Για το Art Issue του W, η Έμα Στόουν έγινε για ακόμα μια φορά μούσα του Γιώργου Λάνθιμου. Αυτή τη φορά σε ρόλο φωτογραφικού υποκειμένου. Για το ύφος των φωτογραφιών, ο Λάνθιμος εμπνεύστηκε από τη μικού μήκους ταινία που γύρισαν μαζί, “Bleat”.
Μόλις ολοκλήρωσαν τα γυρίσματα του Poor Things, ο Λάνθιμος και η Στόουν γύρισαν ακόμα μια ταινία, το And, στη Νέα Ορλεάνη. Αλλά πριν ξεκινήσουν κάποια από αυτές τις ταινίες, ο Λάνθιμος ρώτησε τη Στόουν αν θα την ενδιέφερε ένα πρότζεκτ με το όνομα Bleat, το οποίο θα γυριζόταν στην Ελλάδα. “Είπα ναι, αμέσως”, θυμάται η Stone, μιλώντας στη Λιν Χίρτσμπεργκ. “Όπως πάντα”.
View this post on Instagram
Ο Λάνθιμος είχε οραματιστεί το Bleat σαν live performance, με συνοδεία live μουσικής. Η ιδέα του πρότζεκτ προέκυψε από τον διευθυντή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής Γιώργο Κουμεντάκη, ο οποίος επιμελείται ενός προγράμματος που δημιουργεί συνεργασίες μεταξύ καλλιτεχνών και συνθετών. “Μου άρεσε η ιδέα του να ενώσω διαφορετικούς κλάδους”, είπε στο W. “Η ιστορία, η ιδέα και οι εικόνες ξεκίνησαν εκεί”.
Το short film, που είναι εντελώς σιωπηλό, γυρίστηκε ασπρόμαυρο στην Τήνο. “Ήταν χειρμώνας, δεν υπήρχε κανείς εκεί – καθόλου τουρίστες”, θυμάται ο Λάνθιμος. Η Στόουν υποδύεται μια χήρα, που πενθεί τον θάνατο του άνδρα της, ο οποίος ανασταίνεται. Στην ταινία υπάρχει και μια κατσίκα, η οποία δίνει την αίσθηση πως έρχεται από έναν άλλο κόσμο. “Η κατσίκα είναι η σταρ”, λέει αστειευόμενη η Stone, η οποία στο New York Film Festival είπε στο κοινό πως εύχεται όλες της οι ταινίες να είναι σιωπηλές. “Ψιλοαστειευόμουν”, εξηγεί στο W. “Αλλά όντως μου αρέσει η σιωπή. Είναι ωραίο πράγμα να μην έχεις την πίεση να χρησιμοποιείς λέξεις για να επικοινωνήσεις. Υπάρχει κάτι υπέροχο στο να έχεις την ικανότητα να μιλήσεις με τα μάτια και το σώμα σου”.
View this post on Instagram
Για να “γιορτάσει” το Bleat, ο Γιώργος Λάνθιμος οραματίστηκε μια ασπρόμαυρη φωτογράφιση για το W, η οποία θα γινόταν στην Αθήνα. “Μου αρέσουν οι αντιθέσεις που βρίσκεις στην πόλη: ο συνδυασμός του πολύ μοντέρνου και μάλλον άσχημου δίπλα στο πολύ όμορφο”, τονίζει. “Θέλαμε να πούμε μια μικρή ιστορία”.
Πριν από μερικά χρόνια, ο Γιώργος άρχισε να ενδιαφέρεται για την φιμλ φωτογραφία. Άρχισε να αναπτύσσει τις δικές του εκτυπώσεις και με δίδαξε. Ξεκινήσαμε σε έναν αυτοσχέδο σκοτεινό θάλαμο στο μπάνιο του, αλλά τα τελευταία χρόνια έφτιαξε έναν επαγγελματικό σκοτεινό θάλαμο στο στούντιό του στην Αθήνα. Έμαθε λίγο πολύ πώς να αναπτύσσει φιλμς παρακολουθώντας βίντεο στο YouTube”, είπε η Stone, περιγράφοντας το πώς αναπτύχθηκε η αγάπη του Λάνθιμου για τη φωτογραφία συμπαρασύροντάς τη. Ο Λάνθιμος γέλασε. “Ζήτησα από έναν πολύ καλό printer να με διδάξει για 20 λεπτά”, επισήμανε γελώντας. “Αλλά ναι, YouTube!”.
Αφήνουμε τις φωτογραφίες του Γιώργου Λάνθιμου για το Art Issue του W παρακάτω. Ναι, δεν κάνετε λάθος. Στο backround βλέπετε, Πειραιά και Δραπετσώνα μεταξύ άλλων σημείων της Αθήνας.
Film photography είναι η φωτογραφία που χρησιμοποιείται φιλμ και όχι η κινηματογραφική φωτογραφία.
Τα περιβαντολλογικα πορτραίτα με την Στοουν,όπως αναφέρεται εξάλλου έμμεσα στην συνέντευξη, είναι εμπνευσμένα (αντιγραμμένα) από την φωτογραφικη σειρά Eleanor and Barbara του μεγάλου φωτογράφου Harry Callahan
Εξαιρετική πάντα η φωτογραφική άποψη του Γιώργου και μπράβο για το άρθρο αλλά όχι και Αθήνα. Πιο-Πειραιάς-δεν-γίνεται 🙂