Μενού

Γιατί είναι *έτσι* το νέο λογότυπο του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης;

To σκεπτικό πίσω απ’ το νέο λογότυπο που σχεδίασε το δημιουργικό γραφείο MNP

Τον Νοέμβριο που μας πέρασε, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου είχε την καλύτερη οπτική ταυτότητα απ’ όλες τις δεκαετίες που πηγαίνω. Το κάδρο που αιχμαλώτιζε κινηματογραφικά σουρεαλιστικές, συχνά αθέατες όψεις της Θεσσαλονίκης αλλά και τα βιντεάκια που προβάλλονταν πριν τις ταινίες, έδιναν μια εξαιρετική weird wave νότα στο Φεστιβάλ.

Τώρα παρουσιάστηκε και το νέο λογότυπο.

Δείτε το gif: 

Το σκεπτικό πίσω απ’ το νέο λογότυπο που έχει σχεδιαστεί από το δημιουργικό γραφείο MNP:

 «Το νέο λογότυπο του φεστιβάλ, το οποίο, όπως και το παλιό, έλκει την καταγωγή του από τον ήλιο/αστέρι της Βεργίνας, αποκτά κίνηση κι αυτή η κίνηση ενισχύει την εξωστρέφειά του.

Γίνεται ένα σύμβολο πιο οργανικό, πιο φωτεινό, πιο αιχμηρό και πιο ευέλικτο, το οποίο θυμίζει το κλείστρο της φωτογραφικής μηχανής. 

Το λεκτικό κομμάτι, η τυπογραφία, αποκτά ενεργό και καθοριστικό πια ρόλο στη σύνθεση του λογοτύπου, καθώς η θέση των γραμμάτων ορίζει ένα παραλληλόγραμμο σχήμα που παραπέμπει σε ένα κινηματογραφικό κάδρο.

Αυτά τα δύο στοιχεία λοιπόν, το φως και το κάδρο, συνδυάζονται για να φωτίσουν και να χωρέσουν μέσα τους ό,τι αξίζει. Απόψεις, ιστορίες, μυθοπλασίες, ψέματα, αγάπη, βία, θάλασσες, τίτλους, ταινίες, τα πάντα.»

 

 

*Δείτε παρακάτω και τις προσαρμογές του νέου λογοτύπου για το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, καθώς και το Μουσείο Κινηματογράφου.

Γνώμες;