Όταν η δήμαρχος του Παρισιού Anne Hidalgo πρότεινε τη ριζική αναμόρφωση του συστήματος μεταφορών της πόλης, πολλοί γέλασαν. Αλλά τα τελευταία δύο χρόνια, ο αριθμός των ποδηλατών στο Παρίσι έχει αυξηθεί πάνω από 50 τοις εκατό, με πολλούς να αναφέρουν ως λόγο για την αλλαγή την αύξηση των ποδηλατοδρόμων στο κέντρο της πόλης, λέει ο Independent.
Ένα βίντεο που κυκλοφόρησε πριν από λίγες μέρες δείχνει ποδηλάτες να περνούν από έναν πολυσύχναστο δρόμο, με τα αυτοκίνητα και τα λεωφορεία να αναγκάζονται να περιμένουν
Croisement Rue de Rivoli – Rue de la Coutellerie à l’instant. C’est géré au sifflet pour augmenter le débit de passage des voitures. pic.twitter.com/4iAbqmyO1q
— Emmanuel (@EmmanuelSPV) June 30, 2020
Το Παρίσι, όπως και πολλές άλλες πόλεις, κατά τον οδικό σχεδιασμό του περασμένου αιώνα έδωσε προτεραιότητα στα αυτοκίνητα. Ωστόσο η Hidalgo αποφάσισε να μετατρέψει ορισμένα τμήματα των μεγάλων δρόμων στο κέντρο της πόλης σε ποδηλατοδρόμους και να ενθαρρύνει τους ανθρώπους να κάνουν ποδήλατο με πρωτοβουλίες όπως την ενοικίαση ποδηλάτων κοινής χρήσης και αύξηση των θέσεων πάρκινγκ για ποδήλατα σε όλη την πόλη. Κατά τη διάρκεια του lockdown, ενέκρινε την κατασκευή 640 χιλιομέτρων ποδηλατοδρόμων που θα βοηθούσαν τους πολίτες να μετακινούνται χωρίς να χρησιμοποιούν δημόσιες συγκοινωνίες.
Και φαίνεται να αποδίδει. Ένα άλλο βίντεο δείχνει μια παρόμοια σκηνή σε έναν άλλο δρόμο του Παρισιού με αμφίδρομες λωρίδες ποδηλάτων στη μία πλευρά του δρόμου και αυτοκίνητα στη μέση της λεωφόρου Sébastopol.
2 min 20 de Boulevard Sébastopol a 19h. pic.twitter.com/apqobohhxN
— Emmanuel (@EmmanuelSPV) June 23, 2020
Σε όλο τον κόσμο, οι δήμαρχοι των πόλεων ενθάρρυναν τη δημιουργία ποδηλατοδρόμων την περίοδο του lockdown. Στο Μιλάνο, έχουν πεζοδρομηθεί πάνω από 35 χιλιόμετρα δρόμων με την ελπίδα ότι θα μειωθεί η χρήση του αυτοκινήτου στο κέντρο της πόλης, ενώ στο Λονδίνο έχουν κατασκευαστεί ποδηλατόδρομοι ταχείας κυκλοφορίας. Στη Νέα Υόρκη, τα καταστήματα ποδηλάτων έχουν σχεδόν ξεπουλήσει καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι αποφεύγουν τη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς.
Αυτό το βίντεο δείχνει πόσο διαφορετικό είναι τώρα το Παρίσι από το Παρίσι του 2012, όπου τα αυτοκίνητα ήταν περισσότερα.
2012 vs 2020 What a transformation. Highlighting the inefficiency of the automobile as means of transporting people. @Anne_Hidalgo 2014 vision of re-engineering the city’s roads and Junctions to be less car centric has really paid off. Less pollution, congestion & more cycling https://t.co/yzUcy5cnml pic.twitter.com/NE8odxA7MB
— James Stafford (@Jamesdestafford) July 2, 2020
Το 2017, η Hidalgo εξέφρασε την ελπίδα ότι το Παρίσι θα έχει 1000 χιλιόμετρα ποδηλατοδρόμων έως το 2020, κάτι που δεν έχει συμβεί ακόμη. Μέχρι τον περασμένο Οκτώβριο κατασκευάστηκε μόλις το 37% των νέων λωρίδων, αλλά το Παρίσι μπορεί πλέον να θεωρείται «ποδηλατούπολη». Πρόσφατα, η Hidalgo επανεξελέγη δήμαρχος, γεγονός που δείχνει ότι η προσπάθεια της να κάνει το Παρίσι ακόμη πιο πράσινο έχει αποδειχθεί πολύ δημοφιλής.
*ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ