σε , ,

O Σεφερλής, για να ντροπιάσει την Ακρίτα, μας προέτρεψε να δούμε αυτό το βιντεάκι της. Τι το μεμπτό έχει;

«Ψάξτε στο YouTube να τη δείτε» Το ψάξαμε λοιπόν…

Μερικοί το Προτιμούν Καυτό
Σκηνή από το Μερικοί το Προτιμούν Καυτό

Δεν είμαι απ’ την Αθήνα και δεν ξέρω αν το Παλλάς θα ‘μολυνόταν’ εάν εμφανιζόταν εκεί ο Σεφερλής (πράγμα που εμμέσως πλην σαφώς υποστήριξε η Έλενα Ακρίτα με το αιχμηρό και μάλλον ελιτίστικο, σχόλιό της). Δεν θέλω επίσης να κρίνω την απόφαση του Σεφερλή να της κάνει μήνυση επειδή δεν του άρεσαν αυτά που έγραψε.

Όμως όταν, λίγο πριν κλάψει (;) στην τηλεόραση επειδή του έθιξαν το κοινό του κι επειδή έχει παιδί και προφανώς θα στεναχωρηθεί με την κακή κριτική, ο Μάρκος Σεφερλής μας προέτρεψε να δούμε τα… αίσχη της Ακρίτα μου κίνησε πολύ την περιέργεια.

Επί λέξει είπε: «Έχει ανέβει κι εκείνη στο σανίδι, όποιος δεν το έχει δει αυτό ας μπει στο YouTube, “Μερικοί το Προτιμούν Καυτό”, ’94-’95 στο Θέατρο Βέμπο, που παίζει, χορεύει και τραγουδάει. Είναι μιούζικαλ, κάνει το ρόλο της Σούγκαρ που έκανε η Μέριλιν Μονρόε στον κινηματογράφο. Λοιπόν, εκεί παίζει, χορεύει και τραγουδάει, και τα λόγια που λένε στην παράσταση εγώ δεν τα λέω στο Δελφινάριο, ντρέπομαι! Αυτές τις λέξεις δε τις χρησιμοποιώ. Σεξουαλικά υπονοούμενα κάνω, κι ευτυχώς που είναι υπό-νοούμενα, το λέει κι η λέξη… Σέβομαι τα παιδιά, σέβομαι την οικογένεια, και δεν τολμώ να εκστομίσω όλα αυτά.»

Μπήκα λοιπόν στο YouTube, έψαξα, και βρήκα όντως την παράσταση.

Το μιούζικαλ ανέβηκε στο θέατρο “Βέμπο” την περίοδο 1994-1995.

Σκηνοθεσία: Κώστας Αρζόγλου / Μετάφραση: Ερρίκος Μπελιες

Ηθοποιοί: Κώστας Αρζόγλου, Γιάννης Βούρος, Έλενα Ακρίτα, Ελένη Γερασιμίδου, Γιώργος Κυρίτσης, Βλαδίμηρος Κυριακίδης, Εβελίνα Παπούλια

***

Άφησα να παίζει για ώρα. Δεν κατάλαβα γιατί ο Σεφερλής μάς είπε να ψάξουμε μια θεατρική παράσταση του ’94 φτιαγμένη από γνωστούς καλλιτέχνες, λες και μας έλεγε να δούμε κάποια ντροπιαστική πoρνoταινία απ’ το μυστικό παρελθόν της Ακρίτα. (Δείτε και πείτε κι εσείς.)

Αν ήθελε να δούμε ότι δεν ήταν καλή ηθοποιός, ότι δεν τραγουδούσε και χόρευε καλά ή να συνειδητοποιήσουμε ότι δεν την άντεξε το σανίδι και σταμάτησε το θέατρο, ας το έλεγε ευθέως και θα το συζητούσαμε – και σε κάποια ίσως κιόλας να συμφωνούσαμε.

Όμως δεν είπε αυτό. Έπαιξε το χαρτί της ηθικολογίας. Προσπάθησε να στιγματίσει ένα πασίγνωστο μιούζικαλ και μια σχετικά αξιοπρεπή υπερπαραγωγή (με 16 διαφορετικά σκηνικά) επειδή στο κείμενο υπήρχαν «κακές λέξεις», ενώ αυτός, όπως τόνισε και ξανατόνισε, φτιάχνει καλόκαρδα έργα για όλη την οικογένεια και τα απολαμβάνουν και τα παιδιά.

Είναι κάπως αστεία η λογική, ειδικά όταν μεγάλο μέρος της κριτικής της Ακρίτα αφορούσε στο ότι τα έργα του Σεφερλή αγγίζουν τα όρια του bullying: «Ο κύριος Σεφερλής στις επιθεωρήσεις του – που γράφει ο ίδιος, κι αυτό λέει πολλά – χλευάζει τις γυναίκες, τους γκέι, τους ξένους, τους υπέρβαρους, τους διαφορετικούς. Καθησυχάζει τον θεατή (…) πως είναι ΟΚ να βρίζει ό,τι δεν καταλαβαίνει, να καταριέται ό,τι τον τρομάζει.»

Το ότι ο κ. Σεφερλής δεν θα χρησιμοποιούσε σεξουαλική γλώσσα που χρησιμοποιεί ένα μιούζικαλ για μεγάλους, δεν μπορεί να ακυρώσει την κριτική που του κάνει κάποιος που πριν από 25 χρόνια έπαιξε κάπου, κάτι.

Το ότι προσπάθησε όμως να παρουσιάσει ένα απλό βίντεο θεατρικής παράστασης στο youtube ως σοκαριστικό στοιχείο που θα έκανε τον κόσμο να στραφεί εναντίον της κυρίας που του έκανε κριτική, είναι απλά ακατονόητο.

*ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

«Έχει ανέβει και αυτή στο σανίδι. Τα λόγια που έλεγε, εγώ δεν τα λέω, ντρέπομαι!» – O Σεφερλής κλαίει (?) απαντώντας στην Ακρίτα

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ?

0 points
Upvote Downvote

3 Σχόλια

Αφήστε μια απάντηση
  1. Γελαω ακόμη και τώρα με κάποια παλιά σκετς του Σεφερλή στην τηλεόραση, πχ ως Χριστοδουλος, καλος, σατιρα που δεν προσβάλει. Οι παράστασεις του όμως δεν αντεχονται, έχω δει στην τηλεόραση μόνο αποσπάσματα. Κυριες με βρακι σκύβουν και κάποιοι μπανιζοντας αγκομαχούν, αυτο είναι το στάνταρ σκηνοθετικό εύρημα. Δεν το λες και Ταρκόφσκι, σκουπιδοφερνει. Δεν χρειάζεται να μου το πει η Ακρίτα. Φυσικά δεν κάνει κάτι παράνομο ο Σεφερλής. Σαφως δεν φταίει ο άνθρωπος που τα θέατρα του είναι πάντα γεμάτα, αυτό το θέαμα έχει μεγάλη απήχηση. Καλά κάνει, Easy money.
    Δεν καταλαβαινω όμως την ξαφνική ευαισθησία. Αφου το παιδί μου δεν έχει πρόβλημα να βλέπει στο θέατρο ή στην τηλεόραση, τον μπαμπά του να αναστενάζει πίσω από το βρακι της μαμάς του, γιατι να έχει πρόβλημα που μια κυρία θα ονομάσει αυτό το θέαμα σκουπίδι;
    Είδα την συνέντευξη και προσωπικά βρήκα γραφικό το κλάμα Βούρτση-Ξανθόπουλος-Καίλας «δουλεύω για να πάει το παιδί μου σχολείο», «εγώ δεν μεγάλωσα στα σαλόνια» κτλ

  2. Το έγραψα και στο άλλο τοπικ ,θα πω περίπου το ίδιο κι εδώ:Η τελευταία που δικαιούται να κρίνει άλλους για trash ειναι η Έλενα Ακρίτα που παρουσιαζε στο όχι και μακρινό μέλλον (ίδια πανω κάτω εποχή που κι ο Σεφερλής έκανε τηλεόραση)τον “Πιο αδύναμο κρίκο”!….
    Και μένα μ’ έχει ενοχλήσει πολλές φορές το χιούμορ του Σεφερλή κι έχω αλλάξει κανάλι μη αντέχοντας πολλά πράγματα απ’τις παραστάσεις του.Και το λεω εγω,που ζω με τον αδερφό μου που εχει νοητικη υστερηση,κατι που σημαινει πως φοβαμαι μη δει κατι στην οθονη “δύσκολο” να το επεξεργαστει.Ομως δεν (θα πρεπε κανονικά)να κρίνουμε εδω ποιος την έχει μεγαλύτερη….την υποκριτική τέχνη,η Έλενα ή ο Μάρκος.(φταίει ο Μάρκος για αυτό, πιστευω με την παραπομπή σε αυτό το βίντεο) γιατι απ’την αρχή έχει κατέβει επί του προσωπικού η αντιπαράθεση και αυτή που πρωτομιλησε για ηθική είναι η Ακρίτα, Άρη…
    Και δεν είναι ηθικά “σκουπίδι” ο συγκεκριμένος άνθρωπος.
    Π.χ, μπορεί να μην είναι πολύ γνωστό αλλά ο Σεφερλής έχει δωρίσει ειδικά διαμορφωμένο αυτοκίνητο για την Ασπασία,το κορίτσι που πυροβόλησε ο πατέρας του.Και της στέκεται σαν αδελφός,συνέχεια κοντά της όλα αυτά τα χρόνια.
    Εν κατακλείδι,αν όντως ο Σεφερλής έχει κάνει άσχημα σκετς που θίγουν συνανθρώπους μας και είναι λάθος του αυτό,η κ.Ακριτα δεν υπάρχει περίπτωση να έχει μια άτυχη στιγμή στην γραφή της κι αυτή η στιγμή να είναι ακριβώς αυτό το κείμενο;Δεν πιστεύω….να πιστευουμε ότι είναι αλάθητη ή υπεράνω κριτικής;Η όχι;

  3. Κυριε Δημοκίδη ευχαριστούμε για το άρθρο γιατί έπρεπε τελικά να ειπωθούν τα αυτονόητα. Έχουμε τους ηθοποιούς και το θέατρο που μας αξίζει. Αυτοί οι ηθοποιοί εχουν ξαναπερασει με μεγαλη επιτυχία εξευτελιζοντας χοντρες κυριες (λατρεμενο τους θεμα), κοντους, μαυρους, gay (λατρεμενους επίσης) κλπ.
    Πληρώνουμε ομως για να τους δουμε. Αρα ποιός εχει το απολυτο δίκιο; μηπως η πλειοψηφία ακομα κι αν διαφωνω; Πιστεύω οτι αυτοι ειμαστε: οι ξενοφοβικοι που πιστευουμε οτι σαν τους ελληνες δεν υπάρχει, οι ομοφοβικοι, οι αξεστοι. Σε ενα υποθετικο δημοψηφισμα ο Σεφερλης θα κερδιζε, όπως και ο Αμβρόσιος (καλα αυτος κερδισε και στο δικαστήριο).

Αφήστε μια απάντηση