σε ,

Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος δεν υπάρχει για να «διευκολύνει» κυβερνήσεις

Με αφορμή δημοσίευμα που θέλει να «παραιτήσει» με το ζόρι τη διοίκησή του ΚΘΒΕ

Δεν ξέρω καθόλου αν υπάρχει οσμή σκανδάλου στο ΚΘΒΕ όπως θέλει να υπονοήσει ένα πρόσφατο δημοσίευμα. Δεν ξέρω αν μια αύξηση μικτών αποδοχών της αναπληρώτριας καλλιτεχνικής διευθύντριας (update: το ΚΘΒΕ απαντά πως πρόκειται απλώς για την εφαρμογή απόφασης των συναρμόδιων Υπουργείων για τους εκάστοτε Αναπληρωτές Καλλιτεχνικούς Διευθυντές και των δύο Κρατικών Θεάτρων της χώρας) ήταν κακή, ούτε αν η «στρατιά συμβασιούχων» που αναφέρει το δημοσίευμα είναι όντως μεγάλη, απ’ τη στιγμή που σε σχέση με τις προηγούμενες διοικήσεις ο αριθμός τους έχει μειωθεί έμπρακτα.

Αυτό που μου έκανε πιο πολύ εντύπωση είναι η έμμεση απαίτηση και πίεση να παραιτηθεί η διοίκηση του θεάτρου (που έχει αφήσει καλές εντυπώσεις τα τελευταία χρόνια στην θεατρική Θεσσαλονίκη) επειδή απλώς και μόνο άλλαξε κυβέρνηση. Επιπλέον το γεγονός ότι μεταφέρονται ήδη πληροφορίες για αντικαταστάτες («Πασόκους»), και για τήρηση ισορροπιών ανάλογα με το ποιος είναι εκλεκτός ποιου με κάνει να σκέφτομαι πως δεν είναι σοβαρά πράγματα αυτά. Απλά διαβάστε:

«Η προερχόμενη από το ΠΑΣΟΚ υπουργός Πολιτισμού κ. Μενδώνη, [αναζητά] ήδη τη διάδοχη διοίκηση, με βασική πρόκληση που αντιμετωπίζει, να διατηρήσει τα προσχήματα έναντι της κυβέρνησης της ΝΔ, καθώς στη Θεσσαλονίκη υπάρχει μια… στρατιά ΠΑΣΟΚων προσκείμενων κατά βάση στον Ευάγγελο Βενιζέλο  (και ΣΥΡΙΖΑΙΩΝ  παλαιοπασόκων που το παίζουν «ανανήψαντες»), οι οποίοι πολιορκούν τους προερχόμενους από το ΠΑΣΟΚ υπουργούς, για να μοιραστούν τις θέσεις ευθύνης στη Θεσσαλονίκη. Στα πιο σοβαρά ονόματα που έχει ακουστεί, πάντως, ότι σκέπτεται σοβαρά για το ΚΘΒΕ ή νέα Υπουργός Πολιτισμού, συμπεριλαμβάνονται  για τη θέση του Καλλιτεχνικού Διευθυντή ο συνιδρυτής του «Θεάτρου της Άνοιξης» σκηνοθέτης Γιάννης Μαργαρίτης (έχει πολύ καλή σχέση και με τον πρώην καλλιτεχνικό διευθυντή Γιάννη Βούρο) και η σκηνοθέτιδα Ελένη Γκασούκα (πρώην σύζυγος του γνωστού ηθοποιού Θοδωρή Αθερίδη) που θεωρείται «εκλεκτή» του πρώην προέδρου του ΠΑΣΟΚ Ευάγγελου Βενιζέλου.»

Δηλαδή, απ’ τη μία κατηγορούνται ως Συριζαίοι οι νυν υπεύθυνοι, και απ’ την άλλη η νέα κυβέρνηση φέρεται να θέλει να τους διώξει για να βάλει κάποιους απ’ την στρατιά Πασόκων που θα είναι αποδεκτοί κι απ’ τους Νεοδημοκράτες, προσέχοντας να τηρηθούν τα προσχήματα ώστε να βολευτούν οι «εκλεκτοί» διαφόρων.

Αν κάποιος έχει στοιχεία ότι οποιαδήποτε διοίκηση (παλιότερη ή τωρινή) έχει κάνει λάθη ή σκάνδαλα, ας τα ξεσκεπάσει κι η Δικαιοσύνη να τους τιμωρήσει.

Επειδή όμως κάποιοι θέλουν η νυν διοίκηση να παραιτηθεί από μόνη της για να… διευκολύνει την κυβέρνηση στο να βάλει τους δικούς της (χαρακτηρίζεται ως «ηθικά και πολιτικά αδόκιμη» η άρνηση της διορισμένης διοίκησης «να διευκολύνει τη νέα πολιτική ηγεσία») ας πούμε το εξής:

Το ΚΘΒΕ δεν υπάρχει για να διευκολύνει κυβερνήσεις αλλά για να προσφέρει καλό θέατρο στην πόλη. Κι οι διοικήσεις του υπάρχουν για να φροντίζουν την εύρυθμη λειτουργία του, κι όχι για να βολεύουν «εκλεκτούς» του ενός και του άλλου.

***

Update: Μόλις είδα την ανακοίνωση του ΚΘΒΕ

Απάντηση του ΚΘΒΕ σε συκοφαντικά δημοσιεύματα (23/7/2019)

Το ΚΘΒΕ βρίσκεται στη δυσάρεστη θέση να καταγγείλει το χυδαίο, ψευδές και συκοφαντικό δημοσίευμα της ιστοσελίδας thePresident, το οποίο αναπαρήγαγε μετέπειτα η εφημερίδα Δημοκρατία καθώς και η ιστοσελίδα Kουλτουρόσουπα.

Τόσο το περιεχόμενο, όσο και η χρονική αλληλουχία της αναπαραγωγής καταδεικνύουν ότι δημοσιεύματα τέτοιου τύπου είναι υποβολιμαία, οι συντάκτες τους εκτελούν διατεταγμένη υπηρεσία και έχουν προφανή μικροκομματική στόχευση και ενδεχομένως ιδιοτελή σκοπιμότητα.

Η διοίκηση και η διεύθυνση του ΚΘΒΕ έχουν ήδη δρομολογήσει την προσφυγή στη Δικαιοσύνη, αξιώνοντας, πέρα από την αποκατάσταση της αλήθειας, την επιβολή των προβλεπόμενων από τον Νόμο αστικών και ποινικών κυρώσεων σε βάρος των εμπλεκόμενων προσώπων και Μέσων.

Για την αποκατάσταση της αλήθειας διευκρινίζονται για άλλη μία φορά τα εξής:

Στις 31/8/2015 που αναλάβαμε καθήκοντα, τα συσσωρευμένα χρέη του ΚΘΒΕ   ανέρχονταν στο ποσό των 8.618.585 ευρώ, στο ταμείο του Θεάτρου υπήρχαν 8.010 ευρώ, ενώ οι εργαζόμενοι ήταν απλήρωτοι επί τρεισήμισι μήνες. Σε 3,5 χρόνια θητείας μας αυτά τα χρέη μηδενίστηκαν, με την αμέριστη βοήθεια των Υπουργείων Πολιτισμού, Οικονομικών και Εργασίας, καθώς και με την καλλιτεχνική αναβάθμιση του Θεάτρου και τη χρηστή διαχείριση (περιστολή δαπανών και αύξηση εσόδων).

Η ετήσια κρατική τακτική επιχορήγηση προς το ΚΘΒΕ όλα τα τελευταία χρόνια παρέμεινε σταθερή στο ποσό των 5.800.000 ευρώ, ποσό μειωμένο δραστικά σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Οι έκτακτες επιχορηγήσεις που έλαβε το Θέατρο για τα τέσσερα χρόνια της παρούσας διοίκησης ανήλθαν στο συνολικό ποσό των 10.561.034 ευρώ, το οποίο αφορούσε στην κάλυψη ληξιπρόθεσμων οφειλών και χρεών του παρελθόντος, στην καταβολή αποζημιώσεων σε εκτέλεση δικαστικών αποφάσεων μιας δεκαετίας περίπου, σε αποπληρωμή προστίμων υπερημερίας, σε πληρωμή εξαιρέσιμων αποδοχών και λοιπών εκκρεμοτήτων που διατηρούνταν επί πολλά έτη, λόγω της αδιαφορίας και της κακοδιαχείρισης προηγούμενων διοικήσεων.

Σε ό,τι αφορά τον περίφημο «στρατό ημετέρων συμβασιούχων» και την υποτιθέμενη μεγάλη αύξηση του προσωπικού του ΚΘΒΕ, οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους:

Δεκέμβριος 2013 (Λυσαρίδου – Βούρος): 384 εργαζόμενοι

Δεκέμβριος 2014 (Λυσαρίδου – Βούρος): 373 εργαζόμενοι

Δεκέμβριος 2015 (Στυλιανού – Αναστασάκης): 345 εργαζόμενοι

Σήμερα 23 Ιουλίου 2019 (Στυλιανού – Αναστασάκης): 355 εργαζόμενοι

Όσο για τις δήθεν «υπέρογκες αυξήσεις 27% εν μία νυκτί» στις αποδοχές της Αναπληρώτριας Καλλιτεχνικής Διευθύντριας κ. Μαρίας Τσιμά, πρόκειται απλώς για την εφαρμογή απόφασης των συναρμόδιων Υπουργείων για τους εκάστοτε Αναπληρωτές Καλλιτεχνικούς Διευθυντές και των δύο Κρατικών Θεάτρων (Εθνικό Θέατρο και ΚΘΒΕ).

Οι ανυπόστατοι ισχυρισμοί περί κλίματος τρομοκρατίας και bullying στο Θέατρο στερούνται οποιασδήποτε σοβαρότητας όπως έχει αποδειχθεί επανειλημμένα και με πρόσφατες δικαστικές αποφάσεις.

Τέλος, το τι περιλαμβάνει η επικοινωνία των εποπτευόμενων φορέων με το αρμόδιο Υπουργείο και την πολιτική ηγεσία του δεν αφορά τρίτους.

Από τα παραπάνω καθίσταται προφανές ότι όχι μόνο καμία οσμή σκανδάλου δεν υφίσταται, αλλά αντίθετα το ΚΘΒΕ βρίσκεται σε σταθερά ανοδική πορεία σε όλους τους τομείς, γεγονός που αναγνωρίζεται ευρέως. Τα τελευταία 4 χρόνια το Θέατρο έχει θωρακιστεί θεσμικά, εφαρμόζοντας τις νόμιμες και για πρώτη φορά αξιοκρατικές διαδικασίες λειτουργίας του. Αυτή ακριβώς η επιτυχία του ΚΘΒΕ είναι που ενοχλεί τους ολίγιστους νοσταλγούς του φαύλου παρελθόντος.

Σήμερα, το μόνο χρέος  του ΚΘΒΕ είναι απέναντι στο κοινό της Θεσσαλονίκης και όλης της χώρας που στηρίζει το Θέατρο και έχει κάθε δικαίωμα να γνωρίζει την αλήθεια.

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ?

0 points
Upvote Downvote

Αφήστε μια απάντηση