σε , ,

Όταν η Debbie Harry ένωσε τις καλλιτεχνικές της δυνάμεις με τον H.R. Giger

Αυτή έσκιζε με τους Blondie κι αυτός είχε πάρει Όσκαρ για τα εφέ του Alien. Ποιο ήταν το αποτέλεσμα της συνεργασίας τους;

Ο H.R. Giger και η Debbie Harry

Το 1981, μετά από τέσσερα χρόνια επιτυχημένης πορείας στα chart, το συγκρότημα Blondie έμοιαζε να έχει μείνει στάσιμο. Ήταν τότε που η Debbie Harry αποφάσισε να ασχοληθεί με την ηθοποιία, την οποία είχε ξεκινήσει με την βοήθεια του πανκ ροκ σκηνοθέτη Amos Poe, αλλά και να ακολουθήσει σόλο καριέρα στη μουσική γράφει το Open Culture.

Το σόλο άλμπουμ της KooKoo, προοριζόταν για μεγάλη επιτυχία. Τους στίχους και την παραγωγή ανέλαβαν ο Nile Rogers και ο Bernard Edwards του συγκροτήματος Chic, που είχαν αναλάβει και το άλμπουμ της  Diana Ross την περασμένη χρονιά. Η Harry και ο φίλος της και κιθαρίστας Chris Stein έγραψαν μερικά από τα τραγούδια του άλμπουμ στο ύφος των κομματιών “Rapture” και “The Tide Is High.”

Για το εξώφυλλο του άλμπουμ και τα διαφημιστικά βίντεο κλιπ επιλέχθηκε ο H.R. Giger, ο καλλιτέχνης που είχε σχεδιάσει τα οπτικά εφέ του Alien του Ridley Scott.

To κλιπ για το Now I Know You Know

Το ζευγάρι γνώρισε τον Giger το 1980 στην γκαλερί τέχνης Hansen στην Νέα Υόρκη. «Εκεί γνώρισα μια πολύ όμορφη γυναίκα, την Debbie Harry, την τραγουδίστρια του συγκροτήματος Blondie, και τον φίλο της, τον Chris Stein», δήλωσε ο Giger σε συνέντευξή του. «Προφανώς ήταν ενθουσιασμένοι για τη δουλειά μου και με ρώτησαν αν ήμουν έτοιμος να σχεδιάσω το εξώφυλλο του νέου τους άλμπουμ».

Αν και δεν ήταν φαν της μουσικής τους και προτιμούσε την τζαζ, ο Giger συμφώνησε να σχεδιάσει  το εξώφυλλο και να σκηνοθετήσει τα βίντεο κλιπ.

Το κλιπ για το Backfired

Το εξώφυλλο του άλμπουμ, που είναι πλέον πιο γνωστό από τα τραγούδια που περιέχει, δείχνει το πρόσωπο της Harry να διαπερνιέται από τέσσερα καρφιά. Η έκφρασή της είναι ασαφής, πιθανώς εκστατική. Ήταν κατά κάποιο τρόπο μια αναφορά στο άλλο διάσημο εξώφυλλο του Giger για το Brain Salad Surgery των Emerson, Lake & Palmer και είχε μεγάλη επιρροή σε ταινίες όπως το Hellraiser συνδράμοντας στην άνοδο αυτού που ονομάστηκε «σύγχρονο πρωτόγονο κίνημα» (modern primitive movement), που άνθισε τη δεκαετία του ’80.

Η Harry έγραψε για το εξώφυλλο στο περιοδικό Heavy Metal, λέγοντας ότι «το έργο του Giger έχει υποσυνείδητο αποτέλεσμα, προκαλεί το φόβο της μετατροπής σε μέταλλο»

Και παρόλο που το εξώφυλλο είναι αρκετά πειραματικό εκεί που η Harry ακολουθεί πιστά το στυλ του Giger είναι στα βίντεο κλιπ. Τα ξανθά της μαλλιά έχουν αντικατασταθεί από μαύρα και φοράει μια ολόσωμη φόρμα που την κάνει να μοιάζει μισή μηχανή- μισή άνθρωπος. Τα βίντεο κλιπ είναι απλά, αλλά η Harry έχει εξαφανιστεί και ένα proto-Goth έχει πάρει τη θέση της.

Ο H.R. Giger ζωγράφισε το σώμα της και τράβηξε αυτές τις φωτογραφίες

Παρ’ όλα αυτά, τα κομμάτια του άλμπουμ δεν ανταποκρίθηκαν στις προσδοκίες και οι χαμηλές πωλήσεις δυσαρέστησε την Harry, ενώ ο Giger συνέχισε να σχεδιάζει εξώφυλλα για metal και punk συγκροτήματα, όπως οι Dead Kennedys και οι Bloodbath.

+ Πολύ ενδιαφέρουσα κοινή τους συνέντευξη στο BBC 

*ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κουίζ: Μπορείς να βρεις αυτά τα 20 βιντεοκλίπ των ’80s μόνο από τα screenshots;

ΠΩΣ ΣΟΥ ΦΑΝΗΚΕ?

0 points
Upvote Downvote

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Παρακαλούμε Συνδεθείτε για να σχολιάσετε