σε ,

Δεν υπάρχει μόνο η Αθήνα – Το πρόβλημα του ΟΑΣΘ εν μέσω κορωνοϊού

Επιδεικτική παρατεταμένη αμέλεια των αρμοδίων και νέα μέτρα ενώ δεν εφαρμόζονται καν τα παλιά

Screenshot 1 4
(Εurokinissi)

Συχνά διαβάζουμε για το πόσο αργούσαν τα δρομολόγια στην Αθήνα, δικαίως ο υπουργός Μεταφορών κ. Καραμανλής έφαγε κράξιμο μέχρι που ανακοίνωσε 655 άμεσες προσλήψεις στη ΣΤΑΣΥ και την ΟΣΥ, ώστε να μετακινούνται καλύτερα οι Αθηναίοι. Να σημειωθεί ότι τον περασμένο μόλις μήνα δόθηκε έκτακτη επιχορήγηση 31 εκατομμυρίων ευρώ στις συγκοινωνίες της Αθήνας λόγω κορωνοϊού.

Καλά έκαναν. Με τη Θεσσαλονίκη όμως τι παίζει; Τα λεωφορεία περνούν πάρα πολύ σπάνια, και πολλά απ’ τα τα «διπλά» οχήματα έχουν αντικατασταθεί από μονά και σαφώς μικρότερα. Μου κάνει εντύπωση πως το υπουργείο νοιάστηκε μόνο για την ΣΤΑΣΥ και την ΟΣΥ κι οι επιχορηγήσεις πήγαν μόνο εκεί, ενώ ψάχνοντας νέες δηλώσεις του υπουργού -έστω με υποσχέσεις- για βελτίωση της κατάστασης του ΟΑΣΘ έπεσα σε τοίχο.

Δημοσιεύω μια ανοιχτή επιστολή που μας έστειλε η κυρία Ελένη Καρακοζίδου:

Κυρίες / κύριοι αρμόδιοι για την καθημερινή, έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση των πολιτών,

από τον Δεκέμβριο του 2019 είχε ξεκινήσει μία συλλογική προσπάθεια των πολιτών της Θεσσαλονίκης για γνωστοποίηση του τρομερού συγκοινωνιακού προβλήματος της δημόσιας αστικής μετακίνησης των πολιτών και για την άμεση επίλυση του προβλήματος. Την περίοδο του Ιανουαρίου 2020 είχε ολοκληρωθεί η συλλογική προσπάθεια των πολιτών και τα αποτελέσματα παρουσιάστηκαν λεπτομερώς σε μία εκτενή περιγραφική έκθεση που απεστάλη σε όλους τους δημάρχους του Ν. Θεσσαλονίκης, στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, στον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης, στην Περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας, στο Υπουργείο Μεταφορών και σε άλλους φορείς (βλ. αναλυτικά σσ. 3-4 της περιγραφικής έκθεσης).

Ήδη από τότε υπερτονίστηκε το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν καθημερινώς οι Θεσσαλονικείς, αναγκαζόμενοι να υφίστανται τις άκρως ανυπόφορες και ανθυγιεινές συνθήκες της δημόσιας μετακίνησης. Ακόμη και την περίοδο αυτή, παρόλο που βρισκόμαστε εν όψει της πανδημίας που έχει προκληθεί από τον ιό COVID-19, οι συνθήκες της αστικής συγκοινωνίας παραμένουν επικίνδυνες για τη δημόσια υγεία, λόγω της αδιαφορίας των αρμοδίων να κινητοποιηθούν για το κοινό καλό. Η απραγία αυτή καταγγέλεται και χαρακτηρίζεται άκρως εγκληματική, καθώς αντιβαίνει στα πρωτόκολλα που έχουν καταρτιστεί, θέτοντας την υγεία των πολιτών σε υψηλό κίνδυνο.

Υπενθυμίζεται ότι ήδη από τις 28 Ιανουαρίου 2020, πριν η χώρα μας έρθει αντιμέτωπη με τον COVID-19 που πλέον μαστίζει όλα τα έθνη, είχαν γνωστοποιηθεί και καταγγελθεί οι επικίνδυνες συνθήκες της αστικής μετακίνησης των πολιτών. Μάλιστα, είχε διενεργηθεί εμπεριστατωμένη μελέτη που διερεύνησε λεπτομερώς τις απόψεις των πολιτών για τον Οργανισμό Αστικής Συγκοινωνίας Θεσσαλονίκης μέσω ενός κατάλληλα σχεδιασμένου ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου. Συγκεντρώθηκαν, επίσης, χιλιάδες επώνυμες ηλεκτρονικές υπογραφές των πολιτών μέσω ηλεκτρονικού ψηφίσματος πολιτών από την πλατφόρμα Avaaz, που αναγνωρίζουν την τραγικότητα του προβλήματος της δημόσιας αστικής μετακίνησης και διαμαρτύρονται για την διεκδίκηση αξιοπρεπών και πρωτίστως ασφαλών συνθηκών μετακίνησης.

Οφείλεται να επισημανθεί ότι οι συνθήκες της αστικής μετακίνησης, παρά την εκχώρηση περεταίρω συγκοινωνιακού έργου από τον ΟΑΣΘ στο ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, Σερρών, Κιλκίς και Χαλκιδικής, παραμένουν στον ίδιο βαθμό δυσμενείς και επικίνδυνες για την υγεία των πολιτών, και δη την περίοδο που διανύουμε, λόγω της πανδημίας που έχει προκύψει από την εμφάνιση του ιού COVID-19. Παρόλο που καταβλήθηκε επίσημη συλλογική προσπάθεια και την επίσημη γνωστοποίηση των αποτελεσμάτων της εμπεριστατωμένης έρευνας στους αρμόδιους φορείς και στα φυσικά πρόσωπα (βλ. σσ. 3-4 της περιγραφικής έκθεσης), ο λαός της Θεσσαλονίκης εξακολουθεί να εισπράττει την αδιαφορία που επιδεικνύουν οι κύριοι υπεύθυνοι για την ασφάλεια των πολιτών. Και ενώ έχουν παρέλθει περισσότεροι από έξι (6) μήνες που έχουν ενημερωθεί επίσημα οι φορείς και τα πρόσωπα, δεν έχει προκύψει ουδεμία ανταπόκριση ούτε για τα τυπικά, αντιβαίνοντας πλήρως στην ισχύουσα νομοθεσία, σύμφωνα με την οποία οι δημόσιες υπηρεσίες υποχρεούνται να ανταποκρίνονται στα αιτήματα μέσα σε ορισμένη προθεσμία, όχι μεγαλύτερη των 60 ημερών (άρθρο. 10 παρ. 3 του Συντάγματος).

Η πληθώρα ερωτημάτων που κατατίθενται από τους πολίτες μέσω ιδιωτικών συνομιλιών προς τη σελίδα «Ψήφισμα ΟΑΣΘ: Ενημέρωση κατοίκων Ν. Θεσσαλονίκης» στο Facebook που δημιουργήθηκε κατά την έναρξη της συλλογικής προσπάθειας, αποδεικνύει την ανάγκη τους να δικαιωθούν για τον αγώνα που έχει καταβληθεί και να εισακουστούν, επιτέλους, αισθανόμενοι αποτελεσματική βελτίωση των συνθηκών της καθημερινής δημόσιας αστικής μετακίνησής τους. Διεκδικείται το αυτονόητο: Η ασφαλής μετακίνηση των πολιτών και κυρίως την περίοδο αυτή που διανύουμε την πρωτόγνωρη έξαρση της πανδημίας.

Η εξαθλίωση των πολιτών της Θεσσαλονίκης τίθεται για ακόμη μια φορά στο προσκήνιο και η επικινδυνότητα της απραγίας αυτής πλέον μεγιστοποιείται λόγω της πανδημίας που απειλεί καθημερινώς τους πολίτες. Ο συνωστισμός που επικρατεί εντός των οχημάτων αποτελεί υγειονομική βόμβα για τους πολίτες. Υπενθυμίζεται, μάλιστα, ότι σύμφωνα με τα στοιχεία του ΕΟΔΥ, η πόλη της Θεσσαλονίκης χαρακτηρίζεται από υψηλή επικινδυνότητα λόγω των αυξημένων κρουσμάτων COVID-19 που εντοπίζονται καθημερινά. Πρέπει επιτέλους να συνειδητοποιήσουν οι υπεύθυνοι ότι με την παρατεταμένη απραγία που εκδηλώνουν, θέτουν καθημερινά χιλιάδες ανθρώπους σε κίνδυνο.

Ήδη έχουν ζητηθεί τα ονόματα και τα επώνυμα των υπαλλήλων που χρεώθηκαν αρχικώς την αναφορά, καθώς και των διευθυντών αυτών, προκειμένου να καταγγελθεί η μη ανταπόκριση των δημόσιων υπηρεσιών εντός του χρόνου που ορίζεται από τον νόμο. Κατόπιν της υποχρεωτικής γνωστοποίησης αυτών, αναμένεται να ακολουθήσουν οι απαραίτητες διαδικασίες προκειμένου να επιβληθούν οι προβλεπόμενες κυρώσεις κατά των δημόσιων υπηρεσιών και των υπαλλήλων που χρεώθηκαν την υπόθεση, όπως ορίζεται από την ισχύουσα νομοθεσία (άρθρο 10, παράγραφος 3 του Συντάγματος).

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί, μπορείτε να δείτε την περιγραφική έκθεση, όπως αυτή συντάχθηκε και απεστάλη στους παραλήπτες της.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΤΙΚΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ – ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2020.pdf

No Description

 

Η φόρμα συμπλήρωσης του ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου και του ηλεκτρονικού ψηφίσματος πολιτών παραμένουν διαθέσιμες και η συλλογή δεδομένων συνεχίζεται.

Σύνδεσμος ηλ. ψηφίσματος πολιτών

Σύνδεσμος ηλ. ερωτηματολογίου

Ακολουθήστε τα Μικροπράγματα στο Google News, για άρθρα και κουίζ που θα σας φτιάχνουν τη μερα.
3 Comments
παλαιότερα
νεότερα δημοφιλέστερα
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια
terpalinios
terpalinios
3 χρόνια πριν

Ντροπή, ντροπή, ο ΟΑΣΘ αναγεννήθηκε επί προεδρίας Παππά του μεγάλου γεννήτορα του ιδρυτή της ελληνικής ΝΑΣΑ,πόσο μικροπρεπείς γίνεστε;

Ιδιωτικοποίηση τώρα.

toosmall
toosmall
3 χρόνια πριν
Απάντηση σε  terpalinios

Προς Θεού όχι ιδιωτικοποίηση σε περιόδους σαν αυτές που ζούμε. Είδαμε τη λήψη μέτρων προστασίας και στον ιδιωτικό τομέα. Το αυξημένο κόστος των απαραίτητων μέτρων κανείς δεν θέλει να το αναλάβει.
Ενίσχυση των γραμμών ναι, εκσυγχρονισμός ναι, διαφάνεια ναι, κάθαρση ναι.
Και αργότερα ας συζητήσουμε και για *υγιή* ιδιωτικοποίηση.

konstantinos konstant.
konstantinos konstant.
3 χρόνια πριν

Παραφράζοντας Αντουανέτα (μύθος) : γιατί διαμαρτύρονται οι Θεσσαλονικείς; αφού δεν τους αρέσει ο ΟΑΣΘ ας χρησιμοποιούν το ΜΕΤΡΟ (sorry στους Θεσσαλονικείς, δεν μπόρεσα να κρατηθώ να μην trollαρω 🙂

Τα Μικροπράγματα στο inbox σου!