σε ,

Καθώς η Θεσσαλονίκη γέμισε πολύχρωμα ελεφαντάκια, τι περιμένουμε απ’ τη φετινή ΔΕΘ;

Το ετήσιο εμπορικό γεγονός της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης μάχεται για να ανακτήσει την παλιά του αίγλη

Με μια πόλη στολισμένη με πολύχρωμη ελεφαντάκια, που αποτελούν το φετινό σήμα κατατεθέν της 84ης ΔΕΘ και παραπέμπουν στην τιμώμενη χώρα, την Ινδία, το μεγάλο ετήσιο εμπορικό γεγονός της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης μάχεται να αποκτήσει την παλιά του αίγλη και να καταστεί ο μεγαλύτερος εκθεσιακός φορέας όλων των Βαλκανίων.

EUROKINISSI

EUROKINISSI

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ-Helexpo, κ. Κυριάκος Ποζρικίδης, μας προσκαλεί σε ένα πολύχρωμο γεγονός με εμπορικές, οικονομικές και κοινωνικές προεκτάσεις που αναδιαμορφώνει την εικόνα της πόλης και την αναδεικνύει ως ένα ισχυρό τουριστικό προορισμό.

– Η φετινή ΔΕΘ ξεκινά με το τρίπτυχο καινοτομία, επιχειρηματικότητα και πολιτισμό. Δώστε μας ένα σχόλιο για το καθένα.

Να βάλω ακόμα έναν ακόμα άξονα, την τιμώμενη χώρα που είναι η Ινδία. Εκεί, συμπεριλαμβάνεται και η Νέα Ινδία που είναι το μότο της ινδικής συμμετοχής και θέλει να κοινωνήσει την τεχνολογία, την καινοτομία, τη νέα βιομηχανία και οικονομία. Η καινοτομία αποτελούσε πάντα ένα από τα ζητούμενα στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης και γι’ αυτό συνεχίζουμε την προσπάθεια της ψηφιακής Ελλάδας με 300 πλέον startup νεοφυείς επιχειρήσεις, πολλές εκδηλώσεις, business agents, workshops, innovations hubs και φυσικά για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη, πιλοτικά, το δίκτυο 5ης γενιάς, 5G.

Επιχειρηματικότητα, με πάνω από 40 επιμελητήρια και βραβεία και 450 επιχειρήσεις από 52 περιοχές της Ελλάδας και αναρίθμητα παράλληλα γεγονότα εκπαιδευτικού, πολιτιστικού και ψυχαγωγικού χαρακτήρα που συνδέονται είτε με την τιμώμενη χώρα, όπως ο Ινδικός κινηματογράφος και η έκθεση Ινδών καλλιτεχνών στο Momus ή όχι, όπως οι συναυλίες που διοργανώνονται κάθε βράδυ.

-Πώς μεταφράζεται ένα τέτοιο γεγονός για την πόλη της Θεσσαλονίκης;

Μεταφράζεται και ποσοτικά με οικονομικούς όρους, διάχυση δευτερογενών πλεονεκτημάτων της Έκθεσης, μια έρευνα σε ξενοδοχεία της πόλης αποδεικνύει την πληρότητα, κίνηση στην αγορά της πόλης, τόσο από την Ινδική αποστολή, όσο και από τους επιχειρηματίες από διάφορες χώρες και τα Βαλκάνια, αλλά και με ποιοτικούς όρους. Η Θεσσαλονίκη επαυξάνει την εικόνα της, μπαίνει δυναμικά στις αγορές, νομίζω πρώτη φορά στην Ινδία θα άκουσαν για Θεσσαλονίκη. Αυτό ενισχύει και την εικόνα της και την ανάδειξή της ως προορισμό.

-Άκαπνη ΔΕΘ, ένα από τα πολλαπλά μηνύματα της φετινής ΔΕΘ.

Το Smoke Free είναι ένα από τα πολλά μηνύματα της φετινής Έκθεσης. Έχουμε πιστοποιηθεί από την TUV Aυστρίας για το πρώτο εκθεσιακό γεγονός που  θα είναι απαλλαγμένο από το τσιγάρο. Ακολουθούμε αυστηρά την αντικαπνιστική νομοθεσία, απαγορεύεται το κάπνισμα στους κλειστούς χώρους ενώ στους υπαίθριους παροτρύνουμε τους επισκέπτες να πηγαίνουν σε συγκεκριμένα χώρους όπου θα λαμβάνουν ευχάριστα μηνύματα και όχι και τα αποκρουστικά που κυκλοφορούν από εταιρείες τσιγάρων. Στόχος είναι η διακοπή του καπνίσματος.

-Πολλοί κάνουν λόγο για μια πόλη με μηδενική αξιοποίηση της γεωπολιτικής της θέσης και της ιστορικότητά της. Τι έχετε να αντιπροτείνετε;

Είναι απαραίτητες οι συνέργειες. Αν είμαστε όλοι μαζί και βλέπουμε ότι η πόλη μας έχει δυνατότητες, τότε θα πρέπει να εργαστούμε γι’ αυτό το στόχο. Μια ΔΕΘ δεν μπορεί από μόνη της να αναδείξει τη Θεσσαλονίκη. Η πόλη μας έχει αρκετούς πυλώνες και οικονομικούς όπως το Λιμάνι και ακαδημαϊκούς όπως το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο και άλλα Πανεπιστήμια αλλά και ισχυρή υποδομή, όπως δυνατά μυαλά. Πιστεύω στη Θεσσαλονίκη, είναι μια πόλη με προοπτικές. Ήταν πάντα μια κοσμοπολίτικη πόλη, έχασε λίγο τη λάμψη της αλλά θα επανέλθει.

-Τι στόχο έχει η 84η ΔΕΘ;

Η ΔΕΘ εκσυχρονίζεται, την έχει αγαπήσει ο Θεσσαλονικιός, ευελπιστεί να γίνει ο εκθεσιακός φορέας όλων των Βαλκανίων. Είναι κάτι που πρέπει να εκμεταλλευτούμε με εμπορικούς όρους. Στόχος, λοιπόν, είναι η Έκθεση να αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της πόλης και η πόλη να γιορτάζει με την Έκθεση. Να γίνει ένα εμπορικός και πολιτιστικός πόλος έλξης γι’ αυτό το δεκαήμερο.

-Πού απευθύνεται;

Είναι μια ιδιότυπη έκθεση. Ενώ οι κλαδικές απευθύνονται στοχευμένα σε πρωτογενείς τομείς ή στον τουρισμό, η Διεθνής Έκθεση έχει τρεις πυλώνες. Το επιχειρηματικό κομμάτι, be to be, 1600 εκθέτες, χιλιάδες επισκέπτες, ώστε να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας, να ανοίξουν πλατφόρμες, να επιτευχθούν εμπορικές συμφωνίες.

Αυτό είναι το ένα κομμάτι. Το δεύτερο κομμάτι, to be to see, που απευθύνεται στον καταναλωτή, τον τελικό χρήστη του προϊόντος όπου εταιρείες έρχονται να εκπαιδεύσουν και άλλα πολλά στα πλαίσια μια στρατηγικής push και το τελικό που το μάθαμε πολύ καλά πέρυσι με τιμώμενη χώρα την Αμερική, είναι το business to government. Αν θέλουμε μεγάλες επιχειρήσεις και μεγάλες επενδύσεις, όπως στοχεύσαμε με τις ΗΠΑ, φέτος με την Ινδία και του χρόνου ευελπιστούμε με τη Γερμανία, θα πρέπει να υπάρχει εμπλοκή και της κυβέρνησης ώστε να διευκολύνεται η προσέλευση ξένων άμεσων επενδύσεων στη χώρα μας.  Όλοι μαζί στην Έκθεση, λοιπόν!

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ?

0 points
Upvote Downvote

Αφήστε μια απάντηση