σε , , ,

Κάτι τρέχει με τον ΟΑΣΘ: Γιατί αργούν τόσο πολύ τα λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη;

Από το καλοκαίρι και μετά τα δρομολόγια μειώθηκαν δραματικά και ο κόσμος διαμαρτύρεται

Screenshot 10 1
Περιμένοντας λεωφορείο στην Θεσσαλονίκη…

Μου ήρθε μια καταγγελία φοιτήτριας και τη δημοσιεύω αυτούσια:

«Καλησπέρα! Είμαι φοιτήτρια και κινούμαι με το αστικό στην Θεσσαλονίκη καθημερινά. Θα ήθελα να καταγγείλω κάποια περιστατικά που συμβαίνουν και θα ήταν χαρά μου να τα δημοσιοποιήσετε.

Τα λεωφορεία πλέον είναι κάθε μέρα τις ώρες που κινούμαι γεμάτα.

Εγώ παίρνω το λεωφορείο (και συγκεκριμένα γραμμή 2 που κατευθύνεται προς το ΙΚΕΑ) πρωί και απόγευμα. Και στο πάνε και στο έλα οι συνθήκες είναι τριτοκοσμικές.

Τα δρομολόγια που αναγράφονται στην διαδικτυακή σελίδα του Ο.Α.Σ.Θ. δεν τηρούνται πια και καμιά φορά περνάνε λεωφορεία κάθε 35-40 λεπτά.

Ο κοσμος δεν χωράει να μπει, οι πόρτες των λεωφορείων κλείνουν με το ζόρι και πολλές φορές κόσμος που περιμένει στις στάσεις από κάποια στιγμή και μετά δεν μπορεί να πάρει το αστικό γιατί πολύ απλά δεν χωράει. (Έχω υπάρξει σε αυτή τη θέση και την βδομάδα το παθαίνω τουλάχιστον τις δυο μέρες). Ο κόσμος που βρίσκεται μέσα στο λεωφορείο δεν μπορεί να αναπνεύσει και είναι ασφυκτικά, αφού προσπαθούν να χωρέσουν όλοι για να πάνε στον προορισμό τους.

Έχουν όμως σημειωθεί και κλοπές (με θύματα από ηλικιωμένους μέχρι και νέα κοπέλα που επειδή κλείστηκε το πόδι της στην πόρτα γιατί δεν χωρούσε, πήγε κάποιος να την βοηθήσει και της έκλεψε το κινητό από την τσέπη της.)

Τα δρομολόγια που αναγράφονται στην διαδικτυακή σελίδα του Ο.Α.Σ.Θ. δεν τηρούνται πια και καμιά φορά περνάνε λεωφορεία κάθε 35-40 λεπτά.

Επειδή όμως έχω και άλλες δραστηριότητες και σε άλλη περιοχή και παίρνω το λεωφορείο για να μετακινηθώ, το ίδιο συμβαίνει και σε πολλές άλλες γραμμές (πιο συγκεκριμένα 10, 31, 14 και 37).

Και επειδή γενικότερα επικρατεί ένα χάος σας επισυνάπτω ενδεικτικές φωτογραφίες από την στάση Καμάρα που τις τράβηξα εγώ η ίδια στις 16:38 μ.μ. όπου φαίνεται όσο γίνεται ο κόσμος που περιμένει τα λεωφορεία!»

Screenshot 12 2

Screenshot 11 1

Πολλοί θα έχουν να μοιραστούν τέτοιες εμπειρίες τους τελευταίους μήνες (και όποιος θέλει μπορεί να το κάνει στα σχόλια).

Ας πω εγώ τι έχω προσέξει: Απ’ το φθινόπωρο και μετά όντως τα δρομολόγια έχουν μειωθεί δραματικά.

Τις δύο σχεδόν εβδομάδες που κράτησε το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης έπαιρνα κάθε μέρα το 5, το οποίο μέχρι το καλοκαίρι περνούσε αρκετά συχνά -δηλαδή κάθε 5 με 10 λεπτά το πολύ. Τώρα πάρα πολλές φορές στον πίνακα τηλεματικής έβλεπα με το που πήγαινα ότι το επόμενο θα ερχόταν πχ. σε 18 λεπτά ή ακόμα και σε 20. Κάθε μέρα όμως. Η απόσταση μεταξύ δύο λεωφορείων ήταν το λιγότερο 15 λεπτά. Και τα λεωφορεία φίσκα.

Ένα μεσημέρι στη στάση που πήγα είχε ακόμα πιο πολύ κόσμο απ’ ό,τι συνήθως. Το λεωφορείο ήρθε μετά από 17 λεπτά, όμως ανεβαίνοντας διαπίστωσα ότι είχε αργήσει πολύ περισσότερο απ’ αυτό.

«Μας δουλεύετε;» πήγε και είπε μία κυρία στον οδηγό. «Περιμένω απ’ τις 4:35 και το λεωφορείο ήρθε τώρα στις 5:00 ακριβώς. Δηλαδή το δρομολόγιο των 4:45 δεν πέρασε καν!». (Έτσι κατάλαβα πως πλέον θεωρείται λογικό να περνάει το 5 μόνο κάθε δεκαπέντε λεπτά…)

«Ακριβώς! Πηδήξατε ένα δρομολόγιο και μας αφήσατε να περιμένουμε σχεδόν μισή ώρα» πρόσθεσε ένας κύριος. Ο οδηγός έκανε ότι δεν ακούει. Ο κόσμος παστωμένος στο λεωφορείο, σε ώρα που κανονικά θα έβρισκες και να κάτσεις αλλά τώρα δε χωρούσες ούτε να σταθείς.

«Πού ζούμε δηλαδή; Στην Καλαμαριά, το μεγαλύτερο Δήμο της πόλης μετά τον κεντρικό! Δε ζούμε σε κανα ψόφιο προάστιο να περνάει το λεωφορείο κάθε 20 ή 30 λεπτά!» είπε κάποιος τρίτος.

Συμπέρασμα;

Από τότε που ο ΟΑΣΘ κρατικοποιήθηκε τα δρομολόγια μειώθηκαν δραματικά, τα λεωφορεία μερικές φορές δεν κάνουν ούτε καν τα (ήδη αραιά) δρομολόγια που πρέπει, κόσμος μαζεύεται στις στάσεις και χάνει τις δουλειές του, και στα λεωφορεία μερικές φορές δεν μπορείς ούτε να αναπνεύσεις.

Το ότι χρονικά συνέπεσαν αυτές οι αλλαγές με την κρατικοποίηση (η κυβέρνηση δεν κατάφερε να βρει άλλο τρόπο για να λύσει τα προβλήματα του ΟΑΣΘ παρά να βάλει τον Στέλιο Παππά επικεφαλής και να πάρει στην αγκαλιά του Δημοσίου- με ό,τι αυτό συνεπάγεται- την επιχείρηση) μπορεί ακόμα και να είναι τυχαίο.

Καθόλου τυχαίο όμως δεν είναι το ότι δεν έχουν επανέλθει ακόμα στα κανονικά τους τα δρομολόγια. Ο κ. Παππάς θα έπρεπε να δούλευε νυχθημερόν για να το λύσει -εάν δεν το δημιούργησε επίτηδες ή κατά λάθος ο ίδιος δηλαδή. Κι όμως κάτι τέτοιο δεν έχει συμβεί, και το χειρότερο είναι πως αν δεν υπάρξει δημοσιοποίηση αυτών των ζητημάτων δεν θα φιλοτιμηθεί (ή αναγκαστεί) να κάνει κάτι – ποτέ…

Ακολουθήστε τα Μικροπράγματα στο Google News, για άρθρα και κουίζ που θα σας φτιάχνουν τη μερα.
32 Comments
παλαιότερα
νεότερα δημοφιλέστερα
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια
Βασιλική
Βασιλική
6 χρόνια πριν

Η κατάσταση στα λεωφορεια του ΟΑΣΘ έχει αλλαξει τα τελευταία δυο χρόνια και η κατάσταση γίνεται σταδιακά χειρότερη. Στην αρχή παρατηρούσες απλά ότι τα δρομολόγια έχουν λιγοστέψει, πλέον όμως έχουν λιγοστέψει ακόμα περισσότερο και ο κόσμος κυριολεκτικά δεν χωράει. Ζω στη Θεσσαλονίκη τα τελευταία 5 χρόνια και στην αρχή ο ΟΑΣΘ ήταν υπόδειγμα μέσου μαζικής μεταφοράς και στη συχνότητα των δρομολογίων και στο ότι δεν στιβαζοσουν σαν σαρδέλες. Πλέον αυτό έχει αλλάξει.Πρέπει κάτι να γίνει…ας μην ξεχνάμε ότι είναι το μοναδικό μέσο μετακίνησης σε αυτή τη πόλη.

Ειρήνη
Ειρήνη
6 χρόνια πριν

Μένουμε πολύ κοντά στο τέρμα του 31 και έχω κάνει την ιδια διαπίστωση, ότι δηλαδή τα δρομολόγια δεν τηρούνται με αποτέλεσμα να αργώ στη δουλειά μου και τα αστικά να ειναι ασφηκτικά γεμάτα. 1 ώρα και δέκα λεπτά για Αριστοτέλους. Απαράδεκτο.

Δήμητρα
Δήμητρα
6 χρόνια πριν

Πολύ σωστά! Εγώ ανεβαίνω κάθε μέρα με το 17 στην Τριανδρία και μπαίνω με το ζόρι. Μπράβο στην κοπέλα που έγραψε το άρθρο.

petros
petros
6 χρόνια πριν

Απο εκει που ηταν 100% δημοσιοι υπαλληλοι, τωρα γινανε 200% και με τη βουλα τα παιδια.

Λεωνιδας
Λεωνιδας
6 χρόνια πριν
Απάντηση σε  petros

Λυπαμαι για την προσέγγιση στο πρόβλημα. Πρέπει να γνωρίζουμε όλοι ότι το κόστος της αστικής συγκοινωνίας είναι πολυ μεγάλο και ανελαστικο. Δηλαδή δεν επιδέχεται περικοπές αν θέλουμε να έχουμε σωστές υπηρεσίες. Στη Θεσσαλονίκη γίνεται το εξής: η πολιτεία επιδοτει το εισιτήριο ασκώντας κοινωνική πολιτική για να έχουν οι πολίτες φτηνες μετακινήσεις. Με την οικονομική κρίση όμως έχουν περικοπει δραματικά τα κεφάλαια γι αυτό τον σκοπό και ετσι δημιουργείται μεγάλο κενό. Αυτό δυστυχώς κάποιος πρέπει να το καλύψει. Εφόσον δεν το κάνει η πολιτεία μένει το βάρος να το επωμιστουν οι χρήστες, δηλαδή οι πολίτες. Αφού δεν γίνεται ούτε αυτό το… Διαβάστε περισσότερα »

mia
mia
6 χρόνια πριν

Επίσης οι μισές πινακίδες στις στάσεις πλέον δεν λειτουργούν, ένα παράδειγμα είναι και στη στάση της Καμάρας, και φυσικά δεν έχω δει ούτε έναν ελεγκτή τον τελευταίο μήνα και χρησμοποιώ το λεωφορείο τουλάχιστον δύο φορες τη μέρα.

Νικος
Νικος
6 χρόνια πριν

Ο ΟΑΣΘ χρεοκόπησε και αυτό έχει συνέπειες
Τον ΟΑΣΘ πλέον τον τρέχει το κράτος, συνεπώς αποκλείεται να σας κοινοποιησουν τις συνέπειες της χρεοκοπίας του, πόσο μάλλον να βελτιωθούν
Τα ίδια ζούμε με τα λεωφορεία στις περισσότερες γραμμές στην Αθήνα

επιπλέω
επιπλέω
6 χρόνια πριν

Το κακό, το ύπουλο και το απαράδεκτο είναι ότι προσπαθούν να το κρύψουν δηλώνοντας ψευδή δρομολόγια στη σελίδα τους, λες και ο κόσμος είναι χαζός και δεν θα το καταλάβει! Παραπληροφόριση η οποία είναι είτε εσκεμμένη, είτε απλά ανεύθυνη… Λες και τον κακομοίρη εργαζόμενο που αναγκάζεται να κινείται με ΜΜΜ δεν θα τον κατσαδιάσει ο εργοδότης που αργεί και δεν ξέρει ούτε ο ίδιος γιατί, λες και είμαστε όλοι αργόσχολοι και μπορούμε να σπαταλάμε ένα τέταρτο ή μισή ώρα από τη ζωή μας περιμένοντας λεωφορεία που δεν περνάνε ποτε, λες και κάνουν χάρη στο επιβατικό κοινό που το πηγαινοφέρνουν…

Jo
Jo
6 χρόνια πριν

Για τα 32 και 34 που είναι από τις βασικές γραμμές που εξυπηρετούν τη δυτική Θεσσαλονική έπρεπε να περιμένεις 20 λεπτά για να εμφανιστεί στο τέλος ένα παλιό, μικρό, κόκκινο λεωφορείο. Όχι μόνο μείωσαν τα δρομολόγια δηλαδή αλλά κατάφεραν να μικρύνουν και τα λεωφορεία.

Τανια
Τανια
6 χρόνια πριν

Παίρνω το 14 καθημερινώς από το τέρμα. Η κατάσταση είναι τραγική. Περιμένω σίγουρα 15 λεπτά Κ μέχρι να φτάσουμε στον προορισμο μας δεινοπαθουμε. Δεν μπορώ να ελέγξω την αργοπορία μου στη δουλειά διότι τα δρομολογια είναι λάθος στο site. Κατι πρεπει να γίνει Επιτέλους.

Γιώργος
Γιώργος
6 χρόνια πριν

Ισχύει εδω και αρκετο καιρό αυτό. Τα δρομολόγια τα “επισημα” δεν τηρουνται σχεδον σε καμια γραμμη του οασθ(χρησιμοποιώ 12,31,3 και περιστασιακα 2, 8,14). Ειδικα η κατασταση στο 12 ορισμενες φορες φτανει στο σημείο να εκτελουν την διαδρομη μονο 4 λεωφορεια σε ολο το μηκος της διαδρομης. Αρκετες μερες υπάρχει καθυστερηση μεχρι και 25 λεπτά μεχρι να περάσει.

Νίκος
Νίκος
6 χρόνια πριν

Και σε ενα μηνα θα χουμε 2018. Ουγκαντα ειμαστε.

Ιωάννα
Ιωάννα
6 χρόνια πριν

Που να δείτε τι γίνεται με τα δρομολόγια της δυτικής Θεσσαλονίκης και ειδικότερα το 21 του Ευόσμου.Τραγική κατάσταση!

eleni
eleni
6 χρόνια πριν

Συμφωνώ κι εγώ. Είναι δυνατόν να βγάζω μηνιαίο πάσο και να αναγκάζομαι να παίρνω ταξί επειδή αργεί συνέχεια το αστικό;
Επίσης το αστικό δεν έχει συγκεκριμένη ώρα κι έτσι το έχω χάσει πολλές φορές.
Αναφέρομαι στο 30 το οποίο ανέκαθεν αργούσε…

Σαμανη Στελλα
Σαμανη Στελλα
6 χρόνια πριν

Δραματικη η κατασταση καθημερινα – τυχεροι αυτοι που δεν χρησημοποιουν τον ΟΑΣΘ. Καθε ημερα και χειροτερα, καθε ημερα μπαίνοντας μεσα στο αστικο μου ‘ρχεται να κλαιω.

Αγλαΐα
Αγλαΐα
6 χρόνια πριν

Όντως, η μεγάλη αλλαγή ήρθε μετά το καλοκαίρι. Μετακινούμαι καθημερινά από τη στάση Μητρόπολη προς Καλαμαριά. Πάντα είχα πολλά δρομολόγια διαθέσιμα κι εφτανα στον προορισμό μου γρήγορα. Η γειτνίαση της στάσης με την αφετηρία και το εκπληκτικό app “πληροφορίες ΟΑΣΘ” (το οποίο υπάρχει χρόνια και αν δεν κάνω λάθος δεν το έχει δημιουργήσει ο ΟΑΣΘ) μου έδινε τη δυνατότητα να περιμένω ελάχιστα.Μεχρι που μετά το καλοκαίρι όλα διαλύθηκαν. Δεν τηρείται κανένα πρόγραμμα και ξαφνικά, έρχονται ταυτόχρονα τρία λεωφορεία. Μια διαδρομή που έκανα σε είκοσι λεπτά πλέον γίνεται σε σαράντα και με μετεπιβιβασεις. Ο ΟΑΣΘ στο νούμερο επικοινωνίας απαντησε ότι δεν… Διαβάστε περισσότερα »

Λαγκ
Λαγκ
6 χρόνια πριν

Τα 5 χρόνια που είμαι στη Θεσσαλονίκη θυμάμαι τον ΟΑΣΘ να εξελίσσεται σε όλο και μεγαλύτερο αίσχος. Στην αρχή ηταν οι πολυσύχναστες γραμμές που ήταν γεμάτες μόνο ώρες αιχμής. Τα επόμενα χρόνια η κατάσταση αυτή ίσχυε για όλες τις γραμμές και όλες τις ώρες και η τιμή του εισιτηρίου αυξανόταν αδικαιολόγητα. Θυμάμαι να ξεκινάω δυόμιση ώρες νωρίτερα για να πάω στη δουλειά μου (για μια απόσταση από το Λαογραφικό μέχρι την Πλατεία Ελευθερίας) επειδή δεν μπορούσα ν ανέβω σε κανένα αστικό λόγω του πανικού που γινόταν και γυρνώντας να περπατάω μία ώρα μέχρι το σπίτι με τα πόδια γιατί το… Διαβάστε περισσότερα »

ALEX
ALEX
6 χρόνια πριν

χρησιμοποιώ καθημερινά τις γραμμές 3, 5, 6, 33, 39 και 15, ενίοτε και 8. παντού οι καθυστερήσεις είναι απίστευτες, για το στρίμωγμα δε, τι να λέμε τώρα, σήμερα πήρα το 5 από τη Διαγώνιο στις 4:00 περ. για Ανατολικά και είμασταν σαρδέλες, κατέβηκα μία στάση πριν από τον προοοροσμό μου γιατί αυτό δεν αντέχεται πια, δεν αναπνέαμε, η τηλεματική δεν λειτουργεί – μαύρο – στη Διαγώνιο στάση της Μητροπόλεως, απαράδεκτη κατάσταση……και ….ανακοινώσεις πουθενά, ρυθμίσεις εξομάλυνσης πουθενά επίσης, τέτοιο χάλι και κανένας υπεύθυνος πουθενά…..αλλά το μονοπώλιο στη θέση του !!!

αυτη
αυτη
6 χρόνια πριν

Παίρνω το 31 δυο στάσεις αφού έχει ξεκινήσει και ενώ κάποτε καθόσουν σίγουρα από τόσο νωρίς, έχουν υπάρξει φορές που σε ώρες αιχμής με το ζόρι χωράς. Στη σελίδα λέει ότι έχει δρομολόγιο ανά 8 λεπτά, ενώ στην πραγματικότητα τα πρωινά έχω περιμένει και πάνω από 20′. Να μην μιλήσω για το 2 που μετά τη Βούλγαρη είναι απλά για κλάματα! Χρησιμοποιώ επίσης 10, 58 και 11 και η κατάσταση είναι εξίσου τραγική. Ένα πρωινό που περίμενα στον σταθμό του Χορτιάτη να πάρω άλλη γραμμή πηγαίνοντας να τους ρωτήσω σε πόση ώρα ξεκινάει παρατήρησα ότι το ρολόι τους πήγαινε 10… Διαβάστε περισσότερα »

terribleflowers
terribleflowers
6 χρόνια πριν

Τρεχάτε ποδαράκια μου… 🙁

ΜΙΜΙ
ΜΙΜΙ
6 χρόνια πριν

Τί τυχεροι που ειστε, τουλαχιστον ανεβαίνετε, εγω εχω κινητικά προβλήματα και δεν μπορω να ανεβω καν γιατί δεν εχει ραμπα με χερούλι να πιάνομαι και να ανεβαίνω.

Τα Μικροπράγματα στο inbox σου!