σε ,

Θλιβερές, αταίριαστες παρουσίες – 5 σκέψεις για το σημερινό συλλαλητήριο για τη Μακεδονία

Το είδα ζωντανά στην τηλεόραση και να όσα κατάλαβα

1. Είχε πολύ πολύ λιγότερο κόσμο απ’ τα παλιότερα συλλαλητήρια.

Παρ’ όλα αυτά πρέπει να τονιστεί ότι εκείνα της δεκαετίας του ’90 είχαν υποστήριξη και απ’ τα κόμματα αλλά κι ότι επίσης έγινε καθημερινή που τα σχολεία σταμάτησαν τα μαθήματα και μας υποχρέωσαν να πάμε όλοι οι μαθητές.

Πάντως ο κόσμος, τουλάχιστον στα αριστοτεχνικά πλάνα του Βεργίνα TV, ήταν πολύς, συγκεντρωμένος βασικά γύρω απ’ το Άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου.

2. Συγκινητική η προσήλωσή τους στο σκοπό τους. 

Όλων αυτών των ανθρώπων -κυρίως ανδρών απ’ ό,τι είδα στα πλάνα. Μπορεί να μην είναι ζήτημα ζωής και θανάτου (και να μην έχουμε πάθει τίποτα που όλος ο κόσμος λέει την πΓΔΜ σκέτο «Μακεδονία» εδώ και 20 χρόνια) όμως έχουν βρει έναν στόχο που τους δίνει ένα επιπλέον νόημα στη ζωή τους. Δεν συμφωνώ καθόλου μαζί τους, αλλά τους κατανοώ. Αισθάνονται πως προστατεύουν τη χώρα τους και τιμούν την ιστορία της.

Όποιος και να μιλούσε ή να έκανε χαιρετισμό, δεν υπήρχε περίπτωση να μην πλαισιώνεται στο πλάνο από κάποιους απ’ τους δεκάδες παπάδες που είχαν πιάσει στασίδι στη σκηνή

3. Παπάδες γλάστρες / μπαμπούλες

Η πρώτη εικόνα που είδα με το που ξεκίνησε το συλλαλητήριο ήταν της εξέδρας. Μια εξέδρα γεμάτη με παπάδες. Πάλι. Ηλικιωμένοι μητροπολίτες να καπελώνουν ξανά το συλλαλητήριο απλωμένοι σ’ όλη την εξέδρα όρθιοι σα μπαμπούλες, να φαίνονται σε κάθε δυνατό πλάνο.

Όποιος και να μιλούσε ή να έκανε χαιρετισμό, δεν υπήρχε περίπτωση να μην πλαισιώνεται στο πλάνο από κάποιους απ’ τους δεκάδες παπάδες που είχαν πιάσει στασίδι στη σκηνή

Δεν ξέρω τι ήταν πιο γελοίο. Οι Μητροπολίτες – ντεκόρ που στόλιζαν τη σκηνή και γέμιζαν την τηλεόραση, ή ο Μητροπολίτης Άνθιμος που εμφανίστηκε έχοντας δίπλα του με τον χρυσό του θρόνο! Καταλαβαίνω ότι μετά τον χαιρετισμό του ίσως ήθελε να καθίσει, αλλά μου φάνηκε αστεία η νοοτροπία πως η σκηνή είναι το τσιφλίκι τους που θα μείνουν όση ώρα θέλουν (μέχρι τέλους) διαγκωνιζόμενοι με τους άλλους παπάδες για να φαίνονται στην τηλεόραση.

Παπάδες ως ντεκόρ – και ο χρυσός θρόνος του Άνθιμου στη σκηνή

4. Αταίριαστοι και θλιβεροί

Οι αναφορές στον Μέγα Αλέξανδρο κι οι λυρικές κορώνες μπροστά απ’ το Άγαλμά του έκαναν τις εικόνες να μοιάζουν ακόμα πιο αταίριαστες και θλιβερές.

Τι σχέση έχουν αυτοί οι σκοταδιστές μισάνθρωποι (όπως ο Άνθιμος με το χρυσό του θρόνο) με την αρχαία Μακεδονία ή την αρχαία Ελλάδα; Πώς έχουν καταφέρει ταυτόχρονα να τσακίσουν το πνεύμα των αρχαίων Ελλήνων -και να γκρεμίσουν αρχαιοελληνικά κτίρια ή απλά να τα κάνουν εκκλησίες- αλλά και να το καπηλεύονται, υποκρινόμενοι τους «άξιους συνεχιστές του»;

Το συλλαλητήριο -και χάρη στη βοήθειά τους- ήταν σχετικά πετυχημένο από άποψη προσέλευσης κόσμου, αλλά ταυτόχρονα πιο απλοϊκό και γραφικό από ποτέ.

5. Πήγαινα Α’ ή Β’ Γυμνασίου όταν πήγα ενθουσιασμένος στο πρώτο συλλαλητήριο.

Μας είχαν κάνει πλύση εγκεφάλου, η οποία ξεθώριασε βέβαια καθώς μεγαλώναμε, διαβάζαμε και αντιλαμβανόμασταν περισσότερα πράγματα για την πολιτική, τον κόσμο και τους ανθρώπους.

25 χρόνια μετά μπορεί να άλλαξα γνώμη για τη χρησιμότητα των συγκεκριμένων συλλαλητηρίων -και την εθνικιστική, παπαδίστικη χροιά τους, όμως πιστεύω ότι όλοι χωράμε στην πόλη. Και εγώ που δεν ήθελα να πάω και αυτοί που ήθελαν.

Ως διεθνιστής και όχι εθνικιστής αγαπάω όλους τους λαούς και σέβομαι όλους τους ανθρώπους. Το λέω αυτό γιατί θεώρησα αχρείαστες και αρκετά τρομακτικές τις επιθέσεις εναντίον των συγκεντρωμένων. (Πρώτα είχαμε επίθεση σε λεωφορείο που μετέφερε διαδηλωτές για το συλλαλητήριο της Θεσσαλονίκης. Έπειτα η Βασιλέως Γεωργίου έγινε πεδίο μάχης όταν άτομα που κρατούσαν ελληνικές σημαίες και κατευθυνόταν προς το συλλαλητήριο δέχτηκαν επίθεση από αντιεξουσιαστές που τους πέταξαν μπουκάλια, πέτρες και φωτοβολίδες. Επίσης και στην Καμάρα ομάδα κουκουλοφόρων από το αντισυλλαλητήριο επιτέθηκε σε άτομα που κρατούσαν ελληνικές σημαίες και κατευθύνονταν στον χώρο του συλλαλητηρίου. Οι άγνωστοι πήραν τις σημαίες και τις έσπασαν, ενώ στη συνέχεια διαπληκτίστηκαν με περαστικούς…)

Βέβαια υπήρχαν και «περήφανοι Μακεδόνες» όπως οι παρακάτω υπόδικοι για εγκληματική οργάνωση Χρυσαυγίτες στο κανονικό συλλαλητήριο, οπότε τα λόγια είναι περιττά…

*ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

«Κάτω τα ξερά σας από τον Οβελίξ!» – 23 απ’ τα πιο αδυσώπητα σατιρικά meme για το Συλλαλητήριο

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ?

11 points
Upvote Downvote

56 Σχόλια

Αφήστε μια απάντηση
  1. (Γιατί ως γνωστόν, οι Χριστιανοί εισέβαλαν μαζικά στην Μακεδονία, κατέσφαξαν ΟΛΟΥΣ τους ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΥΣ απογόνους του Αλέξανδρου κατέκαψαν την γή και εγκαθύδρισαν την νέα τους στυγερή κουλτούρα. Έκτοτε φυσικά δεν έχουν το ηθικό δικαίωμα να επικαλούνται κανέναν πρόγονο ούτε να διαδηλώνουν. Για κάποιον αδιανόητο βέβαια λόγο οι συντριπτικά Χριστιανοί Ορθόδοξοι σημερινοί διαδηλωτές δεν νοιώθουν τόσο ξένο τον Αλέξανδρο και την γλώσσα του όσο ο αρθρογράφος θα ήθελε και θρησκευτικά περιβάλλοντα πρωτοστατούν απο τα λίγα που ξέρω στην διοργάνωση του συλλαλητήριου… Μυστήρια πράγματα… Ούτε εμένα με αναπαύει η ΕΙΚΟΝΑ του Ανθιμου αλλά να μην τα ισοπεδώνουμε και όλα χάρην εμμονών..)

      • Όχι, σαφώς και οι εμμονές δεν έχουν πρόσημο. Υπάρχουν όμως εμμονές σχολιαστών και εμμονές αρθρογράφων με απήχηση. Ο καθένας εκτίθεται όπως ο ίδιος επιλέγει. Στο δια ταύτα, από τις πέντε «σκέψεις»:
        Το 1) Ήταν δημοσιογραφική είδηση/παρατήρηση για την συμμετοχή
        Το 2) δήλωση – κατανόηση της «άλλης πλευράς» (πλην των παπάδων;)
        Το 5) Δήλωση φρονημάτων. Τα φρονήματα ως γνωστόν είναι ελεύθερα. Οι απόψεις που τα στηρίζουν κρίνονται.
        Ίσως, ίσως λέω το 1) τον 2) και το 5) είναι αδιάφορα σχολιασμού. Για εμένα. Κάποιος άλλος ας τα σχολιάσει και αυτά.

  2. Ακόμη μια υπεράνω αναφορά, τυφλωμένη από την αντίδραση έναντι της υπερβολικης-συμφωνω- παρουσία της Εκκλησίας, η οποία παραγνωρίζει το σοβαρότατο πρόβλημα που θα δημιουργηθεί βραχυ- ή μακροπρόθεσμα, από την ύπαρξη ενός κράτους που θα έχει το όνομα «Μακεδονία» στα βόρεια σύνορά μας, το οποίο υποθάλπεται από την Τουρκία και εποφθαλμιάται από τους θιασώτες της εθνικιστι ιδέα της «Μεγάλης Αλβανίας».
    …αλλά ναι, ο θρόνος του παπά μας πείραξε..

    • Δεν είναι τυφλωμένη απ’ την αντίδραση της εκκλησίας. Μόνο δύο απ’ τα 5 σημεία αφορούν σ’ αυτήν (κι ας καπέλωσε ολόκληρο το συλλαλητήριο).
      Τα υπόλοιπα τα πιστεύω και τα έχω πει πολλές φορές, και θα τα ξαναέλεγα ακόμα κι αν δεν υπήρχε ούτε ένας παπάς στο συλλαλητήριο.

      Υπάρχει αυτή τη στιγμή ένα κράτος που ΕΧΕΙ το όνομα Μακεδονία (σκέτο, όχι σύνθετο) και με αυτό το όνομα είναι αναγνωρισμένο απ’ τους πάντες. Δεν ξέρω αν θα δημιουργηθεί ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα μακρυπρόθεσμα ή βραχυπρόθεσμα αν αντί για σκέτη ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ αποκτήσει μια σύνθετη ονομασία όπως Μακεδονία του Βαρδάρη (την οποία και προτιμώ).

      Πιστεύω ότι αντίθετα μπορεί να λύνονταν κάποια θέματα, αλλά αυτή είναι μεγάλη συζήτηση.

      • Δικαίωμά σας να γράφετε ό,τι πιστεύετε και για το ότι είσθε κατά των συλλαλητηρίων και για το ότι πρέπει να αποδεχθούμε τετελεσμένα κ.ο.κ.. Ο τίτλος, όμως, γιατί εμπεριέχει τόση χλεύη; . .

      • Οι “πάντες ” που έχουν αναγνωρίσει τα Σκόπια ως Μακεδονία ,είναι χώρες που το έκαναν ως επι το πλείστον εξυπηρετώντας δικά τους συμφέροντα ,στρατιωτικά (ΗΠΑ) πολιτικά (Γερμανία ) εμπορικά (Ρωσία) και χώρες που δεν τους καίγεται ιδιαίτερα καρφί για την ονομασία και ό,τι αυτό συνεπάγεται για το μέλλον της περιοχής . (Εδώ είναι Βαλκάνια ).Το παιχνίδι έχει οριστικά χαθεί αν παραδώσουμε το όνομα εμείς οι ίδιοι οι άμεσα ενδιαφερόμενοι.

      • Με δεδομενο οπως λετε την εχουν αναγνωρισει την χωρα αυτη οι παντες, ποιο ειναι το προβλημα να μην την αναγνωρισουμε εμεις? ειναι “ζητημα ζωης και θανατου” οπως αναφερετε πιο πανω να μην την αναγνωρισουμε? 25 χρονια περασαν οπως ειπατε και δεν εγινε κατι τραγικο. Γιατι εγινε ξαφνικα τραγικο και πρεπει να την αναγνωρισουμε τωρα?
        Στην τελικη κανενας δεν μας εχει δωσει μια υπονοια αιτιου: τι εχει αλλαξει και πρεπει να βρουμε λυση μεσα σε εξι μηνες? θεωρω ειναι βασιμες ερωτησεις που δεν τις ειδα.

        Μου κανει εντυπωση που στις παρατηρησεις σας σας διεφυγε η απουσια καλυψης της εκδηλωσης απο τα ΜΜΕ. Ειναι πραγματικα η πιο δραματικη παρατηρηση. Ουσιαστικα για πολλοστη φορα οι αρχοντες αυτου του τοπου( πολιτικοι, επιχειρηματιες και τα οργανακια τους) μας ειπαν οτι ειναι δημοκρατες μονο αν οι γνωμες που εκφραζει το ποπολο ειναι συμφωνες με τις δικες τους.

        Δεν θυμαμαι ποτε μεταπολιτευτικα να συγκεντρωθηκαν στην ελλαδα τοσοι ανθρωποι ( θελετε 90 χιλιαδες οπως δηλωσε η αστυνομια στην 1μμ ενω η συγκεντρωση ηταν στις 2 μμ? 90) και να μην υπαρχει ζωντανη καλυψη. Ειναι πραγματικα αστειο να νομιζουν οτι ελεγχουν κατι με αυτο τον τροπο. Η γελοιοτητα της εξουσιας στα καλυτερα της

  3. Άρη έχεις σαφώς όπως όλοι μας το δικαίωμα της γνώμης, την οποία εκφράζεις πάντα με πολύ ενδιαφέρον και πολιτισμένο τρόπο. Απο το δικό μου πρισμα στο συγκεκριμένο άρθρο η προσέγγιση σου είναι φάουλ. Είναι σαν εγώ να ζηταω βοήθεια γιατί κάποιοι έχουν σπάσει την πόρτα μου, έχουν μπει στο σπίτι μου και εσυ να ασχολείσαι με
    1. τις παντόφλες μου που είναι ζωάκια
    2. την διακόσμηση του σπιτιού μου που είναι καγκουρια με κιονόκρανα σαν το σπίτι του Φλωρινιώτη
    3. τις κορόνες μου που είναι φαλτσες
    4. το ο,τι είναι η τέταρτη φορά που φωναζω βοήθεια κι αυτήν τη φορά δεν είχα το αναμενόμενο δράμα στην φωνή
    5. βάζεις ερωτηματικό στο δίκιο μου γιατί δυο παπάδες που περνουσαν άρχισαν να φωνάζουν μαζί μου

    Το 5% του πληθυσμου της χώρας, με δικά του έξοδα, μαζεύτηκε στην Θεσσαλονικη και το τοπικό κρατικό κανάλι δείχνει ποδόσφαιρο ΟΦΗ-Απόλλων Πόντου. I rest my case…

    • Δεκτό.

      Εσύ το βλέπεις σαν κάποιοι να έχουν σπάσει την πόρτα σου και να έχουν μπει στο σπίτι σου. Και γι’ αυτό λέω πως σέβομαι όλους τους διαδηλωτές (εκτός απ’ τους χρυσαυγίτες).

      Επειδή εγώ δεν το βλέπω έτσι -δεν θεωρώ ότι είναι τόσο δραματική και επείγουσα η κατάσταση- προσέχω και κάποια άλλα πράγματα.

      Συμφωνώ για τα κανάλια – έψαχνα πόσην ώρα να το δω κάπου, ευτυχώς που ήταν το 4Ε – θα γράψω σε λίγο άρθρο/σχόλιο για την ΕΡΤ…

  4. Από τους σχολιασμούς του άρθρου σας φαίνεται ξεκάθαρα ο προπαγανδιστικός τρόπος με τον οποίο υποστηρίζετε τις ιδέες σας. Ήμουν παρούσα στο συλλαλητήριο, ο κόσμος ήταν απίστευτα πολύς, μιλάμε για τεράστια προσέλευση ανθρώπων, ανάμεσα στους οποίους, πέρα από τις λίγες καρικατούρες, ήταν απλοί άνθρωποι, ηλικιωμένοι, νέοι, παιδιά, ακόμη και πάρα πολλοί γονείς με τα καροτσάκια και τα μωρά τους. Καθημερινοί άνθρωποι. Όσο για τις ομιλίες, δεν έφτασα ως εκεί, γιατί ο κόσμος έφτανε μέχρι εκεί που έπιανε το μάτι σου. Δείτε φωτογραφίες από drones που έχουν τραβηχτεί και μετά ελάτε να μας πείτε για τον κόσμο που ήταν συγκεντρωμένος μόνο μπροστά από το άγαλμα. Την επόμενη φορά προτείνω, όταν εξυπηρετείτε την ενημέρωση, να αποβάλετε τον ιδεολογικό σας φανατισμό -γιατί η προπαγάνδα σας αυτόν καταδεικνύει- και να ασπαστείτε την αντικειμενικότητα, προς όφελος πάντα της αλήθειας.

    • Πουθενά δεν είπα ότι ο κόσμος ήταν καρικατούρες (αντιθέτως τον υποστήριξα).
      Η μόνη σας διαφωνία καταλαβαίνω πως είναι ότι νομίζετε πως έγραψα ότι ο κόσμος ήταν μόνο μπροστά απ’ το άγαλμα, ενώ έγραψα πως βασικά ήταν συγκεντρωμένος γύρω από το άγαλμα, για να δώσω το στίγμα που έγινε η συγκέντρωση. Το ότι άνθρωποι υπήρχαν σε μεγάλη ακτίνα απ’ το άγαλμα είναι αδιαμφισβήτητο.

      • “Πάντως ο κόσμος, τουλάχιστον στα αριστοτεχνικά πλάνα του Βεργίνα TV, ήταν πολύς, συγκεντρωμένος βασικά γύρω απ’ το Άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου.”.Διαβασα το αρθρο σου για την ΕΡΤ και ειναι πολυ ευστοχο.Μην επιτρεπεις ομως στους αναγνωστες σου να σε θεωρουν κι εσενα μεροληπτικο.Πρεπει να εισαι εξ αρχης αντικειμενικος.Ο κοσμος ηταν παντου και φαινεται σε ολες τις φωτογραφιες….φιλικα

    • ΚΑΤΕΒΗΚΑΤΕ ΜΕ ΧΡΥΣΑΥΓΙΤΕΣ! αυτό έχει συγκεκριμένη πολιτική ευθύνη και συγκεκριμένο πολιτικό κόστος, που δυστυχώς θα την υποστούν και τα άμοιρα τα παιδιά σας επειδή εσείς είστε ανίκανοι να κρίνεται ταξικά και σας παρασύρει η κάθε μικροπολιτική παπάτζα. μην το παρουσιάζετε ως κάτι μηδαμινό. τους δώσατε στήριξη και άλλοθι να ξεσαλώσουν -όπως ήδη έκαναν καίγοντας μία κατάληψη που αν γινόταν από τους μπαχαλάκηδες θα βούιζε ο τόπος και θα κράζατε ασυστόλως- και θα το αξιοποιήσουν στο έπακρο.

  5. Μου κανει πραγματικα εντυπωση…..ενω καθημερινα πολλοι πανε καθημερινα στα καζινο τους,ψωνιζουν τροφιμα,αγοραζουν τσιγαρα,βαζουν βενζινη….κ πολλα αλλα να ειναι τωρα στο συλλαλητηριο….οτι μας βολευει ελλαδαρα…

  6. Από όσο ξέρω, σχεδόν από το 1975 στο αεροδρόμιο των Σκοπίων υπάρχει μεγάλη ταμπέλα με το όνομα Μακεδονία. Και ξαφνικά μας έπιασε μια παράνοια και ένας υπέρμετρος πατριωτισμός ως προς τη χρήση του ονόματος από τη γείτονα χώρα!!! Και εκφράζω την απορία, όλοι αυτοί οι παπάδες, στρατιωτικοί και ότι άλλο ήταν που διοργάνωσαν το συλλαλητήριο δεν είχαν ταξιδέψει ποτέ στο αεροδρόμιο των Σκοπίων τα προηγούμενα 40 χρόνια για να ενοχληθούν από τη χρήση του ονόματος Μακεδονία? Ξαφνικά τους έπιασε ο πόνος?

    • Στα ποσα χρονια κατοχυρωνεται το ονομα μιας χωρας και κατα συνεπεια αποκτα εδαφικες βλεψεις σε γειτονικη χωρα απο την στιγμη ονομασιας ενος αεροδρομιου? ειναι μερος του διεθνους δικαιου?

  7. Αγαπητέ αρθρογράφε,επειδή διακρίνω μια ιδιαίτερη αδυναμία στους χρυσαυγίτες,θα γνωρίζεις φαντάζομαι οτι φασίστας δεν είσαι μόνο όταν υποστηρίζεις τον εγχώριο φασισμό, φασίστας είσαι και όταν (συνειδητά ή ασυνείδητα) υποστηρίζεις τον φασισμό των άλλων.Στην προκειμένη περίπτωση, οι εθνομηδενιστές και αρνησιπάτριδες που εμπράκτως πλέον χρησιμοποιούν ακριβώς την ίδια πρακτική βίας της χρυσής αυγής, υποστηρίζουν το αρχέτυπο του βαλκανικού φασισμού στην πιο κιτς και εκχυδαϊσμένη μορφή του. Ας γνωρίζουν, τόσο οι νεοφιλελέ μεταμοντεριστές, όσο και οι αριστερίζοντες ψευδοπροοδευτικοί ότι τα Σκόπια είναι το τελευταίο φασιστικό ερείπιο στην Ευρώπη με αλυτρωτικά συμπλέγματα σφετεριζόμενα ξένη ιστορία και εθνολογική ταυτότητα. Είναι ψεύτες και κλέφτες . Κι όποιος είναι ψεύτης και κλέφτης είναι ανυπόληπτος. Η Ελλάδα, ΔΕΝ διεκδικεί τίποτα. Οι Σκοπιανοί διεκδικούν. Όποιος δεν διεκδικεί δεν μπορεί να κατηγορηθεί για “εθνικισμό”. Αναγνώριση του κράτους της “Μακεδονίας” σημαίνει de facto αναγνώριση μακεδονικού έθνους. Ιδού η αντίφαση των εθνομηδενιστών που φτύνουν το δικό τους έθνος για να δημιουργήσουν ένα άλλο.
    Η αναγνώριση των αθίγγανων βαλκανικών πληθυσμών ως «Μακεδόνες» μας ζημιώνει ως Έλληνες. Μας ζημιώνει γιατί σημαίνει: 1) δικαίωση και αναβίωση του βαλκανικού φασισμού, 2) βέβαιη ενδυνάμωση αναθεωρητισμού άλλων γειτονικών κρατών και κίνδυνο ντόμινο (πχ μειονότητα στην Θράκη- Τουρκία, “Τσαμουριά”-Αλβανία), 3) αποσταθεροποίηση της περιοχής με ενθάρρυνση αλυτρωτισμού, 4) αναβίωση “μακεδονικής μειονότητας”, 5) προσβολή της ιστορικής μνήμης των Ελλήνων, 6) αφαίρεση του δικαιώματος χρήσης του ονόματος “Μακεδονία” από τους Έλληνες δηλαδή του δικαιώματος αυτοπροσδιορισμού τους ως τέτοιους (εφόσον κατάγονται από την περιοχή της Μακεδονίας). Το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού ΔΕΝ είναι απεριόριστο. Σταματά πάντα εκεί που ξεκινά να θίγεται το δικαίωμα αυτοπροσδιορισμού κάποιου άλλου.Τέλος,πέρα απο την όποια πολιτική ερμηνεία,δεν πρέπει να ξεχνάμε οτι οι ισχυρισμοί των σκοπιανών είναι μια ξεκάθαρη παραχάραξη της ιστορίας και ξεδιάντροπος βιασμός της λογικής,μιλάμε για Βούλγαρους που δεν μπορούν ούτε το όνομα του Αλέξανδρου να προφέρουν σωστά.

  8. Επισης Αρη οι θλιβερες και αταιριαστες παρουσιες απο πού προκυπτουν?Οι ιερεις φορουν ρασα τι να κανουμε τωρα?Προσωπικα εαν ηταν πανω στο βημα 20 ραββινοι που ειναι ποιμεναρχες λ.χ.50.000 πολιτων δεν θα μου εκανε ασχημη εντυπωση.Μην βγαζεις εμπαθεια γιατι χανεις το ενδεχομενο δικιο σου θεωρω

  9. Δε μπορώ να καταλάβω πως ορισμένοι θεωρούν ότι είναι περισσότερο (ή/και μόνο) πατριώτες ή χριστιανοί από τους υπόλοιπους συμπατριώτες τους όταν αυτοί έχοντας μια διαφορετική οπτική γωνία αντιλαμβάνονται, δεν αποδέχονται και κριτικάρουν ιδιοτελείς σκοπούς ή αλλοιώσεις συμβολισμών. Τέλος πάντων…

    Προσωπικά θεωρώ λανθασμένη και μη ορθολογική την παραπάνω εκδήλωση, καθώς έχει τα αντίθετα αποτελέσματα. Από τη μια σκληραίνει ακόμα και τις μετριοπαθείς φωνές της γείτονος, από την άλλη μια μέθοδος που εγκλώβισε τη χώρα πριν 25 χρόνια, δεν είναι ωφέλιμη να επαναληφθεί.

    Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι όσοι δεν επιθυμούν τη ΝΕΑ σύνθετη ονομασία με προσδιορισμό στο ‘Μακεδονία’ (η παλαιά είναι η ΠΓΔΜ που έχει απαξιωθεί), ενισχύουν έμμεσα το σκέτο ‘Μακεδονία’ (που έχει καθιερωθεί).

    Εκ των πραγμάτων η όλη σημερινή εκδήλωση και μόνο από τους “πρωταγωνιστές” στην εξέδρα κατέληξε σε μια ακόμη συντηρητική παλαιοαισθητική αντικυβερνητική πολιτική μάζωξη με εκατέρωθεν μικροπολιτικές σκοπιμότητες στις διάφορες γαλάζιες ‘φυλές’. Κοινώς ο καθένας φύλαγε τα νώτα του.

    Οι ντόπιοι πολίτες καλά έκαναν και πήγαν. Ήταν δικαίωμά τους -και υποχρέωση- να επιδείξουν παρουσία. Εξάλλου αυτό λέμε: η λέξη Μακεδονία εκφράζει την Ελληνική Πολιτισμική Κληρονομιά και οποιαδήποτε χρήση της οφείλει να είναι συνυφασμένη με αυτήν. Αλλά άθελά τους -και το πιστεύω άθελά τους- έδωσαν βήμα σε πολιτικές εκφάνσεις που τους εκμεταλλεύθηκαν.

    Όσον αφορά τα περί Τουρκίας η δική της γεωστρατηγική επιδίωξη είναι η μη λύση του ζητήματος μεταξύ των δύο χωρών. Επί 25 χρόνια η Ελλάδα έχει εγκλωβιστεί σε αυτό που το ΝΑΤΟ και η ΕΕ αναφέρουν ως “βαλκανική εμπλοκή μας” με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να αναλάβουμε κοινοτικό περιφερειακό ρόλο. Επίσης ‘Μεγάλη Αλβανία’ και ‘δεύτερη Τουρκία’ είναι οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος! Σκεφτείτε…

    Λύση του ζητήματος χθες!

  10. Δε καταλαβαίνω γιατί διαχωριζεστε ως διεθνιστης απο τους εθνικιστες και όχι ως διεθνιστης απο τους εθνιστες. Λέτε πως όλοι χωρανε στην πόλη και εσεις που δε θελατε να πατε και αυτοί που θέλανε. Εσεις αυτοχαρακτηριζεστε ως διεθνιστης επομένως οι εθνικιστες είναι αυτοί που θέλανε να πάνε; φανταζομαι δεν αναφερεστε σε αυτούς που προσπαθησαν να αμαυρώσουν το κατ’εξοχιν οικογενειακό συλλαλητήριο.
    Είναι εικόνες παρομοιες με το ακαρπο -δυστυχως- κινημα των αγανακτισμένων που ωστόσο αποδεικνύουν μαζι πως ευτυχώς σε κάποιους από εμάς (και αντιθετα με την εικόνα που έχετε, πολλους) έχει απομείνει μια στοιχειώδης εθνική συνείδηση.

  11. Ήμουν κι εγώ παρών στο χώρο, κυρίως από περιέργεια. Είναι αλήθεια ότι με ξένισε η παρουσία των παπάδων, τα χαρτάκια της χρυσής αυγής που πήγε σαν άλλο ΠΑ.ΜΕ. να καπηλευθεί την αγνή πρόθεση του απλού κόσμου να διαδηλώσει για το όνομα αλλά δεν μπορώ να μη δω την τεράστια συμμετοχή του κόσμου. Δεν μπορεί όλος αυτός ο κόσμος να ήταν χρυσαυγιτες ή θρησκοληπτοπατριωτες και θα ήμασταν ανόητοι να χαρακτηρισουμε όλο αυτόν τον κόσμο ως ακροδεξιός. Αυτό το άρθρο Άρη είναι προπαγάνδα.

  12. Κύριε Δημοκίδη, δεν ντρέπεστε να λέτε πως σέβεστε όλους τους διαδηλωτές εκτός απ’ τους χρυσαυγίτες; Βρίσκετε ότι με την δήλωση αυτή αποκτάτε εύσημα δημοκρατικότητας;
    Τους κομμουνιστές εκ των λαβόντων μέρος στο συλλαλητήριο τεκμαίρω ότι τους σέβεστε. Μπορείτε να μας εξηγήσετε πώς και τους σέβεστε, δεδομένων των φρικωδών εγκλημάτων που διέπραξαν στην απόπειρά τους για επιβολή στον λαό μας της διχτατορίας του προλεταριάτου, την οποία οι κομμουνιστές ευαγγελίζονταν και ευαγγελίζονται;
    Αν αγνοείτε πάντως-πράγμα που δεν φαντάζομαι ότι συμβαίνει- τα φρικώδη εγκλήματά τους θα μπορούσα να απαριθμήσω ένια τινά εξ αυτών για να τα παραβάλετε με τα πεπραγμένα των χρυσαυγιτών, αυτών που αντιπαθείτε.

  13. Η συμμετοχή ήταν τεράστια απ’ ό,τι φαίνεται, ειδικά αν σκεφτούμε πως δεν στηρίχτηκε επίσημα από Εκκλησία ή κόμματα. Η στάση των ΜΜΕ εξηγεί ακριβώς γιατί ανεβαίνουν τα άκρα στη Δύση. Αν ο κόσμος έχει άδικο σε κάτι, πρέπει να του εξηγείς το λάθος του, δεν γίνεται όμως απλά να τον προσπερνάς. Είναι υπεροπτικό και τελικά αντιπαιδαγωγικό.

    Πρωτοπόροι στην εθνομηδενιστική υπεροψία βέβαια ο ΣΥΡΙΖΑ και Το Ποτάμι. Αυτός ο Σταύρος πρωί βράδυ μάχεται τον λαϊκισμό. Κάποιοι θέλανε να κάνουν και τη ΝΔ του Μητσοτάκη ένα νέο Ποτάμι, να στείλουμε τον δεξιό ψηφοφόρο πακέτο στη ΧΑ.

  14. Βρε τι έχουμε πάθει! Όλοι εκτός Ελλάδας μιλάν για Μακεδονία και εννοουν τα Σκόπια εδώ και χρόνια! 25 χρόνια πριν είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε κάτι σε αυτό το θέμα και τα κάναμε μαντάρα! Άντε πάλι τα ίδια! Πρέπει να σκέφτεται κανείς και όχι να αντιδρά συναισθηματικά. Οι ίδιοι ή τα παιδιά τους κάνουν πάλι τα ίδια! Οι ίδιοι ή οι γονείς τους ήθελαν και τους Ολυμπιακούς αγώνες γιατί είναι λέει Ελληνικοί. Τώρα πληρώνουμε και θα πληρώνουμε για πολλές γενιές όπως και λουζόμαστε και τα εθνικά μας λάθη! Και μιλάω στον 1ο πληθυντικό γιατί αυτά αφορούν και εμάς που ΔΕΝ συμφωνούσαμε!
    Τι να περιμένεις όμως από ανθρώπους που μεγάλωσαν με τα ψευτο ελληνοχριστιανικά ιδεώδη, με παραχαραγμένη την ιστορία τους που κάποια στιγμή παπαγάλισαν, με ιστορίες για κρυφά σχολειά και ιερείς που με το καντήλι μάθαιναν την γλώσσα στα παιδάκια!
    Ας αφήσουν αυτούς τους σεπτούς ανθρώπους να ασχολούνται με το έργο τους (κι ας έχει μέσα και ιερές παντόφλες, δάση και ακίνητα φιλέτα και πολλά άλλα.
    Με όλα αυτά που συμβαίνουν εδώ και χρόνια στη χώρα θα περίμενε κανείς κάποια ωριμότητα από τον πολύπαθο αυτό λαό αλλλα μάλλον αργεί ακόμα πολύ.
    Υπάρχουν όμως και άλλοι Έλληνες. Που έχουν βαρεθεί να βλέπουν να καπηλεύονται την πατρίδα τους οι κλέφτες όλων των κατηγοριών φωνάζοντας την ελληνικότητά τους, μπερδεύοντας τους πιο συναισθηματικούς και στέλνοντας τους λογαριασμούς στους ίδιους!
    Όπως εχουν βαρεθεί και τους Χρυσαυγίτες αλλά και τους μπαχαλάκηδες αντιεξουσιαστές κι έτσι!
    Αρκετά κάνατε μπάχαλο την χώρα! Φτάνει πιά!

    • Την Ανατολική Γερμανία την είχε αναγνωρίσει όλος ο κόσμος σαν κράτος εκτός από την Δυτική Γερμανία και σήμερα μπορείς να καταλάβεις ποιος νίκησε. Δεν έχει καμία σημασία το πως το λένε οι άλλοι αλλά το πως το λέμε εμείς. Εμας μας αποκαλούν όλοι οι έξω Γρεκία Greece Τι σημαίνει αυτό ότι πρέπει να αποκαλούμαστε μεταξύ μας Γρεκοί ? ή γρεκίλοι ?

  15. Το πρόβλημα της ονομασίας των Σλάβων Μακεδονία έγκειται στο ότι έχουν προσεταιριστεί οι ίδιοι την ιστορία του Μεγάλου Αλεξάνδρου και λένε ότι εμείς την κλέψαμε από αυτούς. Αυτά που γράφετε, είναι άδικα για τους μεγάλους ανθρώπους. Προσωπικά δεν είμαι ιδιαίτερα κοντά στην εκκλησία αλλά έχοντας πάει εκεί έχω δει πόσο φανατισμένος είναι ο λαός τους εναντίον μας, ύστερα από χρόνια προπαγάνδας. Αυτό δεν έχει σημασία για σας τώρα, αλλά ίσως έχει στο μέλλον, αν γίνει κάτι σε αυτή την περιοχή των Βαλκανίων που συνεχώς βράζει. Οι πολιτικοί πρέπει να βλέπου μπροστά και στρατηγικά και να αποφεύγουν μελλοντικά προβλήματα. Οπότεν όσο ωραία κι αν είναι αυτά που γράφετε, αρνείστε να δείτε ολόκληρη τη γεωπολιτική εικόνα της περιοχής.

  16. Αγαπητέ Άρη
    Η αληθεια είναι ότι διαβάζω με ενδιαφέρον τα άρθρα σου. Μου αρέσει ο τρόπος σκέψης σου. Θα έλεγα με άνεση, για τα δικά μου δεδομένα, ότι ανήκεις σε αυτό το σπάνιο είδος του θεατή της πραγματικότητας, που χαρακτηρίζεται νηφάλιος. Και το χιούμορ σου. Κάποιες φορές ομως έχω την εντύπωση ότι λειτουργείς με βάση εμμονές. Είναι καλό, αλλά και κακό αυτό. Καλό γιατί κι εγώ κάπως έτσι λειτουργώ. Κακό όμως μόνο για σένα γιατί εσύ γράφεις την άποψη σου δημόσια και αρα τη διαβάζουμε. Εγώ τη δική μου την περιορίζω σε κύκλο που θεωρώ δεδομένη την κατανόηση του.

    Που θέλω να καταλήξω; Ξεκόλλα λίγο με τους παπάδες…
    α) Όσοι συμμετείχαν στο συλλαλητήριο έχουν καποια σχεση με την εκκλησία… Το 92 πήγατε όλοι. Σήμερα πήγαν όσοι το άκουσαν από τον παπά στην εκκλησία και τους ξεσήκωσε 2-3 Κυριακές τώρα.
    β) Θρησκευουν περισσότεροι από όσους φαντάζεσαι και όχι δεν είναι καρικατούρες
    γ) Πριν από κανένα χρόνο έγραψες ή μετέφερες άρθρο αυτούσιο καλλιτεχνιζοντος θεολόγου για την Αγία ζώνη στην Πάτρα. Πήγα κι εγώ. Αναμονή υπό βροχή σε ουρά 2-3 ώρες για να… Τι… Ποιος… Πού; δευτερόλεπτα μπροστά σε ένα λειψανο(;), κειμήλιο(;). Τόσος νεαρόκοσμος που δε μπορείς να φανταστεις. Φυσιολογικοί άνθρωποι κι όχι καρικατούρες. Εγώ μάλιστα είχα ανοιχτό και App γνωριμιών αρχαίου romeo τίνος. Πήγα βόλτα μετά. Ακόμα ζω με αυτή τη βόλτα από τότε. Πότε μη λες ποτέ λοιπόν φίλε μου

  17. Πολιτικά είμαι ανένταχτη. Ωστόσο αντιπαθώ τα άκρα- δεξιά και αριστερά- σε κάθε συλλαλητήριο όμως θα παρατηρήσετε ότι κυκλοφορούν και cult μορφές. Αυτό δε σημαίνει ότι η σημερινή συγκέντρωση είναι ακραία, εθνικιστική, γραφική η φασιστική. Φασιστικό είναι να επιχειρεί ένα υβριδικό κρατίδιο να σφετερίστει με ξένη ιστορία. Ανόητο είναι να την παραχωρήσουμε αδιάφορα από τον καναπέ μας. Ας διαβάσουμε ιστορία και θα λυθούν όλες μας οι απορίες. Η Αμφίπολη και Βεργίνα ισοπεδώνουν τα επιχειρήματα της ψευτοκουλτουρας .

    • Ποιοι σφετερίζονται τί;
      Η περιοχή λέγεται έτσι από το Β΄Παγκόσμιο Πόλεμο που ζούσαν η παππούδες τους και κυβερνούσε ο Τίτο. Ήταν ισότιμο ομόσπονδο κράτος μέλος, που λεγόταν “Λαϊκή Σοσιαλιστική Δημοκρατία της Μακεδονίας”, με πρωτεύουσα τα Σκόπια. Οι έξι Σοσιαλιστικές Δημοκρατίες που αποτελούσαν τη Σοσιαλιστική Ομοσπονδιακή Δημοκρατία της Γιουγκοσλαβίας ήταν η Σ.Δ. Βοσνίας-Ερζεγοβίνης, η Σ.Δ. Κροατίας, η Σ.Δ. Μακεδονίας, η Σ.Δ. Μαυροβουνίου, η Σ.Δ. Σλοβενίας, και η Σ.Δ. Σερβίας.

      Από wiki
      Η ιστορία της χώρας ανάγεται στην αρχαιότητα ….. ενσωματώθηκε στην Περσική Αυτοκρατορία και στη συνέχεια καταλήφθηκε από το Ελληνικό βασίλειο της Μακεδονίας τον 4ο αιώνα π.Χ. Οι Ρωμαίοι κατέλαβαν την περιοχή τον 2ο αιώνα π.Χ. και την ενέταξαν στην πολύ μεγαλύτερη επαρχία της Μακεδονίας, που παρέμεινε τμήμα της Βυζαντινής (Ανατολικής Ρωμαϊκής) Αυτοκρατορίας και δέχθηκε συχνές επιδρομές και εποικισμούς Σλαβικών λαών, που άρχισαν τον 6ο αιώνα μ.Χ. Μετά από αιώνες αντιπαράθεσης μεταξύ Βυζαντινής και Βουλγαρικής Αυτοκρατορίας πέρασε σταδιακά στην Οθωμανική κυριαρχία από τον 14ο αιώνα. Η ιδέα της ύπαρξης χωριστού σλαβομακεδονικού έθνους γεννήθηκε αρχικά σε έναν μικρό κύκλο διανοουμένων Σλάβων της Μακεδονίας στο μεταίχμιο 19ου και 20ου αιώνα. Με τους Βαλκανικούς πολέμους, η γεωγραφική περιοχή της Μακεδονίας διανεμήθηκε μεταξύ Βουλγαρίας, Σερβίας και Ελλάδας,[8] αλλά ο σλαβομακεδονικός εθνικισμός υποστηρίχθηκε από τα κομμουνιστικά κόμματα της περιοχής κατά το Μεσοπόλεμο και η διάδοσή του ευνοήθηκε από τα προβλήματα που δημιούργησε η γιουγκοσλαβική διοίκηση. Κατά το Β΄ Παγκόσμιο, στην κατεχόμενη Μακεδονία του Βαρδάρη αναπτύχθηκε ένα αντιφασιστικό αντάρτικο, που μετά τον πόλεμο οδήγησε στην ίδρυση της Σοσιαλιστικής Δημοκρατίας της Μακεδονίας ως ομόσπονδης δημοκρατίας της Γιουγκοσλαβίας. Το 1991, με τη διάλυση της Γιουγκοσλαβίας, η πρώην γιουγκοσλαβική δημοκρατία έγινε ανεξάρτητο κράτος με τη συνταγματική ονομασία «Δημοκρατία της Μακεδονίας».

      Οσο απόγονοι είμαστε εμείς των Μακεδόνων, άλλο τόσο είναι και αυτοί, όσο και οι σημερινοί κάτοικοι της Αιγύπτου των αρχαίων Αιγυπτίων και οι Ιρακινοί των Βαβυλωνίων.

  18. Aρη, εγω πάλι συμφωνώ με όλα και μπράβο σου από καρδιάς. Οπως και να ονομαστεί η γειτονική χώρα η λέξη Μακεδονία θα είναι στην ονομασία μαζί με κάποια άλλη λέξη που πάντα θα παραλείπεται. ‘Ολος ο κόσμος σκέτο Μακεδονία θα λέει, όπως κάνει τα τελευταία 20 χρόνια εκτός από μας που λέμε Σκόπια και Φυρομ. Ο κόσμος το ΄χει τούμπανο κι εμείς κρυφό καμάρι. Αυτό να ήταν το πρόβλημά μας.

    Εντάξει λοιπόν πες ότι η Μακεδονία ακήκει στην Ελλάδα. Η Ελλάδα που ανήκει; Στο ΔΝΤ, στην ΕΕ, στην ΕΚΤ, στη Γερμανία και σε όλους αυτούς που παλιότερα ο Τσίπρας αποκαλούσε γκαγκστερ και τωρα τους γλειφει.

    Κι όλοι αυτοί στη Θεσσαλονίκη μια χαρά πάνε για τις δουλίτσες τους ή για διασκέδαση στα γειτονικά κράτη και μετέφεραν και πολλές από τις επιχειρήσεις τους στη Βουλγαρία και αλλού και πολύ καλά έκαναν με τη φοροκαταιγίδα των μνημονίων αλλά χάθηκαν και θέσεις εργασίας και γι αυτές δεν κόπτονται όπως για το όνομα Μακεδονία.

    Κάνω κόπυ πάστε σημερινό σχόλιο του Vernedead που μου άρεσε, ελπίζω να μην τον ενοχλεί

    “Ξεσηκώθηκε κάθε καρυδιάς καρύδι να φωνάξει για την Μακεδονία που είναι Ελληνική.Εκτός από το αεροδρόμιο,το λιμάνι,το χρυσό,το νερό,τις παραλίες,τα τρένα,τις μονάδες της ΔΕΗ και τους μισθούς της που κοντεύουν επίπεδα Βουλγαρίας.Ντάξ’αυτά είναι επενδύσεις και απαραίτητες μεταρρυθμίσεις,όμως,ε; ” Πηγή: http://www.lifo.gr

  19. Λέω, να ανοίξω ένα ενημερωτικό site αύριο. Και να το πω ”Lifo και μικροπράγματα” είμαι σίγουρος πως δεν θα σας πειράξει καθόλου, στο κάτω κάτω μία ονομασία είναι…

    Πέρα από την πλάκα όμως, έχουμε φτάσει να ντρεπόμαστε για τον πατριωτισμό μας φοβούμενοι να μην μας πουν εθνικιστές.

    Έχει ενδιαφέρον πάντως πως το πλήθος των ομοεθνών συμπολιτών μας που κάνει σημαία του τις παραδόσεις ΜΑΣ, χαρακτηρίζεται θλιβερό ενώ το φανατισμένο πλήθος που αυτομαστιγώνεται στον Πειραιά το βλέπουμε με συμπάθεια… για να μας πουν ανοιχτόμυαλους…

    Να θυμίσουμε στο σημείο αυτό πως είμαστε μία μικρή φτωχή χώρα, με εξαιρετικά διασπασμένο κοινωνικό ιστό και με πολλούς εχθρούς γύρω–γύρω.

    Καλός ο κοσμοπολιτισμός, αλλά για τους ΝεοΥορκέζους που είναι υπερδύναμη…

    Χαίρομαι τουλάχιστον που αυτό το πλήθος δεν έχει γίνει η διαπολιτισμική απαθής σούπα που έχουμε γίνει όλοι μας εμείς οι δήθεν– ΝεοΕυρωπαίοι.

    • «Έχει ενδιαφέρον πάντως πως το πλήθος των ομοεθνών συμπολιτών μας που κάνει σημαία του τις παραδόσεις ΜΑΣ, χαρακτηρίζεται θλιβερό»

      Δεν χαρακτηρίστηκαν αυτοί θλιβεροί, αλλά η εικόνα με τους παπάδες. Ο επόμενος που δε θα έχει διαβάσει το άρθρο κόβεται 😉

  20. “το φανατισμένο πλήθος που αυτομαστιγώνεται στον Πειραιά το βλέπουμε με συμπάθεια”.

    Ουάο, τι μαθαίνει κανείς! Τα μαστιγώματα της Ασούρα τα βλέπει ο (μέσος) Έλλην με συμπάθεια.

    Κολοκύθια με τη ρίγανη.

    • Με συμπάθεια τα βλέπουν οι συντάκτες της Lifo, που καλύπτουν τον εορτασμό της Ασούρα με θετική εξωτική ουδετερότητα, ενώ καλύπτουν το γεγονός του συλλαλητηρίου προωθώντας γραφικές εικόνες. Λες και στα τόσες χιλιάδες του πλήθους δεν υπήρχαν στυλάτοι νεαροί και νεαρές αλλά μόνο γέροι, άσχημοι και γραφικοί, περνώντας υποσυνείδητα το μήνυμα πως πατριώτες είναι μόνο όσοι έχουν αυτή την εικόνα άρα μην τολμίσετε να έχετε την ίδια άποψη γιατί θα ταυτιστείτε με αυτούς.

      Σε άλλα νέα, ψάχνω ακόμα τον κούκλο Πακιστανό με τα πράσινα μάτια που έχει το εξωτικό παντοπωλείο στην Ομόνοια…

      Στις τόσες χιλιάδες διαδηλωτών έναν κούκλος στην Θεσσαλονίκη δεν βρέθηκε;

  21. Δυστυχώς δεν μπορούμε να κατανοήσουμε ότι “όποιος θέλει τα πολλά χάνει και τα λίγα”. Ναι, είναι αλήθεια ότι οι περισσότεροι, όχι όλοι, από τους παρόντες στο συγκεκριμένο συλλαλητήριο τρέφονταν από αγνά πατριωτικά αισθήματα και αγανάκτηση που κάποιοι οικειοποιούνται την ιστορία μας. Παρόλα αυτά και όσον αφορά το θέμα του ονόματος θα πρέπει να κατανοήσουμε ότι αναγκαστικά, είτε μας αρέσει είτε όχι, αυτό άπτεται διεθνών σχέσεων και στις διεθνείς σχέσεις καμία χώρα του κόσμου δεν μπορεί να κινείται μόνη της.
    Με άλλα λόγια υπάρχουν πολλές χώρες που έχουν αναγνωρίσει τη χώρα αυτή ως “Δημοκρατία της Μακεδονίας” αλλά και όσες την έχουν αναγνωρίσει ως FYROM όταν αναφέρονται σε αυτή μιλούν για Μακεδονία και Μακεδόνες. (αφενός θα ήταν αστείο να μιλούν για FYROMians, αφετέρου θα ήταν το λιγότερο αστείο και αφελές να νομίζει κανείς ότι υπάρχει έστω και μια χώρα -πλην της Ελλάδας, που να αποκαλεί τη χώρα Σκόπια και τους κάτοικους της Σκοπιανούς, θα ήταν σαν να αποκαλούσε κανείς το σύνολο της Ελλάδας, “Αθήνα” και όλους τους Έλληνες ως “Αθηναίους”).
    Η Ελλάδα έχει αποδεχτεί τη σύνθετη ονομασία εδώ και πολλά χρόνια, και δεν αναφέρομαι στην προ δεκαετίας απόφαση των πολιτικών αρχηγών. Αναφέρομαι στο ότι έχουμε αποδεχθεί την προσωρινή ονομασία Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατίας της…..ποιας είπατε;;;;…α, ναι της ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ!!!
    Αν λοιπόν χάσουμε και αυτή την ευκαιρία μιας σύνθετης ονομασίας, αυτό που θα συμβεί πολύ απλά σε μερικά χρόνια θα είναι να έχει παγιωθεί παντού ο όρος Μακεδονία και Μακεδόνες, και η Ελλάδα, μόνη, όπως ο τρελός του χωριού, να την αποκαλεί Σκόπια, ΠουΓουΔουΜου και άλλα συναφή…θα έχουμε κρατήσει δηλαδή την εθνική ψωροϋπερηφάνια μας αλλά κανείς δε θα μας το αναγνωρίζει αυτό…είτε μας αρέσει, είτε όχι έτσι έχουν τα πράγματα!!

  22. Αντε να δουμε για ποσο ακομα θα ειναι κεντρικο θεμα στη LIFO οι “θλιβερες” παρουσιες του συλλαλητηριου.Και το συλλαλητηριο ειχε μεγαλη επιτυχια και τα Σκοπια θα αναγνωριστουν ως Μακεδονια.Move on…και σε 100 χρονια βλεπουμε ποιος ειχε δικιο.

  23. Ο διεθνισμός είναι ρομαντισμός αλλά κι εθελοτυφλία. Δεν υπάρχει διεθνισμός χωρίς τους εγγυητές του οι οποίοι και θα ρυθμίσουν τα πράγματα ώστε να κρατούν την εξουσία και διανέμουν, μεταξύ τους κατά προτίμηση, τα προνόμια και τα οικονομικά οφέλη. Υπήρξε ποτέ κομμουνιστικός διεθνισμός ; Μόνο μια ρωσική αυτοκτρατορια με δεκάδες υπόδουλες εθνότητες. Οι Έλληνες κομμουνιστές και αριστεροί που ” διεθνιζουν” απλώς υποδαυλίζουν τα αλυτρωτικά αισθήματα και την επεκτατική διάθεση μιας σλαβικής εθνότητας που έρχεται τώρα μετά από πενήντα και χρόνια γιουγκοσλαβικής προπαγάνδας να αρπάξει από το στόμα της Βουλγαρίας μια μπουκιά που για αιώνες λιγουρευεται στήνοντας το παραμύθι μια έτσι μια αλλιώς. Αν οι παπάδες ενοχλούν αυτό έχει να κάνει με την αισθητική του καθενός, με τις προκαταλήψεις του, με το αντιθρησκευτικό ή αντικληρικό του αίσθημα. Αν οι Χρυσαυγίτες προσβάλουν την αισθητική ( και τη δική μου παρεπιπτόντως) το ίδιο κάνουν και οι ” αντεξουσιαστές ” που υποκρίνονται ότι εργάζονται για το διεθνισμό κι άλλα ροζ σύννεφα, ενώ στην ουσία με πολύ συγκεκριμένο τρόπο εργάζονται για τον τυφλό εθνικισμό μιας ασταθούς σλαβικής εθνότητας που ονειρεύεται επιτέλους μετά από ήττες αιώνων την έξοδο στο Αιγαίο και την κατάκτηση της Θεσσαλονίκης. Στην μεταμοντέρνα εποχή όπου όλοι δικαίως ή αδίκως σκουζουν identity theft και cultural appropriation εμείς οι Νεοέλληνες από δειλία και διανοητική συγχιση φοβόμαστε να διαμαρτυρηθούμε όταν προσπαθούν να κλέψουν το σπίτι μας που είναι η χώρα μας. Αλλά είπαμε. Θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία. Επιπλέον θέλει και κάτι που απωλέσαμε παντελώς ως imitation δυτικοί κατι που άλλοι πιο αποφασισμένοι από μας λαοί διαθέτουν. Θυσιαστικες αξίες. Χωρίς αυτές θα υποχωρούμε μέχρι αυτοαναιρέσεως.

  24. Αρη, σε διαβαζω πολλα χρονια και μου αρεσει η προσεκτικη προσεγγιση που εχεις σε ολα τα θεματα με τα οποια καταπιανεσαι .
    Ωστοσο μην πεφτεις στη παγιδα που κανενας δεν πρεπει να πεσει σημερα .
    Σε τοσες χιλιαδες κοσμου που βρεθηκε σημερα στη Θεσσαλονικη η πλειοψηφια βρεθηκε εκει γιατι θεωρει οτι θιγονται τα εθνικα μας συμφεροντα .
    Δεν εχει αλλαξει τιποτα στη γειτονα χωρα , αυτο που εχει αλλαξει ειναι οτι η Ελληνικη κυβερνηση δεχεται παλι πιεσεις απο χωρες οπως η Γερμανια και οι ΗΠΑ και μαζι και ολο το ΝΑΤΟ να επιτρεψει την εισοδο της γειτονας στο ΝΑΤΟ χωρις ορους ετσι ωστε να μην βρει η Ρωσια περαιτερω πατημα στα Βαλκανια .
    Δεν αξιζουν οι γειτονες την αναγνωριση μας με τον ορο Μακεδονια απο εμας . Η χωρα αυτη διατηρει αλυτρωτισμο ο οποιος δεν δικαιολογειται απο καποια πραγματικοτητα . (εθνικη συσταση , καταγωγη ιστορια κλπ κλπ ).
    Αλλοι αναγνωρισαν το Κοσσυφοπεδιο , εμεις η Ισπανια και η Ρωσια δεν το καναμε .
    Δεν μας νοιαζει πως τους φωναζουν ολες οι χωρες , εφοσον λεγομαστε σημερα Ελληνες εχουμε καθηκον και υποχρεωση να υπερασπιστουμε την αληθεια και να προστατεψουμε τη περιοχη και ιδιαιτερα τη χωρα μας απο τον επεκτατισμο του οποιοδηποτε .
    Οποτε το να πιπιλαμε συνεχεια την ενοια του Εθνικισμου επειδη βρεθηκαν στη συγκεντρωση παπαδες και παλαβοι ειναι λαθος .
    Δεν εχουμε δειξει αλυτρωτισμο προς καμια χωρα επισημα τον τελευταιο αιωνα .
    Οταν δειξαμε παλαιοτερα αλυτρωτισμο και ενω ημασταν στο ιδιο μεγεθος με τα Σκοπια πενταπλασιαστηκε η εκταση της χωρας (Μεγαλη Ιδεα ) και στοιχησε καποιες χιλιαδες νεκρους και καποια εκατομυρια προσφυγες .
    Σημερα φαινεται συνετο να δωσουμε την εννοια Μακεδονια στους γειτονες απο πολλους , με μια διαθεση ομως τυπου Αντε να τελειωνουμε …. Η χωρα υπεστει απανωτες ταπεινωσεις απο το 2010 και επειτα , πολυ φοβαμαι οτι το Μακεδονικο θα ειναι και η τελευταια πριν αλλαξει εντελως η μορφη της Ελλαδας .. Θα γινει της κακομοιρας .. Καποιοι στο Μαξιμου σημερα το εχουν καταλαβει αυτο …

  25. Το συγκεκριμένο συλλαλητήριο απέδειξε την κοινή αισθητική και επιδίωξη της Κεντροδεξιάς – Δεξιάς – Ακροδεξιάς στη χώρα μας. Με το μεγαλύτερο -και κυριότερο- κόμμα του χώρου να έχει αποτύχει παταγωδώς να φιλελευθεροποιήσει και εξευρωπαϊσει το εκλογικό του κοινό. Φαίνεται εξάλλου από τα σχόλια η αποδοχή της… εξέδρας. Ψηφίζεις και σου βγαίνει ΥΠΕΞ ο… Μητροπολίτης! Μα τόσο λογικό…

    Στο δια ταύτα μετά από 25 χρόνια που το θέμα πάγωσε με την μεν Ελλάδα να σφυρίζει κλέφτικα και τη δε πΓΔΜ να εμβαθύνει την προπαγάνδα της στις νεότερες γενιές, περιμένει κανείς κοινή συμβιβαστική λύση? Η κοινή γνώμη στην Ελλάδα στρουθοκαμηλίζει πίσω στο 1992 και της πΓΔΜ ζει στο 350 π.Χ. Τρέχα γύρευε…

    Επί της ουσίας, όμως, κανείς δεν θα θυμάται σε 20-30 χρόνια ένα μοντέρνο “(σλαβο)μακεδονικό” έθνος των 1,2 εκατομ. σε μια ομόσπονδη Ε.Ε. των 350 εκατομ. Ευρωπαίων πολιτών, σε μια ενοποιημένη Ευρώπη ΧΩΡΙΣ ΕΘΝΗ – ΚΡΑΤΗ με ενιαίο Ευρωπαϊκό Πολιτισμό.

    • Ποιος είναι αυτός ο “Ευρωπαϊκός” πολιτισμός που ευαγγελίζονται όλοι έτσι αόριστα; Ο βρετανικός, ο γαλλικός, ο γερμανικός, ο ισπανικός ή μήπως ο σουηδικός; Και γιατί να μην είναι πχ ο τσεχικός, ο ελληνικός, ο πολωνικός, ο ρουμάνικος κτλ;
      Ευχαριστώ αλλά δεν θα πάρω.

  26. Πραγματικά σεβαστές οι απόψεις όλων και αυτό είναι το πραγματικό νόημα της δημοκρατίας, να μιλούν όλοι. Αν και έχω διαφορετική άποψη από τον αρθρογράφο επί του θέματος, πραγματικά κατανοώ τη διεθνική συνείδηση του( αλλωστε και αυτο μια χειραγωγημενη επιλεκτική ταση που πλασσαρεται απο καποιους,οχι απο παπαδες αλλα απο δηθεν διεθνιστες και προαγωγους της ειρηνης που ειναι ικανοι να ριχνουν βομβες στο Ιρακ και στο Ιραν και να λενε μα για να βοηθήσουμε το κανουμε) και την αγάπη που του στον “άλλο”, αλλά ο αλλος δεν ειναι μονο ο σκοπιανος, ο αυγανός, ο Γάλλος κοκ, μπορει να ναι ο χ παπάς, ο ταδε βουλευτής κτλ.. Σε ότι αφορά την αντίθεση μου με όσους είναι υπερ της συνθετης ονομασιας των Σκοπίων που θα εμπεριέχει το όνομα Μακεδονία, είναι επειδή τους θεωρω ανιστορητους και μάλιστα επικίνδυνα ανιστορητους. Πρώτον, το οτι καποιος αγαπά και σέβεται τη πατρίδα του το κάνει εθνικιστή κ πατριώτη, η λογική που το διέπει ειναι οτι για να συσταθούν τα κράτη ιστορικά σου εδειξαν ποια ειναι τα σύνορα του,ποια η ιστορία του και ποιος ο εχθρός. Τα κράτη λοιπόν παρήγαγαν το έθνος, εθνικούς πολίτες και οι αρχές της ρεαλιστικής θεωρίας πότισαν πολλά τοπικα συγκείμενα. Μετέπειτα, απο το 1980 κ μετα υπαρχει μια στροφή στο νεοφιλελευθερισμό, μετα τα χαστουκια που εφαγε η ανθρωποτητα με τον Α κ Β ΠΠ , ειπαν ελατε να μαζευτούμε και να συνεργαστούμε αλλά στη τελική πετυχαν και το να ανταγωνιστούμε. Προσωπικα για μενα ο λογος ειναι η ιστορία. Μπορεί ο διεθνισμός να έπεται του εθνικισμου αλλα ο εθνικισμος δε χάνεται εν μια νυκτί. Είναι κομμάτι μας ,τον διδαχτηκαμε, ειναι ο λογος υπαρξης των κρατων , ειναι η καρδιά του κράτους. Δε θα πω αν ειναι καλο η κακό, απλα εξηγω το φαινόμενο και πως το αντιλαμβάνομαι. Το θεμα ειναι πως οπως ο Έλληνας δεν μπορει να φυγει απο τη ρεαλιστική σκεψη ετσι και ο Γάλλος ετσι και ο Σκοπιανος και ο Τούρκος και ολα τα εθνικά κρατη. Είμαστε δεσμιοι της ιστορίας. Κατανοοωντας αυτο τοσο για τον ελληνικο λαο οσο και για τους αλλους αντιλαμβανομαι οτι πρεπει να διαμαρτυρόμαστε για εθνικα ζητήματα γιατι πολυ απλα κανείς δεν ειναι πραγματικα διεθνιστής. Αν επικρατουσε ο διεθνισμός η Γερμανία ως εθνική κρατικη οντοτητα δε θα βγαζε κερδος δανειζοντας το πλεονασμα της και παιρνοντας τοκους απο μια χωρα με ανεργια κοντα στο 50% . Δε μιλάμε οτι παιρνει τα λεφτα της πισω ατη περιπτωση που της χρωστάμε, αλλα λειτουργεθ τοκογλυφικα για το δικο της προσωπικο εθνικο συμφερον. Βεβαια το καμουφλαζ της συνεργασιας καλά κρατεί. Για αυτό λοιπόν, πρέπει και επιβαλλεται να αντιλαμβανομαστε πιο ειναι το πλαισιο δρασης και τις προθεσεις των αλλων .αλλωστε για να εισαι καλος πολιτικος στρατηγος , αθλητης πρεπει να παιζεις στο ιδιο παιχνίδι και γνωριζοντας αρκετά καλα τον αντίπαλο αλλα και το γηπεδο. Οι φίλοι σκοπιανοι μαθαιναν οτι η πατριδα τους εκτεινεται ως τη Θεσσαλονίκη, δε φταινε , δε τους μισω ,τους σεβομαι αλλα ας σεβαστουν και αυτοι την εθνική μου οντοτητα , ζητανε το ονομα Μακεδονία γιατι απλά χρειάζονται μια ιστορία , οπως ολοι οι λαοι μεγαλωσαν με παραμυθια ετσι και αυτοι θελουν το δικο τους ,αλλα το δικο μας παραμυθι δε τους το δινω ουτε το μοιραζομαι γιατι τοτε στο παραμυθι ενας θα γινει ο λυκος κ ο αλλος η Κοκκινοσκουφίτσα. Στα εθνικα παραμυθια ή μονοπωλείς και είσαι κυρίαρχος ( εννοιες κυριαρχιας του Hobbes) ή μοιραζεσαι κυριαρχία και διχοτομεις και προσαρτιζεις εδαφη.

  27. ενώ τα φασισταριά που κάψανε κατάληψη κομπλέ. και πολύ ελαφρά τη καρδία πήρες το γεγονός ότι όλα αυτά τα άτομα κατέβηκαν εν γνώση τους πλάι σε ναζί και κάθε είδους φασιστοειδή.

  28. Ο αρθρογραφος δηλώνει διεθνιστής. Αλλά το συλλαλητήριο ήταν για εθνικά θέματα. Φυσικό είναι να είναι εχθρός όσων πήγαν σ αυτό το συλλαλητήριο. Το πρόβλημα βρίσκεται στο οτι οι πατριώτες τελικά είναι πολύ-πολύ περισσότεροι από τους φασίστες που είχαν αντίρρηση για το συλλαλητήριο και προσπάθησαν να το εμποδίσουν με κάθε μέσο που έδινε η σημερινή χουντική εξουσία στην Ελλάδα και η υποστήριξη από τους τοκογλύφους στις ΗΠΑ.

    Σχετικά με το πόσο πολύς ήταν ο κόσμος. Ηταν περισσότερο απο κάθε άλλη συγκέντρωση στην ιστορία της Θεσσαλονίκης. Περισσότερος απο το 1992, όπου ο κύριος όγκος ήταν στην πλ. Αριστοτέλους και βέβαια δεν έφτανε στο Μακεδ.Παλλάς. Ακόμη, περισσότερος και απο το 1974, με τη πρώτη συγκέντρωση της μεταπολίτευσης με τον Κ.Καραμανλή στο Μακεδονία Παλλάς. Ποτέ δεν υπήρξε τόσος κόσμος απο το λιμάνι μέχρι το Μέγαρο μουσικής, περίπου 3,5 χλμ μήκος. Ποτέ.

Αφήστε μια απάντηση