σε , ,

7 επικίνδυνες για τον εγκέφαλο συνήθειες που πρέπει να κόψεις αμέσως

Πολλές είναι δύσκολο να τις κόψουμε, αλλά πρέπει: μπορεί να προκαλέσουν ανεπανόρθωτες ζημιές

Σίγουρα όλοι μας θέλουμε να απενεργοποιούμε μια στο τόσο τους εγκεφάλους μας πίνοντας μερικά ποτηράκια κρασί, με το να κοιμόμαστε μερικές ώρες περισσότερο ή χαζεύοντας στην τηλεόραση. Αλλά, σύμφωνα με το Health and Human Research, ο τρόπος ζωής μας μπορεί να είναι επικίνδυνος για την υγεία του εγκεφάλου μας, ακόμη και όταν η σύνδεση δεν είναι προφανής.

Συνήθειες οι οποίες αρνούνται στον εγκέφαλό μας σημαντικά θρεπτικά συστατικά ή καταστρέφουν με γρήγορο ρυθμό τα εγκεφαλικά μας κύτταρα, μας κάνουν πιο ευάλωτους σε ψυχικές διαταραχές όπως η κατάθλιψη και το άγχος, αλλά και σε σωματικές ασθένειες όπως Αλτζχάιμερ, εγκεφαλικό επεισόδιο, επιληψία, ακόμη και καρκίνο.

Δεν είναι δύσκολο να ξεχνάμε ότι,ακόμη και όταν το μυαλό μας ξεκουράζεται, ο εγκέφαλος μπορεί να υποφέρει. Και από τη στιγμή που οι ψυχικές διαταραχές οφείλονται σε μεγάλο βαθμό σε γενετικά χαρακτηριστικά, η διατροφή και ο τρόπος ζωής παίζουν σπουδαίο ρόλο στο πόσο σωστά ρυθμισμένη και ήρεμη είναι η λειτουργία του εγκεφάλου σου.

Οι παρακάτω είναι επτά συνήθειες οι οποίες κάνουν κακό στον εγκέφαλό σου. Αν τις σταματήσεις, και σε συνδυασμό με τις συμβουλές του γιατρού σου, μπορεί να δεις τεράστια διαφορά στην ψυχική και σωματική σου υγεία.

1. Το να μην τρως πρωινό

Υπάρχει λόγος που το πρωινό θεωρείται το πιο σημαντικό γεύμα. Το να μην παίρνεις πρωινό μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα χαμηλό ζάχαρο και αυτό είναι καταστροφικό για τον εγκέφαλο, ειδικά αν συμβαίνει συχνά. Ο εγκέφαλος χρησιμοποιεί περισσότερη ενέργεια από κάθε άλλο όργανο και καταναλώνει μέχρι και το 20% της γλυκόζης που υπάρχει στον οργανισμό κάθε μέρα.

Σχεδόν τα 2/3 της ενέργειας που καταναλώνει ο εγκέφαλος χρησιμοποιείται για να βοηθήσει τους νευρώνες να στέλνουν σήματα στον υπόλοιπο οργανισμό. Το υπόλοιπο 1/3 προορίζεται για την διατήρηση και τη φροντίδα των κυττάρων. Κανονικά, το να αρνείσαι στον εγκέφαλό σου αρκετή τροφή προκαλεί έλλειμμα στο ενεργειακό του απόθεμα  και θα συνειδητοποιήσεις πως γίνεται λιγότερο αποκριτικός στα ερεθίσματα. Χωρίς να το ξέρεις, τα εγκεφαλικά σου κύτταρα θα χάσουν την φροντίδα που χρειάζονται για να είναι υγιή και θα νεκρώσουν γρήγορα.

2. Έλλειψη ύπνου

Λογικά δεν σου προκαλεί έκπληξη ότι εάν δεν κοιμηθείς αρκετά την επόμενη μέρα θα νιώθεις βαρύς και δεν θυμάσαι εύκολα. Ο λόγος είναι ότι ο ανεπαρκής ύπνος στερεί από τους νευρώνες σου την ικανότητα να λειτουργούν σωστά. Αυτό οδηγεί σε νοητικά λάθη που μπορεί να επηρεάσουν τη δουλειά και τις σχέσεις σου. Αλλά πέρα από αυτό, οι αισθήσεις σου και τα αντανακλαστικά σου ατονούν, πράγμα που σημαίνει ότι είναι πιο εύκολα να πάθεις κάποιο ατύχημα.

Η χρόνια ανεπάρκεια ύπνου μπορεί να κάνει αυτές τις παρενέργειες μόνιμες. Έτσι, την επόμενη φορά που θα σκεφτείς ότι δεν σε φτάνει ο χρόνος για να κοιμηθείς αρκετά, θυμήσου ότι εάν δεν κάνεις προτεραιότητα τον ύπνο σου δεν θα αποδώσεις το μέγιστο. Κοιμήσου σωστά και θα καταφέρεις περισσότερα πράγματα σε λιγότερο χρόνο την επόμενη μέρα.

3. Πολυφαγία

Οι έρευνες δείχνουν μία απρόσμενη συσχέτιση ανάμεσα στη παχυσαρκία και την άνοια. Τα αίτια είναι ασαφή, αλλά οι ερευνητές υποψιάζονται ότι η παχυσαρκία εμφανίζεται όταν το φαγητό που τρώμε δεν έχει αρκετά θρεπτικά συστατικά, με αποτέλεσμα να τρώμε πάρα πολύ ώστε να ικανοποιήσουμε τις ανάγκες του οργανισμού μας για βιταμίνες και μέταλλα. Συνεπώς, ακόμη και αν τρως πολύ, ο εγκέφαλός σου μπορεί να πεινάει.

4. Κάπνισμα

Πολλές έρευνες έχουν γίνει πάνω στις ζημιογόνες συνέπειες του καπνίσματος, οπότε μπορούμε να καταλάβουμε αυτή τη συσχέτιση πολύ εύκολα. Το κάπνισμα καταστρέφει τις μεμβράνες των κυττάρων και και τη βιωσιμότητα των νεύρων στις περιοχές του εγκεφάλου οι οποίες ελέγχουν την ισορροπία, τον συντονισμό και τις κινητικές ικανότητες. Επίσης, φθείρει τον φλοιό, όπου συμβαίνουν διεργασίες όπως η γλώσσα, η μνήμη και η αντίληψη.

Το να το κόψεις άμεσα είναι σημαντικό τόσο για την υγεία σου συνολικά όσο και την υγεία του εγκεφάλου σου. Ωστόσο, κάποια ζημιά έχει ήδη γίνει. Οι ερευνητές έχουν ανακαλύψει ότι η διακοπή του καπνίσματος μπορεί να αποκαταστήσει το χαμένο πάχος του φλοιού, αλλά ακόμη και οι καπνιστές που δεν έχουν καπνίσει για πάνω από 25 χρόνια έχουν λεπτότερο φλοιό από αυτούς που δεν έχουν καπνίσει ποτέ.

5. Αφυδάτωση

Τα σώματά μας αποτελούνται κατά 70% από νερό, οπότε είναι πολύ σημαντικό για όλες τις σωματικές μας λειτουργίες συμπεριλαμβανομένων και των εγκεφαλικών λειτουργιών. Η επίδραση της αφυδάτωσης στον εγκέφαλο συμβαίνει πολύ γρήγορα και οι ερευνητές αναφέρουν ότι μόλις δύο ώρες σκληρής άσκησης χωρίς νερό μπορούν να προκαλέσουν διανοητική εξασθένιση. μελέτες αποκάλυψαν ότι η αφυδάτωση επηρεάζει λειτουργίες όπως η λύση σύνθετων προβλημάτων, ο συντονισμός και κυρίως η προσοχή.

Δεν χρειάζεται να αγχώνεσαι για το πόσο νερό ακριβώς πρέπει να πίνεις κάθε μέρα, απλά δώσε σημασία στη δίψα σου, η οποία είναι τέλειος δείκτης του πόσο νερό χρειάζεσαι. Προσπάθησε να πίνεις νερό ανά τακτά χρονικά διαστήματα για να κρατήσεις τα επίπεδα σταθερά και τον εγκέφαλό σου ικανοποιημένο.

6. Πολλή ζάχαρη

Το σώμα μας και ο εγκέφαλός μας χρειάζονται ζάχαρη για να λειτουργήσουν, αλλά τα φαγητά που τρώμε στις μέρες μας περιέχουν πάρα πολλή. Όταν καταναλώνεις πάρα πολύ ζάχαρη τακτικά τα κύτταρά σου, συμπεριλαμβανομένων αυτών του εγκεφάλου, βρίσκονται σε μια φάση χρόνιας φλεγμονής.

Αυτό επηρεάζει την ικανότητα του οργανισμού σου να απορροφήσει σημαντικά θρεπτικά συστατικά από το φαγητό. Στο τέλος, θα έχεις μεγαλύτερο κίνδυνο να πάθεις άνοια και και έναν μικρότερο ιππόκαμπο, το μέρος του εγκεφάλου που διαχειρίζεται τη μνήμη.

7. Άγχος

Τέλος, το χρόνιο άγχος και στρες μπορεί να έχει κακή επίδραση σε όλο σου το σώμα. Το περιστασιακό άγχος είναι στην πραγματικότητα κάτι καλό καθώς προετοιμάζει τον οργανισμό σου να παλέψει ή να να ξεφύγει από έναν κίνδυνο, αλλά όταν ο τρόπος ζωής σου περιλαμβάνει συνεχώς το στρες η ορμόνη κορτιζόλη συσσωρεύεται στο εγκέφαλο και προκαλεί χρόνια ζημιά.

Δεν καταστρέφει απλώς εγκεφαλικά κύτταρα, αλλά μπορεί να συρρικνώσει και τον εγκέφαλο. Όταν αυτή η επίδραση της συρρίκνωσης φτάσει στον προμετωπιαίο φλοιό, η ικανότητά σου να μαθαίνεις και να θυμάσαι επηρεάζεται. Πρέπει οπωσδήποτε να βρεις έναν τρόπο να χαλαρώσεις πριν αν είναι πολύ αργά.

*ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

ΤΕΣΤ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ: Πόσο αγχώδης τύπος είσαι στα αλήθεια;

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ?

0 points
Upvote Downvote
[instagram-feed]

Ενα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Αφήστε μια απάντηση