σε , ,

Πώς να γίνεις συγγραφέας: Οι συμβουλές του Χέμινγουεϊ για τους νέους, επίδοξους συγγραφείς

O Έρνεστ Χέμινγουεϊ στο πλοίο του, το 1950

«Ως συγγραφέας δεν πρέπει να κρίνεις. Πρέπει να καταλαβαίνεις».

Ο Έρνεστ Χέμινγουεϊ (21 Ιουλίου 1899-2 Ιουλίου 1961) συνέβαλε σημαντικά στη συλλογή γνωμικών μεγάλων συγγραφέων, από τη διάσημη νουθεσία του ενάντια στους κινδύνους του εγώ ως την σύντομη άλλα εξαιρετική ομιλία του στην αποδοχή του βραβείου Νόμπελ. Μερικές από τις μεγαλύτερες σοφίες του ζωντανεύουν σ’ ένα άρθρο του Esquire του 1935 με τίτλο: «Μονόλογος με τον Μαέστρο: Μια επιστολή της ανοιχτής θάλασσας», που περιλαμβάνεται στο εξαιρετικό «Ο Hemingway για τη συγγραφή» (Hemingway on Writing), μια συλλογή των πιο διάσημων αποφθεγμάτων του συγγραφέα για την τέχνη της συγγραφής, μέσα από τα δημοσιευμένα έργα του και τις ιδιωτικές του επιστολές, λέει το brainpickings.

Γράφοντας ως YC, συντομογραφία του Your Correspondent (Ο Ανταποκριτής σας), ο Hemingway απευθύνεται στον αρχέτυπο φιλόδοξο συγγραφέα, που έχει το παρατσούκλι «Mice», συντομογραφία του «Maestro», τον οποίο ονόμασε τον πραγματικό νεαρό (the real-life young man) και στον οποίο προσφέρει αυτή τη χαρακτηριστική σοφία του πώς να γίνει συγγραφέας:

-MICE: Πώς μπορεί να εκπαιδευτεί ένας συγγραφέας;

-Y.C .: Να παρακολουθείς τι συμβαίνει σήμερα. Αν πιάσεις «λαβράκι» δες τι κάνουν οι άλλοι. Αν «κλωτσήσει» προσπάθησε να θυμηθείς την πράξη που σου έδωσε το συναισθηματικό έναυσμα. Είτε ήταν το καλάμι που βγήκε απ’ το νερό και ο τρόπος που σφίγγονταν σαν χορδή, ή ο τρόπος που χτυπιόταν όταν πήδηξε. Θυμήσου τους θορύβους και τι ειπώθηκε. Βρες τι σου έδωσε συναίσθημα. Ποια πράξη σ’ ενθουσίασε. Στη συνέχεια γράψ’ το κάνοντας το σαφές, ώστε να το δει ο αναγνώστης και να νιώσει το ίδιο συναίσθημα που είχες κι εσύ. Είναι μια άσκηση πέντε δαχτύλων.

-MICE: Εντάξει.

-Y.C .: Στη συνέχεια, μπες στο μυαλό κάποιου, έτσι για αλλαγή. Όταν σε επιπλήττω προσπάθησε να καταλάβεις τι σκέφτομαι και πώς αισθάνεσαι εσύ γι ‘αυτό. Αν ο Carlos βρίζει τον Juan, προσπάθησε να δεις και τις δύο πλευρές. Μην σκέφτεσαι μόνο ποιος έχει δίκιο. Τα πράγματα είναι όπως πρέπει ή όπως δεν πρέπει να είναι. Ξέρεις ποιος έχει δίκιο και ποιος άδικο. Πρέπει να παίρνεις αποφάσεις και να τις επιβάλλεις. Ως συγγραφέας δεν πρέπει να κρίνεις. Πρέπει να καταλαβαίνεις.

-MICE: ΟΚ.

-Y.C .: Άκου λοιπόν. Όταν οι άνθρωποι μιλούν, άκου λεπτομερώς. Μην σκέφτεσαι τι να πεις. Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν ακούνε. Ούτε παρατηρούν. Πρέπει να μπαίνεις σ’ ένα δωμάτιο και μόλις βγεις απ’ αυτό να γνωρίζεις όλα όσα συνέβησαν εκεί και όχι μόνο. Αν αυτό το δωμάτιο σου δημιούργησε κάποιο συναίσθημα, πρέπει να ξέρεις ακριβώς τι ήταν αυτό που σου δημιούργησε αυτό το συναίσθημα. Δοκίμασε το για εξάσκηση. Όταν πας στην πόλη στάσου έξω από ένα θέατρο και δες πώς οι άνθρωποι διαφέρουν στον τρόπο που βγαίνουν από τα ταξί και τ’ αυτοκίνητα. Υπάρχουν χιλιάδες τρόποι να εξασκηθείς. Και πάντα να σκέφτεσαι τους άλλους ανθρώπους.

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ?

9 points
Upvote Downvote

Total votes: 11

Upvotes: 10

Upvotes percentage: 90.909091%

Downvotes: 1

Downvotes percentage: 9.090909%

Αφήστε μια απάντηση