σε ,

ΚΟΥΙΖ: Τι βαθμό θα έπαιρνες αν έγραφες σήμερα Aρχές Οικονομικής Θεωρίας;

Από βασικές οικονομικές έννοιες μέχρι τη ζήτηση αγαθών και από την παραγωγή της επιχείρησης μέχρι την προσφορά αγαθών. Η Κοινωνιολογία Κατεύθυνσης (ή αλλιώς «ΑΟΘ») αποτελεί για τους περισσότερους μαθητές ένα από τα πιο δύσκολα μαθήματα που καλούνται να εξεταστούν στις πανελλήνιες εξετάσεις!

Πόσα όμως απ’ αυτά που μαθαίναμε τότε στο Λύκειο συνεχίζουμε να τα θυμόμαστε και στην ενήλικη ζωή μας; Κάντε το παρακάτω τεστ και δείτε πώς θα τα πηγαίνατε αν γράφατε σήμερα Αρχές Οικονομικής Θεωρίας.

  • Ως καταναλωτά αγαθά χαρακτηρίζονται

    • Όλα τα αγαθά που βρίσκονται ελεύθερα στη φύση
    • Όλα τα οικονομικά αγαθά
    • Τα αγαθά εκείνα που μόνο μια φορά μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τον σκοπό που έχουν παραχθεί
  • Αν η παραγωγή μιας οικονομίας αντιστοιχεί σε σημείο που βρίσκεται κάτω από την καμπύλη παραγωγικών δυνατοτήτων της, αυτό σημαίνει ότι:

    • Η οικονομία απασχολεί όλους τους παραγωγικούς συντελεστές που έχει στη διάθεσή της
    • Η οικονομία υποαπασχολεί έναν ή περισσότερους παραγωγικούς συντελεστές της
    • Η οικονομία παράγει περισσότερα καταναλωτικά παρά κεφαλαιουχικά αγαθά
  • Το κόστος ευκαιρίας ενός αγαθού Ζ σε όρους του αγαθού Κ είναι

    • Οι μονάδες του αγαθού Ζ που θυσιάζονται προς τις μονάδες του αγαθού Κ που παράγονται
    • Οι μονάδες του αγαθού Ζ που θυσιάζονται για την παραγωγή μίας επιπλέον μονάδας του αγαθού
    • Οι μονάδες του αγαθού Κ που θυσιάζονται για την παραγωγή μίας επιπλέον μονάδας του αγαθού Ζ.
  • Η Καμπύλη Παραγωγικών Δυνατοτήτων μιας οικονομίας μετατοπίζεται προς τα δεξιά, όταν:

    • Μειωθεί το εργατικό δυναμικό
    • Αυξηθεί το ποσοστό ανεργίας
    • Βελτιωθεί η τεχνολογία παραγωγής των αγαθών
  • Για την παραγωγή 60 μονάδων του αγαθού Υ θυσιάζονται 30 μονάδες του αγαθού Χ. Το κόστος ευκαιρίας του αγαθού Χ σε όρους του αγαθού Υ είναι:

    • 0,5
    • 2
    • 0,2
  • Το πιεστήριο τυπογραφείου που χρησιμοποιεί μια επιχείρηση είναι αγαθό

    • Υλικό, διαρκές και καταναλωτικό
    • Καταναλωτό και καταναλωτικό
    • Υλικό, διαρκές και κεφαλαιουχικό
  • Το κόστος ευκαιρίας του αγαθού Ψ σε όρους του αγαθού Χ είναι ίσο με 3. Αυτό σημαίνει ότι:

    • Για να παραχθεί μια επιπλέον μονάδα από το αγαθό Χ, θα πρέπει να θυσιαστούν 3 μονάδες από το αγαθό Ψ
    • Για να παραχθεί μια επιπλέον μονάδα από το αγαθό Ψ, θα πρέπει να θυσιαστούν 3 μονάδες από το αγαθό Χ
    • Μια αύξηση της ποσότητας του Χ κατά 1% θα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση της ποσότητας του Ψ κατά 3%
  • Η εισοδηματική ελαστικότητα ενός αγαθού είναι -2, όταν:

    • H αύξηση του εισοδήματος των καταναλωτών κατά 10% προκαλεί αύξηση της ζήτησης κατά 20%
    • H μείωση του εισοδήματος κατά 5% προκαλεί αύξηση της ζήτησης κατά 10%
    • H μείωση του εισοδήματος κατά 12% προκαλεί αύξηση της ζήτησης κατά 6%
  • Η ζήτηση ενός αγαθού μεταβάλλεται

    • Προς την αντίθετη κατεύθυνση με τη μεταβολή της τιμής ενός υποκατάστατου του αγαθού
    • Προς την ίδια κατεύθυνση με τη μεταβολή της τιμής ενός συμπληρωματικού του αγαθού
    • Προς την ίδια κατεύθυνση με τη μεταβολή της τιμής ενός υποκατάστατου του αγαθού
  • Η βελτίωση της τεχνολογίας παραγωγής ενός αγαθού μετατοπίζει

    • Την καμπύλη του συνολικού προϊόντος προς τα πάνω και την καμπύλη προσφοράς προς τα αριστερά
    • Την καμπύλη του συνολικού προϊόντος προς τα πάνω και την καμπύλη προσφοράς προς τα δεξιά
    • Την καμπύλη του συνολικού προϊόντος προς τα κάτω και την καμπύλη προσφοράς προς τα δεξιά
  • Η μεγάλη εξειδίκευση των ανθρώπων σε μια δραστηριότητα που συχνά είναι πολύ περιορισμένη, μετατρέπει την εργασία σε ανιαρή απασχόληση.

    • Σωστό
    • Λάθος
  • Οι ανάγκες ως σύνολο δεν είναι απεριόριστες και καθεμία ανάγκη ξεχωριστά υπόκειται σε προσωρινό κορεσμό.

    • Σωστό
    • Λάθος
  • Ο αριθμός των επιχειρήσεων, ως παράγοντας επηρεασμού της προσφοράς, αφορά αποκλειστικά την ατομική καμπύλη προσφοράς .

    • Σωστό
    • Λάθος
  • Η έννοια της αγοράς περιορίζεται σε ένα γεωγραφικό χώρο

    • Σωστό
    • Λάθος
  • Με σταθερή τη ζήτηση, όταν μειώνεται η προσφορά, αυξάνεται η τιμή ισορροπίας, ενώ η ποσότητα ισορροπίας μειώνεται.

    • Σωστό
    • Λάθος
  • Ο νόμος της φθίνουσας απόδοσης αρχίζει να λειτουργεί, όταν:

    • Το μέσο προϊόν είναι ίσο με το οριακό προϊόν
    • Το συνολικό προϊόν γίνεται μέγιστο
    • Το οριακό προϊόν αρχίζει να μειώνεται
  • Το συνολικό προϊόν γίνεται μέγιστο, όταν

    • Το μέσο προϊόν είναι ίσο με το οριακό προϊόν
    • Το μέσο προϊόν είναι μέγιστο
    • Το οριακό προϊόν είναι μηδέν.
  • Όταν το οριακό προϊόν μειώνεται, αρχίζει συγχρόνως να μειώνεται και το συνολικό προϊόν.

    • Σωστό
    • Λάθος
  • Η ζήτηση ενός αγαθού μεταβάλλεται προς την ίδια κατεύθυνση με την μεταβολή της τιμής του υποκατάστατου αγαθού.

    • Σωστό
    • Λάθος
  • Όταν ΕD = 0 σε όλα τα σημεία της καμπύλης ζήτησης, τότε η ζήτηση χαρακτηρίζεται τελείως ανελαστική και η καμπύλη ζήτησης είναι παράλληλη προς τον άξονα των ποσοτήτων.

    • Σωστό
    • Λάθος
  • Τα αγαθά των οποίων η ζήτηση αυξάνεται όταν το εισόδημα των καταναλωτών μειώνεται, ονομάζονται κατώτερα αγαθά.

    • Σωστό
    • Λάθος
  • Μια ταυτόχρονη αύξηση της προσφοράς και της ζήτησης ενός αγαθού έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση της ποσότητας ισορροπίας του αγαθού.

    • Σωστό
    • Λάθος

Ενα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Αφήστε μια απάντηση