σε ,

To πρόβλημα με τις αφίσες στο Μετρό και με την υπουργική εντολή για απόσυρσή τους

Το δίκοπο μαχαίρι κι ο διχασμός

Για μένα μόνο ένα πράγμα είναι σίγουρο: Το δικαίωμα στην άμβλωση είναι (και πρέπει να είναι) αναφαίρετο και αδιαπραγμάτευτο.

Ναι, δεν θα πρέπει να γίνονται για ψύλλου πήδημα (αν και δε νομίζω ότι οποιαδήποτε γυναίκα θα πληρώσει για να κάνει μια σοβαρή χειρουργική επέμβαση απλώς για την πλάκα της), και σίγουρα θα πρέπει να προωθηθεί η αντισύλληψη και η σεξουαλική αγωγή ώστε να μην υπάρχει καν η ανάγκη να γίνονται αμβλώσεις, παρά μόνο σε πραγματικά απρόβλεπτες περιπτώσεις.

Όμως άλλο ο μετριασμός των αμβλώσεων μέσω της αντισύλληψης, κι άλλο μέσω της γέννας – θέλεις δε θέλεις αφού είσαι έγκυος θα το γεννήσεις. Οι θρησκευτικές ομάδες που πληρώνουν για τέτοιες διαφημίσεις νοιάζονται μόνο για το δεύτερο κι εκεί είναι το πρόβλημα.

Σάλος με την καμπάνια κατά των αμβλώσεων στο Μετρό

Έντονες αντιδράσεις προκαλεί μια καμπάνια κατά των αμβλώσεων που διαφημίζεται στις αποβάθρες του μετρό. Το πρωί της Δευτέρας οι σταθμοί άνοιξαν όπως κάθε άλλη μέρα, και οι επιβάτες κατέβηκαν στις αποβάθρες για να πάρουν τους πρώτους συρμούς.

Οι αντιδράσεις και ο «σάλος» ήταν και πάλι ένα δίκοπο μαχαίρι.

Αν το άφηνες να περάσει μπορεί να ξεχνιόταν, μπορεί όμως να προετοίμαζε και το έδαφος για περιορισμούς ελευθερίας όπως προσπαθεί να κάνει ο Τραμπ – ένας απ’ τους πιο ανήθικους ανθρώπους του κόσμου που πλήρωνε πόρνες καθώς η γυναίκα του ήταν ετοιμόγεννη, άλλα κουνά το δάχτυλο στις γυναίκες που κάνουν τις δικές τους επιλογές.

Αν δεν το άφηνες να περάσει (και αυτό έγινε) συσπειρώνεις όλους τους πολέμιους των αμβλώσεων και τους φέρνεις και νέους οπαδούς. Η, θεωρούμενη από πολλούς, υπερβολική αντίδραση επειδή μια ομάδα πλήρωσε για μια διαφήμιση -η οποία ΔΕΝ ζητά κατάργηση των αμβλώσεων- κάνει κόσμο που δεν είχε άποψη να εξοργιστεί με τους δικαιωματιστές που «όλη την ώρα αντιδρούν στα πάντα σαν drama queens».

Και, για να είμαστε ειλικρινείς, ελευθερία του λόγου έχουμε, αν κάποιος θέλει να προτρέψει τις γυναίκες να μην κάνουν έκτρωση είναι δικαίωμά του, εφόσον δεν τις εξαναγκάζει. Γιατί οι vegans που προσπαθούν να δαιμονοποιήσουν όσους τρώνε κρέας είναι (ορθώς) ΟΚ, ενώ αυτοί που προσπαθούν να δαιμονοποιήσουν όσες κάνουν εκτρώσεις είναι τέρατα; Και η βρώση κρέατος και οι εκτρώσεις είναι νόμιμα πράγματα, οπότε αν δεν επιτρέπεται να πεις το μεν δεν επιτρέπεται να πεις και το δε.

Η αντίδραση του υπουργού Μεταφορών Κ. Καραμανλή

Κι ενώ είχε ξεκινήσει ένα κύμα δυσαρέσκειας που γινόμαστε Ιράν και γυρνάμε πίσω στο Μεσαίωνα, ο υπουργός Μεταφορών ζήτησε την απόσυρση της καμπάνιας, κι έκανε την έκπληξη με μια ανακοίνωση που τελικά θεωρώ σωστή:

«Η καμπάνια που ξεκίνησε σήμερα εναντίον των αμβλώσεων για την οποία το αρμόδιο Υπουργείο και η Κυβέρνηση δεν είχαν την παραμικρή ενημέρωση, ανεξάρτητα από την προσωπική άποψη που δικαιούται ο καθένας να έχει, στρέφεται εναντίον ενός απολύτως κατοχυρωμένου και αναμφισβήτητου δικαιώματος των γυναικών.

Οι καμπάνιες που γίνονται στους δημόσιους χώρους δεν πρέπει να διχάζουν την κοινή γνώμη ούτε ασφαλώς να προσβάλουν γυναίκες που έχουν αναγκαστεί να κάνουν μια τέτοια δύσκολη επιλογή στη ζωή τους.»

Το πρόβλημα είναι πως το κατέβασμα των διαφημίσεων θα ερμηνευτεί από πολλούς ως «ωμή λογοκρισία», η χριστιανική ομάδα θα ηρωοποιηθεί, τα επιχειρήματα των pro-lifers θα διαφημιστούν ακόμα περισσότερο, και η κοινωνία θα διχαστεί για άλλη μια φορά.

Μπορεί τίποτα απ’ τα παραπάνω να μην είχε γίνει αν δεν είχαν υπάρξει τόσες αντιδράσεις για την αφίσα και την είχαμε απλώς αγνοήσει. Είναι δύσκολο να ξέρεις ποιες μάχες να δώσεις και ποιες όχι, και δεν έχω απάντηση ούτε γι’ αυτήν ούτε για τις περισσότερες περιπτώσεις.

Θα κρατήσω το ότι το κράτος πήρε τη θέση των γυναικών με τον πιο επίσημο τρόπο, και θα ελπίσω πως από δω και πέρα, με το θέμα των αμβλώσεων οριστικά λυμένο, θα εστιάσει στην πρόληψη της ανάγκης για αμβλώσεις.

Η σεξουαλική εκπαίδευση είναι πιο απαραίτητη από ποτέ. 

*ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Μέρα δυστυχισμένου παιδιού ποιός Θεός θα καθιερώσει;

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ?

0 points
Upvote Downvote

10 Σχόλια

Αφήστε μια απάντηση
    • Θα σε παρότρυνα να κανεις αναζητηση “αναπτυξη ανθρωπινου εμβρυου”. Ειναι χρησιμο για να αντιληφθουμε ποσο σχηματισμενο ειναι το ανθρωπινο εμβρυο στις πρωτες εβδομαδες κυησης κι ας εχει μεγεθος ενα εκατοστο (μεχρι την 12η επιτρεπεται νομικα η εκτρωση σε καθε περιπτωση)

      πχ στη 10η εβδομαδα “…έχει πάρει πλέον ανθρώπινη μορφή.
      Αν και είναι μόλις στο μέγεθος ενός κουμκουάτ, έχει ολοκληρώσει το δύσκολο έργο της ανάπτυξης και της δημιουργίας. Τώρα ξεκινάει η εμβρυϊκή περίοδος, όπως αποκαλείται, όπου οι ιστοί και τα όργανα μεγαλώνουν και ωριμάζουν.Ζωτικά όργανα –όπως τα νεφρά, το παχύ και το λεπτό έντερο, ο εγκέφαλος και το ήπαρ- είναι στη θέση τους και έχουν ξεκινήσει τη λειτουργία τους, αν και θα συνεχίσουν να αναπτύσσονται μέχρι το τέλος της εγκυμοσύνης.Η καρδιά του είναι πλέον πλήρως αναπτυγμένη και χτυπάει με 180 παλμούς το λεπτό .Μπορεί να κουνάει τα άκρα του και το περίγραμμα της σπονδυλικής του στήλης είναι σαφώς ορατό μέσα από το ημιδιαφανές δέρμα. Τα μάτια με τα αυτιά του μετακινούνται στη σωστή θέση και τα δαχτυλικά αποτυπώματα με τα νύχια διαμορφώνονται. Κουνάει πόδια-χέρια…”

      πχ στην 12η εβδομαδα “Αυτή την εβδομάδα το μωρό είναι περίπου 6 εκατοστά και ζυγίζει 15 γραμμάρια. Είναι δηλαδή σαν ένα δαμάσκηνο. Το ορόσημο αυτής της εβδομάδας είναι τα αντανακλαστικά του· σιγά-σιγά αρχίζει να ανοίγει και να κλείνει τα δάχτυλά του, σφίγγει τα δάχτυλα των ποδιών του και το μικρό του στοματάκι κάνει την κίνηση του πιπιλίσματος….”

      ( πληροφοριες απο σαιτ μαιευτηρα)

      Οντως μπαινει ερωτηματικο στην αισθηση και αντιληψη του πονου τοσο νωρις (γιατι ειναι δυο διαφορετικες σωματικες λειτουργιες). Το νευρικο συστημα ειναι ανεπτυγμένο ωστε να εχουμε κινηση στα ακρα και αντανακλαστικα, αρα καποιος θεωρει πως μπορει να υπαρχει και ικανοτητα αισθησης του πονου. Το πως το αντιλαμβανεται εγκεφαλικα το εμβρυο δεν ξερω αν ειμαστε σε θεση να το γνωριζουμε, πχ παρατηρειται στρες στην εμβρυικη χειρουργικη;

      Ειναι θεμιτη και επιθυμητη η διαφωνια με την αντιθετη αποψη, (οχι η διαμονοποιηση της, αυτο ειναι μεσσαιωνας). Διαφωνια ομως με ανοιχτα καναλια, να ακουω και να αντιλαμβανομαι πληροφορια, οχι δογματικα. Το τελευταιο σχολιο σαφως και απευθυνεται σε ολους μας, οι παρωπιδες δεν εκαναν ποτε καλο σ’ εκεινον που τις φορουσε.

  1. Εννοείται ότι είναι δικαίωμα τους, αλλά δεν παύει να είναι αφαίρεση μιας άλλης ζωής. Τώρα αν αφίσες με τέτοιου είδους μηνύματα προσβάλλουν γυναίκες που έχουν κάνει έκτρωση, αυτό είναι πολύ σχετικό. Αντίστοιχα μια φωτογραφία ενός ασθενούς με μαύρους πνεύμονες, μπορεί να προσβάλει έναν καρκινοπαθη, που σάπισαν τα πνευμόνια του, και η αντίστοιχη φωτογραφία υπάρχει στα τσιγάρα, στο πλαίσιο της αντικαπνιστικής καμπάνιας. Δεν είδα να αφαιρούνται. Η συγκεκριμένη καμπάνια προβληματίζει γιατί φέρνει το πρόβλημα μπροστά μας όπως πραγματικά είναι. Αυτό για ορισμένους είναι δύσκολο να το δεχθούν γιατί τους ελέγχει. Βλέπετε η συνείδηση είναι ο πιο αμείλικτος κριτής. Το να θέτεις το ζήτημα στη βάση του δεν σε κάνει Ιράν. Ιράν γίνεσαι όταν λειτουργείς όπως στην πραγματικότητα λειτούργησε το υπουργείο . Η ζωή έχει διλήμματα και ρίσκο. Η επιλογή μας κάθε φορά μας καθιστά υπεύθυνους των πράξεών μας. Φυσικά για να οδηγηθούμε σε μια απόφαση συνυπολογίζονται ένας σωρός υποκειμενικών και αντικειμενικών παραγόντων. Αυτό όμως δεν αλλάζει το αποτέλεσμα. Και στις εκτρώσεις το αποτέλεσμα είναι ότι αφαιρείται η ζωή του εμβρύου. Αυτό έδειχνε η αφίσα.

  2. Πραγματικά τρομάζω με το σκεπτικό του κου Δημοκίδη στην αρχή του άρθρου περί αμβλώσεων. Τρομάζω γιατί είναι συγγραφέας παιδικών βιβλίων, επομένως θα έχει και μια ιδιαίτερη σχέση με αυτά.
    Όλα αυτά τα έμβρυα που θανατώνονται κε Δημοκίδη είναι ΠΑΙΔΙΑ. Βρίσκονταν μέσα σε μια μήτρα για να προστατευθούν, όντας ακόμα ανήμπορα να επιβιώσουν μόνα τους. Και εσείς, συγγραφέας παιδικών βιβλίων, τους λέτε ότι οι μητέρες τους είναι μπορούν να τα σκοτώνουν, είναι δικαίωμά τους. Ειλικρινά, στα σκυλιά και στα γατιά έχω διαβάσει να έχετε περισσότερη συμπόνια…
    Κάθε παιδί έχει δικαίωμα στη ζωή. Εσείς προσωπικά που είστε υπέρ των αμβλώσεων ζείτε επειδή η μητέρα σας δε σας αφαίρεσε το δικαίωμά σας στη ζωή. Η άμβλωση δεν είναι πρόοδος, είναι η χειρότερη καταπάτηση δικαιωμάτων, είναι ο βαθύτερος σκοταδισμός. Ο ίδιος ο θάνατος.
    Την επόμενη φορά που θα παρουσιάζετε ένα βιβλίο σας μπροστά σε παιδιά, να έχετε στο νου σας ότι αν σκέφτονταν όλοι με την λογική σας, κάποια από αυτά που σας κοιτούν στα μάτια ακούγοντας τα παραμύθια σας, δε θα βρίσκονταν εκεί.

  3. Αγαπητέ κύριε Δημοκίδη, δυστυχώς το παράδειγμά σας για τους βίγκαν όχι μόνο είναι ατυχέστατο, αλλά αποπροσανατολιστικό. Σε ότι αφορά το δικαίωμα στην άμβλωση, στην Ελλάδα είναι νομοθετημένο (ΠΚ άρθρο 304, υπό την μορφή της οριοθέτησης των περιπτώσεων στις οποίες είναι επιτρεπτή η έκτρωση, αλλά και με βάση τις διατάξεις του Συντάγματος: η µητέρα είναι φορέας του δικαιώµατος στη ζωή και στην υγεία, όπως επίσης και του δικαιώµατος στην ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας (Α5παρ.1) και κυρίως της µερικότερης ελευθερίας του σωµατικού αυτοκαθορισµού (Α5παρ.2,5Σ). Επίσης, επικουρικά, µπορεί να θεωρηθεί ότι προστατεύεται και µε το απαραβίαστο της ιδιωτικής και οικογενειακής ζωής (Α9παρ.1Σ). Διεθνώς, το δικαίωμα στην άμβλωση συγκαταλέγεται στα ειδικότερα δικαιώματα της γυναίκας (υπό την μορφή, κυρίως, του δικαιώματος της γυναίκας να αποφασίζει ελεύθερα τον αριθμό των τέκνων που θέλει να φέρει στον κόσμο), στο πλαίσιο των ανθρωπίνων δικαιωμάτων (ΕΣΔΑ).
    Στην προκειμένη περίπτωση, λοιπόν, έχουμε ένα αναγνωρισμένο και στην Ελλάδα νομοθετημένο ανθρώπινο ατομικό δικαίωμα, το οποίο αμφισβητείται μέσω της καμπάνιας κατά των αμβλώσεων, και εσείς το συγκρίνετε με την παρότρυνση να τρέφεται κανείς με λαχανικά …
    Δεν θέλω ούτε να ξεκινήσω να σας επισημαίνω πόσο λάθος είναι η σύγκριση αυτή, και πόσο θίγει, ακόμη περισσότερο και από την ίδια την καμπάνια, τα δικαιώματα των γυναικών.
    Για να προλάβω και τους υποστηρικτές της καμπάνιας, το έμβρυο αποκτά δικαιώματα εφόσον γεννηθεί ζωντανό, όταν πλέον είναι αντιληπτό στον εξωτερικό κόσµο ως αυτοτελής οντότητα. Το Σύνταγµα µε το άρθρο 5 παρ.2 προστατεύει κάθε µορφή ανθρώπινης ζωής, ακόµα και το κυοφορούµενο, όµως λόγω της ποιοτικής του διαφοράς µε το αυτοτελές δικαίωµα στη ζωή προστατεύεται µόνο αν γεννηθεί ζωντανό.
    Τέλος, ως προς το δικαίωμα έκφρασης, κανένας δεν «φίμωσε» τους υποστηρικτές της «καμπάνιας», ούτε τους απαγόρευσε να εκφράσουν την άποψή τους. Ωστόσο, η άποψη τους θίγει, προφανώς, τα παραπάνω δικαιώματα, και κατά συνέπεια θα πρέπει κατ’ αρχάς να ελεγχθεί εάν η δημοσιότητα της καμπάνιας μπορεί να υποστηριχθεί δημοσίως, αφού οι αφίσες τοποθετήθηκαν σε δημόσιο χώρο. Περαιτέρω, πρέπει να ελεγχθεί εάν οι ισχυρισμοί που προβάλλονται με τις αφίσες είναι αληθείς ή όχι (ως προς τα «επιστημονικά» στοιχεία περί σχηματισμού οργάνων και αίσθησης πόνου του εμβρύου), και να λογοδοτήσουν οι συντάκτες εάν με τις αφίσες τελείται και παραπληροφόρηση του κοινού. Αυτονόητο είναι, λοιπόν, ότι μέχρι να διαπιστωθεί εάν τελείται οποιαδήποτε άδικη πράξη με το περιεχόμενο των αφισών, κανένας δημόσιος φορέας δεν θα φέρει την ευθύνη να υποστηρίξει δημοσίως την καμπάνια αυτή.
    Σε κοινωνικό επίπεδο, η λύση του «να το αφήσουμε να περάσει», όπως τίθεται ως ερώτημα στο άρθρο σας, είναι άκρως επικίνδυνη, κατά τη γνώμη μου. Όπως θα ήταν επικίνδυνο να «αφήσουμε να περάσει» οποιαδήποτε ενοχοποίηση άσκησης ατομικού δικαιώματος και αυτοπροσδιορισμού. Η απάντηση στο ερώτημα, συνεπώς, είναι πάντα θετική: η αδράνεια αποδυναμώνει το αμφισβητούμενο δικαίωμα. Η ανάγκη διατήρησης των κεκτημένων με αγώνες αιώνων δικαιωμάτων μας είναι επιτακτικότερη από ποτέ.
    Καλώς, λοιπόν, αντέδρασε η πολιτεία, καλώς αντέδρασε και η κοινωνία στην ενοχοποίηση ως δήθεν εγκληματική πράξη με δήθεν επιστημονικά στοιχεία του δικαιώματος των γυναικών στην άμβλωση. Σε ότι αφορά την θρησκευτική ενοχοποίηση, είναι άλλο ζήτημα, ελάσσονος σημασίας κατά τη γνώμη μου. Οι κανόνες της θρησκείας ευτυχώς στη χώρα μας δεν αποτελούν και κανόνες της πολιτείας.

    • Βασικά, ξεκάθαρα οι βίγκαν αφίσες μιλούσαν για δολοφονίες (ζώων) απο τους μή-βίγκαν. Είναι ακριβώς το ίδιο.
      Επίσης, το σύνθημα “γυναικά/άντρας δεν γεννιέσαι, γίνεσαι” εμπίπτει κατά την γνώμη σας στην νομοθεσία περί παραπληροφόρησης, ή όχι;

Αφήστε μια απάντηση