του απάντησαν με αγένεια. Τι εντύπωση θα έχει αυτός ο άνθρωπος μετά? Όσο για τα σχόλια σχετικά με μουσουλμάνους στην Ευρώπη και την εύκολη ή όχι… Διαβάστε περισσότερα »