σε ,

Το μεγάλο ξενέρωμα με τα «μπλε τικ» του Twitter

Το κάποτε πολυπόθητο status symbol, το οποίο πλέον μπορεί να αγοράσει κάποιος με μηνιαία χρέωση, δεν είναι πλέον της μόδας, σύμφωνα με ορισμένους χρήστες

1 45

Πρόσφατα, το Twitter άρχισε να αφαιρεί τα σύμβολα επαλήθευσης από τα προφίλ χιλιάδων διασημοτήτων, προσωπικοτήτων των μέσων ενημέρωσης και πολιτικών. Η αλλαγή έγινε καθώς ο Elon Musk, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, συνέχισε να διανέμει το Twitter Blue, μια συνδρομητική υπηρεσία που προσφέρει ειδικές δυνατότητες όπως η επεξεργασία tweet, για 8 δολάρια το μήνα, γράφουν οι New York Times.

Τώρα που οποιοσδήποτε μπορεί να το αγοράσει, πολλοί χρήστες βρίσκουν ότι το σύμβολο δεν είναι πια κουλ. Το εικονίδιο κάνει τον ιδιοκτήτη του να φαίνεται «απελπισμένος για προσοχή», σύμφωνα με τον ράπερ Doja Cat. Για άλλους, δείχνει υποστήριξη προς τον Musk λόγω του ασυνήθιστου τρόπου με τον οποίο εξαγόρασε την πλατφόρμα.

Μπορεί το μπλε σημάδι να παραμείνει επιθυμητό τώρα που έχει χάσει τον αέρα της αποκλειστικότητάς;

«Η ιδέα ότι πληρώνεις και ότι δεν είναι κάτι που σου δίνεται, φαίνεται να είναι ανεπιθύμητη για άτομα που έχουν κύρος», δήλωσε η Robyn Caplan, ερευνήτρια στο Data & Society Research Institute.

Ο Jacob Sartorius, μουσικός και δημιουργός περιεχομένου, είπε ότι ήταν χαρούμενος που πήρε μπλε τικ το 2016. «Ήταν τιμή. Ήταν ένα σημάδι ότι κάτι συμβαίνει», είπε. Τώρα λέει ότι θα προτιμούσε να ξοδέψει τα 8 δολάρια σε ένα σάντουιτς παρά στο Twitter Blue.

Το Twitter παρουσίασε τα σήματα επαλήθευσης το 2009 κατά τη διάρκεια αυτού που η Caplan αποκαλεί την «εποχή του κόκκινου χαλιού» των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, όταν οι εταιρείες προσπαθούσαν να πείσουν διασημότητες να χρησιμοποιούν τις πλατφόρμες τους. Τα σήματα καθησύχασαν τα δημόσια πρόσωπα ότι δεν θα τα πλαστοπροσωπήσουν, και τόνωσε το εγώ τους, αφού ξεχώριζαν από τους απλούς χρήστες. Η επαλήθευση έγινε κάτι σαν άθλημα και το μπλε τικ σύμβολο νίκης. Πολλαπλασιάστηκαν διαδικτυακοί οδηγοί που συμβουλεύουν τους χρήστες για το πώς να αποκτήσουν είσοδο στο κλαμπ.

Ο Musk προσπάθησε να υπονομεύσει αυτή την προσέγγιση, την οποία ονόμασε «σύστημα αρχόντων και αγροτών». Έχει φτιάξει το Twitter Blue ως μια κίνηση για τον εκδημοκρατισμό της πλατφόρμας.

Κύματα παράνοιας άρχισαν να σαρώνουν την πλατφόρμα πέρυσι, όταν ο Musk είπε ότι σύντομα θα αρχίσει να αφαιρεί τα μπλε τικ από τα προφίλ των χρηστών. Αφού άφησε την αναμενόμενη ημέρα της κρίσης να έρθει και να παρέλθει στην αρχή αυτού του μήνα, άρχισε να αφαιρεί τα σήματα στις 20 Απριλίου. Η σημασία του συμβόλου άρχισε να αλλάζει μέσα σε λίγες ώρες. Στη συνέχεια, άλλαξε ξανά, όταν εμφανίστηκαν ξανά σε σημαντικούς λογαριασμούς.

Ο Sartorius είπε ότι ενοχλήθηκε όταν εμφανίστηκε ξανά μυστηριωδώς, επειδή ανησυχούσε ότι οι ακόλουθοί του θα πίστευαν ότι είχε πληρώσει για το Twitter Blue. Εμφανίστηκαν επίσης στους λογαριασμούς των LeBron James, Stephen King και Paul Dochney, οι οποίοι είχαν δηλώσει ότι δεν θα πλήρωναν. (Ο Musk είπε ότι πλήρωσε ο ίδιος για «μερικούς» λογαριασμούς στο Twitter Blue)

Ο κωμικός Patton Oswalt είπε ότι το ξεφορτώθηκε αλλάζοντας το όνομα του προφίλ του. Ο Sartorius είπε ότι μπορεί να κάνει το ίδιο. Η Chrissy Teigen χαρακτήρισε το μπλε τικ της μια μορφή «τιμωρίας» και είπε ότι επιτέλους το ξεφορτώθηκε.

Ο προγραμματιστής Travis Brown υπολόγισε ότι περίπου 615.000 με 650.000 λογαριασμοί έχουν αυτήν τη στιγμή Twitter Blue και ότι, από την περασμένη Πέμπτη, περίπου το 4,8% των λογαριασμών που επαληθεύτηκαν με το προηγούμενο σύστημα είχαν επαληθευτεί. Εκτίμησε επίσης ότι περίπου 8.000 λογαριασμοί που επαληθεύτηκαν με το προηγούμενο σύστημα είχαν λάβει Blue Verification ως δώρο.

Ο παρουσιαστής εκπομπών μαγειρικής Adam Richman είπε ότι το σήμα δεν λειτουργεί πλέον ως αποτελεσματικός έλεγχος ταυτότητας και ότι δεν τον ενδιέφερε να το φορά ως status symbol. «Αν η  ξαδέρφη μου, που είναι 8 ετών, μπορεί να αγοράσει μπλε τικ, τότε ποιο είναι το νόημα;», είπε.

Ακολουθήστε τα Μικροπράγματα στο Google News, για άρθρα και κουίζ που θα σας φτιάχνουν τη μερα.
0 Comments
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Τα Μικροπράγματα στο inbox σου!