σε , ,

Scopophilia: Η πρώτη Ελληνική Computer Screen Movie βγαίνει στις αίθουσες

Μέσα από την ηδονοβλεπτική ματιά του διαδικτύου, ο Αλέξης γίνεται άθελά του μάρτυρας ενός φόνου και μπλέκει στον ιστό ενός κατά συρροή δολοφόνου. Θα μπορέσει να τον ξεσκεπάσει;

Έπειτα από την επιτυχημένη πρώτη προβολή της στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, (όπου απέσπασε και το Ειδικό Βραβείο Επιτροπής Νεότητας), το Scopophilia θα κάνει πρεμιέρα στις κινηματογραφικές αίθουσες της χώρας. Είναι μια πρωτόγνωρη για τα ελληνικά δεδομένα εμπειρία οπτικοακουστικής αφήγησης.

Και αυτό γιατί το Scopophilia ανήκει σε ένα νέο κινηματογραφικό είδος που άρχισε να δημιουργείται τα τελευταία χρόνια, το computer screen movie, καθώς βασίζεται στην ηδονοβλεπτική ματιά του διαδικτύου και η ιστορία της ξεδιπλώνεται από οθόνες υπολογιστών. Για την ακρίβεια, η εν λόγω ταινία είναι η πρώτη ευρωπαϊκή, ενώ το είδος συγκαταλέγεται από ταινίες που μπορούν να μετρηθούν στα δάχτυλα του ενός χεριού, με τις περισσότερες να είναι από τις ΗΠΑ.

Δείτε το τρέιλερ:

Πρωτοέμαθα για την ταινία όταν γυριζόταν, και μου ζήτησαν να κάνω ένα cameo. Ήρθαν στο σπίτι μου με τις κάμερες και με τράβηξαν μπροστά απ’ την οθόνη του λάπτοπ μου, όπως και πολλούς άλλους Θεσσαλονικείς που θα εμφανιστούν για δευτερόλεπτα να παίζουν τους εαυτούς τους. Εγώ ήμουν ψιλοχάλια, αλλά η ταινία ήταν ανέλπιστα καλή! (Στο Φεστιβάλ που την είδα ήμουν για μεγάλο κομμάτι της στην άκρη της καρέκλας μου, με μια απολαυστική, υπόγεια αγωνία.)

Τη σκηνοθεσία του Scopophilia υπογράφουν οι Ναταλία Λαμπροπούλου και Ηλέκτρα Αγγελετοπούλου, το σενάριο ο Σωτήρης Πετρίδης, ενώ την παραγωγή οι Σωτήρης Πετρίδης, Δημήτρης Τσακαλέας και Ηλέκτρα Αγγελετοπούλου. Στην ταινία πρωταγωνιστούν οι Κωνσταντίνος Λιάρος, Ηλέκτρα Καρτάνου, Νικίας Φονταράς, Ελένη Θυμιοπούλου, και η Τζόυς Ευείδη.

Είχα μιλήσει τότε με τους δημιουργούς του φιλμ:

– Θέλετε να μου μιλήσετε για το πόση «πραγματικότητα» βάλατε σε αυτό;

Σωτήρης Πετρίδης (Σεναριογράφος/Παραγωγός): Από σεναριακής πλευράς, κύριο μέλημα μου ήταν να αποτυπώσω μία πραγματική διάσταση της χρήσης του διαδικτύου και έπειτα, μέσα από αυτή την «κανονικότητα» να εισέλθουμε στα στοιχεία της αφήγησης που αφορούν το χακάρισμα καμερών και τις πιο ιδιόμορφες πλευρές του ίντερνετ. Έτσι, κατά τη συγγραφή του σεναρίου μπήκα σε μία διαδικασία έρευνας για το τι μπορεί να κάνει κανείς μπροστά από μία οθόνη υπολογιστή.

Ναταλία Λαμπροπούλου (Σκηνοθέτις): Βάσει αυτού που αναφέρει ο Σωτήρης, η ταινία απέκτησε αρκετή από την πραγματικότητα της εποχής μας, γεγονός που ήταν και βασικός στόχος της σκηνοθεσίας μας με την Ηλέκτρα. Οι οθόνες και τα παράθυρα του ίντερνετ πρωταγωνιστούν, υπάρχει μία υπερβολική έκθεση των χαρακτήρων στα social media, ενώ παράλληλα οι πρωταγωνιστές περνάνε μεγάλο χρόνο στο διαδίκτυο και επικοινωνούν αποκλειστικά μέσα από αυτό. Αυτά και άλλα πολλά αντίστοιχα αφηγηματικά στοιχεία της ταινίας αποτελούν μία ρεαλιστική αποτύπωση του σήμερα.

– Σινεμά στην Ελλάδα της κρίσης. Πώς ήταν η εμπειρία της παραγωγής;

Σ.Π.: Η βασική μου αρχή είναι ότι αν αγαπάς αυτό που κάνεις, δεν υπάρχουν δυσκολίες και αδιέξοδα, απλώς ευκαιρίες για δημιουργικές λύσεις των επιμέρους προβλημάτων. Η παραγωγή του Scopophilia ήταν ένα μεγάλο στοίχημα μίας ομάδας ανθρώπων που αγαπούσε αυτό που έκανε και παρά τα προβλήματα που συναντούσαμε, συνεχίζαμε απτόητοι. Η ιδιαιτερότητα της αφήγησης της ταινίας κρίθηκε σημαντικός παράγοντας στο επίπεδο δυσκολίας μίας τέτοιας παραγωγής, αλλά η αποφασιστικότητα και η δημιουργική διαδικασία μας κράτησε όρθιους σε όλα τα προβλήματα που συναντήσαμε.

Δημήτρης Τσακαλέας (Παραγωγός): Το να κάνεις σινεμά στην Ελλάδα είναι κάτι αρκετά δύσκολο, αλλά και μοναδικό. Επιλέξαμε να γυρίσουμε την ταινία γνωρίζοντας ότι θα έχουμε ελάχιστους οικονομικούς πόρους γιατί θέλαμε πολύ να αφηγηθούμε τη συγκεκριμένη ιστορία. Κατά τη διάρκεια της παραγωγής αντιμετωπίσαμε αρκετές δυσκολίες, αλλά μέσω της συνεργασίας και της αγάπης για αυτό που κάνουμε συνεχίσαμε δυναμικά.

– Πόσο ικανοποιημένοι είστε με το τελικό αποτέλεσμα;

Ναταλία Λαμπροπούλου (Σκηνοθέτις): Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι δεδομένου ότι η ταινία έγινε χωρίς οικονομικούς πόρους και με την αφιλοκερδή εργασία όλων των συντελεστών. Ήταν μία απαιτητική ταινία και χαιρόμαστε πολύ που την βλέπουμε ολοκληρωμένη!

Σωτήρης Πετρίδης (Σεναριογράφος/Παραγωγός): Το να βλέπεις ενωμένη ως τελικό αποτέλεσμα τη δουλειά τόσων ανθρώπων, είναι ένα μοναδικό συναίσθημα. Νιώθω μία απέραντη περηφάνεια και ευγνωμοσύνη απέναντι σε όλους όσοι δούλεψαν στην ταινία, καθώς το αποτέλεσμα μας δικαιώνει.

Ηλέκτρα Αγγελετοπούλου (Σκηνοθέτις/Παραγωγός):Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι. Βλέπουμε στην οθόνη το αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς τόσων ανθρώπων και μπροστά και πίσω από τις κάμερες.

Δημήτρης Τσακαλέας (Παραγωγός): Όλο αυτό το διάστημα που δουλεύουμε επάνω στην ταινία, δεν μπορούμε εύκολα να αποστασιοποιηθούμε και να δούμε το υλικό μας αντικειμενικά. Το τελικό αποτέλεσμα της ταινίας αποτελεί μια προσωπική και ομαδική δικαίωση για τη δουλειά που αφιερώσαμε στη συγκεκριμένη ιστορία.

*Info:

Η ταινία θα προβάλλεται από τις 7 Φεβρουαρίου  στην Αθήνα – σε αποκλειστικές προβολές στον Μικρόκοσμο, ενώ στη Θεσσαλονίκη θα παίζεται στο Φαργκάνη. Θα γίνουν προβολές και σε άλλες πόλεις, όπως τη Λάρισα, τη Ρόδο και την Αλεξανδρούπολη, ενώ θα ακολουθήσουν και άλλες. (Για περισσότερες λεπτομέρειες γύρω από τις προβολές, μπορείτε να ενημερώνεστε από την σελίδα της ταινίας στο Facebook καθώς και από την επίσημη ιστοσελίδα της.)

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ?

0 points
Upvote Downvote
[instagram-feed]

Αφήστε μια απάντηση